HUOMIO! VÄYRYSEN SYYLÄRI JA AUTOMAATTILAATIKON TUHO!
HUOMIO! VÄYRYSEN SYYLÄRI JA AUTOMAATTILAATIKON TUHO!
Eli ellei tästä ole ollut vielä topiccia ja vaikka olisikin, niin kerrataan.
Tieto on Nätkinin Pekalta, eli faktaa on takana:
Jos väykyssä on Valeon syyläri, niin saattaapi tihkuttaa glykolia laatikkoöljyn sekaan, mikä tuhoaa kitkapinnat ja aiheuttaa parintonnin remontin. Tämä tapahtuu pikkuhiljaa, ja oireiden ilmaantuessa saattaa olla myöhäistä.
Voi mahdollisesti tapahtua muillakin syyläreillä, mutta tuolla ainakin.
Ratkaisu: näyte laatikkoöljystä pikku pulloon ja paikalliseen Mersuhuoltoon. Saavat siellä nopeasti analysoitua, onko siellä glykolia vai ei. Jos on, niin syylärin vaihto; homma selvä.
Tyyppivika, tehtaan tiedossa, eli auringonpilkkujen asennosta riippuen saattavat osallistua kustannuksiin (myös remontissa, jos aiheutunut tästä).
EDIT: sekoitin mallit kun puhuin Nätkinin kanssa. Yllämainittu siis koskee lähinnä W211:tä. Olen pahoillani.
Arvelin, että tätäkin on joskus käsitelty mutta että laitan nyt tänne silti. Muitakin uusia väyrysen omistajia kuin minä varmaan tällä alueella pyörii (kakkosnelosten kanssa itse aiemmin touhunnut minäkin).
Tieto on Nätkinin Pekalta, eli faktaa on takana:
Jos väykyssä on Valeon syyläri, niin saattaapi tihkuttaa glykolia laatikkoöljyn sekaan, mikä tuhoaa kitkapinnat ja aiheuttaa parintonnin remontin. Tämä tapahtuu pikkuhiljaa, ja oireiden ilmaantuessa saattaa olla myöhäistä.
Voi mahdollisesti tapahtua muillakin syyläreillä, mutta tuolla ainakin.
Ratkaisu: näyte laatikkoöljystä pikku pulloon ja paikalliseen Mersuhuoltoon. Saavat siellä nopeasti analysoitua, onko siellä glykolia vai ei. Jos on, niin syylärin vaihto; homma selvä.
Tyyppivika, tehtaan tiedossa, eli auringonpilkkujen asennosta riippuen saattavat osallistua kustannuksiin (myös remontissa, jos aiheutunut tästä).
EDIT: sekoitin mallit kun puhuin Nätkinin kanssa. Yllämainittu siis koskee lähinnä W211:tä. Olen pahoillani.
Arvelin, että tätäkin on joskus käsitelty mutta että laitan nyt tänne silti. Muitakin uusia väyrysen omistajia kuin minä varmaan tällä alueella pyörii (kakkosnelosten kanssa itse aiemmin touhunnut minäkin).
Viimeksi muokannut Scorpio, Su 23.01.2011 13:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: HUOMIO! VÄYRYSEN SYYLÄRI JA AUTOMAATTILAATIKON TUHO!
En ole ikinä kuullut että väyrysessä ks. ongelmaa olis ja vielä että veho korvais? Ettei aloittaja meinaa w211? Niissähän on paljon ks. ongelmaa.
Re: HUOMIO! VÄYRYSEN SYYLÄRI JA AUTOMAATTILAATIKON TUHO!
W211 koppasten, etenkin alkupään murheita. väyrysessä, eli W210:ssa en ole kuullut tuota käyneen, mutta kaikkea muuta sitten onkin.
Tuolla aisasta lisää:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=71838

Tuolla aisasta lisää:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=71838
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: HUOMIO! VÄYRYSEN SYYLÄRI JA AUTOMAATTILAATIKON TUHO!
Kyllä niitä glykoliongelmia on ollut muissakin Meseissä kuin 2003 -mallisissa, jopa 201 ja 124-koppaisissa joitakin. Suunnilleen saman verran, kuin muissakin merkeissä, eli kuitenkin melko harvoin.
Tuossa vm.2003 211-koppaisessa sitä voisi kutsua epidemiaksi, jopa jossain heitetty 60% voi liki pitää paikkansa.
Tuossa vm.2003 211-koppaisessa sitä voisi kutsua epidemiaksi, jopa jossain heitetty 60% voi liki pitää paikkansa.
JariN
- Jari Nysten
- Mersumies
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: HUOMIO! VÄYRYSEN SYYLÄRI JA AUTOMAATTILAATIKON TUHO!
Ohi aiheesta
Onpas sattunut samanlainen nimimerkki, no on noissa pieni ero

E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
Re: HUOMIO! VÄYRYSEN SYYLÄRI JA AUTOMAATTILAATIKON TUHO!
