W116 280se kattelemaan harrasteautoksi
W116 280se kattelemaan harrasteautoksi
Huomenna olis tarkotus lähteä kahtelemaan kyseistä autoa ukolle
harrastepeliks,kuvista näyttäs ihan ookoo kuntoselta,mitkä paikat tuosta
kannattas tsekata erityisesti ja mitä muuta huomioitavaa kun itellä ei kokemusta ihan noin vanhoista meseistä juuri ole...
Entinen diplomaatti auto kuulemma,eli tuo kyseessä...
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/280/3417112
harrastepeliks,kuvista näyttäs ihan ookoo kuntoselta,mitkä paikat tuosta
kannattas tsekata erityisesti ja mitä muuta huomioitavaa kun itellä ei kokemusta ihan noin vanhoista meseistä juuri ole...
Entinen diplomaatti auto kuulemma,eli tuo kyseessä...
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/280/3417112
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Joo nokka-akseli vikojahan näissä 280twincameissa on tainnut esiintyä,mittarissa on 410tkm niin luulishan tuohon jo jotain remppaa olevan tehty,millaset öljynpaineet kuulus olla tyhjäkaynnillä?
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Sisustus ei ole alkuperäinen, kuuluisi olla yksivärinen. Ilmeisesti ruskea nahka on maalattu valkeaksi. Valkean maalin pysyvyys?
Vanteissa ei ole mitään harvinaista.
Takapuskuri näyttäisi hieman kukkivan, ehjä on kallis, kuten muutkin kromiosat. Pientä lommoa myös takahiekkapellissä. Ruostetta löytynee varmasti tuohon hintaan. Piilevä paikka on tulipelti ratin takaa, tsekkaa myös kattoluukun kaukalo - onko vedenpoistoreiät selvät? Takavalojen ympäristö sisäpuolelta? Ovien pohjat?
Moottori ei järin saisi rallattaa. Tsekkaa lämpimäksi ajettuasi laatikkoöljyn taso ja haista sitä. Ei saisi haista palaneelle. Paineet miel. 1-2 välissä.
Harrasteautoksi kuitenkin varsin mainio, tekemistä on jossain määrin.
Vanteissa ei ole mitään harvinaista.
Takapuskuri näyttäisi hieman kukkivan, ehjä on kallis, kuten muutkin kromiosat. Pientä lommoa myös takahiekkapellissä. Ruostetta löytynee varmasti tuohon hintaan. Piilevä paikka on tulipelti ratin takaa, tsekkaa myös kattoluukun kaukalo - onko vedenpoistoreiät selvät? Takavalojen ympäristö sisäpuolelta? Ovien pohjat?
Moottori ei järin saisi rallattaa. Tsekkaa lämpimäksi ajettuasi laatikkoöljyn taso ja haista sitä. Ei saisi haista palaneelle. Paineet miel. 1-2 välissä.
Harrasteautoksi kuitenkin varsin mainio, tekemistä on jossain määrin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Moottori ei saa rallattaa, mutta nätisti käyvää siitä ei tulekaan
Ja kyllä siinä ihan varmasti on ruostetta, tuolla hinnalla.
Takakonttia kannattaa katsella sillä silmällä joka puolelta, taka-akseliston ympärystää myös. Akun ja sulakerasian alta voi löytyä ylläreitä.
Äkkiä katsoen näyttää kuitenkin hintaisekseen ihan asialliselta.

