Yhteen omaan projektiin liittyen tarvisi lukea SAS -anturia (Steering Angle Sensor) vuoden 2001 W210 200 CDI autosta. SAS ei jostain järjettömästä syystä ole OBDII:een standardoitu PID vaan vaihtelee valmistajakohtaisesti En ole itse selvitellyt asiaa vielä kovinkaan, mutta iltapäivän mittaisella googletuksella löytyi ei oota ja muutama ei onnistu kommenti. Voisihan sitä piruuttaan kysyä Veholta, että millä PID koodilla kutsun SASia, mutta mahtaakohan sielläkään olla kiinnostusta selvittää asiaa. Tietysti jos tämä ei onnistu niin teen oman anturoinnin suoraan rackkiin.
Jos joku on asiaan jo perehtynyt ja haluaa jakaa tätä tietoa niin kiitän jo etukäteen
Wanha Paawo kirjoitti:Yhteen omaan projektiin liittyen tarvisi lukea SAS -anturia (Steering Angle Sensor) vuoden 2001 W210 200 CDI autosta. SAS ei jostain järjettömästä syystä ole OBDII:een standardoitu PID vaan vaihtelee valmistajakohtaisesti En ole itse selvitellyt asiaa vielä kovinkaan, mutta iltapäivän mittaisella googletuksella löytyi ei oota ja muutama ei onnistu kommenti. Voisihan sitä piruuttaan kysyä Veholta, että millä PID koodilla kutsun SASia, mutta mahtaakohan sielläkään olla kiinnostusta selvittää asiaa. Tietysti jos tämä ei onnistu niin teen oman anturoinnin suoraan rackkiin.
Jos joku on asiaan jo perehtynyt ja haluaa jakaa tätä tietoa niin kiitän jo etukäteen
Mukavaa että joillakin on aikaa tutkia ja kokeilla.
Veho tuskin kertoo sulle yhtään mitään. Mutta varmaan kiva kokemus käydä kysymässä.
Paavosta kattelin kesällä kotitesterillä ratin anturin arvoja ja siellä on sille testi/kalibrointi josta voi ihmetellä mitä arvoja se sieltä anturilta pukkaa.
Mikäs projekti semmoinen on jossa käytetään paavon kulma-anturia joka obd porttiin asti standarti väykän sähköhimmeli?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Kerron itse projektista varmaan myöhemmin kun on kuvia ynnämuuta tukimateriaalia. Millä testerillä näit niitä arvoja muuten? ELM 327 palikalla ja torquella, Carsoftilla vaiko oikein staarilla?
Wanha Paawo kirjoitti:Kerron itse projektista varmaan myöhemmin kun on kuvia ynnämuuta tukimateriaalia.
Millä testerillä näit niitä arvoja muuten? ELM 327 palikalla ja torquella, Carsoftilla vaiko oikein staarilla?
..
Väylä analysaatori on on hyvä kapistus siellä liikuvan tiedon tölistelyyn
mersun teserillä näkee ainakin voltit ja kulman
jostain uudemasta kuin 210 voisi näkyä helpommin dipadaa testerillä
mahtoikohan olla että anturissa vaan muttuu jännite kääntelyn mukaan ja sitten se muutettan espillä/abssälä kulmaksi
Wanha Paawo kirjoitti:Kerron itse projektista varmaan myöhemmin kun on kuvia ynnämuuta tukimateriaalia. Millä testerillä näit niitä arvoja muuten? ELM 327 palikalla ja torquella, Carsoftilla vaiko oikein staarilla?
Starin kinkkikopiolla ihmeteltiin, asteina ilmoitti mutta mistä se tieto itseasiassa tuli ja miten on hieman epäselvää. Ainoa varma tulema oli että kääntökulma-anturi oli särki.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.