Mb 320 CDI: 2005 vikakoodit (APUJA NOPEASTI, KIITOS)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tonye
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 24.04.2011 13:06
Paikkakunta: kirkkonummi

Mb 320 CDI: 2005 vikakoodit (APUJA NOPEASTI, KIITOS)

Viesti Kirjoittaja tonye »

Testeri antoi seuraavat vikakoodit 2005 Cdi:n mersulle. Mistä hakea vikaaa kun kone ei ota kierroksia käynnistyksen jälkeen!?
Koodit seuraavanlaiset: p3090 ja p2513

Auttakaa :lol:
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4686
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: Mb 320 CDI: 2005 vikakoodit (APUJA NOPEASTI, KIITOS)

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
P3090 (Lower Rail Pressure threshold value undershot)
P2513(Intake manifold air control actuator - signal)

Railpaine liian matala, siihen voi olla monta syytä.
Imusarjan läppämoottorissa jotain häikkää.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tonye
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 24.04.2011 13:06
Paikkakunta: kirkkonummi

Re: Mb 320 CDI: 2005 vikakoodit (APUJA NOPEASTI, KIITOS)

Viesti Kirjoittaja tonye »

Terve!

Kiitos vastauksesta!

Saisinko sinuun mahdollisesti puhelinyhteyden? Kysyisin tarkemmin?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Mb 320 CDI: 2005 vikakoodit (APUJA NOPEASTI, KIITOS)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

V6 mallia jo? jos niin niissä usein hantin puolen läpät jumissa+öljyä läppä mootorissa=
läppä mootori rikki

Niistä Railipaineen säätimen lisäksi myös määrän säätimiä mennyt
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
tonye
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 24.04.2011 13:06
Paikkakunta: kirkkonummi

Re: Mb 320 CDI: 2005 vikakoodit (APUJA NOPEASTI, KIITOS)

Viesti Kirjoittaja tonye »

huomasin, että imupuolen turbolle menevä putki on halki. Voisivatko vikakoodit tulla sen takia. P3090, P2513. Jos läppämoottorin vaihtaa, niin pitääkö se ohjelmoida uudelleen? Mikä Railipaineen säädin on?
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mb 320 CDI: 2005 vikakoodit (APUJA NOPEASTI, KIITOS)

Viesti Kirjoittaja hanta »

tonye kirjoitti: Mikä Railipaineen säädin on?
Railputki (korkeapaineputki) on se moottorin päällä oleva putki josta lähtee ohuet naftaputket joka sylinterin suuttimeen. Säädin pitää putkessa olevan polttoaineen paineen oikeana. Säädin sijaitsee railputken takapäässä ja tuossa V-koneessa taitaakin (?) olla kaksi railputkea.
W203CDI
tonye
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 24.04.2011 13:06
Paikkakunta: kirkkonummi

Re: Mb 320 CDI: 2005 vikakoodit (APUJA NOPEASTI, KIITOS)

Viesti Kirjoittaja tonye »

Kiitos
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Re: Mb 320 CDI: 2005 vikakoodit (APUJA NOPEASTI, KIITOS)

Viesti Kirjoittaja Division »

Joo ja tervetuloa vaan kerhoon tuon Imusarjan läppämoottorin kanssa. Taidat olla nyt 2 vko sisään foorumilla jo neljäs, kenellä tuo on juuri hajonnut. Turbon tiivisteistä tiputtelee öljyä sen päälle ja se hajoaa, eli tyyppivika näissä alkupään V6 Cdi-koneissa.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
maph
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 13.12.2009 21:38
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Mb 320 CDI: 2005 vikakoodit (APUJA NOPEASTI, KIITOS)

Viesti Kirjoittaja maph »

