MB320 M104 seilailee/sammuilee kuumana
MB320 M104 seilailee/sammuilee kuumana
Joskus kun koneen käynnistää kuumana niin vapaalla kierrokset seilailee, mutta kone kuitenkin pysyy käynnissä ja ajossa ei huomaa mitään eroa. Kun on ajanut muutaman kilometrin niin ongelma katoaa.
Joskus taas kun koneen käynnistää kuumana niin ei pysy käynnissä ilman että antaa koko ajan kaasua, mutta taaskin ajossa täysin normaali, ja muutaman kilometrin ajon jälkeen käy taas normaalisti.
Ja kumpaakaan näistä ei siis tapahdu aina vaikka käynnistää koneen lämpimänä/kuumana, mutta joskus kuutenkin. Ja useammin silloin jos ulkoilma on myös lämmintä. Kuumimpina päivinä tekee tätä useammin.
Mistä lähteä vikaa etsimään? Lämpötila-anturi? Imuilman lämpötila-anturi?
Joskus taas kun koneen käynnistää kuumana niin ei pysy käynnissä ilman että antaa koko ajan kaasua, mutta taaskin ajossa täysin normaali, ja muutaman kilometrin ajon jälkeen käy taas normaalisti.
Ja kumpaakaan näistä ei siis tapahdu aina vaikka käynnistää koneen lämpimänä/kuumana, mutta joskus kuutenkin. Ja useammin silloin jos ulkoilma on myös lämmintä. Kuumimpina päivinä tekee tätä useammin.
Mistä lähteä vikaa etsimään? Lämpötila-anturi? Imuilman lämpötila-anturi?
Re: MB320 M104 seilailee/sammuilee kuumana
Missä kunnossa on moottorin johtosarja?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: MB320 M104 seilailee/sammuilee kuumana
Se on uusittu muutaman vuoden sisälläTimo L. kirjoitti:Missä kunnossa on moottorin johtosarja?
Re: MB320 M104 seilailee/sammuilee kuumana
Ei kellään ole ehdotuksia mistä lähteä vikaa etsimään? Joltain anturivialta vaikuttaa. Vai onko kaasuläpässä jotain säätömahdollisuuksia vaikka sähköinen tyhjäkäynninsäätö siinä onkin? Se on ollu muutaman kerran irti niin jos on jokin säätötappi mennyt väärään asentoon?
Re: MB320 M104 seilailee/sammuilee kuumana
Joillakin ollut m111 koneisissa joku alipaineletku huono ja tällöinhän liikaa ilmaa ja seos laiha muta lambdan lämmettyä alkaa oikea seoksen säätö joka taas korjaa seoksen oikein ja auto taas pelaa.
Toi 320 ja m111 on suht samanlainen ruisku ja osat...näitä voi vertailla käytöksessaan...toinen jos siinä on imm niin putsaapa se.
Toi 320 ja m111 on suht samanlainen ruisku ja osat...näitä voi vertailla käytöksessaan...toinen jos siinä on imm niin putsaapa se.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: MB320 M104 seilailee/sammuilee kuumana
Täytyypä kokeilla sitä imm:n putsausta. Sekin aiheutti viallisena kierrosten seilausta, mutta ainakin viimeksi kun se oli rikki niin seilasi kylmänä ja kuumana, nyt vika ilmenee vain kuumalla koneella.
-
- Mersumies
- Viestit: 1645
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: MB320 M104 seilailee/sammuilee kuumana
Hei ! Katseleppa tarkkaan ne kaikki alipaineputket ja letkut imusarjasta joka puolelta lähtevät letkut perille asti joka anturiin ym. systeemeihin. Myös imusarjan porttiin menevä muutaman sentin pituinen letku. Ne kumihaarkkeet ja kumiset liitosletkun pätkät.Mesisti kirjoitti:Täytyypä kokeilla sitä imm:n putsausta. Sekin aiheutti viallisena kierrosten seilausta, mutta ainakin viimeksi kun se oli rikki niin seilasi kylmänä ja kuumana, nyt vika ilmenee vain kuumalla koneella.

Meseillään
Re: MB320 M104 seilailee/sammuilee kuumana
Kiitoksia vastauksista. Täytyy huomenna katsella kaikki letkut ja putket läpi ja putsata ja mitata imm. Toivottavasti vika löytyisi, ja mielellään jostain halvemmasta päästä 

-
- Mersumies
- Viestit: 1645
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: MB320 M104 seilailee/sammuilee kuumana
Hei ! Minulla nuo polttoainepumput temppuilivat " Bilteman " temppuilivat kesähelteellä vaihdoin ne Bosch pumppuihin.Mesisti kirjoitti:Kiitoksia vastauksista. Täytyy huomenna katsella kaikki letkut ja putket läpi ja putsata ja mitata imm. Toivottavasti vika löytyisi, ja mielellään jostain halvemmasta päästä

