Madallus + sisäloksut, onnistuuko?

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mikko T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 15.12.2003 21:15
Paikkakunta: Loimaa

Madallus + sisäloksut, onnistuuko?

Viesti Kirjoittaja Mikko T »

Elikkäs tarkotus olis laittaa toho omaan luultavasti Eibachin ~40mm madallus. Tuli kuitenkin laitettuu sisäloksut, et ´mahtaako onnistuu sillee ettei ottas kiinni poppilaitteiston ja matkustajien kans?

Kuviakin vois laittaa autosta, jos kiinostaa...
W639 "130Cdi" -07
W124 300TD -91
Ex:
W210 "Germanium" -01
W203 270T AMG Avantgarde -02
W124 200D -87
W124 250TD -94
W124 250D -94
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12771
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

kaikki riippuu siitä mitkä vanteet laitat , ja mitkä kumit jousien päähän.
Tonir
Mersumies
Mersumies
Viestit: 694
Liittynyt: Ma 16.02.2004 17:19
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tonir »

Minä jouduin ottamaan "lokarin" lokarit edestä pois kun ei mahtuneet olemaan... oli niin pienestä kiinni :?
Renkaat 225/45/17
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12771
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Tomperi kirjoitti:Minä jouduin ottamaan "lokarin" lokarit edestä pois kun ei mahtuneet olemaan... oli niin pienestä kiinni :?
Renkaat 225/45/17
jep, tulee ongelmia lokarin lokarin kanssa jo ihan 195-65-15 kummeilla... edessä siis, takana voi tulla myös. Riippuu tosin kumpan leveydestä.
Avatar
Mikko T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 15.12.2003 21:15
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Mikko T »

Näin arvelinkin 225/45/17-renkaat kun on tulos. Tosin ovat tulossa luulavasti vasta ens kesäks :( 18"kin oon harkinnu. Onnistuisko muovia lämmittämällä ja taivuttamalla?
Tällähetkel 205/55/16-renkaat
W639 "130Cdi" -07
W124 300TD -91
Ex:
W210 "Germanium" -01
W203 270T AMG Avantgarde -02
W124 200D -87
W124 250TD -94
W124 250D -94
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12771
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Mikko T kirjoitti:Näin arvelinkin 225/45/17-renkaat kun on tulos. Tosin ovat tulossa luulavasti vasta ens kesäks :( 18"kin oon harkinnu. Onnistuisko muovia lämmittämällä ja taivuttamalla?
Tällähetkel 205/55/16-renkaat
ota edestä lokari kokonaan pois, pääset helpoimmalla.
Avatar
Mikko T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 15.12.2003 21:15
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Mikko T »

epk kirjoitti:
ota edestä lokari kokonaan pois, pääset helpoimmalla.
Juu näin tarvii tehdä!
W639 "130Cdi" -07
W124 300TD -91
Ex:
W210 "Germanium" -01
W203 270T AMG Avantgarde -02
W124 200D -87
W124 250TD -94
W124 250D -94
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

Ittellä 205/50/16 kummit ja 30mm madallussatsi 2 kumeilla, ni ei raavi kíinni, paitsi kuralätkät tiukisa kurveisa/soraränneisä. Säästää autoo huomaattavasti kun antaa lokareiden olla...
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12771
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Hubimersu kirjoitti:Ittellä 205/50/16 kummit ja 30mm madallussatsi 2 kumeilla, ni ei raavi kíinni, paitsi kuralätkät tiukisa kurveisa/soraränneisä. Säästää autoo huomaattavasti kun antaa lokareiden olla...

juu, noi menee varmasti vielä, mutta että 225 ja -40 satsi, niin tiukkaa tekee...varsinkin kun eibachit on vielä sen verran "löysät"...
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Meneeköhän 205/55/16 renkaat vielä alle toimivasti 30-35 mm madalluksella satakaksnelkussa? Eibachit on täälläkin ajatuksissa... Toimisivat varmaankin vielä vakioiskareilla?
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
ztn
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ti 17.06.2003 11:16

Sisälokarit

Viesti Kirjoittaja ztn »

Vähän menee off-topic, mutta silti hiukan liittyy aiheeseen.

Eli itselläni on takana sisälokasuojat asennettu paikallisessa mb-huoltoon erikoistuneella korjaamolla. Ne ovat kuitenkin aika törkeän näköiset kun sisälokasuojan reuna tulee lokarin kaaren "päälle/alle siis" eli ulos päin näkyy lokarin kaaren alla sisälokarin reuna.

Onko jollain muullakin vastaavanlainen sätös? Onnistuuko reunan esim. taittamaan kuumailmapuhaltimen kanssa pokkauksen taakse piiloon?