Harmi vaan että osoittautui fiktioksi. Vai olisko menny Väyrynen W210 ja W211 sekaisin...Tämähän on jo todella kauan tiedetty asia ja joka paikassa tästä on lukenut. Miksi joku yhtäkkiä tulee tästä huutelemaan ikään kuin uutena asiana infotakseen muita? Pitää olla kyllä aika tynnyrissä asunut, jos vielä omistaa Mersun ja ei ole kuullut glykoliongelmista W211:n tai W203:n suhteen.Scorpio kirjoitti:Tieto on Nätkinin Pekalta, eli faktaa on takana:
Re: HUOMIO! VÄYRYSEN SYYLÄRI JA AUTOMAATTILAATIKON TUHO!
Niinpä. Kaikki vaan ei vieläkään ole astuneet internetin ihmeelliseen maailmaan, asiasta tietämättömiä W211 ja W203 omistajia tulee kyllä vastaan yllättävän usein. Ja maahantuojahan pyrkii vähättelemään koko ongelmaa melko lailla.masaf1 kirjoitti:Harmi vaan että osoittautui fiktioksi. Vai olisko menny Väyrynen W210 ja W211 sekaisin...Tämähän on jo todella kauan tiedetty asia ja joka paikassa tästä on lukenut. Miksi joku yhtäkkiä tulee tästä huutelemaan ikään kuin uutena asiana infotakseen muita? Pitää olla kyllä aika tynnyrissä asunut, jos vielä omistaa Mersun ja ei ole kuullut glykoliongelmista W211:n tai W203:n suhteen.Scorpio kirjoitti:Tieto on Nätkinin Pekalta, eli faktaa on takana:
JariN
Re: HUOMIO! VÄYRYSEN SYYLÄRI JA AUTOMAATTILAATIKON TUHO!
Varmaan suurin osa mersun omistajista ei pyöri foorumeilla. Ehkä tämä asia oli topicin alottajalle uusi ja ennenkuulematon.masaf1 kirjoitti:Harmi vaan että osoittautui fiktioksi. Vai olisko menny Väyrynen W210 ja W211 sekaisin...Tämähän on jo todella kauan tiedetty asia ja joka paikassa tästä on lukenut. Miksi joku yhtäkkiä tulee tästä huutelemaan ikään kuin uutena asiana infotakseen muita? Pitää olla kyllä aika tynnyrissä asunut, jos vielä omistaa Mersun ja ei ole kuullut glykoliongelmista W211:n tai W203:n suhteen.Scorpio kirjoitti:Tieto on Nätkinin Pekalta, eli faktaa on takana:
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Re: HUOMIO! VÄYRYSEN SYYLÄRI JA AUTOMAATTILAATIKON TUHO!
Just... Moni asia on uusi kun tulee vastaan ensimmäistä kertaa.
Vehon mielestä edes tuo 211:n ongelma ei ole legendansa kokoinen. Minkä verran kyseistä ongelmaa oikeasti lienee esiintynyt? Tuo 60% kuulostaa pelottavan suurelta luvulta.
Vehon mielestä edes tuo 211:n ongelma ei ole legendansa kokoinen. Minkä verran kyseistä ongelmaa oikeasti lienee esiintynyt? Tuo 60% kuulostaa pelottavan suurelta luvulta.
S213 E220 All Terrain
ex: S211 E320 CDI Avantgarde
ex: S211 E320 CDI Avantgarde
Re: HUOMIO! VÄYRYSEN SYYLÄRI JA AUTOMAATTILAATIKON TUHO!
Paljon. Toi 60% vm.2003 211-korisissa on tosiaan paljon lähempänä totuutta, kuin Vehon "ehkä niitä on ollut kolme kappaletta".......Tomba kirjoitti:Just... Moni asia on uusi kun tulee vastaan ensimmäistä kertaa.
Vehon mielestä edes tuo 211:n ongelma ei ole legendansa kokoinen. Minkä verran kyseistä ongelmaa oikeasti lienee esiintynyt? Tuo 60% kuulostaa pelottavan suurelta luvulta.
JariN
Re: HUOMIO! VÄYRYSEN SYYLÄRI JA AUTOMAATTILAATIKON TUHO!
Käsittääkseni niissä autoissa joissa tuo ongelma ilmeni, se tuli vastaan jo ennen 100.000km täyttymistä. Joten eiköhän nuo vauriot ole kaikki jo korjattu.
W212 200 cdi
2015
Ex:
W203, W204, W211 ja W212
malleja useita.
2015
Ex:
W203, W204, W211 ja W212
malleja useita.
Re: HUOMIO! VÄYRYSEN SYYLÄRI JA AUTOMAATTILAATIKON TUHO!
Foorumilla on pyöritty, mutta kakkosnelosia harrastaneena en ole seurannut uudempien tilannetta... Seison korjattuna. Esitin ilmeisesti asiani Nätkinille epäselvästi, niinpä meni mallit sekaisin.woke kirjoitti:Varmaan suurin osa mersun omistajista ei pyöri foorumeilla. Ehkä tämä asia oli topicin alottajalle uusi ja ennenkuulematon.masaf1 kirjoitti:Harmi vaan että osoittautui fiktioksi. Vai olisko menny Väyrynen W210 ja W211 sekaisin...Tämähän on jo todella kauan tiedetty asia ja joka paikassa tästä on lukenut. Miksi joku yhtäkkiä tulee tästä huutelemaan ikään kuin uutena asiana infotakseen muita? Pitää olla kyllä aika tynnyrissä asunut, jos vielä omistaa Mersun ja ei ole kuullut glykoliongelmista W211:n tai W203:n suhteen.Scorpio kirjoitti:Tieto on Nätkinin Pekalta, eli faktaa on takana:
Re: HUOMIO! VÄYRYSEN SYYLÄRI JA AUTOMAATTILAATIKON TUHO!
