Mb 320 CDI: 2005 vikakoodit (APUJA NOPEASTI, KIITOS)
Mb 320 CDI: 2005 vikakoodit (APUJA NOPEASTI, KIITOS)
Testeri antoi seuraavat vikakoodit 2005 Cdi:n mersulle. Mistä hakea vikaaa kun kone ei ota kierroksia käynnistyksen jälkeen!?
Koodit seuraavanlaiset: p3090 ja p2513
Auttakaa
Koodit seuraavanlaiset: p3090 ja p2513
Auttakaa
Re: Mb 320 CDI: 2005 vikakoodit (APUJA NOPEASTI, KIITOS)
.
P3090 (Lower Rail Pressure threshold value undershot)
P2513(Intake manifold air control actuator - signal)
Railpaine liian matala, siihen voi olla monta syytä.
Imusarjan läppämoottorissa jotain häikkää.
P3090 (Lower Rail Pressure threshold value undershot)
P2513(Intake manifold air control actuator - signal)
Railpaine liian matala, siihen voi olla monta syytä.
Imusarjan läppämoottorissa jotain häikkää.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Mb 320 CDI: 2005 vikakoodit (APUJA NOPEASTI, KIITOS)
Terve!
Kiitos vastauksesta!
Saisinko sinuun mahdollisesti puhelinyhteyden? Kysyisin tarkemmin?
Kiitos vastauksesta!
Saisinko sinuun mahdollisesti puhelinyhteyden? Kysyisin tarkemmin?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Mb 320 CDI: 2005 vikakoodit (APUJA NOPEASTI, KIITOS)
V6 mallia jo? jos niin niissä usein hantin puolen läpät jumissa+öljyä läppä mootorissa=
läppä mootori rikki
Niistä Railipaineen säätimen lisäksi myös määrän säätimiä mennyt
läppä mootori rikki
Niistä Railipaineen säätimen lisäksi myös määrän säätimiä mennyt
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Mb 320 CDI: 2005 vikakoodit (APUJA NOPEASTI, KIITOS)
huomasin, että imupuolen turbolle menevä putki on halki. Voisivatko vikakoodit tulla sen takia. P3090, P2513. Jos läppämoottorin vaihtaa, niin pitääkö se ohjelmoida uudelleen? Mikä Railipaineen säädin on?
Re: Mb 320 CDI: 2005 vikakoodit (APUJA NOPEASTI, KIITOS)
Railputki (korkeapaineputki) on se moottorin päällä oleva putki josta lähtee ohuet naftaputket joka sylinterin suuttimeen. Säädin pitää putkessa olevan polttoaineen paineen oikeana. Säädin sijaitsee railputken takapäässä ja tuossa V-koneessa taitaakin (?) olla kaksi railputkea.tonye kirjoitti: Mikä Railipaineen säädin on?
W203CDI
Re: Mb 320 CDI: 2005 vikakoodit (APUJA NOPEASTI, KIITOS)
Joo ja tervetuloa vaan kerhoon tuon Imusarjan läppämoottorin kanssa. Taidat olla nyt 2 vko sisään foorumilla jo neljäs, kenellä tuo on juuri hajonnut. Turbon tiivisteistä tiputtelee öljyä sen päälle ja se hajoaa, eli tyyppivika näissä alkupään V6 Cdi-koneissa.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Re: Mb 320 CDI: 2005 vikakoodit (APUJA NOPEASTI, KIITOS)
Hep, viides! Eli mulla kanssa sama homma eli moottori menee vikatilaan ja heittää koodia P2513 nollauksen ja pienen ajon jälkeen. Potilas siis S211 E280 CDI 4Matic -06 171 tkm ajettuna. Eli mitä kannattaa tehdä, vaihtaa pelkkä moottori vai purkaa myös koko imusarja ja poistaa läpät?Division kirjoitti:Joo ja tervetuloa vaan kerhoon tuon Imusarjan läppämoottorin kanssa. Taidat olla nyt 2 vko sisään foorumilla jo neljäs, kenellä tuo on juuri hajonnut. Turbon tiivisteistä tiputtelee öljyä sen päälle ja se hajoaa, eli tyyppivika näissä alkupään V6 Cdi-koneissa.
