250 ahdot hukassa.
250 ahdot hukassa.
Eli hämmästyttää kummastuttaa kun tänään aamulla lähdin ajamaan, niin tuntuu kuin olisi joku etanavaihde päällä ja ahdot oli tippunut puolella. Mikä mahtaa olla avuksi?
Niin ja autohan oli w124 250 turbo diisseli.
Niin ja autohan oli w124 250 turbo diisseli.
Oletko tarkistanut painepuolen putket ja letkut sekä niiden liitokset? Onko turbon akseli ja laakerointi OK?
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
tomant kirjoitti:Oletko tarkistanut painepuolen putket ja letkut sekä niiden liitokset? Onko turbon akseli ja laakerointi OK?
tomant
letkut ja putket on ookoo ja liitokset.. akselia ja laakerointia ei ole vielä kerennyt katsomaan.. Näin tietämättömänä kysyisin, että huomasin räpeltäessäni että yhden venttiilin kannasta vuosi ilmaa... ei paljoa mutta vähän..?
Voisi auttaa kun tietäisi minkä venttiilin, missä päin konehuonetta ? Onko koneessa EGR eli pakosarjasta rosteriputki imusarjaan, jossa venttiili.
Lisää tietoa: www.skg.fi
mulla oli joskus aikoinaan samaa vikaa vm89:ssä 250tdt:ssä. alipaine ohjattu ahdin tyyppi. pikkasen oli vaikeuksia saada systeemi toimiin, niin heitin kaiken maailman alipaine mokkulat ja pakokaasun kierrättimet kuuseen ja käänsin kellon painetoimiseks. sitten vaan letku imusarjalta hukkaportin kellolle ja taas ahto. en jaksanu alkaa päätäni vaivaan jumittavan systeemin kanssa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
ei ihan helpolla kiehu. jos nesteet koneessa, niin ei sitä kantta niin kuumaks saa, että alkis nafta kiehuun.azamaza kirjoitti:ettei vaan paluuletku vuotais naftaa sinne suuttimen juureen,joka sitten kiehuu siellä...
veikkaisin, että taitaa esikammion välistä valskata pakokaasua pihalle ja paluulinjan naftavuoto sitten ilmoittaa asiasta kiehumisella. uus tiiviste prikka vaan sinne kammion ja suuttimen väliin, niin taas toimii. itse ahtamattomuuteen tämä esikammio vaiva tuskin mitään vaikuttaa. mutta hyvähän sekin on korjata.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
...mutta ei todellakaan vasaralla ja ruuvimeisselillä
Tuon ahtovian kanssa tällä toisella vialla ei ole mitään tekemistä. Kannattaa korjata ennen kuin esikammion ja/tai suuttimen vuoto on sitä luokkaa, ettei enää korjaannu kiristämällä. Ohje / asiasta löytyy tarinaa haulla.

Tuon ahtovian kanssa tällä toisella vialla ei ole mitään tekemistä. Kannattaa korjata ennen kuin esikammion ja/tai suuttimen vuoto on sitä luokkaa, ettei enää korjaannu kiristämällä. Ohje / asiasta löytyy tarinaa haulla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Voi olla myös niin että esikammion ja kannen välistä vuotaa. Paine tulee sen kiristysrenkaan ja kammion laen välistä suutinpoteroon eikä ollenkaan kiristysrenjaan jenkojen kautta vaikka kannessa onkin kevennys tuon kiristysrenkaan jengoissa. Kevennys on pakkokin olla että esikammio menee just oikeassa asennossa kanteen.
Omassa tulee kans just samalla tavalla kuplia suuttimen juuresta ja satavarmaa on se ettei suuttimenjuuresta vuoda. Mielestäni pikkukuplimisesta ei kannata huolestua mutta jos vuotaa niin ettei pa enää pysy siinä poterossa on aika tehdä asialle jotakin. Vajaan vuoden on pikkukuplimista ollu. Sattuneesta syystä poterot täyttyi pa:sta viikko sitten ja miksikään ei ollu muuttunu kupliminen. Ainakaan vielä
Edittiä vielä: Pakosarjan pultit kiinni? 250:ssä ei taida sitä jousto-osaa olla pakosarjassa? 300:ssa se on nelosen ja vitosen välissä. Menee rikki jossain vaiheessa --> vaikuttaa ahtimen toimintaan. Imusarjan pultit kiinni? Hukkaportin kellon jousi ehjä? Jos ahdin on kunnossa melkein vois sanoa että painevuoto on jossakin. Olikos siinä pakokaasun kierrätyshilppeitä? Jos on niin osaa myös sieltä vuotaa niin että ahdot hukkuu. Ne nailoniset O-renkaat ahtoputkissa on kyllä aika jämäkkää tekoa joten sieltä tuskin vuotaa.
