R129 kattoasiaa

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1695
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

R129 kattoasiaa

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Vieras systeemi minulle, voisiko joku kertoa miten kova katto lähtee irti? Rätti on ilmeisesti käyttövalmiina kovan katon irroituksen jälkeen?

Entä turvakaari, pystyykö toimintaa tarkastamaan mitenkään?

Haulla löytyikin muuten melko mukavasti mitä noista kannattaa tarkistella :)

Muutenkin kaikki mielenkiintoinen asia ko malleja kohtaan kiinnostaa!
230 C 1978
Hakksa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: La 16.02.2008 14:57

Viesti Kirjoittaja Hakksa »

Kova katto lähtee irti keskikonsolissa olavaa punaista nappia taaksepäin painamalla, jonka jälkeen katto on nostettavissa pois paikoiltaan.

Rättikatto on omassa suojatilassa ja heti kovan katon irroituksen jälkeen käyttövalmiina. Tämän toiminta kannattaa testata kunnolla, että sulkeutuu ja avautuu sujuvasti.

Turvakaaren saa itse halutessaan nostettua/laskettua keskikonsolissa olevasta napista. Kovassa jarrutuksessa tuon kuuluu ponnahtaa ylös, samoin jos auto kallistuu tietyn rajan ylitse ponnahtaa tuo turvakaari ylös.
Ex: W211 E500 Avantgarde, R129 500SL
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1695
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Kiitos selkeästä vastauksesta!

Eräs kauppias ei ollut kokeillut katon toimintaa, kova katto paikallaan, ja epäili ettei autossa edes ole rättiä. Näkymättömissähän se on kovan katon ollessa päällä :)
230 C 1978
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Marko M kirjoitti:Näkymättömissähän se on kovan katon ollessa päällä :)
Onneksi, muuten vois näyttää omituiselta :lol:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Kannattaa tutustua näihin sivuihin, jos englantia osaa:
http://www.brianclifton.com/mb/cars/r129/

Minkä ikäistä tai hintaista autoa olit ajatellut hankkia?
Kuinka paljon ajattelit ajaa autolla vuosittain?

1993-1995 tehtiin hapertuvia johtosarjoja, korjaus maksaa pitkälti toista
tonnia. 1996 tuli kasvojenkohotus. ESP oli pitkään lisävaruste, paitsi
SL600:ssa, jossa on erinomaiset vakiovarusteet.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1695
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

JarkkoN kirjoitti:Minkä ikäistä tai hintaista autoa olit ajatellut hankkia?
Kuinka paljon ajattelit ajaa autolla vuosittain?
Tulee ihan puhtaasti harraste- ja kesäkäyttöön.

Hintaluokka on kyllä valitettavasti haitarin alapäästä. Vuosimallit 90-93 noin siis.

Tässä esimerkiksi Vaikuttaa hieman arvelluttavalta kenties?

Tai tämä vaikuttaa oikeinkin siistiltä kuvissa.

Kiirettä ei ole ja jos tuohon hintahaarukkaan ei löydy kunnollista niin täytynee hommata tuttu ja turvallinen slk 8)
230 C 1978
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Tuo jälkimmäinen vaikuttaa oikein hyvältä ostokselta.
Aina nuo vanhat autot ovat yksilöitä ja varsinkin tämmöinen
keräilyauto saisi olla hyväkuntoinen.

Hinta tietysti on Suomi-hinta, tuo itse ulkomailta, jos haluat hiukan säästää.

Kun ajat vain vähän, niin V8 on se oikea moottori.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Vastaa Viestiin