Öljynpaineet w201 APUVA!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
pe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: La 31.10.2009 16:53

Öljynpaineet w201 APUVA!

Viesti Kirjoittaja pe »

Elikkä auto on vm90 190E 2.0 bensakoneella siis.
Öljynpaineet ovat yleensä hyvät, eli tyhjäkäynnillä siinä kahden paikkeilla ja kun painaa kaasua nousee sinne kolmeen baariin minne pitääkin.
Mutta... toisinaan tekee niin että joko heti käynnistäessä tai kesken ajon paineet eivät enään nousekkaan kuin kahteen baariin ajaessa ja vaikka kuinka laittaa kierroksia niin mittari korkeintaan pikkusen heilahtaa yli kahden baarin ja joskus saattaa heilahtaa alaskin päin pikkuisen.
Ja sitten kun auton pysäyttää ja käynnistää muutaman kerran uudelleen niin paineet taas normaalit.
Eli missä voi olla vika???? Anturi on vasta vaihdettu mutta ei vaikutusta.

Kiitän jo jos joku osaisi vastata....todella turhauttava ajella kun joutuu kyttäämään mittaria ja sammuttelemaan kesken ajon autoa.
pe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: La 31.10.2009 16:53

Viesti Kirjoittaja pe »

eikö löydy keltään tietoa/kokemusta/arvausta?
Sul0
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:52
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Sul0 »

meinaakko tuolla anturilla öljykelloa? jos et nii kokeiles vaihtaa öljykello, itselläni autto kun sen vaihoin kun ei öljynpaineet tahtoneet nousta...
190 W201 2.0L bensa kaasari vm.87
http://img339.imageshack.us/img339/7193/kuva026yh6.jpg
Rahalla saa ja mersulla pääsee.
pe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: La 31.10.2009 16:53

Viesti Kirjoittaja pe »

Sul0 kirjoitti:meinaakko tuolla anturilla öljykelloa? jos et nii kokeiles vaihtaa öljykello, itselläni autto kun sen vaihoin kun ei öljynpaineet tahtoneet nousta...
Eli tarkoitan öljynpainemittarin anturia joka on öljynsuodattimen jalassa, eli juurikin öljykelloa...vai?
pe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: La 31.10.2009 16:53

Viesti Kirjoittaja pe »

Niin ja koska seuraavaksi ehdotetaan tukkeutunutta suodatinta, niin sekin on vaihdettu :?
Missäs se paineenrajoitusventtiili sijaitsee, kun jotkut näyttävät sitäkin ehdottelevan?
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Paljonko autolla on ajettu ja onko öljypumppu alkuperäinen?
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

ettei olis vain itse mittari rikki tai menossa rikki :roll: tai kontakti häiriö mittarissa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Noissa on yleisesti mittarivikoja :?
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
pe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: La 31.10.2009 16:53

Viesti Kirjoittaja pe »

Kiitos vastauksista!
Huikko kirjoitti:Paljonko autolla on ajettu ja onko öljypumppu alkuperäinen?
Autolla on ajettu mittarin mukaan vasta 260tkm ja luultavasti pitää paikkansakkin. Eiköhän se öljypumppu ole alkuperäinen, mutta pitäisi kai sen mersussa kestää sen puoli miljoonaa? :D

Ja luulisi kai mittarin toimivan kun anturikin vaihdettu uuteen ja samanlailla käyttäytyy yhä.

Kummallinen homma.. :?
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Niin mutta jos oikein mittaristossa vikaa, eihän sinne mitään ole vaihdettu?
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
pe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: La 31.10.2009 16:53

Viesti Kirjoittaja pe »

nj^ kirjoitti:Niin mutta jos oikein mittaristossa vikaa, eihän sinne mitään ole vaihdettu?
Niin voihan se olla siellä mittaristossakin toki. Mikä siellä sitten yleensä voisi olla häikkänä?
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Esim. maakontakti huono. Kopauta nyrkillä mittaristoon, kun seuraavan kerran temppuilee...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
pe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: La 31.10.2009 16:53

Viesti Kirjoittaja pe »

Pakardinen kirjoitti:Esim. maakontakti huono. Kopauta nyrkillä mittaristoon, kun seuraavan kerran temppuilee...
Nyrkillä oon kyllä jo kokeillu hakata tuloksetta :?
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Josain jenkkivehkeessä tappelin lämpömittarin kanssa kuukausitolkulla ja vika oli huonolaatuisessa johtosarjassa moottoritilassa. Uusimalla johdon mittarille homma parani.