Hukkiksen kelloa ei taida sormin jaksaa painaa auki jos jousi on kunnossa. Tietty jos on oikein lujanäppinen kaveri niin saa aukeamaan.
Omassa tulee kans just samalla tavalla kuplia suuttimen juuresta ja satavarmaa on se ettei suuttimenjuuresta vuoda. Mielestäni pikkukuplimisesta ei kannata huolestua mutta jos vuotaa niin ettei pa enää pysy siinä poterossa on aika tehdä asialle jotakin. Vajaan vuoden on pikkukuplimista ollu. Sattuneesta syystä poterot täyttyi pa:sta viikko sitten ja miksikään ei ollu muuttunu kupliminen. Ainakaan vielä

Edittiä vielä: Pakosarjan pultit kiinni? 250:ssä ei taida sitä jousto-osaa olla pakosarjassa? 300:ssa se on nelosen ja vitosen välissä. Menee rikki jossain vaiheessa --> vaikuttaa ahtimen toimintaan. Imusarjan pultit kiinni? Hukkaportin kellon jousi ehjä? Jos ahdin on kunnossa melkein vois sanoa että painevuoto on jossakin. Olikos siinä pakokaasun kierrätyshilppeitä? Jos on niin osaa myös sieltä vuotaa niin että ahdot hukkuu. Ne nailoniset O-renkaat ahtoputkissa on kyllä aika jämäkkää tekoa joten sieltä tuskin vuotaa.
Hukkiksen kelloa ei taida sormin jaksaa painaa auki jos jousi on kunnossa. Tietty jos on oikein lujanäppinen kaveri niin saa aukeamaan.
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
Jos kerta lankusta kyse niin omassa ei ainakaan oo alipaineella ohjattuna mitään ahtimeen liittyvää. Ei EGR:ää eikä muutakaan. C:ssä sitävastoin taitaa olla?Kuningassorvari kirjoitti:Vois olla että turbon ja alipaine ventiilin välinen putki irti tai vuotaa.
Tai EGR systeemissä joku alipaine letku vaa irti.
Mihinkä asti ne ahdot oikein nousee.....?
Voi olla että siinä akun vieressä oleva venttiili kummittelee.
toi ei vaikuta mihinkään, ellei nyt ihan solkenaan vuoda.
ootko mitannu niitä ahtopaineita? siitä olis hyvä alottaa, niin tietäise edes pikkasen, että ahtaako ollenkaan, vai mitä siellä tapahtuu.
vahva veikkaus on, että siinä ahtimen ohjauksessa on jotakin pielessä. esim. "ylipaine anturi" voi olla vikana. luulee, että ahtoja on liikaa ja tiputtaa sitten ne nollille. taikka jotakin muuta vastaavaa. pikkuvika, mikä on hankala paikantaa.
ootko mitannu niitä ahtopaineita? siitä olis hyvä alottaa, niin tietäise edes pikkasen, että ahtaako ollenkaan, vai mitä siellä tapahtuu.
vahva veikkaus on, että siinä ahtimen ohjauksessa on jotakin pielessä. esim. "ylipaine anturi" voi olla vikana. luulee, että ahtoja on liikaa ja tiputtaa sitten ne nollille. taikka jotakin muuta vastaavaa. pikkuvika, mikä on hankala paikantaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
Sattuisko kellään olemaan kuvia näistä letkuista jotka menee tossa ilmanputsarin vieressä että mitkä letkut kuuluu yhteen. Itellä sama vika vieläkin mutta vikaa ei ole löytynyt.
S202 om605 -98
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v