Jälkiasennus xenonit h4 tilalle nyt temppuilee.
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa

- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
Jälkiasennus xenonit h4 tilalle nyt temppuilee.
Laition tuossa vuos sitten xenonit satalankkuun.
Hyvinne on muuten toiminu paitsi eilen illalla ku lähin töistä kotiin, apukuskin puolen poltin alko väpättää sinistä ja violettia valoa.
Ja ei palanut enää kirkaasti.
Missä vika joko se poltin on menossa rikki....?
Onko muilla ollu vastaavia ongelmia..?
Hyvinne on muuten toiminu paitsi eilen illalla ku lähin töistä kotiin, apukuskin puolen poltin alko väpättää sinistä ja violettia valoa.
Ja ei palanut enää kirkaasti.
Missä vika joko se poltin on menossa rikki....?
Onko muilla ollu vastaavia ongelmia..?
Näin muutamaa xenon-viritystä pimeälläkin vastaan ajaneena yhdyn edelliseen. Todella veemäistä, kun ne sokasee aluks silmät ja sen jälkeen ei oman auton valoilla hetkeen näekään yhtään mitään...JarkkoN kirjoitti:
H4-umpioissa ei saisi käyttää ksenon-polttimoita tieliikenteessä.
Ja niin, ei nyt ihan sääntöä tästä tehdä sentään. Mutta veemäinen on, jos on "väärällä" tavalla umpioon xenonit tyrkätty.
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
itse olen alkanut ajamaan pitkät päällä, jos näitä itse tehtyjä xenon valollisia/väärin suunnatuilla valoilla ajavia tulee pimeällä vastaan ja jos ne häikäisee liikaa, ei sitä viitsi itse ajaa sokkona, kun muut ei välitä vittujakaan muista tiellä liikkuvista
niin ja tuossa omassa ducatossa on aika hyvät pitkät
hakkaa monet "xenonit"...
pesäpallomailaa niille umpiolle pitäis antaa jokaiselle, jossa on väärät polttimot/suuntaukset väärin
ja kuskillekin ehkä vähän, ainakin polvitaipeeseen, niin oppisi valitsemaan oikeat polttimot jatkossa ehkä paremmin tai ainakin suuntaaman ne valonsa...
niin ja tuossa omassa ducatossa on aika hyvät pitkät
pesäpallomailaa niille umpiolle pitäis antaa jokaiselle, jossa on väärät polttimot/suuntaukset väärin
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Meni jo ihan OT, mutta alkuperäiseen kysymykseen, kyllä on mahdollista että konvertio setissä oleva polttimo on jo vuoden käytön jälkeen loppu, jota yleensä ei xenon polttimoilla tapahdu.
Sitten noihin laillisuuksiin. Edelleen meillä on ollut samaisesta autosta kaksi eri versiota, joissa toisessa oli konvertio Xenonit ja tässä nykyisessä alkuperäiset. Eli kori on tuo W/S202, jossa kummassakaan valo ei häikäise vastaantulijaa, kummassakin sama värilämpö polttimossa ja kummatkin säädetty oikein. Tuo viimeinen on se, mikä aiheuttaa eniten käyttäjillä päänvaivaa, sillä se säätö näyttäisi yleensä jäävän tekemättä. Sitten kun joku sanoo, että eri umpiot, niin tavallaan joo ja xenonin lasissa on hyväksyntä, mutta nyt kokeiltu kumpaakin lasia tuossa orginaali xenon umpiossa ja kummankin valokuvio lähes identtinen ja todellakaan kummallakaan ei häikäise vastaantulijaa.
Ja napalle, mulla on tuossa Sprintterissä kanssa orginaali Xenonit ja kyllä nekin tuntuu aina joitain häiritsevän, että täytyy vastaantulijan täytyy ajaa pitkät päällä vastaan. Yleensä en noista provosoidu, mutta kun siinä on myös Hellan 3000:et xenoneilla, joskus joutuu pikkuisen valoilla huomauttamaan
Sitten noihin laillisuuksiin. Edelleen meillä on ollut samaisesta autosta kaksi eri versiota, joissa toisessa oli konvertio Xenonit ja tässä nykyisessä alkuperäiset. Eli kori on tuo W/S202, jossa kummassakaan valo ei häikäise vastaantulijaa, kummassakin sama värilämpö polttimossa ja kummatkin säädetty oikein. Tuo viimeinen on se, mikä aiheuttaa eniten käyttäjillä päänvaivaa, sillä se säätö näyttäisi yleensä jäävän tekemättä. Sitten kun joku sanoo, että eri umpiot, niin tavallaan joo ja xenonin lasissa on hyväksyntä, mutta nyt kokeiltu kumpaakin lasia tuossa orginaali xenon umpiossa ja kummankin valokuvio lähes identtinen ja todellakaan kummallakaan ei häikäise vastaantulijaa.
Ja napalle, mulla on tuossa Sprintterissä kanssa orginaali Xenonit ja kyllä nekin tuntuu aina joitain häiritsevän, että täytyy vastaantulijan täytyy ajaa pitkät päällä vastaan. Yleensä en noista provosoidu, mutta kun siinä on myös Hellan 3000:et xenoneilla, joskus joutuu pikkuisen valoilla huomauttamaan
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa

- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa

- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
Kuningassorvari kirjoitti:Ballastit oli ehjät uudela polttimolla kokeilin ja hyvin sytty ja palo kirkkaasti. Eli poltin oli tulu tiensä päähän.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
- Manu300cea24
- Mersumies

- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Mulla ollu kristallit keulilla noin 3 vuotta ja xenonit niissä noin 2 vuotta.
Ja vielä ei kukaan ole vilkutellut valoja yms.
Kavereilta myös oon kyselly että häikäseekö ne talvipimeellä tai yleensäkkään ja kaikki on sanonu että ei.
Ja vielä ei kukaan ole vilkutellut valoja yms.
Kavereilta myös oon kyselly että häikäseekö ne talvipimeellä tai yleensäkkään ja kaikki on sanonu että ei.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
- Messerschmitt
- Mersumies

- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Joo tietenkin xenonit h4 tilalle vaikka ois kuinka laittomat, itselläkin on.Ei ole valituksia kuulunut/näkynyt.ei kannata ostaa ihan halvimpia, itsellä oli sellaiset ja ei koskaan tienny kumpi jää syttymättä.Nyt muutaman kympin kalliimmat ja hyvin toimii
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
- LopenUupunut
- Mersumaanikko

- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
joopa joo.....mä ajelen kanssa kaikkia pitkät päällä vetelijöitä vastaan pitkät päällä....tossa mun ducatossa kun on bixenonit...sellaiset jälkiasennusmallit....napa kirjoitti:itse olen alkanut ajamaan pitkät päällä, jos näitä itse tehtyjä xenon valollisia/väärin suunnatuilla valoilla ajavia tulee pimeällä vastaan ja jos ne häikäisee liikaa, ei sitä viitsi itse ajaa sokkona, kun muut ei välitä vittujakaan muista tiellä liikkuvista![]()
niin ja tuossa omassa ducatossa on aika hyvät pitkäthakkaa monet "xenonit"...
pesäpallomailaa niille umpiolle pitäis antaa jokaiselle, jossa on väärät polttimot/suuntaukset väärinja kuskillekin ehkä vähän, ainakin polvitaipeeseen, niin oppisi valitsemaan oikeat polttimot jatkossa ehkä paremmin tai ainakin suuntaaman ne valonsa...
Opel, "weird lieben autos"....
ducato kuskina sun pitäis kans ymmärtää, että siellä ducatossa istutaan niin korkealla, että ihan pienet valojen suuntaus virheet ei vielä ducaton kuskia häiritse... miltähän ne päin kettua suunnatut valot mahtaa näyttää henkilöauto kuskin korkeudelta katsottunaeemeli 210 kirjoitti:
joopa joo.....mä ajelen kanssa kaikkia pitkät päällä vetelijöitä vastaan pitkät päällä....tossa mun ducatossa kun on bixenonit...sellaiset jälkiasennusmallit....
mulla on ihan lailliset valot (H4 60/55 W) tuossa omassa ducatossa ja kun vertailtiin tuttujen jälkiasennus xenoita ja ducaton omia, niin ihme kyllä ne xenonit jäi toiseksi
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- Messerschmitt
- Mersumies

- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Kolme talvea ajettu laittomat xenonit keulilla (oikein suunnattuna) eikä kertaakaan ole vastaantulijat valoja vilkutelleet - tai yhdesti poliisiauto vilautteli pitkiä ja poliisikylttiä katolla mutta luulisin johtuneen ylinopeudesta.
Halvimmat sarjat mitä Kiinasta saa. Ei yhtään polttimon tai ballastin hajoamista, tosin sama sarja ollut käytössä enintään 2 talvea / noin 30000 kilometriä kunnes auto on vaihtunut.
Halvimmat sarjat mitä Kiinasta saa. Ei yhtään polttimon tai ballastin hajoamista, tosin sama sarja ollut käytössä enintään 2 talvea / noin 30000 kilometriä kunnes auto on vaihtunut.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko

- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
napa kirjoitti:ducato kuskina sun pitäis kans ymmärtää, että siellä ducatossa istutaan niin korkealla, että ihan pienet valojen suuntaus virheet ei vielä ducaton kuskia häiritse... miltähän ne päin kettua suunnatut valot mahtaa näyttää henkilöauto kuskin korkeudelta katsottunaeemeli 210 kirjoitti:
joopa joo.....mä ajelen kanssa kaikkia pitkät päällä vetelijöitä vastaan pitkät päällä....tossa mun ducatossa kun on bixenonit...sellaiset jälkiasennusmallit....![]()
mulla on ihan lailliset valot (H4 60/55 W) tuossa omassa ducatossa ja kun vertailtiin tuttujen jälkiasennus xenoita ja ducaton omia, niin ihme kyllä ne xenonit jäi toiseksiainakin parin audin ja yhden volvon jälkiasennus xenonit oli ihan "veriset lihanpalat" verrattuna ducaton valoihin, työmaan w211 alkuperäiset xenonitkaan ei ole saanut mua vakuuttuneeksi niiden hyvyydestä, vaikka niiden korjaamiseen on mennyt vuoden aikana rahaa melkein tuon mun ducaton hinta
kyllä mä ymmärsin, piti vaan ihan vähän lämmittää keskustelua.
kirjoittamasi on ihan tosi, mutta myös se on tosi että noissa halvemmissa uusissa autoissa alkuperäisetkin xenonit on lähinnä oravavaloja....esim. skoda octavian ja yleensä vw konsernin xenonit on ihan paskoja kuten on niiden muutkin valot....nimi. audissa kynttilät konepellillä.
mielestäni tämä xenonvillitys on autonvalmistajilla mennyt ihan villiksi, mitä paskemmat sen halvemmat....tosin nämä nykyiset joulukuusivalot (vai mitkä lie mainosvalot) puskurin alalaidassa häikäisee myös erittäin hyvin, niiden suuntaushan on jo laissa määrätty vähintään kotkan metsästykseen sopivaksi?....
omassa w210:ssa on alkuperäiset xenonit ja mun mielestä ne taitaa olla yksiä ainoita xenoneita jotka ei todellakaan häikäise vastaantulijoita, toi vanha väyrynen näyttää muuten edestä päin valot päällä kaikilla valoilla yhtä väsyneeltä....ihan kun olis luomet pupillien päällä....tosin valoteho on ihmeen hyvä.
Viimeksi muokannut LopenUupunut, La 24.04.2010 10:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Opel, "weird lieben autos"....
kyllä se valojen suuntaus tai sen tekemättä jättäminen taitaa olla se suurin asiaan vaikuttava tekijä...
jälkiasennus xenoineissa on myös se huono asia, ainakin täällä, kun tiet on yhtä routaheittoa, että ne ei seuraa sitä auton heilahtelua, vaan näyttävät välillä siltä, että kuski räpsyttelee pitkiä päälle jatkuvasti...
edes ne paljon haukutut vag konsernin alkuperäis xenonit ei häikäise oikeastaan ollenkaan, jos niitä vertaa johonkin amis corollaan asennettuihin tee se itse xenon valoihin...
jälkiasennus xenoineissa on myös se huono asia, ainakin täällä, kun tiet on yhtä routaheittoa, että ne ei seuraa sitä auton heilahtelua, vaan näyttävät välillä siltä, että kuski räpsyttelee pitkiä päälle jatkuvasti...
edes ne paljon haukutut vag konsernin alkuperäis xenonit ei häikäise oikeastaan ollenkaan, jos niitä vertaa johonkin amis corollaan asennettuihin tee se itse xenon valoihin...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- LopenUupunut
- Mersumaanikko

- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
joo kyllähän se näin on, mutta periaatteessa tai käytännössä valokuvio ei muutu miksikään jos ne polttimot (xenon) vaan on asennettu oikein.napa kirjoitti:kyllä se valojen suuntaus tai sen tekemättä jättäminen taitaa olla se suurin asiaan vaikuttava tekijä...
jälkiasennus xenoineissa on myös se huono asia, ainakin täällä, kun tiet on yhtä routaheittoa, että ne ei seuraa sitä auton heilahtelua, vaan näyttävät välillä siltä, että kuski räpsyttelee pitkiä päälle jatkuvasti...
edes ne paljon haukutut vag konsernin alkuperäis xenonit ei häikäise oikeastaan ollenkaan, jos niitä vertaa johonkin amis corollaan asennettuihin tee se itse xenon valoihin...
eilenkin mökille ajellessa takana ajeli fiesta (n.-90) jossa kuskin valo näytti kuusen latvoissa hyppiviin oraviin.....ja ihan oli tavalliset valot....
vastaan tuli vanhakoppainen mersu jossa tarvikexenonit eikä ne häikäisseet yhtään, missään vaiheessa....perässä tuli vastaan sokota subeeeeeeeerb ja sen valot häikäisi heti....?
ja mitä tulee xenonien suuntaukseen ajettaessa...näinköhän mersunkaan xenonien tasonsäätö kokoajan heiluttelee tienpinnan mukaan valoja alas-ylös?...saati muittenkaan autojen....?
ainakin uusissa autoissa joissa xenon tekniikka perustuu vanhojen linssitekniikka valojen ulkoiseen olemukseen tuntuvat häikäisevän eniten...vanhat ns. isoumpioiset valot ei häikäise ollenkaan...
olisko tässä syy?
Opel, "weird lieben autos"....
Mullakin xenonit ollut useamman vuoden, ja väitän, että suurimmalla osalla näistä jälkiasennusxenoilijoista on valot vain suunnattu liian ylös! Ei ole minullekaan vilkuteltu valoja tai kukaan sanonut, että häikäisee.Manu300cea24 kirjoitti:Mulla ollu kristallit keulilla noin 3 vuotta ja xenonit niissä noin 2 vuotta.
Ja vielä ei kukaan ole vilkutellut valoja yms.
Kavereilta myös oon kyselly että häikäseekö ne talvipimeellä tai yleensäkkään ja kaikki on sanonu että ei.