Ja mahtumiseen sen verran että nämä sisäloksut raapivat nykyisillä renkailla (225/45/17") vain täydellä kuormalla kunnon kuopissa (vauhtia kunnolla) ja erittäin harvakseltaa (kerran tainnut ottaa kiinni). Madallusta ei autossa ole.

-Mikko-
-MB SLK-
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

Tääläpäin kun nuo kadut ja muut kylänraitit on niin huonossa kunnossa ettei millään kivirekillä viitti ajella kun jo nytkin takahampaat kolisee asfalttiteillä :evil:
Kai takalokareitten reunat saa kantattua, mutta suojaako ne enää kaaria?
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Avatar
Andrew
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: Ti 21.09.2004 10:19
Paikkakunta: Joensuu

Madallus+sisälokarit

Viesti Kirjoittaja Andrew »

Ostin vähän aikaa sitten w124:sen ja se on madallettu, ei sisälokareita. Tarkoitus on laittaa kori kuntoon ja samalla asentaa myös nämä kurasuojat. Tämä tarkoittanee sitä, että samalla vaihtuu eteen vakio- ja taakse kuormajouset. On tosiaa kivireki, kun ajelee kotikontujen niin "tasaisilla" teillä. Hyvähän tuo olisi noinkin, mutta kun ajattelee järjellä niin....
vesseli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ke 01.09.2004 10:14

Re: Sisälokarit

Viesti Kirjoittaja vesseli »

[quote="ztn"]Vähän menee off-topic, mutta silti hiukan liittyy aiheeseen.

Eli itselläni on takana sisälokasuojat asennettu paikallisessa mb-huoltoon erikoistuneella korjaamolla. Ne ovat kuitenkin aika törkeän näköiset kun sisälokasuojan reuna tulee lokarin kaaren "päälle/alle siis" eli ulos päin näkyy lokarin kaaren alla sisälokarin reuna.

Toi ei välttämättä ole huono juttu sillä ainaskinW124:ssa sinne suojankaaren sisäpuolelle kerääntyy todella helposti ja paljon kuraa ja niitä on ikävää putsailla ja jos annat olla voi lopputuloksen arvata eli summa summarum itse ainakin tinkisin hieman siitä ulkonäöstä
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12771
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Sisälokarit

Viesti Kirjoittaja epk »

vesseli kirjoitti:
Eli itselläni on takana sisälokasuojat asennettu paikallisessa mb-huoltoon erikoistuneella korjaamolla. Ne ovat kuitenkin aika törkeän näköiset kun sisälokasuojan reuna tulee lokarin kaaren "päälle/alle siis" eli ulos päin näkyy lokarin kaaren alla sisälokarin reuna.
Toi ei välttämättä ole huono juttu sillä ainaskinW124:ssa sinne suojankaaren sisäpuolelle kerääntyy todella helposti ja paljon kuraa ja niitä on ikävää putsailla ja jos annat olla voi lopputuloksen arvata eli summa summarum itse ainakin tinkisin hieman siitä ulkonäöstä
ongelma poistuu kun pokkaa kaaren "reunat" yhteen ja vetää suojamömmöt siihen päälle,ei tarvista loksuille ja taas näyttää hyvälle 8)

itellä on tosin leikellyt loksut ja pokatatut reunat=näyttää hyvällä + loksujen hyvät puolet
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Re: Sisälokarit

Viesti Kirjoittaja sooppa »

minkä takia pitää tunkea jumalattomat kummit johonkin 200 riisseliin joka ei muutenkaan kulje mihinkään saati sitte joillakin 245-40-18 kummeilla.aivan naurettavan näköstä kun ensin ruuvataan madallussatsi alle ja sitte manataan kun kumit raapii pyöränkaareen.itellä oli aikoinaan w123 220 riisselis edes 205-55-15 ja takana 225-50-15 ja kyllä kulki kun huiput oli 110km/h.ja manattiin kun mihinkään ei päässy raapimatta pakaria katukiviin.nyt on alla 195-65-15 ja vakio jouset ja hyvin menee.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12771
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Sisälokarit

