R129 SL500:n öljyvuodot?
R129 SL500:n öljyvuodot?
Olisi tarjolla SL500 8/1997 ja kuulemma se "vuotaa öljyä".
Pyysin tarkistamaan, mistä se vuotaa, mutta vastausta joutuu odottamaan.
Mistä nuo yleensä vuotavat ja paljonko korjaus voisi maksaa?
Toinen juttu:
Autossa on ksenon-valot, mutta vasemmanpuoleiselle liikenteelle.
Kai siihen pystyy vaihtamaan pelkät lasit eikä tarvitse ostaa uusia umpioita?
Pyysin tarkistamaan, mistä se vuotaa, mutta vastausta joutuu odottamaan.
Mistä nuo yleensä vuotavat ja paljonko korjaus voisi maksaa?
Toinen juttu:
Autossa on ksenon-valot, mutta vasemmanpuoleiselle liikenteelle.
Kai siihen pystyy vaihtamaan pelkät lasit eikä tarvitse ostaa uusia umpioita?
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Ostin pois tämän SL500:n. Ihan hyvä peli, mittarissa noin 100.000 km,
vuosimalli 1998, varusteena myös ESP. Väri on kirkas hopea ja mustat
nahkapenkit. Hinta ei ollut paha, 4600 euroa.
Oikea taustapeili ei kuulemma liiku, täytyy korjata.
Ne öljyvuodot olivat kuulemma tavanomaista hikoilua.


vuosimalli 1998, varusteena myös ESP. Väri on kirkas hopea ja mustat
nahkapenkit. Hinta ei ollut paha, 4600 euroa.
Oikea taustapeili ei kuulemma liiku, täytyy korjata.
Ne öljyvuodot olivat kuulemma tavanomaista hikoilua.


S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
- harrikka95
- Mersumies

- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Eikös siihen pidä vaihtaa heijastinkin. Hehku taitaa olla toiselle päin kallellaan. Näin muistelisin bmw e30:n projektoreista.JarkkoN kirjoitti:Saa niitä ksenon-umpion laseja alle 300 e/pari. Ja vanhat voi myydä ebayssa....
Hieno kärry, mutta pysytkö tiellä tuolla talvella kun oot tottunu 4matikkiin.
Kyllä menee heijastimetkin vaihtoon. Hyvä, kun tuli puheeksi.
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... SGN=06#860
Radio täytyy varmaankin myös vaihtaa, ellei alkuperäinen radio ole yhä tallessa. Auto on alunperin Saksaan myyty ja tulee nyt Japanista, jonne
se on rekisteräity 1999.
Tämä on 129.067 eli 32-venttiilinen. Siinä on enemmän tehoa ja kai pienempi kulutus.
VIN WDB1290671F*
Model 500 SL / AMG 500 SL 6.0 SL 500 / SL 600 AMG
Chassis 1290671F158597
Engine 119982 12 013774
Transmission 722620 00 519589
Order 0 7 237 70217
Heating 0-23708973
Lights BOSCH
Delivery date 26.08.97
Dealer Braunschweig branch (237)
Interior leather black or anthracite (261)
Paint
744 brilliant silver metallic (с 1991)
744 brilliant silver metallic (с 1991)
Options
241 left front seat electrically adjustable with memory feature. only applicable to w 210 when installed in conjunction with code 275. (с 01.03.1983)
242 right front seat electrically adjustable with memory feature. only applicable to series w 210 when installed in conjunction with code 275. (с 01.03.1983)
249 automatically dipping inside rear view mirror (с 01.06.1990)
284 trunk set, 5-piece
wood selector lever
shift lever in wood/leather combination (с 01.01.1990)
289 wooden/leather steering wheel (dia. 390 mm)
wood-/leather steering wheel (ш 390mm) and leather gearshift (с 01.02.1993)
multiple contour backrest for right rear single seat
330 compartment for compact discs in centre console (с 01.05.1996)
472 electronic stability program (esp) (с 01.10.1993)
dynamic handling control system
501 outside mirrors le/ri with memory (с 01.10.1994)
600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)
612 lamp unit: gas discharge lamp (ael)
xenon headlight (с 01.10.1993)
652 8-hole light alloy rims (с 01.01.1990)
740 folding top fabric9001 black (с 01.08.1972)
755 radio MB Special cd (с 22.05.1996)
808 Change of year of model, last figure shows new model year
873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)
923 emission control d3-measures (с 16.12.1996)
988 ownership certificate and COC papers with EC model plate (с 01.06.1993)
200A Unknown code
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... SGN=06#860
Radio täytyy varmaankin myös vaihtaa, ellei alkuperäinen radio ole yhä tallessa. Auto on alunperin Saksaan myyty ja tulee nyt Japanista, jonne
se on rekisteräity 1999.
Tämä on 129.067 eli 32-venttiilinen. Siinä on enemmän tehoa ja kai pienempi kulutus.
VIN WDB1290671F*
Model 500 SL / AMG 500 SL 6.0 SL 500 / SL 600 AMG
Chassis 1290671F158597
Engine 119982 12 013774
Transmission 722620 00 519589
Order 0 7 237 70217
Heating 0-23708973
Lights BOSCH
Delivery date 26.08.97
Dealer Braunschweig branch (237)
Interior leather black or anthracite (261)
Paint
744 brilliant silver metallic (с 1991)
744 brilliant silver metallic (с 1991)
Options
241 left front seat electrically adjustable with memory feature. only applicable to w 210 when installed in conjunction with code 275. (с 01.03.1983)
242 right front seat electrically adjustable with memory feature. only applicable to series w 210 when installed in conjunction with code 275. (с 01.03.1983)
249 automatically dipping inside rear view mirror (с 01.06.1990)
284 trunk set, 5-piece
wood selector lever
shift lever in wood/leather combination (с 01.01.1990)
289 wooden/leather steering wheel (dia. 390 mm)
wood-/leather steering wheel (ш 390mm) and leather gearshift (с 01.02.1993)
multiple contour backrest for right rear single seat
330 compartment for compact discs in centre console (с 01.05.1996)
472 electronic stability program (esp) (с 01.10.1993)
dynamic handling control system
501 outside mirrors le/ri with memory (с 01.10.1994)
600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)
612 lamp unit: gas discharge lamp (ael)
xenon headlight (с 01.10.1993)
652 8-hole light alloy rims (с 01.01.1990)
740 folding top fabric9001 black (с 01.08.1972)
755 radio MB Special cd (с 22.05.1996)
808 Change of year of model, last figure shows new model year
873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)
923 emission control d3-measures (с 16.12.1996)
988 ownership certificate and COC papers with EC model plate (с 01.06.1993)
200A Unknown code
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
- laineracing
- Mersumies

- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
tosi hyvä talviauto muuten mutta ainakaan tossa meijän sl:ssä ei saa sutimisen/luiston estoo pois. ei mee vinossa sitten yhtääänjuhaoh kirjoitti:Eikös siihen pidä vaihtaa heijastinkin. Hehku taitaa olla toiselle päin kallellaan. Näin muistelisin bmw e30:n projektoreista.JarkkoN kirjoitti:Saa niitä ksenon-umpion laseja alle 300 e/pari. Ja vanhat voi myydä ebayssa....
Hieno kärry, mutta pysytkö tiellä tuolla talvella kun oot tottunu 4matikkiin.
Onnea vaan menopelille, uskomattoman edullinen hintahan tuolla on ollut. Itekin olen vähän katellut tommosia 5-vaihteisia SL 500:sia, mut onhan noi saksassa ihan eri hinnoissa.JarkkoN kirjoitti:Ostin pois tämän SL500:n. Ihan hyvä peli, mittarissa noin 100.000 km,
vuosimalli 1998, varusteena myös ESP. Väri on kirkas hopea ja mustat
nahkapenkit. Hinta ei ollut paha, 4600 euroa.
Oikea taustapeili ei kuulemma liiku, täytyy korjata.
]
Onkos kenelläkään jenkkiversioista, niitähän nuo näkyvät tuovan jo saksaankin?
Voisitko esittää faktaa tuosta, muuten en usko.Tctic kirjoitti:Muistakaahan sitten kertoa tullissa, ettei Euroopassa valmistetusta autosta makseta tullia, pelkkä alv riittää. Kaikki tullitoimipaikat eivät tätä tiedä.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
9xxfin.com foorumilta lainattu: "Niin muuten. 10% tullia ei saisi periä kun auto on alunperin valmistettu EU:n alueella. Tosin kaikki tullissa eivät tätä tiedä ja käytäntö on sen mukainen. Välillä tulli peritään, välillä ei. Niin kuin aina on parasta kun tuoja tietää pykälät paremmin kun virkamies. Eli kun pystyy todistamaan valmistupaikan säästyy tullin maksamiselta mutta ALV peritään edelleen CIF-hinnan perusteella."
Toinen lainaus samasta paikasta: "Tulleilta välttyy vain jos pystyy todistaan että autosta on makseettu johonkin EU maahan ALV jossain vaiheessa tai sitten saa tullimiehen uskomaan että auto on keräilyesine."
Jälkimmäinen on kirjoitettu myöhemmin ja mahtaa olla paikkansa pitävä. Eli auton pitäisi olla ollut joskus EU-rekisterissä, jottei siitä tarvitsisi maksaa tullia.
Toinen lainaus samasta paikasta: "Tulleilta välttyy vain jos pystyy todistaan että autosta on makseettu johonkin EU maahan ALV jossain vaiheessa tai sitten saa tullimiehen uskomaan että auto on keräilyesine."
Jälkimmäinen on kirjoitettu myöhemmin ja mahtaa olla paikkansa pitävä. Eli auton pitäisi olla ollut joskus EU-rekisterissä, jottei siitä tarvitsisi maksaa tullia.
Ex. S202 cdi -99