S211 E280 CDI 4Matic -06 + Jeep Wrangler TJ -05 + Aprilia RSV Mille -99
Re: Mb 320 CDI: 2005 vikakoodit (APUJA NOPEASTI, KIITOS)
Helpoimmalla pääsee kun jatkaa johtoja ja nakkaa uuden moottorin lukkopeltiin ruuvilla kiinni
wiimax.fi
Re: Mb 320 CDI: 2005 vikakoodit (APUJA NOPEASTI, KIITOS)
Eikös tuossa ranetuksessa ole riskinä että läpät jäävät johonkin asentoon jumiin ajasta ikuisuuteen? Eli kyllä ne pitäisi kaivaa esille suoristamista varten ja samalla vaivallahan sen moottorinkin vaihtaa oikeaan paikkaan.dealer kirjoitti:Helpoimmalla pääsee kun jatkaa johtoja ja nakkaa uuden moottorin lukkopeltiin ruuvilla kiinni
S211 E280 CDI 4Matic -06 + Jeep Wrangler TJ -05 + Aprilia RSV Mille -99
Re: Mb 320 CDI: 2005 vikakoodit (APUJA NOPEASTI, KIITOS)
.
Kyllä se tiilerin neuvo on hyvä.
Säätimen perusasento on siivet auki.
Kun liittimen ottaa irti, niin ne myös jää auki ja se sökö säädin jää pitämään niitä auki, mikä on työmäärältään ylivoimaisesti helpoin ratkaisu.
Se ehjä säädin sitten hurisemaan "turvalliseen ja puhtaaseen" paikkaan - kaksi korjausta yhdellä kertaa, ensimmäinen ja viimeinen.
Kyllä se tiilerin neuvo on hyvä.
Säätimen perusasento on siivet auki.
Kun liittimen ottaa irti, niin ne myös jää auki ja se sökö säädin jää pitämään niitä auki, mikä on työmäärältään ylivoimaisesti helpoin ratkaisu.
Se ehjä säädin sitten hurisemaan "turvalliseen ja puhtaaseen" paikkaan - kaksi korjausta yhdellä kertaa, ensimmäinen ja viimeinen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Mb 320 CDI: 2005 vikakoodit (APUJA NOPEASTI, KIITOS)
Kannattaa tietysti katsoa että paikallaan oleva läppämoottori on lepoasennossaan ja vivut kiinni, eli läpät auki.
Moottori on niin helppo laittaa toisaalle "heilumaan"... jos purkaa imusarjat irti ja kunnostelee tai vaihtaa niin työtähän siinä tulee paljon.
Jos olisi oma auto ja aikaa ja "vihtiä" riittävästi niin varmaan ottaisin läpät pois (V6:ssa melko repiminen), tulppaisin niiden akselien reiät ja sitten laittaisin käyttömoottorin toisaalle.
Moottori on niin helppo laittaa toisaalle "heilumaan"... jos purkaa imusarjat irti ja kunnostelee tai vaihtaa niin työtähän siinä tulee paljon.
Jos olisi oma auto ja aikaa ja "vihtiä" riittävästi niin varmaan ottaisin läpät pois (V6:ssa melko repiminen), tulppaisin niiden akselien reiät ja sitten laittaisin käyttömoottorin toisaalle.
wiimax.fi
Re: Mb 320 CDI: 2005 vikakoodit (APUJA NOPEASTI, KIITOS)
Kiitos hyvistä ja selkeistä vastauksista dealerille ja tuikulle. Jollei mitään kummallista purettaessa ilmene, jätän läpät paikalleen ja siirrän uuden moottorin parempaan paikkaan niin päästään "200D-simulaattorista" eroon.
S211 E280 CDI 4Matic -06 + Jeep Wrangler TJ -05 + Aprilia RSV Mille -99
Re: Mb 320 CDI: 2005 vikakoodit (APUJA NOPEASTI, KIITOS)
Missä se läpän moottori sijaitsee on ehkä paras irotta moottori sitä läpästä ennen kuin on liian myöhäistä.
