Ahtopainemittari CDI Vitoon
Ahtopainemittari CDI Vitoon
Mihin voi moottorin päässä liittää helpoimmin, onko imusarjassa joku valmis liitäntä vai pitääkö porata läpi?
Onko väliä laittaako sähköisen vai mekaanisen, katselin Motonetissa AutoGaugen malleja?
Onko väliä laittaako sähköisen vai mekaanisen, katselin Motonetissa AutoGaugen malleja?
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
Mekaanisen mittarin vaimennukseen kannattaa kiinnittää huomiota. Kunnon mittari on esim. täytetty vaimentamalla nestemäisellä parafiinilla, jolloin neula ei värähtele. Näitä löytyy esim, tuolta.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
autogaugen mittarit on ihan hyviä. toimii hyvin ja on värähtelemätön viisarikin.
sähkömittarissa on bonuksena ahtojen piikki muisti ja hälytys, jos nousee liian korkeelle. niin ja se on luonnollisesti säädettävä.
niin, ite asiaan. jos ei imusarjassa ole valmiita reikiä liittimiä varten, niin t- haaralla jostakin paineletkusta.
sähkömittarissa on bonuksena ahtojen piikki muisti ja hälytys, jos nousee liian korkeelle. niin ja se on luonnollisesti säädettävä.
niin, ite asiaan. jos ei imusarjassa ole valmiita reikiä liittimiä varten, niin t- haaralla jostakin paineletkusta.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Siinä se nyt lopulta on, testaanpa ekaa kertaa kuvan liittämistä:


-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
Hyvältä näyttää...paljonko on ahtoa tuommosessa ? Niin ja pysyykö vakiona ihan loppuun saakka ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Tyhjäkäynnillä on alipainetta -0.1bar, pintakaasulla 0 mutta kun painaa lapikasta lattiaan painetta on 1.2...1.3bar.
Normaaliajossa siis pyörii jossain 0 ja 1.3 välillä, onko normaalia?
Normaaliajossa siis pyörii jossain 0 ja 1.3 välillä, onko normaalia?
Mitäköhän tarkoitat loppuun saakka?Niin ja pysyykö vakiona ihan loppuun saakka ?
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
.
Jos on vakio auto, niin turhan paljon on ahtoja.
Vikatilan raja on +/- 0,3bar, eli aivan rajoilla mennään...
Jos taas lastutettu, niin tuollaisia lukuja siellä pitäisi silloin olla.
Vakion ohjelman ahtopaineen pyyntökartta.

Vakiolla autolla varmaankin matka-ajossa syöttöjä 20-25milliä ja kierroksia 2000-2500rpm, jolloin ahtopyynti 0,2bar luokkaa.
Jos on vakio auto, niin turhan paljon on ahtoja.
Vikatilan raja on +/- 0,3bar, eli aivan rajoilla mennään...
Jos taas lastutettu, niin tuollaisia lukuja siellä pitäisi silloin olla.
Vakion ohjelman ahtopaineen pyyntökartta.

Vakiolla autolla varmaankin matka-ajossa syöttöjä 20-25milliä ja kierroksia 2000-2500rpm, jolloin ahtopyynti 0,2bar luokkaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Tietääkseni ei ole lastutettu, näkeekö sen jostain?
Tasaisella nopeudella ajettassa paineet pysyy 0...0.5bar välissä.
Miten tuota taulukkoa luetaan? Onko "fuel quantity" suoraan verrannollinen kaasupolkimen asentoon ja onko 70mm3 maksimi?
Tasaisella nopeudella ajettassa paineet pysyy 0...0.5bar välissä.
Miten tuota taulukkoa luetaan? Onko "fuel quantity" suoraan verrannollinen kaasupolkimen asentoon ja onko 70mm3 maksimi?
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
.
No, niistä ahdoistahan sitä voisi arvuutella, kun tuossa vakio-ohjelmassa ei pyydetä, kun alle 1bar ahtoja.
Toisella akseliila on kierrokset ja toisella akselilla toteutunut syöttömäärä.
Taulukossa on sitä vastaava ahto, jota ohjelma pyytää, tai vaatii, mitenkä vaan.
Jos toteutunut ahto on liian paljon yli, tai ali pyynnön -> vikatila.
Katohan, onko siellä sellainen boxi jossain välissä...
70milliä ei ole maksimi, sitä suuremmilla syötöillä vaaditaa sitä 70millin akselilla olevaa arvoa.
Hyvin yleisesti noihin lastutettaessa laitetaan se 1,2bar ahtopyynnöksi.
Sen, että onko ohjelmaa muutettu, näkee oikeastaan vasta, kun lukee ja vertaa vakioon samanlaiseen.
No, niistä ahdoistahan sitä voisi arvuutella, kun tuossa vakio-ohjelmassa ei pyydetä, kun alle 1bar ahtoja.
Toisella akseliila on kierrokset ja toisella akselilla toteutunut syöttömäärä.
Taulukossa on sitä vastaava ahto, jota ohjelma pyytää, tai vaatii, mitenkä vaan.
Jos toteutunut ahto on liian paljon yli, tai ali pyynnön -> vikatila.
Katohan, onko siellä sellainen boxi jossain välissä...
70milliä ei ole maksimi, sitä suuremmilla syötöillä vaaditaa sitä 70millin akselilla olevaa arvoa.
Hyvin yleisesti noihin lastutettaessa laitetaan se 1,2bar ahtopyynnöksi.
Sen, että onko ohjelmaa muutettu, näkee oikeastaan vasta, kun lukee ja vertaa vakioon samanlaiseen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Eiks 112cdi:ssä ole vakiona 1.24 ahdot, vai millä myllyllä tämä oli?? 108 ja 110 alle 1,0bar, vai miten se oli..
edit 112cdi 1.15 bar
edit tarkastettu ohjelmasta, nähtävästi näissäkin on eroja, auto on 01 vito 122hp

edit 112cdi 1.15 bar
edit tarkastettu ohjelmasta, nähtävästi näissäkin on eroja, auto on 01 vito 122hp

Viimeksi muokannut joskami, Su 27.12.2009 21:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Bussimalli V220CDI pitäisi olla sama tekniikka kuin Vito 112CDI eli sitten ahdot on ihan OK
.

-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)