Millä hylsyllä vetarit irti w124 perästä?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
allu85
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ke 14.11.2007 21:44

Millä hylsyllä vetarit irti w124 perästä?

Viesti Kirjoittaja allu85 »

Eli millä hylsyllä saan vetoakselit irti 124:sen perästä, onko kaikissa samanlainen kanta vai? Kyseessä 230E.
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Re: Millä hylsyllä vetarit irti w124 perästä?

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Taitaa olla 10mm:n XZN-kanta.

t.
Risto
E500 – 211.070
Lestrange
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 24.09.2009 16:54

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Jos oikein muistan ku ite vaihdoin niin se on just tuo 10mm 12 kulmainen, jolla pultit lähtee auki.

Pikku vinkkinä: Kannattaa ottaa kaveri siihen touhuun mukaan niin ei tarvi ite vänkslätä vaihteiden kanssa ku pitää vetaria saada käännettyä, että saa uuden pultin esille ja helpommin irrotettavaksi. :)
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3506
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Ja jos oikein muistan on noissa välistä ollu iha normaaliki kuusiokolokanta.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

jackie kirjoitti:Ja jos oikein muistan on noissa välistä ollu iha normaaliki kuusiokolokanta.
ja mistä sen ikinä tietää, mikä pultti siellä nyt on, jos sinne on joku vaihtanut tarvikenivelen/vetarin aikaisemmin...

mulle on tullu vastaan 12 kulmaista ja 6 kulmaista... pääsääntöisesti kuitenkin sitä 12 kulmaista...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tarvike osissa tulee mukana milloin milläkin kannalla olevia pultteja.
Alkuperäiset on 10 XZN.
Sama kuin esim OM60x diiselin sylinterikannen pulteissa.
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Millä hylsyllä vetarit irti w124 perästä?

Viesti Kirjoittaja spede10 »

allu85 kirjoitti:Eli millä hylsyllä saan vetoakselit irti 124:sen perästä, onko kaikissa samanlainen kanta vai? Kyseessä 230E.
Se vetoakselin päässä oleva mutteri on sitten tiukassa. Varaa järeä 32 mm:n 12 kulmainen hylsy ja kunnon jatkovarsi. Ja ei kun vääntämään!
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

32mm hylsyllä sen aukaiseminen voikin olla melko kova homma. 30mm 12kulmainen olisi paljon sopivampi :wink:
Ranex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: La 09.04.2005 20:35
Paikkakunta: joensuun kuppeessa, gulffin takana.

Viesti Kirjoittaja Ranex »

mie oon nuo kaikki pultit aukonnu pulttipyssyllä ja ovat auki lähteneet kivuttomasti, pitää vaan muístaa ja kehdata ne sisemän vetarin pultit kunnolla putsata. sisemmissä on tullut vastaan kaikenlaista kantaa ja iso on ollut aina 12 kulmanen kolomekymppinen.
Vastaa Viestiin