Division kirjoitti:Joo ja tervetuloa vaan kerhoon tuon Imusarjan läppämoottorin kanssa. Taidat olla nyt 2 vko sisään foorumilla jo neljäs, kenellä tuo on juuri hajonnut. Turbon tiivisteistä tiputtelee öljyä sen päälle ja se hajoaa, eli tyyppivika näissä alkupään V6 Cdi-koneissa.
Hep, viides! Eli mulla kanssa sama homma eli moottori menee vikatilaan ja heittää koodia P2513 nollauksen ja pienen ajon jälkeen. Potilas siis S211 E280 CDI 4Matic -06 171 tkm ajettuna. Eli mitä kannattaa tehdä, vaihtaa pelkkä moottori vai purkaa myös koko imusarja ja poistaa läpät?
S211 E280 CDI 4Matic -06 + Jeep Wrangler TJ -05 + Aprilia RSV Mille -99
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17303
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Mb 320 CDI: 2005 vikakoodit (APUJA NOPEASTI, KIITOS)

Viesti Kirjoittaja dealer »

Helpoimmalla pääsee kun jatkaa johtoja ja nakkaa uuden moottorin lukkopeltiin ruuvilla kiinni :roll:
wiimax.fi
Avatar
maph
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 13.12.2009 21:38
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Mb 320 CDI: 2005 vikakoodit (APUJA NOPEASTI, KIITOS)

Viesti Kirjoittaja maph »

dealer kirjoitti:Helpoimmalla pääsee kun jatkaa johtoja ja nakkaa uuden moottorin lukkopeltiin ruuvilla kiinni :roll:
Eikös tuossa ranetuksessa ole riskinä että läpät jäävät johonkin asentoon jumiin ajasta ikuisuuteen? Eli kyllä ne pitäisi kaivaa esille suoristamista varten ja samalla vaivallahan sen moottorinkin vaihtaa oikeaan paikkaan.
S211 E280 CDI 4Matic -06 + Jeep Wrangler TJ -05 + Aprilia RSV Mille -99
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4686
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: Mb 320 CDI: 2005 vikakoodit (APUJA NOPEASTI, KIITOS)

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kyllä se tiilerin neuvo on hyvä.
Säätimen perusasento on siivet auki.
Kun liittimen ottaa irti, niin ne myös jää auki ja se sökö säädin jää pitämään niitä auki, mikä on työmäärältään ylivoimaisesti helpoin ratkaisu.
Se ehjä säädin sitten hurisemaan "turvalliseen ja puhtaaseen" paikkaan - kaksi korjausta yhdellä kertaa, ensimmäinen ja viimeinen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17303
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Mb 320 CDI: 2005 vikakoodit (APUJA NOPEASTI, KIITOS)

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kannattaa tietysti katsoa että paikallaan oleva läppämoottori on lepoasennossaan ja vivut kiinni, eli läpät auki.
Moottori on niin helppo laittaa toisaalle "heilumaan"... jos purkaa imusarjat irti ja kunnostelee tai vaihtaa niin työtähän siinä tulee paljon.

Jos olisi oma auto ja aikaa ja "vihtiä" riittävästi niin varmaan ottaisin läpät pois (V6:ssa melko repiminen), tulppaisin niiden akselien reiät ja sitten laittaisin käyttömoottorin toisaalle.
wiimax.fi
Avatar
maph
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 13.12.2009 21:38
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Mb 320 CDI: 2005 vikakoodit (APUJA NOPEASTI, KIITOS)

Viesti Kirjoittaja maph »

Kiitos hyvistä ja selkeistä vastauksista dealerille ja tuikulle. Jollei mitään kummallista purettaessa ilmene, jätän läpät paikalleen ja siirrän uuden moottorin parempaan paikkaan niin päästään "200D-simulaattorista" eroon.
S211 E280 CDI 4Matic -06 + Jeep Wrangler TJ -05 + Aprilia RSV Mille -99
koff
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: Ma 06.06.2005 01:52
Paikkakunta: Schweden

Re: Mb 320 CDI: 2005 vikakoodit (APUJA NOPEASTI, KIITOS)

Viesti Kirjoittaja koff »

