W202 C 250 Turbodieselissä ilmavikaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Etwas Anders
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1056
Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
Paikkakunta: Pieksämäki

W202 C 250 Turbodieselissä ilmavikaa

Viesti Kirjoittaja Etwas Anders »

Jos W202-sarjan 250 Turbodieselissä on ilmavikaa,niin mistä lähteä etsimään itse vikaa? Diesel-pumppuhan on Bosch,eikä se 220D:n Lucas,jossa tiivisteet alkaa vuotamaan ja ilmavika sitä kautta,voiko Boschin pumpussa olla sama syy?
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Helpommalla pääsee kuin Lucasin kanssa: tuon moottorin ilmavioista yleisin taitaa olla se, että konehuoneessa pa-linjan tiiviste- O-renkaat ovat kovettuneet ja vuotavat. Halvat osat ja tietääkseni mahdollista vaihtaa itsekin, jos räikkä yhtään kädessä pysyy. :)
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
jpeltoma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Ma 25.07.2005 10:54
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja jpeltoma »

Suuttimien paluuletkutkin on helppo samalla tarkastaa/vaihtaa.
Avatar
mikipp
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 28.09.2009 18:14
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikipp »

itsellä on sama vika...en oo vielä vaihtanu niitä o-renkaita mutta vaihdoin ne letkut sinne. minkälaista letkua te käytätte?
Itse hain motonetistä sitä 3.2mm kangaspunosletkua, niin onko se hyvä juttu.
ainakin aluksi loppui se vuoto sieltä ja mutta nyt ne on taas alkanu vuotaan jonkin verran.
siis sinne suuttimenkuoppaan tulee diisseliä. oon vaihtanu ne letkut jo kahdesti sinne.
voiskohan olla sellanen vika että suuttimet olis löystyneey tai sieltä jokin alkanu vuotaan??
ilkarsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 189
Liittynyt: To 17.07.2008 16:49

Viesti Kirjoittaja ilkarsi »

Siellä muovikopan alla on se huohotusputki myös. Kovamuovista ilman mitään tiivisteitä. Voisko olla ettei siellä olekaan polttoainetta vaan huohotus öljyä...

Tällä ei tosin ole mitään tekemistä alunperin kysytyn ongelman kanssa. Polttoaineputket tyypillisin vuotopaikka.
Avatar
mikipp
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 28.09.2009 18:14
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikipp »

mulla kyllä meni vähän rikki se huohotinputki...saattaapi olla sekin. mutta todennäköisesti se on kummiski ne letkut, ku haisee diisseli välillä.
Nilesi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 03.11.2010 15:06
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Nilesi »

Mulla on kans C250 turbossa huohotinputken mutkat poikki sieltä, ja vuotaa huohotusöljyt suutinkuppeihin... Muutenkin tuntuu huohottavan aika reilusti, kun on kaikki imuputkien reunat täynnä oljyä. Onko jollain kokemuksia onko runsas huohotus normaalia?
Avatar
harrikka95
Mersumies
Mersumies
Viestit: 643
Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja harrikka95 »

Itse hain Vehosta kaikki naftaputket o-renkaineen uudet, koko sarja, on helppo vaihtaa itse ja samalla imusarja irti ja putsaamaan kaikki noen paskat pois ja imureijät auki kunnolla. Imusarjan tiivisteet kannattaa samalla uusia kaikki. Samalla EGR venttiili pois pelistä niin alkaa pysymäänkin imureijät auki ja eikun hanaa ja kunnolla niin pysyy paikat puhtaana :wink:
Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
Nilesi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 03.11.2010 15:06
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Nilesi »

Joo niin vähän meinasinkin. Eilen vaihdoin kaikki uudet hehkut ja samalla tietty imusarjan tiivisteet. Tänään vielä haen veholta ne huohotinputken uudet osat niin katsotaan miten alkaa toimia... Suunnittelin kans tota polttoaineletkujen ja O-renkaiden vaihtoa, kun yks päivä oli jonkun verran käynnistymisvaikeuksia.
Onko tietoa lähteekö ne muoviliittimelliset polttoaineletkut hyvin irti vai meneekö ihan osiksi? Siis saiko vehosta sellaista kokonaista sarjaa missä on ne kaikki letkut ja O-renkaat? Onko hinnasta tietoa?
rasku87
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Su 05.12.2010 22:39

Re: W202 C 250 Turbodieselissä ilmavikaa

Viesti Kirjoittaja rasku87 »

itsellä kans täytty pikku hiljaa kyseiset suutinkupit ja vaihdoin pariin kertaan ohivirtaus letkut eikä ollut mitään vaikutusta mutta sitte ku päästi paineilmaa paluuletkuun niin johan loppu ylimääränen kuseminen ja "ilma" ongelma :lol:
Vastaa Viestiin