Ei mitään hajua, muuta ku sukissa, mutta propeli pyörii pään päällä

No heh heh...mekaaninen sähköksi ja sähkö mekaaniseksi ja mekaaninen ilmavirtaukseksi -> hyötysuhde <10% ja max tuotto 1% tarvittavasta.Juke72 kirjoitti: Ja jos kerta alkaa rakentelemaan, niin miksipä ei samantien sitten tekisi laturista ilman tasasuuntaussiltaa ja muutamasta komponentista kolmivaihesyöttäjää, jolla pystyis pyörittämään pientä kolmivaihemoottoria, jossa on tasaisen kova vääntö... Ja siihen sitten siivet kiinni...
Missähän mulla oikein viiraa??
Tuota tyyliähän kunnon laivoissa muuten käytetään. Tosin se mekaaninen ajetaan lopuksi potkureilla veden virtaukseksi. Noh siellä ehkä tavoitellaankin muuta kuin kierroksia.veskola kirjoitti:No heh heh...mekaaninen sähköksi ja sähkö mekaaniseksi ja mekaaninen ilmavirtaukseksi -> hyötysuhde <10% ja max tuotto 1% tarvittavasta.
Ei ne korkeat paineet, vaan sen öljyn moitteeton kierto joka paikassa, joka tilanteessa. Se on oleellisinta.Juke72 kirjoitti:Lueskelin tuossa aivan loistavaa threadiketjua epk:n turbotusprojektista. Itselläkin on alkanut toisaalta vähän kiinnostamaan ko. aihe, olen yrittänyt sieltä täältä lueskella ja opiskella josko tuon 200d:n jossain vaiheessa föönittäis. Kävi mielessä, onko kukaan tehnyt/miettinyt erillisellä sähköpumpulla kierrosluvun mukaan säätyvää öljynkiertoa? Helppo toteuttaa, mutta miksi ei kannattais? Vois käyttää eri öljyjä koneessa ja turbossa, jos moottorin öljynpaineet on alhaiset ni turbolla vois vielä olla riittävät paineet jne.
Ei mitään hajua, muuta ku sukissa, mutta propeli pyörii pään päällä