Kytkin irroittaa huonosti
Kytkin irroittaa huonosti
moi,
mikä voisi aiheuttaa sen, että kytkin tuntuu irroittavan huonosti ? Tilanne on huonontunut hitaasti, ei siis tullut yht'äkkiä.
Nestettä on ja sitä ei vuoda mistään. Voisiko neste olla vuosien saatossa mennyt niin huonolaatuiseksi, että se aiheuttaisi em. ilmiön ?
Potilas on -99 w202 CDI farkku.
THX !
- Naku -
mikä voisi aiheuttaa sen, että kytkin tuntuu irroittavan huonosti ? Tilanne on huonontunut hitaasti, ei siis tullut yht'äkkiä.
Nestettä on ja sitä ei vuoda mistään. Voisiko neste olla vuosien saatossa mennyt niin huonolaatuiseksi, että se aiheuttaisi em. ilmiön ?
Potilas on -99 w202 CDI farkku.
THX !
- Naku -
moro,
oliko kysymykseni...
a) liian vaikea ?
b) liian helppo ?
c) tyhmä
?
kun ei ole vinkkejä kuvattuun ongelmaan (kytkin irroittaa huonosti) löytynyt.
Tuo tilanne on edelleen tapetilla, autolla voi kyllä ajaa, mutta jotain kummaa siinä on ja en oikein tiedä mistä lähtisin vikaa etsimään ?
THX !
-Naku-
oliko kysymykseni...
a) liian vaikea ?
b) liian helppo ?
c) tyhmä

kun ei ole vinkkejä kuvattuun ongelmaan (kytkin irroittaa huonosti) löytynyt.
Tuo tilanne on edelleen tapetilla, autolla voi kyllä ajaa, mutta jotain kummaa siinä on ja en oikein tiedä mistä lähtisin vikaa etsimään ?
THX !
-Naku-
Tapahtuuko nyt irroitus ihan lattian rajassa?Vai irroitus tapahtuu ylempänä mutta syvemmälle painettaessa ei tilanne muutu?
Onko nestettä säiliössä tarpeeksi?
Onko polkimessa ylhäällä ollessa tyhjää varaa ennenkuin tuntuu vastusta?
Onko lattiamatto välissä?
Nouseeko normi asennossa polin vielä ylöspäin jos nostat sitä jalalla auttaen?
Onko nestettä säiliössä tarpeeksi?
Onko polkimessa ylhäällä ollessa tyhjää varaa ennenkuin tuntuu vastusta?
Onko lattiamatto välissä?
Nouseeko normi asennossa polin vielä ylöspäin jos nostat sitä jalalla auttaen?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
moi,
juurikin noin eli irroitus tapahtuu aivan lattian rajassa.
Säiliössä on normaali määrä nestettä ja määrä on tarkistettu säännöllisesti, lisäksi autoa säilytetään silloin tällöin paikassa (puhdas talli, betonilattia) missä kaikki nesteiden vuodot on helppo huomata -> eli ei vuoda mitään.
Liikkeen yläpäässä on aivan pieni "tyhjä", siis jokunen milli, mutta se on aika ollut niin, siinä ei olo mielestäni muutosta.
Poljin ei nouse jalalla auttaen enempää eli nousee normaalisti "yläasentoon"
Lattimattokin on tarkistettu, välillä jopa ajettu ilman sitä
. Ei auttanut.
Siis polkimen asento ja poljintuntuma on aivan entisenlainen ei mitään eroa, eikä mitään poikkeavaa, ainoastaan toiminnassa se, että irroitus tapauhtuu aivan siellä liikkeen ääripäässä eli lattiarajassa. Ja tietenkin painvastoin, että kytkin ottaa myös kiinni heti siellä lattian rajassa.
- Naku -
juurikin noin eli irroitus tapahtuu aivan lattian rajassa.
Säiliössä on normaali määrä nestettä ja määrä on tarkistettu säännöllisesti, lisäksi autoa säilytetään silloin tällöin paikassa (puhdas talli, betonilattia) missä kaikki nesteiden vuodot on helppo huomata -> eli ei vuoda mitään.
Liikkeen yläpäässä on aivan pieni "tyhjä", siis jokunen milli, mutta se on aika ollut niin, siinä ei olo mielestäni muutosta.
Poljin ei nouse jalalla auttaen enempää eli nousee normaalisti "yläasentoon"
Lattimattokin on tarkistettu, välillä jopa ajettu ilman sitä

Siis polkimen asento ja poljintuntuma on aivan entisenlainen ei mitään eroa, eikä mitään poikkeavaa, ainoastaan toiminnassa se, että irroitus tapauhtuu aivan siellä liikkeen ääripäässä eli lattiarajassa. Ja tietenkin painvastoin, että kytkin ottaa myös kiinni heti siellä lattian rajassa.
- Naku -
Voihan tuossa olla työsylinteri (laatikon kyjessä) vika, männän tiiviste päästää nesteet/paineen väärälle puolelle. Pääsylinteri vika taitaa jättää polkimen pohjaan muistaakseni.
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
kuulostaa siltä, että kytkinkopan sisällä se vika on.
Mulla oli edellisessä Mersussa semmonen vika, että kytkinkopassa oleva käpälä oli kulunut niin, että se kopan takaseinässä oleva kuula oli menossa käpästä läpi. Irrotus tapahtui ihan liikkeen lopussa.
Eikös nykyään painelaakerin runko ole muovia. Voi olla, että muovit on sulanu tai kulunu niin, että likkerata on liian lyhyt.
Kuvauksen mukaan kytkinpolkimen tuntuma on ihan OK.
Vaihda nyt se kytkin-neste ihan ensin varuilta kuitenkin.
Mulla oli edellisessä Mersussa semmonen vika, että kytkinkopassa oleva käpälä oli kulunut niin, että se kopan takaseinässä oleva kuula oli menossa käpästä läpi. Irrotus tapahtui ihan liikkeen lopussa.
Eikös nykyään painelaakerin runko ole muovia. Voi olla, että muovit on sulanu tai kulunu niin, että likkerata on liian lyhyt.
Kuvauksen mukaan kytkinpolkimen tuntuma on ihan OK.
Vaihda nyt se kytkin-neste ihan ensin varuilta kuitenkin.
moi,
nyt vihdoin uudet nesteet ja ilmaus suoritettu, mutta valitettavasti vaiva ei korjaantunut
Eli jonkinlainen kytkinremontti on edessä ja itsellä ei ole paikkaa eikä osaamista hommaan, notta hyvät vinkit osaavasta korjaamosta PK seudulla / lähistöllä otetaan kumarruksella vastaan ! Tai jos joku kiinnostunut remonttimies ottamaan ko. homman vastaan...
- Naku -
nyt vihdoin uudet nesteet ja ilmaus suoritettu, mutta valitettavasti vaiva ei korjaantunut

Eli jonkinlainen kytkinremontti on edessä ja itsellä ei ole paikkaa eikä osaamista hommaan, notta hyvät vinkit osaavasta korjaamosta PK seudulla / lähistöllä otetaan kumarruksella vastaan ! Tai jos joku kiinnostunut remonttimies ottamaan ko. homman vastaan...
- Naku -
isännän väykyssä(200CDI) sama vika,ja se korjaantu kytkinpaketin vaihdolla.
Kuulemma olis selvinnyt pelkällä silmälaakerinkin vaihdolla,kun se ainoastaan oli surkeassa kunnossa...
Kuulemma olis selvinnyt pelkällä silmälaakerinkin vaihdolla,kun se ainoastaan oli surkeassa kunnossa...
Joku riisikuppi:(
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-