Viesti Kirjoittaja epk »

sooppa kirjoitti:minkä takia pitää tunkea jumalattomat kummit johonkin 200 riisseliin joka ei muutenkaan kulje mihinkään saati sitte joillakin 245-40-18 kummeilla.aivan naurettavan näköstä kun ensin ruuvataan madallussatsi alle ja sitte manataan kun kumit raapii pyöränkaareen.itellä oli aikoinaan w123 220 riisselis edes 205-55-15 ja takana 225-50-15 ja kyllä kulki kun huiput oli 110km/h.ja manattiin kun mihinkään ei päässy raapimatta pakaria katukiviin.nyt on alla 195-65-15 ja vakio jouset ja hyvin menee.
kyllä 119hp 200D kulkee jo ihan kotitarpeiksi asti...madallus satsi on alla, eikä kyllä raavi mihinkään. Sun olis kannattanu asentaa pakoputki sillä tavalla ettei se roiku kuin mummon alkkarit siellä auton alla :wink:
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Tuossa käyttöpelissä W124 200D on nuo lokarit olleet kai uudesta asti alla ja madallussarja jonku 8 vuotta (-40mm) nykyään kumeina 205/60/15
eikä ota kiinni mistään. ainoastaan takaa ottaa takapyörät koteloon jos lastia todella paljon (lue tulossa Tallinnasta :lol: )
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

kyllä se pakari oli/on kiinni alkuperäisissä kiinnikkeissä eikä roikkunu kuin.......ja kyllä noi kaikki riisselimersut on aivan mopoja kaikki vaikka oli minkäkokonen fööni/kone nokalla.pistäkää oikeenkokoset vanteet niin ei raavi kaarien reunoihin.äiteen w201 koppaseen oli entinen omistaja tunkenu w123sen 7*15" et 23 175-70-15 nastakumit ja raapihan ne.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12771
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

kyllä se pakari oli/on kiinni alkuperäisissä kiinnikkeissä eikä roikkunu kuin.......
no kyllä on matalla ollut sitten jos joka paikkaa raapis
:roll:
ja kyllä noi kaikki riisselimersut on aivan mopoja kaikki vaikka oli minkäkokonen fööni/kone nokalla.
ohhoh, taidat lentokoneella ajella ?
pistäkää oikeenkokoset vanteet niin ei raavi kaarien reunoihin.
äiteen w201 koppaseen oli entinen omistaja tunkenu w123sen 7*15" et 23 175-70-15 nastakumit ja raapihan ne
niinpä , ei mikään ihme että tuolla setillä raapis 201:ssä, noihan raapii jo vakio alustallakin
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

no mege oli madallettu silloisen lain sallima määrä eli auton matalimmasta kohdasta(tässä tapauksessa palkista joka on öljypohjan takana edestäpäin katsottuna)maavara piti olla 8,5cm joka oli 10cm.konttorilla narisivat kun jarrurullille ajettaessa raapi mutta minkäs mahtoivat kun madallusvaraa oli vielä jäljellä.tämä siis 15" vanteilla.ja todellinen suihkumoottorihan tossa onkin 220d nuppistartilla ja huiput 125!.tohon madallushommaan kyllästyin kun talliin piti auto saada niin etupää tallin puolelle ja perä ilmaan ja lankut takapyörien alle,muuten jäi etummaisesta pöntöstä kiinni oven kynnykseen.ja talvella sai leikkiä lumiauraa.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12771
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

sooppa kirjoitti:no mege oli madallettu silloisen lain sallima määrä eli auton matalimmasta kohdasta(tässä tapauksessa palkista joka on öljypohjan takana edestäpäin katsottuna)maavara piti olla 8,5cm joka oli 10cm.konttorilla narisivat kun jarrurullille ajettaessa raapi mutta minkäs mahtoivat kun madallusvaraa oli vielä jäljellä.tämä siis 15" vanteilla.ja todellinen suihkumoottorihan tossa onkin 220d nuppistartilla ja huiput 125!.tohon madallushommaan kyllästyin kun talliin piti auto saada niin etupää tallin puolelle ja perä ilmaan ja lankut takapyörien alle,muuten jäi etummaisesta pöntöstä kiinni oven kynnykseen.ja talvella sai leikkiä lumiauraa.
heh, tiukat on varat, itellä oli yks talvi 9cm pintaan maavara, ja turussa päin pärjäsi oikein hyvin vielä. Totta että ottaa jossain asemilla kiinni jostain, mutta saisivat hieman päivittää nykyaikaisemmiksi niitä laitteitaan :wink:
Avatar
perttu_n
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 322
Liittynyt: Ma 27.10.2003 15:48
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja perttu_n »

Maavaraa pyöreät kymmenen senttiä, pohjasta mitattuna siis. Ei onkelmia katsastuksessa, ei missään. Alla ns. teinirenkaat ja huippuja ottaa mitä ottaa, epk voi todistaa. ;)
w201 190D
Avatar
Narski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ma 04.10.2004 16:47
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Narski »

Itellä on 124:ssa 40:set madallusjouset ja tällähetkellä 215/45/17 renkaat eikä oo raapinu koskaan vaikka on ollu kuormaaki!
W124 230 E
Vastaa Viestiin