Mb 190 1.8 -91 käyntivika

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Allright
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: La 08.10.2016 15:43

Mb 190 1.8 -91 käyntivika

Viesti Kirjoittaja Allright »

Moro, onko ideoita mistä kaikkialta kannattais lähtee avaamaan,
Kun noin joka kolmas kerta kun käynnistää niin tyhjäkäynti huutaa 2500-3000rpm eikä koneen lämmöllä ei oo väliä,
Vastineeks jos ei lähde huutaamaan niin tyhjäkäynti heijaa 1000-1500rpm välillä.
Muuten vastaa kaasuun hyvin vaik vähän tuhnuselta tuntuukin.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Mb 190 1.8 -91 käyntivika

Viesti Kirjoittaja atlas »

Putsaa lisäilmaluisti ja tee löysää kaasuvaijeriin...katso että molemmat palautus jouset ehjät...toinen ruiskun alla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
jarssep
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: Ma 07.07.2014 08:34

Re: Mb 190 1.8 -91 käyntivika

Viesti Kirjoittaja jarssep »

Sanoisin samat kuin Atlas, ja voithan myös kokeilla onko vaikutusta, jos naputtelet rukarilla ja vasaralla tms. siihen luistin kylkeen kun kone käy. Sijaitsee 3 ja 4:n imusarjan putkien välissä. Jouduin sitä välistä naputtelemaan, kunnes sain vihdoin kolmannella kerralla ultraäänipesulla (dieselillä) sen verta puhtaaksi että ei enää oikuttele. Sitä ei kannattane kokonaan läträtä, vaan pelkästään luistipää. Sisällä on kaksi neulalaakeria, joista saattaa lähteä rasvat.. Toisaalta oman jo harkitsin uittavani dieselillä kun ei millään meinannut lopettaa takeltelua...
77 C-kadett, 79 carina, 75 corolla, 82 corolla, 61 morris minor traveller, 78 leyland mini, 67 renault R10, 89 esco, 92 fiasko, 91 sunny, 84 polo, 84 cherry, 95 softail, 83 xs650, Volvo 242, 245, 81 mazda 626, 88 colt, 92 MB w201.
Ojiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ke 13.03.2013 07:37

Re: Mb 190 1.8 -91 käyntivika

Viesti Kirjoittaja Ojiz »

Allright kirjoitti:Moro, onko ideoita mistä kaikkialta kannattais lähtee avaamaan,
Kun noin joka kolmas kerta kun käynnistää niin tyhjäkäynti huutaa 2500-3000rpm eikä koneen lämmöllä ei oo väliä,
Vastineeks jos ei lähde huutaamaan niin tyhjäkäynti heijaa 1000-1500rpm välillä.
Muuten vastaa kaasuun hyvin vaik vähän tuhnuselta tuntuukin.
Itsellä oli kanssa samantapainen ON/OFF vika. Silloin oli kaasuläpän asentoanturi mykkä, joten ruiskuboxi ei tiennyt milloin mennään kovaa ja milloin ollaan tyhjäkäynnillä ja alkoi joko kaasu "hirttää" , tai tyhjäkäynti aaltoilla. Tämä nyt on ainakin helppo tarkistaa. Tässä linkissä käydään tarkistus läpi http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=289288" onclick="window.open(this.href);return false;
E: En enään muista oliko ilmamäärälautasen potentiometri myös likainen, mutta senkin pystyy samalla katsomaan yleismittarilla.Tarkistuksen voi tehdä siitä 3 napaisesta liittimestä keskimmäinen ja ylimmäinen nasta, yleismittari ohmi/vastus alueella, ja sitten samalla painaa ilmamäärälautasta alaspäin kädellä. Jos matkalla tulee OL tai mittari "sekoaa" on hiilipinta rikki/likainen. Eli tuloksen pitäisi kasvaa ja numeroitten juosta tasaisesti näytöllä kun painetaan hitaasti lautasta alaspäin.
Sasasd
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: To 20.11.2014 19:55

Re: Mb 190 1.8 -91 käyntivika

Viesti Kirjoittaja Sasasd »

Komppaan ylläolevaa. Omasta vähän ajetusta tenavasta oli potentiometrin hiilisilta puhki ja aiheutti ties mitä kierrosten seilaamista. http://www.ebay.com/itm/Mercedes-MB-W12 ... 1893117513" onclick="window.open(this.href);return false; itse ostin tämän ja on nyt hyvin pelannut vuoden ajan.
Avatar
acparma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ti 06.11.2012 18:14

Re: Mb 190 1.8 -91 käyntivika

Viesti Kirjoittaja acparma »

Sasasd kirjoitti:Komppaan ylläolevaa. Omasta vähän ajetusta tenavasta oli potentiometrin hiilisilta puhki ja aiheutti ties mitä kierrosten seilaamista. http://www.ebay.com/itm/Mercedes-MB-W12 ... 1893117513" onclick="window.open(this.href);return false; itse ostin tämän ja on nyt hyvin pelannut vuoden ajan.
Sivuston mukaan tuo sama potentiometri sopii sekä nelosiiin, kutosiin että kasiin. Aivan kuin muistelisin että näissä olisi ollut jotain väri (punainen/vihreä) eroja siinä pinnassa?
W124 300 E -87 Aut.
Ojiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ke 13.03.2013 07:37

Re: Mb 190 1.8 -91 käyntivika

Viesti Kirjoittaja Ojiz »

acparma kirjoitti:
Sasasd kirjoitti:Komppaan ylläolevaa. Omasta vähän ajetusta tenavasta oli potentiometrin hiilisilta puhki ja aiheutti ties mitä kierrosten seilaamista. http://www.ebay.com/itm/Mercedes-MB-W12 ... 1893117513" onclick="window.open(this.href);return false; itse ostin tämän ja on nyt hyvin pelannut vuoden ajan.
Sivuston mukaan tuo sama potentiometri sopii sekä nelosiiin, kutosiin että kasiin. Aivan kuin muistelisin että näissä olisi ollut jotain väri (punainen/vihreä) eroja siinä pinnassa?
En tiedä mikä ero noilla potikoilla on, mutta itse sain purkutenavasta täysin vihreellä kortilla olevan potikan, vaikka oli nelisylinterinen. En huomannut auton käyttäytymisessä eroja kuitenkaan.
Vastaa Viestiin