Tehot loppuu tienpäällä...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
JyggeMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 265
Liittynyt: Ma 21.06.2004 01:17
Paikkakunta: Itä-Vantaa
Viesti:

Tehot loppuu tienpäällä...

Viesti Kirjoittaja JyggeMB »

Terve kaikki asiantuntijat, kaipaan juuri ostamaani Meseen apua 200CDI T (203.207)Vm.2004
Olin tänään liikenteessä, aikeissa ohittaa rinteessä edellä ajavan. Se jäi jäi haaveeksi vauhti oli
n.80km/h ja kierrokset n.3000 ja lappu lattiassa. Mikään häiriövalo ei syttynyt, kokeilin ennen
moottorin sammuttamista paikallaan kierroksia nostaa, ne nuosi vain 3000.
Sammutin auton ja paikallaan käydessä moottori otti 5000-6000 väliin kierroksia...
Lähdin ajamaan kotiin sama tehottomuus vaivasi moottoritiellä, ei ollut pelkoa ylinopeudesta.

Onko EGR-venttiililä osuutta asiaan vai jotain ihan muuta ??? Todennäköisesti vikahistoriassa
ei ole mitään koska häiriövalo valo ei palanut.

Olisin kiitollinen jos saisi apua vian paikallistamiseen....

T. Jukka
W203 C200TA -04
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1646
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: Tehot loppuu tienpäällä...

Viesti Kirjoittaja shade_z »

Starilla pitäs koodeja ja mittausarvoja tiirailla että saisi 100% varmuuden mutta oireet viittaa massamittariin koska tekee juurikin tuollaista hajotessaan
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Tehot loppuu tienpäällä...

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

JyggeMB kirjoitti:Terve kaikki asiantuntijat, kaipaan juuri ostamaani Meseen apua 200CDI T (203.207)Vm.2004
Olin tänään liikenteessä, aikeissa ohittaa rinteessä edellä ajavan. Se jäi jäi haaveeksi vauhti oli
n.80km/h ja kierrokset n.3000 ja lappu lattiassa. Mikään häiriövalo ei syttynyt, kokeilin ennen
moottorin sammuttamista paikallaan kierroksia nostaa, ne nuosi vain 3000.
Sammutin auton ja paikallaan käydessä moottori otti 5000-6000 väliin kierroksia...
Lähdin ajamaan kotiin sama tehottomuus vaivasi moottoritiellä, ei ollut pelkoa ylinopeudesta.

Onko EGR-venttiililä osuutta asiaan vai jotain ihan muuta ??? Todennäköisesti vikahistoriassa
ei ole mitään koska häiriövalo valo ei palanut.

Olisin kiitollinen jos saisi apua vian paikallistamiseen....

T. Jukka
Kone on
Vikatilassa, tarkstele että vuotoja, rikkinäisiä johtoja, letkuja
tms muuta poikevaa ei näy niin jonnekin *:rin piuhan päähän,
Auton näytöön ei ko tilasta tule mitään
Viika muistiin tallentuu koodi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
JyggeMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 265
Liittynyt: Ma 21.06.2004 01:17
Paikkakunta: Itä-Vantaa
Viesti:

Re: Tehot loppuu tienpäällä...

Viesti Kirjoittaja JyggeMB »

Kiitos kaikille vastanneille. Kun työ kiireet antaa periksi, niin täytyy tarkastella historiaa...

T. Jukka
W203 C200TA -04
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
Avatar
toni20
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 388
Liittynyt: Su 18.10.2009 18:10
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tehot loppuu tienpäällä...

Viesti Kirjoittaja toni20 »

Mulla teki samaa w210 E290 TD -97. Vika oli ilmamassamittarissa. Kun ilmamassamittarista otti sähköliittimen irti niin auto toimi täysin normaalisti ja otti kickdownissa yli 3000 kierrokset normaalisti. Ajelin vaan liitin irti kun silloin auto toimi normaalisti :D
https://www.sarjat.org/

3 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, seisonnassa
W204 220CDI -08 Automaatti (592tkm farkku)
W903 Sprinter -03 (628tkm) 10-paikkainen linja-auto
VW Golf Plus -06 (278tkm) bensa manuaali
VW Golf -04 (555tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (380tkm farkku manuaali pakettiauto)

Päivitetty 26.09.2025
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Tehot loppuu tienpäällä...

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

toni20 kirjoitti:Mulla teki samaa w210 E290 TD -97. Vika oli ilmamassamittarissa. Kun ilmamassamittarista otti sähköliittimen irti niin auto toimi täysin normaalisti ja otti kickdownissa yli 3000 kierrokset normaalisti. Ajelin vaan liitin irti kun silloin auto toimi normaalisti :D
Hyvä.jos noin
mutta "hiukan" eri systeemit
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
toni20
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 388
Liittynyt: Su 18.10.2009 18:10
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tehot loppuu tienpäällä...

Viesti Kirjoittaja toni20 »

CDI203 kirjoitti:
toni20 kirjoitti:Mulla teki samaa w210 E290 TD -97. Vika oli ilmamassamittarissa. Kun ilmamassamittarista otti sähköliittimen irti niin auto toimi täysin normaalisti ja otti kickdownissa yli 3000 kierrokset normaalisti. Ajelin vaan liitin irti kun silloin auto toimi normaalisti :D
Hyvä.jos noin
mutta "hiukan" eri systeemit
Joo tuota kyllä ajattelinkin, että eri systeemit mutta sanoinpahan vaikka en ollut varma minkälaiset härpäkkeet kyseissä autossa on. Eikä noissa ole sellaista ilmamassamittaria josta vois ottaa pistokkeen irti ja kokeilla? Aloittajan auto on ilmeisesti w203 C-Mersu?


Sori, en ole mikään tekniikan super-asiantuntija :thumbup:
https://www.sarjat.org/

3 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, seisonnassa
W204 220CDI -08 Automaatti (592tkm farkku)
W903 Sprinter -03 (628tkm) 10-paikkainen linja-auto
VW Golf Plus -06 (278tkm) bensa manuaali
VW Golf -04 (555tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (380tkm farkku manuaali pakettiauto)

Päivitetty 26.09.2025
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1167
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Tehot loppuu tienpäällä...

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Saa pistokkeen irti mutta sitten on ykssi varma vikapaikka lisää.. Heittää samontein vikatilaan jos pistoke irti. Vikoina voi olla vaikka ja mikä, onkohan tämä jo uudemmalla ruiskutussysteemillä jos on vaikka huono suutin tai vastaavaa...
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Vastaa Viestiin