Meseillään
Re: MB320 M104 seilailee/sammuilee kuumana
Onko mitään keinoa tarkistaa pumppujen toimintaa? Kuulostaisi hieman samalta ongelmalta. Tuntuu että mitä kuumempi päivä niin sitä pahemmin käy. Kylminä päivinä vikaa esiintyy harvemmin
-
- Mersumies
- Viestit: 1645
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: MB320 M104 seilailee/sammuilee kuumana
Hei ! No on keino pakkokäytöllä pumppuja. Tee koejohto jossa on sulake jolla kokeilet pumppua, kun olet päästänyt auton järjestelmästä tulevat johdot irti ensin. Kun käytät pakkolla pumppua pitäisi polttoainetukin alipaineella toimiva ylipaineventtiili päästää polttoainetta virtaamaan takaisin tankkiin paluuputkea myöten. Normaalisti startattaessa pumppu hurahtaa pienen hetken, kun virta pistetään päälle ja pysähtyy, jos ei konetta heti käynnistetä. Käytä pakkokäytöllä vaikka 2 - 5 minuuttia ja sitten vaikka vielä pitempään.Mesisti kirjoitti:Onko mitään keinoa tarkistaa pumppujen toimintaa? Kuulostaisi hieman samalta ongelmalta. Tuntuu että mitä kuumempi päivä niin sitä pahemmin käy. Kylminä päivinä vikaa esiintyy harvemmin
Pumpun pitäisi käydä koko pakkokäytön ajan pysähtymättä, jos se pysähtyy on pumppu viallinen.

Viimeksi muokannut Mese 320 TE, Ti 11.07.2017 19:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Meseillään
Re: MB320 M104 seilailee/sammuilee kuumana
mulla on 320:sen bensa pumppu jos on tarvetta... ja ilmamassa mittarikin löytyy...
Myydään W/S124/202/203/210 osia!!!
W906 319CDI -10
S124 "E"300TE 4-MATIC -89
W123 280E -83
(ex) W124 500E -93
(ex) W210 E300DT -98
(ex) S124 250TD -92
(ex) W124 250D -89
(ex) W210 E300TDT -98
(ex) W124 200D -93
(ex) W211 320CDI -03
(ex) W208 230K -00
(ex) W124CE 300-24 -91
(ex) W201 1,8 -91
W906 319CDI -10
S124 "E"300TE 4-MATIC -89
W123 280E -83
(ex) W124 500E -93
(ex) W210 E300DT -98
(ex) S124 250TD -92
(ex) W124 250D -89
(ex) W210 E300TDT -98
(ex) W124 200D -93
(ex) W211 320CDI -03
(ex) W208 230K -00
(ex) W124CE 300-24 -91
(ex) W201 1,8 -91
Re: MB320 M104 seilailee/sammuilee kuumana
Minkä kokoista sulaketta kannattaisi käyttää?Mese 320 TE kirjoitti:Hei ! No on keino pakkokäytöllä pumppuja. Tee koejohto jossa on sulake jolla kokeilet pumppua, kun olet päästänyt auton järjestelmästä tulevat johdot irti ensin. Kun käytät pakkolla pumppua pitäisi polttoainetukin alipaineella toimiva ylipaineventtiili päästää polttoainetta virtaamaan takaisin tankkiin paluuputkea myöten. Normaalisti startattaessa pumppu hurahtaa pienen hetken, kun virta pistetään päälle ja pysähtyy, jos ei konetta heti käynnistetä. Käytä pakkokäytöllä vaikka 2 - 5 minuuttia ja sitten vaikka vielä pitempään.Mesisti kirjoitti:Onko mitään keinoa tarkistaa pumppujen toimintaa? Kuulostaisi hieman samalta ongelmalta. Tuntuu että mitä kuumempi päivä niin sitä pahemmin käy. Kylminä päivinä vikaa esiintyy harvemmin
Pumpun pitäisi käydä koko pakkokäytön ajan pysähtymättä, jos se pysähtyy on pumppu viallinen.
-
- Mersumies
- Viestit: 1645
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: MB320 M104 seilailee/sammuilee kuumana
No kokeile vaikka 10 A sulakeella ensin, jos ei kestä niin 15 A sitten käyttäjän ohjekirjassa on sulakeluettelo ja niiden takana olevien laiteiden nimet myös sulakekotelon kannessa on englannin kielinen ja saksankielinen luettelo.Mesisti kirjoitti:Minkä kokoista sulaketta kannattaisi käyttää?Mese 320 TE kirjoitti:Hei ! No on keino pakkokäytöllä pumppuja. Tee koejohto jossa on sulake jolla kokeilet pumppua, kun olet päästänyt auton järjestelmästä tulevat johdot irti ensin. Kun käytät pakkolla pumppua pitäisi polttoainetukin alipaineella toimiva ylipaineventtiili päästää polttoainetta virtaamaan takaisin tankkiin paluuputkea myöten. Normaalisti startattaessa pumppu hurahtaa pienen hetken, kun virta pistetään päälle ja pysähtyy, jos ei konetta heti käynnistetä. Käytä pakkokäytöllä vaikka 2 - 5 minuuttia ja sitten vaikka vielä pitempään.Mesisti kirjoitti:Onko mitään keinoa tarkistaa pumppujen toimintaa? Kuulostaisi hieman samalta ongelmalta. Tuntuu että mitä kuumempi päivä niin sitä pahemmin käy. Kylminä päivinä vikaa esiintyy harvemmin
Pumpun pitäisi käydä koko pakkokäytön ajan pysähtymättä, jos se pysähtyy on pumppu viallinen.

Meseillään