Ja kyllä siinä ihan varmasti on ruostetta, tuolla hinnalla.
Takakonttia kannattaa katsella sillä silmällä joka puolelta, taka-akseliston ympärystää myös. Akun ja sulakerasian alta voi löytyä ylläreitä.
Äkkiä katsoen näyttää kuitenkin hintaisekseen ihan asialliselta.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5714
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Todennäköisesti kone on vaihdettu. Tossa on K-jet ruisku, joka tuli mersuihin -76. D-jetissä, joka tossa kuuluu olla, on se 10 litran ämpäri ilmanputsarina..touhottaja kirjoitti:mun mielestä juuri tuo kone ei kuulu alunperin tohon ollenkaan![]()
vin-koodilla sekin seleviäis
iliman putsarin kotelo muistaakseni eri mallinen![]()
mutta uusia nokka-akseleita kyllä löytyy
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Ok. Onkohan se sitten niin, että ensimmäinen -76 vuosimallinen on tehty 7/75? Silloin tuo on oikeesti -76 vuosimalliltaan, vaikka käyttöönotto on -75 niin moottori voisi silloin olla alkuperäinen.Sergey kirjoitti:K-jet tuli 7/75. eli teoreettinen mahis että se on alkuperäinen.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Perinteisesti mallivuosi on vaihtunut syksyllä. Tähän ajanjaksoon ajoittuvat myös monet Mersun uudistuksista, esim. W123 9/82, W201 9/88, W124 9/89 ja 7/93...arto79 kirjoitti:Ok. Onkohan se sitten niin, että ensimmäinen -76 vuosimallinen on tehty 7/75? Silloin tuo on oikeesti -76 vuosimalliltaan, vaikka käyttöönotto on -75 niin moottori voisi silloin olla alkuperäinen.Sergey kirjoitti:K-jet tuli 7/75. eli teoreettinen mahis että se on alkuperäinen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
jokseenkin noinhan se menee. En muista onko suomessa rekisteriotteessa, mutta tääl oolannis ja ruotsissa on auton varsinainen vuosimalli ja käyttöönottovuosimalli erikseen merkattu jos se on ollut tiedossa. Jos ei ole tiedossa valmistusaikaa, niin silloin käyttöönottopäivä ratkaisee.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
No niin nyt on mersu koeajettu ja kaupatkin tehtiin eilen:)
Kaikinpuolin hyväkuntoinen yksilö on,toki pientä kuprua löytyy ovien alareunoista ja apukuskin puoleisesta tuulilasin alanurkasta,lattiamatot oli kuivat edestä niin ei kait tuo pahemmin vesiä fuskaa sisälle,pohja oli hyväkuntoinen ja kone käy todella nätisti ja tehoja tuntuu olevan,nahkasisustakin ehjä ja kaikki sähkölasit+luukku pelaa hyvin:)
Onkos tuolla tarkotus ajaa 98:lla vai 95:lla?
Lämppärin puhallin pätkii,eli välillä ei lähe pyörimään muuten kun pamauttamalla,mikä vois olla vikana?
Mitäs tuo vaihdekaavion S ja L meinaavat?sen aikaset pakkovaihteet,onko tässä kickdownia?
Keskuslukitusta ei varmaan ole ollut uutenakaan?käyttöönotto vuosi on 1975 otteessa,eli ei tietoa onko alkuperäinen motti,mistäs se vin-koodi löytyy tuosta?
Kaikinpuolin tuollainen laivamainen ajeltava kun on pehmeä jousitus,ainut mikä häirihtee on tuulen suhina kovemmassa vauhdissa +100km/h
Kaikinpuolin hyväkuntoinen yksilö on,toki pientä kuprua löytyy ovien alareunoista ja apukuskin puoleisesta tuulilasin alanurkasta,lattiamatot oli kuivat edestä niin ei kait tuo pahemmin vesiä fuskaa sisälle,pohja oli hyväkuntoinen ja kone käy todella nätisti ja tehoja tuntuu olevan,nahkasisustakin ehjä ja kaikki sähkölasit+luukku pelaa hyvin:)
Onkos tuolla tarkotus ajaa 98:lla vai 95:lla?
Lämppärin puhallin pätkii,eli välillä ei lähe pyörimään muuten kun pamauttamalla,mikä vois olla vikana?
Mitäs tuo vaihdekaavion S ja L meinaavat?sen aikaset pakkovaihteet,onko tässä kickdownia?
Keskuslukitusta ei varmaan ole ollut uutenakaan?käyttöönotto vuosi on 1975 otteessa,eli ei tietoa onko alkuperäinen motti,mistäs se vin-koodi löytyy tuosta?
Kaikinpuolin tuollainen laivamainen ajeltava kun on pehmeä jousitus,ainut mikä häirihtee on tuulen suhina kovemmassa vauhdissa +100km/h
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
On sitä varmasti ainakin varusteena saanut.JP83 kirjoitti: Keskuslukitusta ei varmaan ole ollut uutenakaan?käyttöönotto vuosi on 1975 otteessa,eli ei tietoa onko alkuperäinen motti,mistäs se vin-koodi löytyy tuosta?
Eikös VIN-koodi ole jo ihan otteessakin valmistenumero-kohdassa? Ainakin valmistekyltistä löytyy ja sen vois kuvitella olevan konehuoneessa.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5714
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
ehottomasti 98 oktaanista pentsiiniäJP83 kirjoitti:No niin nyt on mersu koeajettu ja kaupatkin tehtiin eilen:)
Kaikinpuolin hyväkuntoinen yksilö on,toki pientä kuprua löytyy ovien alareunoista ja apukuskin puoleisesta tuulilasin alanurkasta,lattiamatot oli kuivat edestä niin ei kait tuo pahemmin vesiä fuskaa sisälle,pohja oli hyväkuntoinen ja kone käy todella nätisti ja tehoja tuntuu olevan,nahkasisustakin ehjä ja kaikki sähkölasit+luukku pelaa hyvin:)
Onkos tuolla tarkotus ajaa 98:lla vai 95:lla?
Lämppärin puhallin pätkii,eli välillä ei lähe pyörimään muuten kun pamauttamalla,mikä vois olla vikana?
Mitäs tuo vaihdekaavion S ja L meinaavat?sen aikaset pakkovaihteet,onko tässä kickdownia?
Keskuslukitusta ei varmaan ole ollut uutenakaan?käyttöönotto vuosi on 1975 otteessa,eli ei tietoa onko alkuperäinen motti,mistäs se vin-koodi löytyy tuosta?
Kaikinpuolin tuollainen laivamainen ajeltava kun on pehmeä jousitus,ainut mikä häirihtee on tuulen suhina kovemmassa vauhdissa +100km/h

