katiska huurtuu

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
hak269
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Su 03.10.2004 14:13

katiska huurtuu

Viesti Kirjoittaja hak269 »

Eli mb300te 24 tuulilasi humahtaa välittömästi sumeaksi kun kostealla ilmalla käynnistää auton tai tuulilasi on jo valmiiksi erittäin kostea sisäpuolelta. Autossa ei ole raitisilmasuodatinta. Auto on muuten ihan kuiva sisältä eli vaikuttaisi siltä,että kosteus tulisi lasille kanavasta joka puhaltaa tuulilasille ilmaa.Ilmastointi toimii ja kennosto ei vuoda ja kattoluukun vesireijät toimii. Voiko johonkin lämppärin kanaviin jäädä vesi lillumaan ja mistä se sinne pääsee vai onko ilmankosteus vaan niin suuri että tosta ongelmasta ei pääse eroon? Talvella saa taas skrabata ikkunat sisäpuolelta!
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14201
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Onko tuulilasi varmasti pesty (esim. astianpesuaineella) kunnolla sisäpuolelta, ja kuivattu esim. lastalla?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Mites ilmastoinnin kondenssiveden poistoputki, olisiko mahdollisesti tukkeutunut?
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
hak269
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Su 03.10.2004 14:13

Viesti Kirjoittaja hak269 »

tuulilasi kuivattu monta kertaa ja hyvin ja oon pitäny parina päivänä 3,5 kw lämppäriä muutaman tunnin autossa, että on kyllä muuten kuiva.Täytyypä ajaa auto parkkihalliin ja kattoo vielä toi ilmastoinnin poistovesi että kuseeko alle vaiko ei
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Koivunurpuja ja muuta metsän maatuvaa ainesta on vuosien varrella pesiytynyt lämmityslaiteen poteroon ja wot se keitos kun saakin kosteutta, hyvin toimiva biodynaaminenkomposti onkin valmis. Käy ja pitää kosteutensa varmasti ens kesään asti, jos ei sitä siivoa ennen sitä.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

Ja minua mietitytti tämä:
Autossa ei ole raitisilmasuodatinta
.
Missäs ne "sonnat" nyt sitten on? Höyrystinkenno täynnä kosteutta kerääävää materiaalia! :x
autodidakti
Avatar
Arto N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: Ti 01.06.2004 14:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Mulla 123:ssa nopea ja täydellinen huurtuminen johtui siitä että vesi pääsi kouruista ilmanottoaukkoon ja siitä tietysti puhaltimelle. Sikaflexillä se siitä tokeni.
<-- Tämä projekti ensin
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
hak269
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Su 03.10.2004 14:13

Viesti Kirjoittaja hak269 »

Joo, ilmastoinnin kondenssivesi poistuu niin kuin pitääkin ja puhaltimen moottorin vaihdoin joku aika sitten ,samalla imuroin kököt pois puhaltimen poterosta eli täytynee seuraavaksi teipata kattoluukku umpeen ja toivoa parasta
hak269
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Su 03.10.2004 14:13

kattoluukku

Viesti Kirjoittaja hak269 »

sehän se ny kumminki vuoti etureunasta,täytyy varmaan teipata talveksi umpeen ja tutkia kesemmällä mikä vikana
Avatar
tupis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 676
Liittynyt: Su 20.04.2003 21:58
Paikkakunta: JNS

Viesti Kirjoittaja tupis »

ootko katsonut myös etu jalkatilan maton alle , että siellä ei ole lammikkoa no silloin on kyllä kaikki ikkunat aamulla tasaisesti huurussa.
Sitten kannattas katsoo , ettei ole reikää lämppärin kennossa
Avatar
Mihaline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 383
Liittynyt: To 17.04.2003 13:58

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Meillä oli kesällä sama ongelma kun ilmastointia käytettiin, mutta talvenmyötä ja lämmityslaiteen käyttökauden alettua on höyrystymis ropleemat hävinneet. Ja tuo höyry ei tullut poistoputken tukkeentumisesta vaan siitä että ilmastoinnin kennossa on ilmeisesti pintakosteutta/kondenssi vettä kun auto sammutettaan, ja seuraavan käynnistyksen yhteydessä kosteus pölähtää lasille...Kokeile ensihätään ajaa ec nappi pohjassa jonkinaikaa, ja katso jos helpottaa sama tilanne muistaakseni tulee jos käyttää ilmastoinin kuivaus ominaisuuttakin??

/edit: Sano mun sanoneen että kattoluukun vedenkeräys kourun poistoputki on pois paikoiltaan tai ruostunut puhki luukun etupäästä, ei se luukku tiivis ollut pesussa meilläkään, mutta vedenpoiston ollessa kunnossa ei ollu ropleemia...
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
hak269
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Su 03.10.2004 14:13

Viesti Kirjoittaja hak269 »

kattoluukku on ollu nyt teipattuna kiinni ja ongelma on edelleen sama. Alan kyllä epäillä tota ilmastoinnin poistovettä tai kennostoon kondensoitunutta vettä.paskamainen vika.Täytynee ajaa pidemmän aikaa ec-asennolla ja ihmetellä että mitä hittoa?
hak269
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Su 03.10.2004 14:13

Viesti Kirjoittaja hak269 »

no eipä oo vika ilmastoinnin kondenssiveden poistossakaan. Olen ajanut muutaman päivän puhallin täysillä, kattoluukku raollaan,takaosaston lämmitin täysillä jotta auto kuivuis ajossa ja ilma vaihtuis sisällä ja vaikka ei oo satanu vettä niin tunti ajon jälkeen kaikki ikkunat on aivan huurussa eli hermot menee!Mistä farkussa poistuu takakontissa ilma?Takaluukun lukon "poterossa"on yleensä sateen jälkeen vettä
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Ehkä et saa apua tästä viestistä, mutta toissailtana askaroin jonkin aikaa konepelti kokonaan pystyssä tihkusateessa ja seuraavana aamuna oli tuulilasi jonkin aikaa täysin huurussa, vaikka alusta asti lämppäri puhalti lämmintä ilmaa.

En tutkinut sen tarkemmin syytä, mutta jostain meni tietysti vettä johonkin, jonka takia lasi huurtui.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
hak269
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Su 03.10.2004 14:13

hurraa!

Viesti Kirjoittaja hak269 »

johan löyty märkä paikka, eli takakontin luukku vuotaa jostain ja vesi lilluu kontissa. Kontin luukun verhoukset on aivan märät, otin ne irti kuivatukseen ja jatkanpa tutkimista. Aika amatöörimäistä kun en heti kattonu takaluukusta! :oops:
Vastaa Viestiin