w210 kysymyksiä muutama

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Peltzi07
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 311
Liittynyt: Ma 30.04.2007 10:20
Paikkakunta: Kempele

w210 kysymyksiä muutama

Viesti Kirjoittaja Peltzi07 »

Eli ekaksi, miten ajotietokoneen näytön kielen voi vaihtaa englanniksi?
sitte, miten huollon merkkivalon voi nollata?
sitte, ajotietokoneeseen tulee ekaksi paisuntasäiliön kuva, sitte pissapojansäiliön kuva ja sitte lukee "display defective" ? mitä tarkottaa?
Talon mersut:
w124 250DT -92
w210 E300TDT -00
w210 E290TDT -00
w202 C220D -98
w124 300E -86
w123 240D -82
w638 112CDI -99 Myydään!
Absinthe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 21.11.2007 18:16

Re: w210 kysymyksiä muutama

Viesti Kirjoittaja Absinthe »

Peltzi07 kirjoitti:Eli ekaksi, miten ajotietokoneen näytön kielen voi vaihtaa englanniksi?
sitte, miten huollon merkkivalon voi nollata?
sitte, ajotietokoneeseen tulee ekaksi paisuntasäiliön kuva, sitte pissapojansäiliön kuva ja sitte lukee "display defective" ? mitä tarkottaa?
1. Virrat päälle->etsi valikko, jossa pitäisi englanniksi lukea "settings can be changed at standstill" en tiedä mitä se on muilla kielillä->nuolinäppäimillä kohtaan , jossa voi valita kielen->+ ja - näppäimillä valitaan englanti

2.virta-avain 2. asentoon->valitaan se huoltonäyttö jos ei tule heti ekana->painetaan R-Näppäintä 2sekuntia->näyttöön tulee kysymys haluatko nollata huoltonäytön->huoltonäyttö nollaantuu painamalla R-Näppäintä pitkään.

3.Luulisin, että korjaantuu lisäämällä pojanpissaa tai sitten anturissa vika.
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: w210 kysymyksiä muutama

Viesti Kirjoittaja tempera »

Absinthe kirjoitti:
Peltzi07 kirjoitti:Eli ekaksi, miten ajotietokoneen näytön kielen voi vaihtaa englanniksi?
sitte, miten huollon merkkivalon voi nollata?
sitte, ajotietokoneeseen tulee ekaksi paisuntasäiliön kuva, sitte pissapojansäiliön kuva ja sitte lukee "display defective" ? mitä tarkottaa?
1. Virrat päälle->etsi valikko, jossa pitäisi englanniksi lukea "settings can be changed at standstill" en tiedä mitä se on muilla kielillä->nuolinäppäimillä kohtaan , jossa voi valita kielen->+ ja - näppäimillä valitaan englanti

2.virta-avain 2. asentoon->valitaan se huoltonäyttö jos ei tule heti ekana->painetaan R-Näppäintä 2sekuntia->näyttöön tulee kysymys haluatko nollata huoltonäytön->huoltonäyttö nollaantuu painamalla R-Näppäintä pitkään.

3.Luulisin, että korjaantuu lisäämällä pojanpissaa tai sitten anturissa vika.
Jos huolto on käsillä tai aika mennyt ohi niin huoltonäytössä on ilmoitus.
Esim SERVICE BY 10 DAYS EXCEEDED =Huolto ylitetty 10 päivää
Tai SERVICE A IN 1000km. HUolto 1000 km päästä
Tai SERVICE A CARRY OUT! = Huolto tehtävä!!
Nämä näkyvät aina kun laittaa virran päälle. Sitten vaan tekee kuten edellinen viesti kehoitti.
Sun autosta en tiedä mitä se huoltonäyttö kertoo. Kertooko se A tai B huollon olevan ajankohtainen. Vanhemmissa autoissa missä ei ole enää takuuta riittää kun vaihtaa öljyt ja suodattimen sekä katselee tietysti että paikat on kunnossa. Veholla ne veloitta pelkästä katsomisestakin.
PS Se valikon kielen muutto on sivulla 7.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Jos noita allekirjoituksen autoja katselee niin yhdessäkään ei ole vielä sitä ajotietokonetta.. Tosin ei nuo väykkyjen vuosimallit oikein täsmää mallimerkintöjen kanssa.

