Jos joku on asiaan jo perehtynyt ja haluaa jakaa tätä tietoa niin kiitän jo etukäteen
Ohjauskulman lukeminen OBDII rajapinnasta tai CANista
- Wanha Paawo
- Sisäänajossa

- Viestit: 44
- Liittynyt: Su 27.12.2015 01:31
Ohjauskulman lukeminen OBDII rajapinnasta tai CANista
Yhteen omaan projektiin liittyen tarvisi lukea SAS -anturia (Steering Angle Sensor) vuoden 2001 W210 200 CDI autosta. SAS ei jostain järjettömästä syystä ole OBDII:een standardoitu PID vaan vaihtelee valmistajakohtaisesti
En ole itse selvitellyt asiaa vielä kovinkaan, mutta iltapäivän mittaisella googletuksella löytyi ei oota ja muutama ei onnistu kommenti. Voisihan sitä piruuttaan kysyä Veholta, että millä PID koodilla kutsun SASia, mutta mahtaakohan sielläkään olla kiinnostusta selvittää asiaa. Tietysti jos tämä ei onnistu niin teen oman anturoinnin suoraan rackkiin.
Jos joku on asiaan jo perehtynyt ja haluaa jakaa tätä tietoa niin kiitän jo etukäteen
Jos joku on asiaan jo perehtynyt ja haluaa jakaa tätä tietoa niin kiitän jo etukäteen
Re: Ohjauskulman lukeminen OBDII rajapinnasta tai CANista
Mukavaa että joillakin on aikaa tutkia ja kokeilla.Wanha Paawo kirjoitti:Yhteen omaan projektiin liittyen tarvisi lukea SAS -anturia (Steering Angle Sensor) vuoden 2001 W210 200 CDI autosta. SAS ei jostain järjettömästä syystä ole OBDII:een standardoitu PID vaan vaihtelee valmistajakohtaisestiEn ole itse selvitellyt asiaa vielä kovinkaan, mutta iltapäivän mittaisella googletuksella löytyi ei oota ja muutama ei onnistu kommenti. Voisihan sitä piruuttaan kysyä Veholta, että millä PID koodilla kutsun SASia, mutta mahtaakohan sielläkään olla kiinnostusta selvittää asiaa. Tietysti jos tämä ei onnistu niin teen oman anturoinnin suoraan rackkiin.
Jos joku on asiaan jo perehtynyt ja haluaa jakaa tätä tietoa niin kiitän jo etukäteen
Veho tuskin kertoo sulle yhtään mitään. Mutta varmaan kiva kokemus käydä kysymässä.
Paavosta kattelin kesällä kotitesterillä ratin anturin arvoja ja siellä on sille testi/kalibrointi josta voi ihmetellä mitä arvoja se sieltä anturilta pukkaa.
Mikäs projekti semmoinen on jossa käytetään paavon kulma-anturia joka obd porttiin asti standarti väykän sähköhimmeli?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
- Wanha Paawo
- Sisäänajossa

- Viestit: 44
- Liittynyt: Su 27.12.2015 01:31
Re: Ohjauskulman lukeminen OBDII rajapinnasta tai CANista
Kerron itse projektista varmaan myöhemmin kun on kuvia ynnämuuta tukimateriaalia. Millä testerillä näit niitä arvoja muuten? ELM 327 palikalla ja torquella, Carsoftilla vaiko oikein staarilla?
-
FinlandMerceds
- Mersumaanikko

- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Ohjauskulman lukeminen OBDII rajapinnasta tai CANista
..Wanha Paawo kirjoitti:Kerron itse projektista varmaan myöhemmin kun on kuvia ynnämuuta tukimateriaalia.
Millä testerillä näit niitä arvoja muuten? ELM 327 palikalla ja torquella, Carsoftilla vaiko oikein staarilla?
Väylä analysaatori on on hyvä kapistus siellä liikuvan tiedon tölistelyyn
mersun teserillä näkee ainakin voltit ja kulman
jostain uudemasta kuin 210 voisi näkyä helpommin dipadaa testerillä
mahtoikohan olla että anturissa vaan muttuu jännite kääntelyn mukaan ja sitten se muutettan espillä/abssälä kulmaksi
Mökkillä
'
'
Re: Ohjauskulman lukeminen OBDII rajapinnasta tai CANista
Starin kinkkikopiolla ihmeteltiin, asteina ilmoitti mutta mistä se tieto itseasiassa tuli ja miten on hieman epäselvää. Ainoa varma tulema oli että kääntökulma-anturi oli särki.Wanha Paawo kirjoitti:Kerron itse projektista varmaan myöhemmin kun on kuvia ynnämuuta tukimateriaalia. Millä testerillä näit niitä arvoja muuten? ELM 327 palikalla ja torquella, Carsoftilla vaiko oikein staarilla?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.


