MB320 M104 seilailee/sammuilee kuumana

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Mesisti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ma 27.06.2016 16:48

MB320 M104 seilailee/sammuilee kuumana

Viesti Kirjoittaja Mesisti »

Joskus kun koneen käynnistää kuumana niin vapaalla kierrokset seilailee, mutta kone kuitenkin pysyy käynnissä ja ajossa ei huomaa mitään eroa. Kun on ajanut muutaman kilometrin niin ongelma katoaa.

Joskus taas kun koneen käynnistää kuumana niin ei pysy käynnissä ilman että antaa koko ajan kaasua, mutta taaskin ajossa täysin normaali, ja muutaman kilometrin ajon jälkeen käy taas normaalisti.
Ja kumpaakaan näistä ei siis tapahdu aina vaikka käynnistää koneen lämpimänä/kuumana, mutta joskus kuutenkin. Ja useammin silloin jos ulkoilma on myös lämmintä. Kuumimpina päivinä tekee tätä useammin.
Mistä lähteä vikaa etsimään? Lämpötila-anturi? Imuilman lämpötila-anturi?
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14232
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: MB320 M104 seilailee/sammuilee kuumana

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Missä kunnossa on moottorin johtosarja?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Mesisti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ma 27.06.2016 16:48

Re: MB320 M104 seilailee/sammuilee kuumana

Viesti Kirjoittaja Mesisti »

Timo L. kirjoitti:Missä kunnossa on moottorin johtosarja?
Se on uusittu muutaman vuoden sisällä
Mesisti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ma 27.06.2016 16:48

Re: MB320 M104 seilailee/sammuilee kuumana

Viesti Kirjoittaja Mesisti »

Ei kellään ole ehdotuksia mistä lähteä vikaa etsimään? Joltain anturivialta vaikuttaa. Vai onko kaasuläpässä jotain säätömahdollisuuksia vaikka sähköinen tyhjäkäynninsäätö siinä onkin? Se on ollu muutaman kerran irti niin jos on jokin säätötappi mennyt väärään asentoon?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: MB320 M104 seilailee/sammuilee kuumana

Viesti Kirjoittaja atlas »

Joillakin ollut m111 koneisissa joku alipaineletku huono ja tällöinhän liikaa ilmaa ja seos laiha muta lambdan lämmettyä alkaa oikea seoksen säätö joka taas korjaa seoksen oikein ja auto taas pelaa.
Toi 320 ja m111 on suht samanlainen ruisku ja osat...näitä voi vertailla käytöksessaan...toinen jos siinä on imm niin putsaapa se.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Mesisti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ma 27.06.2016 16:48

Re: MB320 M104 seilailee/sammuilee kuumana

Viesti Kirjoittaja Mesisti »

Täytyypä kokeilla sitä imm:n putsausta. Sekin aiheutti viallisena kierrosten seilausta, mutta ainakin viimeksi kun se oli rikki niin seilasi kylmänä ja kuumana, nyt vika ilmenee vain kuumalla koneella.
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1645
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: MB320 M104 seilailee/sammuilee kuumana

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

Mesisti kirjoitti:Täytyypä kokeilla sitä imm:n putsausta. Sekin aiheutti viallisena kierrosten seilausta, mutta ainakin viimeksi kun se oli rikki niin seilasi kylmänä ja kuumana, nyt vika ilmenee vain kuumalla koneella.
Hei ! Katseleppa tarkkaan ne kaikki alipaineputket ja letkut imusarjasta joka puolelta lähtevät letkut perille asti joka anturiin ym. systeemeihin. Myös imusarjan porttiin menevä muutaman sentin pituinen letku. Ne kumihaarkkeet ja kumiset liitosletkun pätkät. :thumbup:
Meseillään
Mesisti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ma 27.06.2016 16:48

Re: MB320 M104 seilailee/sammuilee kuumana

Viesti Kirjoittaja Mesisti »

Kiitoksia vastauksista. Täytyy huomenna katsella kaikki letkut ja putket läpi ja putsata ja mitata imm. Toivottavasti vika löytyisi, ja mielellään jostain halvemmasta päästä :lol:
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1645
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: MB320 M104 seilailee/sammuilee kuumana

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

Mesisti kirjoitti:Kiitoksia vastauksista. Täytyy huomenna katsella kaikki letkut ja putket läpi ja putsata ja mitata imm. Toivottavasti vika löytyisi, ja mielellään jostain halvemmasta päästä :lol:
Hei ! Minulla nuo polttoainepumput temppuilivat " Bilteman " temppuilivat kesähelteellä vaihdoin ne Bosch pumppuihin. :thumbup:
Meseillään
Mesisti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ma 27.06.2016 16:48

Re: MB320 M104 seilailee/sammuilee kuumana

Viesti Kirjoittaja Mesisti »

Onko mitään keinoa tarkistaa pumppujen toimintaa? Kuulostaisi hieman samalta ongelmalta. Tuntuu että mitä kuumempi päivä niin sitä pahemmin käy. Kylminä päivinä vikaa esiintyy harvemmin
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1645
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: MB320 M104 seilailee/sammuilee kuumana