Jos kyse vanhemmasta mittaristossa jossa se pienempi näyttö kielen vaihto onnistuu näin (ulkomuistista heitettynä, korjatkaa jos meni väärin): Virrat päälle, mittariston reunoilta "0" ja "R" yhtäaikaa pohjaan ja hetken kuluttua tulee kielivalikko. Sitten vain "O":ta(muistaakseni) naputtelemalla vaihdetaan kieli ja oikean löydyttyä käännetään virrat pois.
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

AM kirjoitti:Jos noita allekirjoituksen autoja katselee niin yhdessäkään ei ole vielä sitä ajotietokonetta.. Tosin ei nuo väykkyjen vuosimallit oikein täsmää mallimerkintöjen kanssa.

Jos kyse vanhemmasta mittaristossa jossa se pienempi näyttö kielen vaihto onnistuu näin (ulkomuistista heitettynä, korjatkaa jos meni väärin): Virrat päälle, mittariston reunoilta "0" ja "R" yhtäaikaa pohjaan ja hetken kuluttua tulee kielivalikko. Sitten vain "O":ta(muistaakseni) naputtelemalla vaihdetaan kieli ja oikean löydyttyä käännetään virrat pois.
Mikähän mulla sitten on kun ratin näppylöistä selaillaan? Onko jokin muu kun tietsikka?
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Onhan siinä jo ajotietokone, faceliftissähän se tulee eli syksyllä 99. Eli tällainen: http://www.tachodesign.de/Mercedes_W208 ... _Ringe.jpg Vanhassa on tällainen: http://data.motor-talk.de/data/gallerie ... -52989.JPG Tosin ekoissa eli pre-facelift cdi:ssä on jostain syystä tällainen: http://data.motor-talk.de/data/gallerie ... -47868.jpg Melko teinikkäitä modauksia kuvien mittaristoissa, mutta tuleehan noista idea selville :D
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

AM kirjoitti:Onhan siinä jo ajotietokone, faceliftissähän se tulee eli syksyllä 99. Eli tällainen: http://www.tachodesign.de/Mercedes_W208 ... _Ringe.jpg Vanhassa on tällainen: http://data.motor-talk.de/data/gallerie ... -52989.JPG Tosin ekoissa eli pre-facelift cdi:ssä on jostain syystä tällainen: http://data.motor-talk.de/data/gallerie ... -47868.jpg Melko teinikkäitä modauksia kuvien mittaristoissa, mutta tuleehan noista idea selville :D
Mulla on ton viimeisen kuvan mukainen mittaristo. Paitsi palaneesta lampusta tulee teksti CHECK LAMPS. Toi lämpötila on mulla ja karvan yli 80 mutta viisaat väittävät että tosilämpö olisi enemmän.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

:shock: Aina oppii uutta. Luulin että kaikissa facelifteissä olisi tuo isonäyttöinen mikä ekassa kuvassa.
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

AM kirjoitti::shock: Aina oppii uutta. Luulin että kaikissa facelifteissä olisi tuo isonäyttöinen mikä ekassa kuvassa.
Mulla on ainakin isonäyttönen, vaikka on 6/99 saksantuontifeislift.
S210 220 CDI A -02
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

MatKa kirjoitti:
AM kirjoitti::shock: Aina oppii uutta. Luulin että kaikissa facelifteissä olisi tuo isonäyttöinen mikä ekassa kuvassa.
Mulla on ainakin isonäyttönen, vaikka on 6/99 saksantuontifeislift.
:idea: :lol: Minäkin katoin väärin. Mullakin on toi isonäyttöinen kun lunttasin sen ohjekirjasta. Viime talvena sattui kovana pakkasaamuna kun pistin auton käymään enkä malttanut käyttää lämmitintä kun vartin niin auto kyllä lähti käymään mutta iski kaikki mahdolliset varoitusvalot ja tekstin Mene korjaamolle. Yritin lähteä pihasta niin ei antanut vetää D pykälää päälle. Annoin käydä jonkin aikaa niin valot häipyivät taulusta yksi kerrallaan ja myös mene korjaamolle teksti. Sitten antoi vasta pistää pykälän päälle ja pääsin ajamaan. Laatikko on Tronicin loota ja sinä on varmaan joku suojasysteemi ettei anna viallisella autolla lähteä.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Vastaa Viestiin