koita sillai että ajelet sellasta kaheksaakymppiä ja polokase kaasu poljin lattiaan niin pitäs vaihtaa pienempää

vin koodihan on sama kun alustan numero

mullon pelkkiä romuja vaan
Lämppäristä voi olla hiilet menossa, tahi sitten keskikonsolin kytkimessä kytkinpinnat väsyneet.JP83 kirjoitti:...plaaplaa...
Onkos tuolla tarkotus ajaa 98:lla vai 95:lla?
Lämppärin puhallin pätkii,eli välillä ei lähe pyörimään muuten kun pamauttamalla,mikä vois olla vikana?
Mitäs tuo vaihdekaavion S ja L meinaavat?
Sen aikaset pakkovaihteet,onko tässä kickdownia?
Keskuslukitusta ei varmaan ole ollut uutenakaan?käyttöönotto vuosi on 1975 otteessa,eli ei tietoa onko alkuperäinen motti,mistäs se vin-koodi löytyy tuosta?
Kaikinpuolin tuollainen laivamainen ajeltava kun on pehmeä jousitus,ainut mikä häirihtee on tuulen suhina kovemmassa vauhdissa +100km/h
Kyllä niihin on keskuslukituksia ollut, mutta ne on olleet lisävarusteita.
Vin-koodi alkaa sanoilla WDB116(Sitten kolme numeroa) 12 (ja taas 5-6 numeroa)
Uusia tiivisteitä oviin löytyy sekä Veholta, että mm. RTO-tuonnista.
Viitisen vuotta sitten ne maksoivat noin 80e / ovi.
Uusi takapuskuri (alkuperäisosa) etsittynä muualta kun Vehosta tuli minulle maksamaan noin 1200 euroa. Liki kaikista W116:sista on alkuperäinen takapuskuri mennyt haperoksi pakoputken yläpuolelta.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Jees kickdown löytyi ja pelaa hyvin:)
Valmistenumero on 116024-12-047804,mistäs sen vois tarkastaa kun tuo russian sivu ei pelannut ainakaan mulla:/
Ja toinen mikä kaipaa opettelua on lämppärin käyttö,miten tulee kylmee kautta kuumee,kun on nuoli ylös,nuoli alas ja kaks noita lämpövipuja niitten vieressä:D
Valmistenumero on 116024-12-047804,mistäs sen vois tarkastaa kun tuo russian sivu ei pelannut ainakaan mulla:/
Ja toinen mikä kaipaa opettelua on lämppärin käyttö,miten tulee kylmee kautta kuumee,kun on nuoli ylös,nuoli alas ja kaks noita lämpövipuja niitten vieressä:D
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Lämpötilan säätö on kuten muissakin Mersuissa, molemmille puolille erikseen. Symbolien perusteella, eikös se ollut että alhaalla kylmää, ylhäällä kuumaa. Lunttilappuna toimii paneelissa huurteenpoiston symbolirivistö: DEF = IIII (tarkoittaa siis kaikki vipstaakit ylhäällä
)
Netistä ei löydy kantakortin selvitystä noin vanhoihin, Veholle mars.
Vaihteistossa S = Steigung eli nousu, systeemi ei kytke kolmosta suurempaa. Kätevä kaupungissa.
L = en muista mitä saksaksi, mutta ei kytke kakkosta suurempaa. Jos lähdet liikkeelle vaihdevipu L:ssä, se lähtee liikkeelle ykkösellä eikä kytke suurempaa ennen kuin täyskaasulla tai S:llä käytöllä.