Viime viikolla tuli vastaan viimeksi....siis vm.2003 W211 -laatikko, jossa glykolia. Ja kaikki pinnat irti tai irtoamassa. Lisäksi kaikki kumitiivisteet turvonneet kuin bensassa olisi uitettu.kole kirjoitti:Käsittääkseni niissä autoissa joissa tuo ongelma ilmeni, se tuli vastaan jo ennen 100.000km täyttymistä. Joten eiköhän nuo vauriot ole kaikki jo korjattu.
Mikään huuhtelu ei kauan muhinutta glykoliongelmaa korjaa, ainoastaan siirtää sitä.
JariN
Re: HUOMIO! VÄYRYSEN SYYLÄRI JA AUTOMAATTILAATIKON TUHO!
[quote="JariN"][quote="kole"]Käsittääkseni niissä autoissa joissa tuo ongelma ilmeni, se tuli vastaan jo ennen 100.000km täyttymistä. Joten eiköhän nuo vauriot ole kaikki jo korjattu.[/quote]
""Viime viikolla tuli vastaan viimeksi....siis vm.2003 W211 -laatikko, jossa glykolia. Ja kaikki pinnat irti tai irtoamassa. Lisäksi kaikki kumitiivisteet turvonneet kuin bensassa olisi uitettu.
Mikään huuhtelu ei kauan muhinutta glykoliongelmaa korjaa, ainoastaan siirtää sitä.[/quote]""
Paljonko autolla oli ajettu?
Hain viime vuonna Saksasta viimeisimmän W211 320 cdi-03 Mersuni. Ajettu 200tkm.Tietäen tämän ongelman, tarkistin jo ostaessa syylärin valmistuspäivämäärän, joka oli myöhäisempi kuin auton käyttöönottopäivä. Eli syyläri on varmasti vaihdettu jossakin vaiheessa.
Autossa on Mersun huoltokirja, mutta mitään mainintaa operaatiosta ei missään ole. Eipä niissä huoltokirjoissa mistään muustakaan erikseen mainita, leimataan vaan.
Ilmeisesti Saksassa ainakin tehdään jotakin Mersullakin ennakkoon, koska laatikko pelaa kuin unelma ja suoritetussa laatikkoöljyn vaihdossa(huuhtelemalla) tutkittiin paikat ja kaikki sisällä oli ok kunnossa.
Poika toi Saksasta samanlaisen Mersun ja siinäkin oli laatikkoöljyt vaihdettu huuhtelemalla (14 litraa) Mersulla, vaikka se ei huolto-ohjelmaan kuulukaan.
Että jossakin homman eteen jotakin tehdään ja jossakin ilmeisesti ei.
Veho Suomessa ei kai tunnusta koko ongelmaa.
""Viime viikolla tuli vastaan viimeksi....siis vm.2003 W211 -laatikko, jossa glykolia. Ja kaikki pinnat irti tai irtoamassa. Lisäksi kaikki kumitiivisteet turvonneet kuin bensassa olisi uitettu.
Mikään huuhtelu ei kauan muhinutta glykoliongelmaa korjaa, ainoastaan siirtää sitä.[/quote]""
Paljonko autolla oli ajettu?
Hain viime vuonna Saksasta viimeisimmän W211 320 cdi-03 Mersuni. Ajettu 200tkm.Tietäen tämän ongelman, tarkistin jo ostaessa syylärin valmistuspäivämäärän, joka oli myöhäisempi kuin auton käyttöönottopäivä. Eli syyläri on varmasti vaihdettu jossakin vaiheessa.
Autossa on Mersun huoltokirja, mutta mitään mainintaa operaatiosta ei missään ole. Eipä niissä huoltokirjoissa mistään muustakaan erikseen mainita, leimataan vaan.
Ilmeisesti Saksassa ainakin tehdään jotakin Mersullakin ennakkoon, koska laatikko pelaa kuin unelma ja suoritetussa laatikkoöljyn vaihdossa(huuhtelemalla) tutkittiin paikat ja kaikki sisällä oli ok kunnossa.
Poika toi Saksasta samanlaisen Mersun ja siinäkin oli laatikkoöljyt vaihdettu huuhtelemalla (14 litraa) Mersulla, vaikka se ei huolto-ohjelmaan kuulukaan.
Että jossakin homman eteen jotakin tehdään ja jossakin ilmeisesti ei.
Veho Suomessa ei kai tunnusta koko ongelmaa.
W212 200 cdi
2015
Ex:
W203, W204, W211 ja W212
malleja useita.
2015
Ex:
W203, W204, W211 ja W212
malleja useita.