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

Mesisti kirjoitti:Onko mitään keinoa tarkistaa pumppujen toimintaa? Kuulostaisi hieman samalta ongelmalta. Tuntuu että mitä kuumempi päivä niin sitä pahemmin käy. Kylminä päivinä vikaa esiintyy harvemmin
Hei ! No on keino pakkokäytöllä pumppuja. Tee koejohto jossa on sulake jolla kokeilet pumppua, kun olet päästänyt auton järjestelmästä tulevat johdot irti ensin. Kun käytät pakkolla pumppua pitäisi polttoainetukin alipaineella toimiva ylipaineventtiili päästää polttoainetta virtaamaan takaisin tankkiin paluuputkea myöten. Normaalisti startattaessa pumppu hurahtaa pienen hetken, kun virta pistetään päälle ja pysähtyy, jos ei konetta heti käynnistetä. Käytä pakkokäytöllä vaikka 2 - 5 minuuttia ja sitten vaikka vielä pitempään.
Pumpun pitäisi käydä koko pakkokäytön ajan pysähtymättä, jos se pysähtyy on pumppu viallinen. :thumbup:
Viimeksi muokannut Mese 320 TE, Ti 11.07.2017 19:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Meseillään
Avatar
eikka86
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3022
Liittynyt: La 15.11.2008 18:54
Paikkakunta: Vilppula

Re: MB320 M104 seilailee/sammuilee kuumana

Viesti Kirjoittaja eikka86 »

mulla on 320:sen bensa pumppu jos on tarvetta... ja ilmamassa mittarikin löytyy...
Myydään W/S124/202/203/210 osia!!!

W906 319CDI -10
S124 "E"300TE 4-MATIC -89
W123 280E -83

(ex) W124 500E -93
(ex) W210 E300DT -98
(ex) S124 250TD -92
(ex) W124 250D -89
(ex) W210 E300TDT -98
(ex) W124 200D -93
(ex) W211 320CDI -03
(ex) W208 230K -00
(ex) W124CE 300-24 -91
(ex) W201 1,8 -91
Mesisti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ma 27.06.2016 16:48

Re: MB320 M104 seilailee/sammuilee kuumana

Viesti Kirjoittaja Mesisti »

Mese 320 TE kirjoitti:
Mesisti kirjoitti:Onko mitään keinoa tarkistaa pumppujen toimintaa? Kuulostaisi hieman samalta ongelmalta. Tuntuu että mitä kuumempi päivä niin sitä pahemmin käy. Kylminä päivinä vikaa esiintyy harvemmin
Hei ! No on keino pakkokäytöllä pumppuja. Tee koejohto jossa on sulake jolla kokeilet pumppua, kun olet päästänyt auton järjestelmästä tulevat johdot irti ensin. Kun käytät pakkolla pumppua pitäisi polttoainetukin alipaineella toimiva ylipaineventtiili päästää polttoainetta virtaamaan takaisin tankkiin paluuputkea myöten. Normaalisti startattaessa pumppu hurahtaa pienen hetken, kun virta pistetään päälle ja pysähtyy, jos ei konetta heti käynnistetä. Käytä pakkokäytöllä vaikka 2 - 5 minuuttia ja sitten vaikka vielä pitempään.
Pumpun pitäisi käydä koko pakkokäytön ajan pysähtymättä, jos se pysähtyy on pumppu viallinen. :thumbup:
Minkä kokoista sulaketta kannattaisi käyttää?
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1645
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: MB320 M104 seilailee/sammuilee kuumana

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

Mesisti kirjoitti:
Mese 320 TE kirjoitti:
Mesisti kirjoitti:Onko mitään keinoa tarkistaa pumppujen toimintaa? Kuulostaisi hieman samalta ongelmalta. Tuntuu että mitä kuumempi päivä niin sitä pahemmin käy. Kylminä päivinä vikaa esiintyy harvemmin
Hei ! No on keino pakkokäytöllä pumppuja. Tee koejohto jossa on sulake jolla kokeilet pumppua, kun olet päästänyt auton järjestelmästä tulevat johdot irti ensin. Kun käytät pakkolla pumppua pitäisi polttoainetukin alipaineella toimiva ylipaineventtiili päästää polttoainetta virtaamaan takaisin tankkiin paluuputkea myöten. Normaalisti startattaessa pumppu hurahtaa pienen hetken, kun virta pistetään päälle ja pysähtyy, jos ei konetta heti käynnistetä. Käytä pakkokäytöllä vaikka 2 - 5 minuuttia ja sitten vaikka vielä pitempään.
Pumpun pitäisi käydä koko pakkokäytön ajan pysähtymättä, jos se pysähtyy on pumppu viallinen. :thumbup:
Minkä kokoista sulaketta kannattaisi käyttää?
No kokeile vaikka 10 A sulakeella ensin, jos ei kestä niin 15 A sitten käyttäjän ohjekirjassa on sulakeluettelo ja niiden takana olevien laiteiden nimet myös sulakekotelon kannessa on englannin kielinen ja saksankielinen luettelo. :thumbup:
Meseillään
Vastaa Viestiin