Netistä ei löydy kantakortin selvitystä noin vanhoihin, Veholle mars.
Vaihteistossa S = Steigung eli nousu, systeemi ei kytke kolmosta suurempaa. Kätevä kaupungissa.
L = en muista mitä saksaksi, mutta ei kytke kakkosta suurempaa. Jos lähdet liikkeelle vaihdevipu L:ssä, se lähtee liikkeelle ykkösellä eikä kytke suurempaa ennen kuin täyskaasulla tai S:llä käytöllä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vielä pitää tuosta vanhuksesta kysellä et moni vaihteinen loota tuossa pitäs olla,tuntuu vaan et satasen vauhdissa kierrokset on melko korkeella,korvakuulolta noin 3000-3500kierrosta ja vaihteita kait kolme jos ei suoraan lähe kakkosella?
Ja nyt rupes palamaan koko ajan tuo käsijarrun merkkivalo,mistäs sitä vikaa vois ehtiä,käppä kuiteskin pelaa ihan hyvin?
Ja sellasenkin huomasin et apukuskin puolelta tulee vaan joko lämmintä tai kuumaa ilmaa,eli ei saa ollenkaan haaleata/viileätä:/
Ja nyt rupes palamaan koko ajan tuo käsijarrun merkkivalo,mistäs sitä vikaa vois ehtiä,käppä kuiteskin pelaa ihan hyvin?
Ja sellasenkin huomasin et apukuskin puolelta tulee vaan joko lämmintä tai kuumaa ilmaa,eli ei saa ollenkaan haaleata/viileätä:/
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Re: W116 280se kattelemaan harrasteautoksi
Tänään tuli heräteltyä vanhus unilta ja nätistihän se tärähti tulille 
Nyt pitäs rueta selvittämään noita "vikoja" ennen varsinaisen ajokauden alkua...
Elikkäs lämmityslaitteen lämmön säätimet ei pelitä,kuskin puolelle saa vain tulikuumaa tai kuumaa,apukuskin puolella pelaa normaalista,mistä pitäs rueta vikaa etsimään?
Sit on et ei meinaa kuumalla koneella lähteä kovin herkkään käyntiin saa sahata pitemmän aikaa ja pitää painaa kaasua ennenkun ees yrittää käynnistyä,kylmänä lähtee kuin palmun alta,mistäs vois vikaa rueta kahtelemaan?

Nyt pitäs rueta selvittämään noita "vikoja" ennen varsinaisen ajokauden alkua...
Elikkäs lämmityslaitteen lämmön säätimet ei pelitä,kuskin puolelle saa vain tulikuumaa tai kuumaa,apukuskin puolella pelaa normaalista,mistä pitäs rueta vikaa etsimään?
Sit on et ei meinaa kuumalla koneella lähteä kovin herkkään käyntiin saa sahata pitemmän aikaa ja pitää painaa kaasua ennenkun ees yrittää käynnistyä,kylmänä lähtee kuin palmun alta,mistäs vois vikaa rueta kahtelemaan?

w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi