



Paluulinjat on myös uusittu lukuun ottamatta polttoaineputkia tankille. Mullahan on toi uudempi polttoaine suodatin 211 mallista johon ei tule paluuputkistoa eli ei pääse sieltäkään ilma uudestaan kiertoon niin kuin alkuperäisessä voi ainakin periaattessa käydä. Joo onhan niissä eroja mutta voisko mitenkään saada sovittamalla (työstämällä) ja/tai akselin pään vaihtamalla? Onko kellään kokemusta vaihtaa 1350baarisen pumppua 1600 tai 1800 baariseen. Tuikku ainakin näitä harrastellut muistaakseni.MiHe kirjoitti:Juu ei se starikaan osaa sanoa mistä ilma tulee, toki kertoo jos EPC kilahtaa ralipaineesta johtuen.
Polttoainelinja siis uusittu 'koko konehuoneesta'? Melkein se ruiskun suuntaan osoittais, tosin ohjelmointi hieman haittaa jos vaikka kp-pumppu vaan ei enää jaksa (vaikka tiivisteet vaihdettu, varsinaisten mäntien tiivistys tais olla ihan välyksellä vai muistanko väärin?). Mutta just keväällä yhdessä W203 270CDI:ssä letkujen uusimisella ilmakuplat väheni mutta eivät poistuneet, suuttimen vaihdolla oli kuulemma toennut (en itse ollut suutindiagnoosia tekemässä joten en tiedä millä viallinen yksilö selvitettiin). Siiten muistelen yhden casen missä ne suuttimen paluulinjan t-haarat (tain niiden tiivisteet) valkas niin paljo että veti ilmaa sieltä.
W211 mallin pummppu ei kyllä taida mennä heittämällä paikoilleen, pumpun lohkohan on ihan erilainen.
Ei ole välttämättä vika ohjelmassa koska suuttimien ohivuodot aika suuret 3 suuttimessa ja pitävät kovassa vedätyksessä nakutusta kuin myös kylmänä kaikilla kierroksilla. Ostin eräältä foorumilaiselta suuttimet mikä oli virhe kun niissä oli kovemmat ohivuodot kuin paikallaan olleissa. Melkoinen musta savupilvi myös tulee kovassa kiihdytyksessä varsinkin lämpimänä. Muuten auto pelaa loistavasti niin kylmänä kuin kuumana.dealer kirjoitti:Eiköhän tuossa ole ohjelmassa jotain ongelmaa kun polttoainelinjasto uusittu, pumppu ja suuttimet kunnossa ja edelleen sammuilee.
Tossa olis helpompi vaihtoehto. Onko kellään tietoa tekeekö noilla EPS korjatuilla tuotteilla mitään. Ainakin korjattuja turboja ja suuttimia myyvätMiHe kirjoitti:Tuolla suuttimenkorjaus-threadissa on tiivistekitin osanumero, eti sillä ebaysta tai kysy bosch servicestä...
Tossa olis helpompi vaihtoehto. Onko kellään tietoa tekeekö noilla EPS korjatuilla tuotteilla mitään. Ainakin korjattuja turboja ja suuttimia myyvätpete1979 kirjoitti:MiHe kirjoitti:Tuolla suuttimenkorjaus-threadissa on tiivistekitin osanumero, eti sillä ebaysta tai kysy bosch servicestä...
Joo pitää raportoida miten onnistuu noilla osilla. Tekasin töissä sen "mutterin" vääntimen joka suuttimen sisällä hieman hankalasti kun suuttimen "keskitappi" edessä siinä. Eli n.100mm rst-putkea jossa toisessa päässä (pitkä) rst-mutteri josta kierteet poistettu sekä toisessa päässä rst-pultti.MiHe kirjoitti:Hyvä homma, raportoipa sitten onnistuiko korjaus...
No niin suuttimien "korjaus-sarjat" tulivat ja ovat/näyttää laadukkailta BOSCH alkuperäis tuotteilta (32,35€ sis. tiivistesarja*5 +kuulat*5 +kuulienjohteet*5+toimituskulut)pete1979 kirjoitti:Joo pitää raportoida miten onnistuu noilla osilla. Tekasin töissä sen "mutterin" vääntimen joka suuttimen sisällä hieman hankalasti kun suuttimen "keskitappi" edessä siinä. Eli n.100mm rst-putkea jossa toisessa päässä (pitkä) rst-mutteri hitsattuna josta kierteet poistettu sekä toisessa päässä rst-pultti hitsattuna.MiHe kirjoitti:Hyvä homma, raportoipa sitten onnistuiko korjaus...
No nyt ois 2 suutinta korjattuna ja ohivuodot puolittui sekä kierrosherkkyys, käyntiinlähtö, savutus korkeilla kierroksilla väheni ja tyhjäkäynti parantui eli oikea suunta. Ei ole vaikeaa kun oikeanlaiset työkalut, puhdasta, hermoja ja räjäytyskuvat jos ei aikaisempaa kokemusta.pete1979 kirjoitti:No niin suuttimien "korjaus-sarjat" tulivat ja ovat/näyttää laadukkailta BOSCH alkuperäis tuotteilta (32,35€ sis. tiivistesarja*5 +kuulat*5 +kuulienjohteet*5+toimituskulut)pete1979 kirjoitti:Joo pitää raportoida miten onnistuu noilla osilla. Tekasin töissä sen "mutterin" vääntimen joka suuttimen sisällä hieman hankalasti kun suuttimen "keskitappi" edessä siinä. Eli n.100mm rst-putkea jossa toisessa päässä (pitkä) rst-mutteri hitsattuna josta kierteet poistettu sekä toisessa päässä rst-pultti hitsattuna.MiHe kirjoitti:Hyvä homma, raportoipa sitten onnistuiko korjaus...Nyt kun jaksais vielä alkaa asentaan kaikkiin 5 suuttimeen paikalleen
Lukaseppa tosta nettiauton ilmoituksesta mitä vaihdettu.köli kirjoitti:Pumppu vuotaa sisällepäin. Pumpun kaikki sisä tiivisteet vaihtoon, noin 10€ tai pajalle noin 300€.