Missä se läpän moottori sijaitsee on ehkä paras irotta moottori sitä läpästä ennen kuin on liian myöhäistä.
W176 A200 cdi Cls 350 cdi-11 w218 sl 500-93 Vito-15
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Mb 320 CDI: 2005 vikakoodit (APUJA NOPEASTI, KIITOS)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

koff kirjoitti:Missä se läpän moottori sijaitsee on ehkä paras irotta moottori sitä läpästä ennen kuin on liian myöhäistä.
ripuu mikä mallia ja kone
v6 cdi koneesa siinä turbon imureijän ala
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
koff
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: Ma 06.06.2005 01:52
Paikkakunta: Schweden

Re: Mb 320 CDI: 2005 vikakoodit (APUJA NOPEASTI, KIITOS)

Viesti Kirjoittaja koff »

Jo V6 cdi 320
W176 A200 cdi Cls 350 cdi-11 w218 sl 500-93 Vito-15
Avatar
maph
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 13.12.2009 21:38
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Mb 320 CDI: 2005 vikakoodit (APUJA NOPEASTI, KIITOS)

Viesti Kirjoittaja maph »

CDI203 kirjoitti:
koff kirjoitti:Missä se läpän moottori sijaitsee on ehkä paras irotta moottori sitä läpästä ennen kuin on liian myöhäistä.
ripuu mikä mallia ja kone
v6 cdi koneesa siinä turbon imureijän ala
Jep, naapurifoorumilta löytyi hyvä kuva sun postaamana:
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... b1321c747e" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E280 CDI 4Matic -06 + Jeep Wrangler TJ -05 + Aprilia RSV Mille -99
koff
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: Ma 06.06.2005 01:52
Paikkakunta: Schweden

Re: Mb 320 CDI: 2005 vikakoodit (APUJA NOPEASTI, KIITOS)

Viesti Kirjoittaja koff »

Kiitos
W176 A200 cdi Cls 350 cdi-11 w218 sl 500-93 Vito-15
villeeino
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 261
Liittynyt: Ti 01.09.2009 10:04

Re: Mb 320 CDI: 2005 vikakoodit (APUJA NOPEASTI, KIITOS)

Viesti Kirjoittaja villeeino »

onko -07 toukokuussa tehtaalta rullanneessa w211 280cdi:ssä vielä samaa ongelmaa? vai lieneekö viisainta pelata varman päälle ja laittaa se läppämoottori toisaalle?!
Audi Q7

Ex: E-mersuja
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Mb 320 CDI: 2005 vikakoodit (APUJA NOPEASTI, KIITOS)

Viesti Kirjoittaja arska10 »

En tiedä onko enää samaa vikaa, mutta jos siirät sen moottorin muualle niin sun pitää lukita jollain ne läpät auki asentoon
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Jarmow211
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 15.12.2010 01:27

Re: Mb 320 CDI: 2005 vikakoodit (APUJA NOPEASTI, KIITOS)

Viesti Kirjoittaja Jarmow211 »

Omassa 2005 280 CDI A V6 koneessa on ollut samaa ongelmaa monesti.
Se imuilmaputki on hajonnut ja vuotanut öljyä läppämoottorin päälle ja rikkonut sen jo kaksi kertaa.
Imuilmaputkia on uudempaa ja vanhempaa mallia ja niiden ne oranssit tiivisteet eivät käy päittäin toisiin putkiin.
Nykyään vaihdan sen imuilmaputken ja turbon välisen oranssin tiivisteen joka huollossa, jonka jälkeen öljyvuodot loppuivat kokonaan.
Samalla kannattaa vaihtaa se huohotinletkun oranssi tiiviste, koska sekin vuotaa herkästi. Omaani olen lisäksi laittanut klemmarit huohotinletkun molempiin päihin, koska sieltä kans vuoti jossain määrin öljyä.(kuva omasta autostani)
Se isompi tiiviste maksaa veholla noin 40€ (vanha malli), 20€ (uudempi malli) ja se pieni tiiviste noin 6€.
Mulla olisi ylimääräisenä 2 kappaletta tuota vanhemman mallista tiivistettä, haulla varmaan löytyy vielä myynti-ilmoituskin.
Lisäksi oon laittanut linkin mukaisen suojapellin siihen imuilmaputken alle.

http://mbworld.org/forums/diesel-forum/ ... lk-v6.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Vastaa Viestiin