Moro, onko ideoita mistä kaikkialta kannattais lähtee avaamaan,
Kun noin joka kolmas kerta kun käynnistää niin tyhjäkäynti huutaa 2500-3000rpm eikä koneen lämmöllä ei oo väliä,
Vastineeks jos ei lähde huutaamaan niin tyhjäkäynti heijaa 1000-1500rpm välillä.
Muuten vastaa kaasuun hyvin vaik vähän tuhnuselta tuntuukin.
Mb 190 1.8 -91 käyntivika
Re: Mb 190 1.8 -91 käyntivika
Putsaa lisäilmaluisti ja tee löysää kaasuvaijeriin...katso että molemmat palautus jouset ehjät...toinen ruiskun alla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mb 190 1.8 -91 käyntivika
Sanoisin samat kuin Atlas, ja voithan myös kokeilla onko vaikutusta, jos naputtelet rukarilla ja vasaralla tms. siihen luistin kylkeen kun kone käy. Sijaitsee 3 ja 4:n imusarjan putkien välissä. Jouduin sitä välistä naputtelemaan, kunnes sain vihdoin kolmannella kerralla ultraäänipesulla (dieselillä) sen verta puhtaaksi että ei enää oikuttele. Sitä ei kannattane kokonaan läträtä, vaan pelkästään luistipää. Sisällä on kaksi neulalaakeria, joista saattaa lähteä rasvat.. Toisaalta oman jo harkitsin uittavani dieselillä kun ei millään meinannut lopettaa takeltelua...
77 C-kadett, 79 carina, 75 corolla, 82 corolla, 61 morris minor traveller, 78 leyland mini, 67 renault R10, 89 esco, 92 fiasko, 91 sunny, 84 polo, 84 cherry, 95 softail, 83 xs650, Volvo 242, 245, 81 mazda 626, 88 colt, 92 MB w201.
Re: Mb 190 1.8 -91 käyntivika
Itsellä oli kanssa samantapainen ON/OFF vika. Silloin oli kaasuläpän asentoanturi mykkä, joten ruiskuboxi ei tiennyt milloin mennään kovaa ja milloin ollaan tyhjäkäynnillä ja alkoi joko kaasu "hirttää" , tai tyhjäkäynti aaltoilla. Tämä nyt on ainakin helppo tarkistaa. Tässä linkissä käydään tarkistus läpi http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=289288" onclick="window.open(this.href);return false;Allright kirjoitti:Moro, onko ideoita mistä kaikkialta kannattais lähtee avaamaan,
Kun noin joka kolmas kerta kun käynnistää niin tyhjäkäynti huutaa 2500-3000rpm eikä koneen lämmöllä ei oo väliä,
Vastineeks jos ei lähde huutaamaan niin tyhjäkäynti heijaa 1000-1500rpm välillä.
Muuten vastaa kaasuun hyvin vaik vähän tuhnuselta tuntuukin.
E: En enään muista oliko ilmamäärälautasen potentiometri myös likainen, mutta senkin pystyy samalla katsomaan yleismittarilla.Tarkistuksen voi tehdä siitä 3 napaisesta liittimestä keskimmäinen ja ylimmäinen nasta, yleismittari ohmi/vastus alueella, ja sitten samalla painaa ilmamäärälautasta alaspäin kädellä. Jos matkalla tulee OL tai mittari "sekoaa" on hiilipinta rikki/likainen. Eli tuloksen pitäisi kasvaa ja numeroitten juosta tasaisesti näytöllä kun painetaan hitaasti lautasta alaspäin.
Re: Mb 190 1.8 -91 käyntivika
Komppaan ylläolevaa. Omasta vähän ajetusta tenavasta oli potentiometrin hiilisilta puhki ja aiheutti ties mitä kierrosten seilaamista. http://www.ebay.com/itm/Mercedes-MB-W12 ... 1893117513" onclick="window.open(this.href);return false; itse ostin tämän ja on nyt hyvin pelannut vuoden ajan.
Re: Mb 190 1.8 -91 käyntivika
Sivuston mukaan tuo sama potentiometri sopii sekä nelosiiin, kutosiin että kasiin. Aivan kuin muistelisin että näissä olisi ollut jotain väri (punainen/vihreä) eroja siinä pinnassa?Sasasd kirjoitti:Komppaan ylläolevaa. Omasta vähän ajetusta tenavasta oli potentiometrin hiilisilta puhki ja aiheutti ties mitä kierrosten seilaamista. http://www.ebay.com/itm/Mercedes-MB-W12 ... 1893117513" onclick="window.open(this.href);return false; itse ostin tämän ja on nyt hyvin pelannut vuoden ajan.
W124 300 E -87 Aut.
Re: Mb 190 1.8 -91 käyntivika
En tiedä mikä ero noilla potikoilla on, mutta itse sain purkutenavasta täysin vihreellä kortilla olevan potikan, vaikka oli nelisylinterinen. En huomannut auton käyttäytymisessä eroja kuitenkaan.acparma kirjoitti:Sivuston mukaan tuo sama potentiometri sopii sekä nelosiiin, kutosiin että kasiin. Aivan kuin muistelisin että näissä olisi ollut jotain väri (punainen/vihreä) eroja siinä pinnassa?Sasasd kirjoitti:Komppaan ylläolevaa. Omasta vähän ajetusta tenavasta oli potentiometrin hiilisilta puhki ja aiheutti ties mitä kierrosten seilaamista. http://www.ebay.com/itm/Mercedes-MB-W12 ... 1893117513" onclick="window.open(this.href);return false; itse ostin tämän ja on nyt hyvin pelannut vuoden ajan.