W176 A200 cdi Cls 350 cdi-11 w218 sl 500-93 Vito-15
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Mb 320 CDI: 2005 vikakoodit (APUJA NOPEASTI, KIITOS)
ripuu mikä mallia ja konekoff kirjoitti:Missä se läpän moottori sijaitsee on ehkä paras irotta moottori sitä läpästä ennen kuin on liian myöhäistä.
v6 cdi koneesa siinä turbon imureijän ala
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Mb 320 CDI: 2005 vikakoodit (APUJA NOPEASTI, KIITOS)
Jo V6 cdi 320
W176 A200 cdi Cls 350 cdi-11 w218 sl 500-93 Vito-15
Re: Mb 320 CDI: 2005 vikakoodit (APUJA NOPEASTI, KIITOS)
Jep, naapurifoorumilta löytyi hyvä kuva sun postaamana:CDI203 kirjoitti:ripuu mikä mallia ja konekoff kirjoitti:Missä se läpän moottori sijaitsee on ehkä paras irotta moottori sitä läpästä ennen kuin on liian myöhäistä.
v6 cdi koneesa siinä turbon imureijän ala
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... b1321c747e" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E280 CDI 4Matic -06 + Jeep Wrangler TJ -05 + Aprilia RSV Mille -99
Re: Mb 320 CDI: 2005 vikakoodit (APUJA NOPEASTI, KIITOS)
Kiitos
W176 A200 cdi Cls 350 cdi-11 w218 sl 500-93 Vito-15
Re: Mb 320 CDI: 2005 vikakoodit (APUJA NOPEASTI, KIITOS)
onko -07 toukokuussa tehtaalta rullanneessa w211 280cdi:ssä vielä samaa ongelmaa? vai lieneekö viisainta pelata varman päälle ja laittaa se läppämoottori toisaalle?!
Audi Q7
Ex: E-mersuja
Ex: E-mersuja
Re: Mb 320 CDI: 2005 vikakoodit (APUJA NOPEASTI, KIITOS)
En tiedä onko enää samaa vikaa, mutta jos siirät sen moottorin muualle niin sun pitää lukita jollain ne läpät auki asentoon
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Mb 320 CDI: 2005 vikakoodit (APUJA NOPEASTI, KIITOS)
Omassa 2005 280 CDI A V6 koneessa on ollut samaa ongelmaa monesti.
Se imuilmaputki on hajonnut ja vuotanut öljyä läppämoottorin päälle ja rikkonut sen jo kaksi kertaa.
Imuilmaputkia on uudempaa ja vanhempaa mallia ja niiden ne oranssit tiivisteet eivät käy päittäin toisiin putkiin.
Nykyään vaihdan sen imuilmaputken ja turbon välisen oranssin tiivisteen joka huollossa, jonka jälkeen öljyvuodot loppuivat kokonaan.
Samalla kannattaa vaihtaa se huohotinletkun oranssi tiiviste, koska sekin vuotaa herkästi. Omaani olen lisäksi laittanut klemmarit huohotinletkun molempiin päihin, koska sieltä kans vuoti jossain määrin öljyä.(kuva omasta autostani)
Se isompi tiiviste maksaa veholla noin 40€ (vanha malli), 20€ (uudempi malli) ja se pieni tiiviste noin 6€.
Mulla olisi ylimääräisenä 2 kappaletta tuota vanhemman mallista tiivistettä, haulla varmaan löytyy vielä myynti-ilmoituskin.
Lisäksi oon laittanut linkin mukaisen suojapellin siihen imuilmaputken alle.
http://mbworld.org/forums/diesel-forum/ ... lk-v6.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
Se imuilmaputki on hajonnut ja vuotanut öljyä läppämoottorin päälle ja rikkonut sen jo kaksi kertaa.
Imuilmaputkia on uudempaa ja vanhempaa mallia ja niiden ne oranssit tiivisteet eivät käy päittäin toisiin putkiin.
Nykyään vaihdan sen imuilmaputken ja turbon välisen oranssin tiivisteen joka huollossa, jonka jälkeen öljyvuodot loppuivat kokonaan.
Samalla kannattaa vaihtaa se huohotinletkun oranssi tiiviste, koska sekin vuotaa herkästi. Omaani olen lisäksi laittanut klemmarit huohotinletkun molempiin päihin, koska sieltä kans vuoti jossain määrin öljyä.(kuva omasta autostani)
Se isompi tiiviste maksaa veholla noin 40€ (vanha malli), 20€ (uudempi malli) ja se pieni tiiviste noin 6€.
Mulla olisi ylimääräisenä 2 kappaletta tuota vanhemman mallista tiivistettä, haulla varmaan löytyy vielä myynti-ilmoituskin.
Lisäksi oon laittanut linkin mukaisen suojapellin siihen imuilmaputken alle.
http://mbworld.org/forums/diesel-forum/ ... lk-v6.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.