Miten on, jos meinaa turmella AIRMATIC järjestelmän vaihtamalla jonkun tonttisarjan tilalle, niin onko käytännön ongelmia tiedossa? Onko vaihto mahdollista täysin normaalisti? Käykö ajotietokone herjaaman jotain, mikäli vanhat hilut repii pois?
Aika homma tulee jos meinaa kaiken muuttaa. Eikös se ois helpoin vaan säätää airmaticia alemmas, kyydissähän ei ole moittimista jos järjestelmä toimii oikein
Ne rahat jotka laittaisit uuteen alustaan voisit käyttää airmaticin madallukseen ja loput huoltoon kun jokin hajoaa. Kyllähän se uusikin alusta maksaa ja jokin sieltä voi hajota. Kyllä ilmajouset vaan antaa erilaisen kyydin kuin rautajouset. Vähänkin kuoppainen soratie niin rautajouset kolisee ja paukkuu, ilmajousituksella mennään kuin pikatiellä.
Tyhmä jatkaa kysymyksiä, miten ja missä AIRMATIC madallus tehdään? Saako siihenkin kolme eri korkeutta käyttöön? Mikä on noiden kalliiden iskareiden elinkaari?
Tuolla asiasta keskustelua ja hyvät ohjeet http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ht=400+cdi
Eli Veholla sen saa säädettyä. Ellei vielä tule tarpeeksi matalaa niin sitten vähän mekaanikon hommia tekemään.
Autostani ainakin yksi iskari vaihdettu aj.180tkm. Täällä kyllä paljon tuota airmaticia parjataan, mutta muista, että ne joilla se toimii loistavasti, ei siitä täällä huutele. Minulla on autosta kuitit 100tkm jälkeen jolloin auto tuli suomeen ja ilmajousitukseen liittyen juuri tuo takaiskari vaihdettu, muuten ei ongelmia.
Tomp kirjoitti:Tuolla asiasta keskustelua ja hyvät ohjeet http://www.mersuforum.net/forum/viewtop" onclick="window.open(this.href);return false; ... ht=400+cdi
Eli Veholla sen saa säädettyä. Ellei vielä tule tarpeeksi matalaa niin sitten vähän mekaanikon hommia tekemään.
Autostani ainakin yksi iskari vaihdettu aj.180tkm. Täällä kyllä paljon tuota airmaticia parjataan, mutta muista, että ne joilla se toimii loistavasti, ei siitä täällä huutele. Minulla on autosta kuitit 100tkm jälkeen jolloin auto tuli suomeen ja ilmajousitukseen liittyen juuri tuo takaiskari vaihdettu, muuten ei ongelmia.
Ei ainakaan Tampereen Lielahden veholla. Tietokoneella muutos w211 ei onnistu, anturien paikkojen muutoksella onnistuis. Näin tänään ainakin.
Veholla eivät varmaan ossa temppuja. Amatöörit saa laskettua vaikka kuinka, mutta eivät saa korkeutta muistiin -> ei onnistu madallus, paitsi maltillinen -1cm, ehkä.
Joku joka sitä staaria on opiskellut vapaa-ajallakin niin saattaa madalluksen osata tehdäkin, koskemalla vain staariin.