W211 peräöljyt?
W211 peräöljyt?
Mitäs peräöjyä olette laittaneet w211 200cdi:n perään?
Paljonko perän tilavuus on?
Paljonko perän tilavuus on?
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: W211 peräöljyt?
jartuo kirjoitti:Mitäs peräöjyä olette laittaneet w211 200cdi:n perään?
Paljonko perän tilavuus on?
Vaihdatin Veholla öljynvaihdon yhteydessä, auto W211 320CDI,laskun mukaan Työ peräöljyn vaihdosta 21,00+Öljy Vaiht.öljy 85W-90 S12 A001989170310 2 purkkia a21,20 -10% yhteensä 38,16 eli työ ja öljy yhteensä 59,16euroa Oulun Vehossa.Mielestäni kohtuu hinta.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Hajoaako Mersussa perät?
Esim. vanhoissa 240-Volvoissakin perä kestää ääntämättä 500000km samoilla öljyillä eli onko se niin nuukaa, minkä suosituksen mukaista öljyä siellä sitä roiskevoitelua toteuttaa?
Toki varmaan on hyvä, että on juuri sitä mitä pitää, mutta mahtaako tulla vahinkoa onko täsmälleen ihan oikeaa?
Esim. vanhoissa 240-Volvoissakin perä kestää ääntämättä 500000km samoilla öljyillä eli onko se niin nuukaa, minkä suosituksen mukaista öljyä siellä sitä roiskevoitelua toteuttaa?
Toki varmaan on hyvä, että on juuri sitä mitä pitää, mutta mahtaako tulla vahinkoa onko täsmälleen ihan oikeaa?
Korjaamon mielipide on tietysti aina että kannattaa niitä vaihdella. Onko monella perä hajonnu ilman vaihtoa alle 500tkm? En olis varmaan vaihdattanu ikinä omaankaan ilman tätä forumia. Oli korjaamolle muutakin asiaa niin tuli mieleen, että miksen vaihdattais peräöljyjäkin kun en tiedä onko ikinä vaihdettu, tuskin. 338tkm eikä mielestäni pidä ääntä.
Vaimon w210 410tkm mittarissa eikä pidä ääntä ja tuskin on ikinä vaihdettu...
Vaimon w210 410tkm mittarissa eikä pidä ääntä ja tuskin on ikinä vaihdettu...
W211 A 200cdi 175hp v2005 Avantgarde
Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
Kardaanin kannatinlaakeri/tukikumi voi olla sökö.kole kirjoitti:Mitenkäs teillä on perät ääntä pidelleet?
Minulla kuuluu 80-95km/h nopeuksissa tuskin kuuluvaa ulinaa.
On kuulunut jo pitkään, eikä peräöljyn vaihto asiaa muuksi muuttanut.
Lienee normaalia??
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
No tottakai.Korjaamon mielipide on tietysti aina että kannattaa niitä vaihdella.
Pitäähän asiakkaan parasta ajatella, ei hän muuten tule montaa kertaa.
Muutenkin jää hyvä mieli puolin ja toisin kun palvelu pelaa.
Tienaamaanhan tuolla ei korjaamo pääse, jos öljystä jää katetta 3 euroa niin ei se jokaisen isomman huollon yhteydessä tehtynä leiville lyö, peräremontissa olisi paljon enemmän tuottoa.
Usein ihmetyttää myös kyselyt että käykö sejase öljy - mitä sen on väliä, laittaa sellaista mikä varmasti käy niin ei ole huolta

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 37
- Liittynyt: Su 30.01.2011 16:58
Re: W211 peräöljyt?
Mikähän stefa vuotaa omassa w211, kuskinpuolelta perä märkä? tietääpi tilata oikean.
Re: W211 peräöljyt?
Tätä aihetta tuli tutkittua kesällä.
Virallinen ohje sanoo että pitää olla 235.7 hyväksyttyä. Tämä öljy on korvannut myös vanhemman 235.6 öljyn ja pääero lienee ainakin se että 235.6 on mineraaliöljy ja 235.7 synteettinen. Tottakai perä pyörii köykäsemmin pakkasaamuina uudemmalla öljyllä ja näin säästää polttoainetta myös vanhemmissa autoissa. Tuskin tavallinen lukotonperä menee rikki vaikka sinne laittaisikin 235.6 öljyt jos täyttää GL5 -vaatimukset varsinkin kun Suomessa painetaan moottoriteillä vivut maksimissa tuntikaupalla.
Luulisi että peräöljytkin olisi fiksua vaihtaa edes muuteman kerran auton elinkaaren aikana vaikkakin tehtaalla lirautetut Fuchsit on tarkoitettu kestämään koko matkan romulaan saakka.
En löydä loistavaa esitettä aiheesta mutta faktat selvinnee tästäkin:
http://www.benzworld.org/forums/attachm ... al-oil.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Virallinen ohje sanoo että pitää olla 235.7 hyväksyttyä. Tämä öljy on korvannut myös vanhemman 235.6 öljyn ja pääero lienee ainakin se että 235.6 on mineraaliöljy ja 235.7 synteettinen. Tottakai perä pyörii köykäsemmin pakkasaamuina uudemmalla öljyllä ja näin säästää polttoainetta myös vanhemmissa autoissa. Tuskin tavallinen lukotonperä menee rikki vaikka sinne laittaisikin 235.6 öljyt jos täyttää GL5 -vaatimukset varsinkin kun Suomessa painetaan moottoriteillä vivut maksimissa tuntikaupalla.

En löydä loistavaa esitettä aiheesta mutta faktat selvinnee tästäkin:
http://www.benzworld.org/forums/attachm ... al-oil.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Re:
nautseri kirjoitti:Tää on taas tätä.
Yritetään säästää vitonen ja tulee tonnin vahinko .Kun nuukaillaan väärässä asiassa.
On paljon helpompi kun varmasti saa oikeaa ölyä 2litraa,ja voi sitten olla huoletta 120 tuhkm.
Vaikka vältän Vehoa ,niin tietyt asiat teen vain merkki organisaation kautta.