3.0 litrasesta kaasari koneesta kyse tässä.. onko kaikilla sama että kun autolla kiihdyttä kaasu pohjassa niin kone herää vasta 4000rpm:än kohilla vetämään vasta kunnolla?
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
juu, on mekaaninen ruisku ja jos sen säädöt on metsässä (ja ne yleensä on näissä yli 20 vuotta vanhoissa tai on jotain vikaa itse ruiskussa tai muissa polttoainepuolen osissa), niin aika tuhnu se vain valitettavasti on... kunnossa ollessaan se kone kyllä jaksaa liikuttaa autoa ihan reippaasti pintakaasullakin...
mutta moottori on suunniteltu niin, että kunnon rähinä alkaa vasta siinä 4000 rpm jälkeen, ei siis ole ns. kumilanka moottori, vaan pitää kierroksista...
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
niin joo.. no tuokin neljän tonnin jälkeen vetää ihan reippaasti hymy nousee korville, mutta alhaalta ei oikeen toimi. tiiätkö oisko niistä puhdistusaineista mitään hyötyä? tai osttako kertoo mitään konstii ?