Koita vetää hyppyjohto anturilta mittaristolle vaikka ulkokautta ja katso muuttuuko lukema.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
pe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: La 31.10.2009 16:53

Viesti Kirjoittaja pe »

Tuli tuossa testailtua erillisella painemittarilla ja mersun oma mittari näytti ihan samoja lukemia, joten mittarissa vika siis ei ole.
Kylmänä paineet nousivat kierroksilla jopa lähelle 6 bar, mutta kuumana ei noussu kuin reiluun kolmeen baariin kierroksilla.
Siinä testaillessa muutaman kerran paineet taas temppuilivat, eli välillä paineet olivat jopa vain 1,5bar kierroksilla, eikä siitä noussut, ja sitten taas kun sammutti auton ja käynnisti pari kertaa nii paineet nousi sinne kolmeen.
Missä voi olla vika??
Paineenrajoittimen venttiiliä itse epäilen, mutta outoa on myös se, että tyhjäkäynnillä paineet pysyvät siinä vain hieman alle kierroksilla olevan paineen, eli eivät romahda nollaan, niinkuin olettaisi jos venttiili jää auki.
Kertokaa nyt joku viisaampi mikä tässä mättää :)
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Viisaudesta en tiedä, mutta tuli mieleen esim rikki mennyt ketjun laahain, joka on pudonnut öljypohjaan ja imeytyy öljyn imuputken suulle.
Moottorin samuttaminen pudottaa sen pois ja taas toimii hetken.
Tai jtn.
:roll:
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
pe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: La 31.10.2009 16:53

Viesti Kirjoittaja pe »

Harri126 kirjoitti:Viisaudesta en tiedä, mutta tuli mieleen esim rikki mennyt ketjun laahain, joka on pudonnut öljypohjaan ja imeytyy öljyn imuputken suulle.
Moottorin samuttaminen pudottaa sen pois ja taas toimii hetken.
Tai jtn.
:roll:
No jaa, kaipa tuoki olisi mahdollista :D

Lisää ideoita jollain? :)
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

liian vähän öljyä konees iha selvästi ;) tai väärä (liian pitkä tarvike) öljytikku.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
pe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: La 31.10.2009 16:53

Viesti Kirjoittaja pe »

Sergey kirjoitti:liian vähän öljyä konees iha selvästi ;) tai väärä (liian pitkä tarvike) öljytikku.
Öljytkin valitettavasti ok :?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Se öljynpaineen paineventtiilin tulppa sijaitee kuskin puolen kiilahihnapyörän vieressä lohkossa ja näyttäis kirjan mukaan olevan kuusiokolotulppa.
Ei näyttäis lähellä olevan miuta tulppia.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
pe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: La 31.10.2009 16:53

Viesti Kirjoittaja pe »

atlas kirjoitti:Se öljynpaineen paineventtiilin tulppa sijaitee kuskin puolen kiilahihnapyörän vieressä lohkossa ja näyttäis kirjan mukaan olevan kuusiokolotulppa.
Ei näyttäis lähellä olevan miuta tulppia.
kiitos!
Onko se siis öljypohjan sisällä vai pääseekö siihen käsiksi ulkoa päin?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Se on kampiakselin kiilapyörän vieressä kuskin puolella lohkon kupeessa siinä öljypohjan yläpuolella.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
pe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: La 31.10.2009 16:53

Viesti Kirjoittaja pe »

atlas kirjoitti:Se on kampiakselin kiilapyörän vieressä kuskin puolella lohkon kupeessa siinä öljypohjan yläpuolella.
En kyllä löytänyt? Eikö se todella olekkaan öljypohjan sisäpuolella? :roll:
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Alfamerin kirja kertoo näin ja se on siinä ulkopuolella lohkossa.
Tarkemmin:jakopäänkoppaa jossa alaosassa ennenkuin se muuttuu öljypohjaksi niin siinä kapeassa alumiinisessa kotelossa ,kampiakselinkiilahihnapyörän vieressä,kuskin puoli.
Kuusiokolo ruuvi noin 20mm halkaisija,sen alla on jousi ja kara jonka saat sieltä levittävillä pihdeillä pois.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
pe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: La 31.10.2009 16:53

Viesti Kirjoittaja pe »

atlas kirjoitti:Alfamerin kirja kertoo näin ja se on siinä ulkopuolella lohkossa.
Tarkemmin:jakopäänkoppaa jossa alaosassa ennenkuin se muuttuu öljypohjaksi niin siinä kapeassa alumiinisessa kotelossa ,kampiakselinkiilahihnapyörän vieressä,kuskin puoli.
Kuusiokolo ruuvi noin 20mm halkaisija,sen alla on jousi ja kara jonka saat sieltä levittävillä pihdeillä pois.
Kiitos, pitää vielä huomenna yrittää etsiskellä sitä :)
Vastaa Viestiin