Dieselin viritys (lakiin liittyvää)
Dieselin viritys (lakiin liittyvää)
Eli mitä laki sanoo diesel auton virityksestä?
Kyseessä ei ole mersu, mutta btcf foorumilla ei vastausta tunnu saavan niin kysyn täällä. Kyseessä siis olisi bmw 525tds (92-95) turbodiesel välijäähdyttimellä.
Millaisia virityksiä kyseiseen autoon saa laillisesti tehdä?
Onko näin että ainoastaan lastun saa vaihtaa?
Turboa tai intercooleria ei ilmeisesti saa vaihtaa?
Bensavehkeisiin voi tehdä vtt:n päästömittauksen, mutta miten dieselin kanssa?
Kyseessä ei ole mersu, mutta btcf foorumilla ei vastausta tunnu saavan niin kysyn täällä. Kyseessä siis olisi bmw 525tds (92-95) turbodiesel välijäähdyttimellä.
Millaisia virityksiä kyseiseen autoon saa laillisesti tehdä?
Onko näin että ainoastaan lastun saa vaihtaa?
Turboa tai intercooleria ei ilmeisesti saa vaihtaa?
Bensavehkeisiin voi tehdä vtt:n päästömittauksen, mutta miten dieselin kanssa?
No kyllä siihen voi vaihtaa turbon ja isomman coolerin!
Ja katsastus onnistuu kunhan toimitat "dyno" eli teho mittaus lapun? Missä ilmenee nykyiset tehot? Mutta en tiedä montaakaan viriviri autoa missä on ne tehot käytössä mitkä siinä lapussa lukee.
Muutoskatsastuksessa verrataan niitä tehoja vastaavan mallisarjan vehkeisiin ,joten jarrujen ja alustan on oltava vastaavanlainen.
Laita ensin lastu ja isompi cooleri sekä pikkuisen hengittävämpää pakoputkea ja kokeile vaikutus?
Ja katsastus onnistuu kunhan toimitat "dyno" eli teho mittaus lapun? Missä ilmenee nykyiset tehot? Mutta en tiedä montaakaan viriviri autoa missä on ne tehot käytössä mitkä siinä lapussa lukee.
Muutoskatsastuksessa verrataan niitä tehoja vastaavan mallisarjan vehkeisiin ,joten jarrujen ja alustan on oltava vastaavanlainen.
Laita ensin lastu ja isompi cooleri sekä pikkuisen hengittävämpää pakoputkea ja kokeile vaikutus?


Hyvät on perät.......
Auti
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Mr_Benz kirjoitti:No mistäs ne konttorilla tietää että cooleri/turbo/lastu on vaihdettu, muusta kuin siitä että auto tuntuu hiukan ärhäkämmältä. Pakkohan se turbo on vaihtaa jos se hajoo





Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Faktaa: Suomi on perseestä ja sen mukaan on toimittava. Ei taida tulla superbemaria epäröimällä.
Auttaiskohan tälläisten tekstien selailu

Auttaiskohan tälläisten tekstien selailu

raul, kyseisestä tekstista ei ollut mitään apua.
Pitääkö paikkaansa että turbon saa vaihtaa mikäli alkuperäinen hajoaa?
Ok tottakai saa vaihtaa, mutta saako vaihtaa "korvausahtimen", eli tässä tapauksessa jonkun viritysahtimen.
Eli onko jollain nyt siis sitä faktatietoa mitä autoon saa vaihtaa ilman vtt:n päästömittausta?
Pitääkö paikkaansa että turbon saa vaihtaa mikäli alkuperäinen hajoaa?
Ok tottakai saa vaihtaa, mutta saako vaihtaa "korvausahtimen", eli tässä tapauksessa jonkun viritysahtimen.
Eli onko jollain nyt siis sitä faktatietoa mitä autoon saa vaihtaa ilman vtt:n päästömittausta?
Ei muuta kun siirrät sen syylärin liki flektin siipiä niin saat helposti mahtumaan 80mm paksun coolerin 525tds keulalle ja vaihdat turbon ja lastutat boksin vaikka ks-autosäädössä tai jossain muussa paikassa niin joku 200hp ainakin löytyy tehoja.... ja onhan niitä mersun tappajia huhujen mukaan teon alla ja mutta taitavat tulla mekaanisella pumpulla... mutta ei ole vielä pahemmin näkynyt suber tehokasta diiseli bemaria liikkeellä...sitä paitsi kalajoella on bmw tuning klubin joku kokoontuminen ja näkyi olevan monenlaista katiskaa liikkeellä....
Jos lakia aletaan lukemaan niin jää viritykset tekemättä.vnur kirjoitti:kiitos petska ohjeista. Mutta tälläkertaa en kysynyt viritysohjeita, vaan mitä laki sanoo virityksestä.
Eikä 200hp riitä alkuunkaan, jos aletaan rakentamaan niin rakennetaan sitten kunnolla
Ja toisekseen voi olla sähkö-jakapumpusta tiukassa ne kovin paljon yli 200HP.....
Joku mersupurkaamo??
Joo, totuuden sanoja....agip kirjoitti:Jos lakia aletaan lukemaan niin jää viritykset tekemättä.vnur kirjoitti:kiitos petska ohjeista. Mutta tälläkertaa en kysynyt viritysohjeita, vaan mitä laki sanoo virityksestä.
Eikä 200hp riitä alkuunkaan, jos aletaan rakentamaan niin rakennetaan sitten kunnolla
Ja toisekseen voi olla sähkö-jakapumpusta tiukassa ne kovin paljon yli 200HP.....
Puheissahan niitä tehoja on helppo heitellä.
Varsinaisesti tehothan ei kyllä riipu koneen merkistä. Teho tulee polttoaineen räjäyttämisestä, ja jos halutaan suuria pamauksia (= paljon tehoa), niin pitäisi saada moottoriin paljon ilmaa.
Ei taida pemarin koneessa riittää kuutiotilavuus eikä kierrokset, että millään järjellisillä ahtimen paineilla päästäisiin kovin järisyttäviin tehoihin.
Tietääkö joku, tai onko edes jonkinlaista aavistusta siitä, miksiköhän kaikki diiselimoottoreiden valmistajat on niin liikuttavan yksimielisiä n. neljäntonnin kierrosluvusta ?
Se kyllä rajoittaa tehojen nostoa aika tehokkaasti.
Jos n. kaksilitraisesta cdi-diiselistä haluaisi nostaa tehoja yli kahdensadan, niin tarvitaan kyllä aika korkeita ahtopaineita.
Onko kellään tietoa nykyisten mesen diiselikoneiden kiertokangista, ja niiden kestävyydestä ?. Onko esim vitossa, tai sprintterin koneissa samat, kun henkilömalleissa ?
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5