W124 moottori herää aika myöhään?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Timppeliini
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 01.08.2010 13:17
Paikkakunta: JoEnSuU

W124 moottori herää aika myöhään?

Viesti Kirjoittaja Timppeliini »

3.0 litrasesta kaasari koneesta kyse tässä.. onko kaikilla sama että kun autolla kiihdyttä kaasu pohjassa niin kone herää vasta 4000rpm:än kohilla vetämään vasta kunnolla? :shock:

pitäsköhän kaasari puhistaa?? :oops:
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

missä w124 mallissa on 3 litrainen kaasari kone :shock:

no, jokatapauksessa tuo on koneen ominaisuus, eli kunnon veto alkaa yleensä vasta siinä 4000 rpm jälkeen...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Timppeliini
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 01.08.2010 13:17
Paikkakunta: JoEnSuU

Viesti Kirjoittaja Timppeliini »

napa kirjoitti:missä w124 mallissa on 3 litrainen kaasari kone :shock:
vai onko siinä joku mekaaninen ruisku? :shock: kumminkin aika laiska mitä luulisi :roll:
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

juu, on mekaaninen ruisku ja jos sen säädöt on metsässä (ja ne yleensä on näissä yli 20 vuotta vanhoissa tai on jotain vikaa itse ruiskussa tai muissa polttoainepuolen osissa), niin aika tuhnu se vain valitettavasti on... kunnossa ollessaan se kone kyllä jaksaa liikuttaa autoa ihan reippaasti pintakaasullakin...

mutta moottori on suunniteltu niin, että kunnon rähinä alkaa vasta siinä 4000 rpm jälkeen, ei siis ole ns. kumilanka moottori, vaan pitää kierroksista...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Timppeliini
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 01.08.2010 13:17
Paikkakunta: JoEnSuU

Viesti Kirjoittaja Timppeliini »

niin joo.. no tuokin neljän tonnin jälkeen vetää ihan reippaasti :lol: hymy nousee korville, mutta alhaalta ei oikeen toimi. tiiätkö oisko niistä puhdistusaineista mitään hyötyä? tai osttako kertoo mitään konstii ?
Vastaa Viestiin