katiska huurtuu
katiska huurtuu
Eli mb300te 24 tuulilasi humahtaa välittömästi sumeaksi kun kostealla ilmalla käynnistää auton tai tuulilasi on jo valmiiksi erittäin kostea sisäpuolelta. Autossa ei ole raitisilmasuodatinta. Auto on muuten ihan kuiva sisältä eli vaikuttaisi siltä,että kosteus tulisi lasille kanavasta joka puhaltaa tuulilasille ilmaa.Ilmastointi toimii ja kennosto ei vuoda ja kattoluukun vesireijät toimii. Voiko johonkin lämppärin kanaviin jäädä vesi lillumaan ja mistä se sinne pääsee vai onko ilmankosteus vaan niin suuri että tosta ongelmasta ei pääse eroon? Talvella saa taas skrabata ikkunat sisäpuolelta!
Onko tuulilasi varmasti pesty (esim. astianpesuaineella) kunnolla sisäpuolelta, ja kuivattu esim. lastalla?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1225
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Koivunurpuja ja muuta metsän maatuvaa ainesta on vuosien varrella pesiytynyt lämmityslaiteen poteroon ja wot se keitos kun saakin kosteutta, hyvin toimiva biodynaaminenkomposti onkin valmis. Käy ja pitää kosteutensa varmasti ens kesään asti, jos ei sitä siivoa ennen sitä.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
kattoluukku
sehän se ny kumminki vuoti etureunasta,täytyy varmaan teipata talveksi umpeen ja tutkia kesemmällä mikä vikana
Meillä oli kesällä sama ongelma kun ilmastointia käytettiin, mutta talvenmyötä ja lämmityslaiteen käyttökauden alettua on höyrystymis ropleemat hävinneet. Ja tuo höyry ei tullut poistoputken tukkeentumisesta vaan siitä että ilmastoinnin kennossa on ilmeisesti pintakosteutta/kondenssi vettä kun auto sammutettaan, ja seuraavan käynnistyksen yhteydessä kosteus pölähtää lasille...Kokeile ensihätään ajaa ec nappi pohjassa jonkinaikaa, ja katso jos helpottaa sama tilanne muistaakseni tulee jos käyttää ilmastoinin kuivaus ominaisuuttakin??
/edit: Sano mun sanoneen että kattoluukun vedenkeräys kourun poistoputki on pois paikoiltaan tai ruostunut puhki luukun etupäästä, ei se luukku tiivis ollut pesussa meilläkään, mutta vedenpoiston ollessa kunnossa ei ollu ropleemia...
/edit: Sano mun sanoneen että kattoluukun vedenkeräys kourun poistoputki on pois paikoiltaan tai ruostunut puhki luukun etupäästä, ei se luukku tiivis ollut pesussa meilläkään, mutta vedenpoiston ollessa kunnossa ei ollu ropleemia...
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
no eipä oo vika ilmastoinnin kondenssiveden poistossakaan. Olen ajanut muutaman päivän puhallin täysillä, kattoluukku raollaan,takaosaston lämmitin täysillä jotta auto kuivuis ajossa ja ilma vaihtuis sisällä ja vaikka ei oo satanu vettä niin tunti ajon jälkeen kaikki ikkunat on aivan huurussa eli hermot menee!Mistä farkussa poistuu takakontissa ilma?Takaluukun lukon "poterossa"on yleensä sateen jälkeen vettä
Ehkä et saa apua tästä viestistä, mutta toissailtana askaroin jonkin aikaa konepelti kokonaan pystyssä tihkusateessa ja seuraavana aamuna oli tuulilasi jonkin aikaa täysin huurussa, vaikka alusta asti lämppäri puhalti lämmintä ilmaa.
En tutkinut sen tarkemmin syytä, mutta jostain meni tietysti vettä johonkin, jonka takia lasi huurtui.
En tutkinut sen tarkemmin syytä, mutta jostain meni tietysti vettä johonkin, jonka takia lasi huurtui.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
hurraa!
johan löyty märkä paikka, eli takakontin luukku vuotaa jostain ja vesi lilluu kontissa. Kontin luukun verhoukset on aivan märät, otin ne irti kuivatukseen ja jatkanpa tutkimista. Aika amatöörimäistä kun en heti kattonu takaluukusta! 
