Öljynpaineet w201 APUVA!
Öljynpaineet w201 APUVA!
Elikkä auto on vm90 190E 2.0 bensakoneella siis.
Öljynpaineet ovat yleensä hyvät, eli tyhjäkäynnillä siinä kahden paikkeilla ja kun painaa kaasua nousee sinne kolmeen baariin minne pitääkin.
Mutta... toisinaan tekee niin että joko heti käynnistäessä tai kesken ajon paineet eivät enään nousekkaan kuin kahteen baariin ajaessa ja vaikka kuinka laittaa kierroksia niin mittari korkeintaan pikkusen heilahtaa yli kahden baarin ja joskus saattaa heilahtaa alaskin päin pikkuisen.
Ja sitten kun auton pysäyttää ja käynnistää muutaman kerran uudelleen niin paineet taas normaalit.
Eli missä voi olla vika???? Anturi on vasta vaihdettu mutta ei vaikutusta.
Kiitän jo jos joku osaisi vastata....todella turhauttava ajella kun joutuu kyttäämään mittaria ja sammuttelemaan kesken ajon autoa.
Öljynpaineet ovat yleensä hyvät, eli tyhjäkäynnillä siinä kahden paikkeilla ja kun painaa kaasua nousee sinne kolmeen baariin minne pitääkin.
Mutta... toisinaan tekee niin että joko heti käynnistäessä tai kesken ajon paineet eivät enään nousekkaan kuin kahteen baariin ajaessa ja vaikka kuinka laittaa kierroksia niin mittari korkeintaan pikkusen heilahtaa yli kahden baarin ja joskus saattaa heilahtaa alaskin päin pikkuisen.
Ja sitten kun auton pysäyttää ja käynnistää muutaman kerran uudelleen niin paineet taas normaalit.
Eli missä voi olla vika???? Anturi on vasta vaihdettu mutta ei vaikutusta.
Kiitän jo jos joku osaisi vastata....todella turhauttava ajella kun joutuu kyttäämään mittaria ja sammuttelemaan kesken ajon autoa.
Paljonko autolla on ajettu ja onko öljypumppu alkuperäinen?
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
ettei olis vain itse mittari rikki tai menossa rikki
tai kontakti häiriö mittarissa...

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Kiitos vastauksista!
Ja luulisi kai mittarin toimivan kun anturikin vaihdettu uuteen ja samanlailla käyttäytyy yhä.
Kummallinen homma..
Autolla on ajettu mittarin mukaan vasta 260tkm ja luultavasti pitää paikkansakkin. Eiköhän se öljypumppu ole alkuperäinen, mutta pitäisi kai sen mersussa kestää sen puoli miljoonaa?Huikko kirjoitti:Paljonko autolla on ajettu ja onko öljypumppu alkuperäinen?

Ja luulisi kai mittarin toimivan kun anturikin vaihdettu uuteen ja samanlailla käyttäytyy yhä.
Kummallinen homma..

- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Josain jenkkivehkeessä tappelin lämpömittarin kanssa kuukausitolkulla ja vika oli huonolaatuisessa johtosarjassa moottoritilassa. Uusimalla johdon mittarille homma parani.
Koita vetää hyppyjohto anturilta mittaristolle vaikka ulkokautta ja katso muuttuuko lukema.
Koita vetää hyppyjohto anturilta mittaristolle vaikka ulkokautta ja katso muuttuuko lukema.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Tuli tuossa testailtua erillisella painemittarilla ja mersun oma mittari näytti ihan samoja lukemia, joten mittarissa vika siis ei ole.
Kylmänä paineet nousivat kierroksilla jopa lähelle 6 bar, mutta kuumana ei noussu kuin reiluun kolmeen baariin kierroksilla.
Siinä testaillessa muutaman kerran paineet taas temppuilivat, eli välillä paineet olivat jopa vain 1,5bar kierroksilla, eikä siitä noussut, ja sitten taas kun sammutti auton ja käynnisti pari kertaa nii paineet nousi sinne kolmeen.
Missä voi olla vika??
Paineenrajoittimen venttiiliä itse epäilen, mutta outoa on myös se, että tyhjäkäynnillä paineet pysyvät siinä vain hieman alle kierroksilla olevan paineen, eli eivät romahda nollaan, niinkuin olettaisi jos venttiili jää auki.
Kertokaa nyt joku viisaampi mikä tässä mättää
Kylmänä paineet nousivat kierroksilla jopa lähelle 6 bar, mutta kuumana ei noussu kuin reiluun kolmeen baariin kierroksilla.
Siinä testaillessa muutaman kerran paineet taas temppuilivat, eli välillä paineet olivat jopa vain 1,5bar kierroksilla, eikä siitä noussut, ja sitten taas kun sammutti auton ja käynnisti pari kertaa nii paineet nousi sinne kolmeen.
Missä voi olla vika??
Paineenrajoittimen venttiiliä itse epäilen, mutta outoa on myös se, että tyhjäkäynnillä paineet pysyvät siinä vain hieman alle kierroksilla olevan paineen, eli eivät romahda nollaan, niinkuin olettaisi jos venttiili jää auki.
Kertokaa nyt joku viisaampi mikä tässä mättää

Viisaudesta en tiedä, mutta tuli mieleen esim rikki mennyt ketjun laahain, joka on pudonnut öljypohjaan ja imeytyy öljyn imuputken suulle.
Moottorin samuttaminen pudottaa sen pois ja taas toimii hetken.
Tai jtn.

Moottorin samuttaminen pudottaa sen pois ja taas toimii hetken.
Tai jtn.

-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Alfamerin kirja kertoo näin ja se on siinä ulkopuolella lohkossa.
Tarkemmin:jakopäänkoppaa jossa alaosassa ennenkuin se muuttuu öljypohjaksi niin siinä kapeassa alumiinisessa kotelossa ,kampiakselinkiilahihnapyörän vieressä,kuskin puoli.
Kuusiokolo ruuvi noin 20mm halkaisija,sen alla on jousi ja kara jonka saat sieltä levittävillä pihdeillä pois.
Tarkemmin:jakopäänkoppaa jossa alaosassa ennenkuin se muuttuu öljypohjaksi niin siinä kapeassa alumiinisessa kotelossa ,kampiakselinkiilahihnapyörän vieressä,kuskin puoli.
Kuusiokolo ruuvi noin 20mm halkaisija,sen alla on jousi ja kara jonka saat sieltä levittävillä pihdeillä pois.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Kiitos, pitää vielä huomenna yrittää etsiskellä sitäatlas kirjoitti:Alfamerin kirja kertoo näin ja se on siinä ulkopuolella lohkossa.
Tarkemmin:jakopäänkoppaa jossa alaosassa ennenkuin se muuttuu öljypohjaksi niin siinä kapeassa alumiinisessa kotelossa ,kampiakselinkiilahihnapyörän vieressä,kuskin puoli.
Kuusiokolo ruuvi noin 20mm halkaisija,sen alla on jousi ja kara jonka saat sieltä levittävillä pihdeillä pois.
