W204 200/220 CDI
W204 200/220 CDI
Morjesta! Millasia kokemuksia porukalla on otsikonmukaisista mersuista? Olen harkinnut ensimmäistä 2000luvun yläpuolelta olevaa mersua. Vähän jännittää onko nämä millaisia pelejä 250tkm-360tkm ajettuja olen tuossa katsellut. Muitakin w204 saa ehdottaa jos nämä on isovikaisia yleisesti. Vuodesta 2008 ylöspäin olevia katsellu. On hinnoissaan kyllä vielä noin paljon ajettuna. Kiitos ja anteeksi etukäteen!
w202 c180 -95
w201 2.3 -90
s124 250D -96
w210 230 -96
w124 200 -91
w202 c200K -98
W210 230 -96
W124 200d -89
W211 200cdi -03
S204 250cdi -11
w201 2.3 -90
s124 250D -96
w210 230 -96
w124 200 -91
w202 c200K -98
W210 230 -96
W124 200d -89
W211 200cdi -03
S204 250cdi -11
Re: W204 200/220 CDI
viewtopic.php?f=3&t=106472, kahlaa nyt toi aluksi. Itte oon 3v nyt ajellu -08 200cdi autom. ja ihan kiva pelihän se on. Pieniä murheitakin ollu toki, isompana toi takakelkan ruostuminen puhki. Vakiona sikalaiska, mutta softattuna ihan kelpo kampe
Re: W204 200/220 CDI
Om651 kone ei vissiin ole luotettavin? Paljon luin jakopäähän liittyvää juttua. Onko tuommoselle om651 moottorille +300tkm liikaa?
w202 c180 -95
w201 2.3 -90
s124 250D -96
w210 230 -96
w124 200 -91
w202 c200K -98
W210 230 -96
W124 200d -89
W211 200cdi -03
S204 250cdi -11
w201 2.3 -90
s124 250D -96
w210 230 -96
w124 200 -91
w202 c200K -98
W210 230 -96
W124 200d -89
W211 200cdi -03
S204 250cdi -11
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W204 200/220 CDI
On liikaa ja ei ole huhuja mukaan ei että jollakin olisi toiminut jopa 800tkm ilman isompia remonteja
mutta semmoista ei vaan ole nähnyyt koskaan missä ei vaikkapa suutimia olisi jo tuossa 300tkm kohdilla hajonnut
E: ja 204 mallin kohdalla aika monessa on jo toinen rattilukko, virtalukko tai molemmat menossa tuossa kohtaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W204 200/220 CDI
Tässä just oli käynnissä 599tkm taulussa w212 facelift 220cdi, Ihan nätisti kävi. Laturi meni taas vaihtoon. N. 200tkm /laturi. Orkkis suuttimet ja jakopää.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: W204 200/220 CDI
Ei kai noissa om651 muuten mitään jos vaan Delphin suuttimet kestää. Itellä petti suutin ~230tkm paikkeilla ja mäntään tuli reikä.
S213 220d 4matic -20
Re: W204 200/220 CDI
Entäs tuo om646 kone? 250tkm ajettu.
w202 c180 -95
w201 2.3 -90
s124 250D -96
w210 230 -96
w124 200 -91
w202 c200K -98
W210 230 -96
W124 200d -89
W211 200cdi -03
S204 250cdi -11
w201 2.3 -90
s124 250D -96
w210 230 -96
w124 200 -91
w202 c200K -98
W210 230 -96
W124 200d -89
W211 200cdi -03
S204 250cdi -11
Re: W204 200/220 CDI
646 lienee viimeinen luotto-CDI neloskone. Itselläni S203:ssa kohta 300 tkm lasissa. Uusittu vain apulaitteita kuten startti, ahtoputki ja turbo. Itse mottiin ei kajottu. Toki säntilliset huollot vaikuttaa.
W203 C180 Kompressor A Sport -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Re: W204 200/220 CDI
>Peukku 646 moottorille itsellä 204 vm 2007 ajettu 390tkm koneeseen vaihdettu ahtoputki ja moottorin ns kumityynyt huollettu ohjelman mukan.
wallu
Re: W204 200/220 CDI
OM651 koneinen itsellä, mittarissa 295tkm. Uusittu vain ahtoputki, termostaatti ja muita pikku tilpehäärejä. Itse mottiin ei kajottu. Toki säntilliset huollot vaikuttaa.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: W204 200/220 CDI
Om646,340tkm syö öljyä ja hukkaa glykolia ja tekee painetta paisariin
Re: W204 200/220 CDI
Omani 2008 mallinen OM646 moottorinen lähti aikanaan vaihtoon vähän ennen 230.000 km jälkeen ehjänä puhtaasti tilan puutteen vuoksi.
Yllättävän hyvin kestävä alusta, vain yksi reaktiotanko tuolle matkalle. Ahtoputki näissä lienee tyyppivika, joten liityn muiden jo yllä reklamoimaan kerhoon, koska vaihdettiinhan se putkenpätkä meidänkin autoon. Mitään isompaa ei hajonnut, mutta ensimmäisen vuosimallin tyypillisiä pikkunitinöitä siellä täällä havaittiin. Oman autoni tilinpäätös on naapurifoorumilla, mutta siteeraan pääkohdat niitä varten, joilla ei ole tunnareita sinne:
http://mese.fi/forum/viewtopic.php?f=159&t=50831
"Huoltojen lisäksi meni muuta sälää 226.000 km kohdalle meidän osaltamme päättyneellä matkalla seuraavasti:
- Jarrukilvet eteen 37 € / puoli
- Ahtopaineputki turbon jälkeen 180 €
- Artico puolinahka istuimen korjaus 250 €
- Reaktiotanko eteen 170 €
- Vikatilan etsintää, muutaman kontrollerin SW-päivityksiä 180 €
- Kourallinen parkkitutkan antureita taakse, á 12,90 € / kpl
- Kuittinippu meni auton mukana, toivottavasti ei mitään isompaa unohtunut, kun listasin muistinvaraisesti?
- EDIT: termostaattikin piti vaihtaa 200 tkm jälkeen. Hinta muutama kymppi.
Kun nämä oli hoidettu kuntoon tarpeen vaatiessa, meillä viimeistä päivää ajettaessa auto tuntui joka suhteessa sellaiselta kuin sen pitääkin.
Kannattaako ostaa? Minun mielestäni Ceen voi hyvinkin ostaa, jos takatilat riittävät."
Kun olet saanut parkkitutkan anturit asennetuksi takapuskuriin, ruiskuta puskurin sisäpuolella kotelosuoja niiden anturien takaseinän päälle. Antureita meni ainakin tähän vanhaan malliin kuin leipää, eli joka talvi keväällä lauhan lumitalven alettua. Kyse lienee kosteusvauriosta, jonka ilmaantumista voi viivyttää merkittävästi kosteussuojaamalla ne anturin heti asennuksen jälkeen. Alla mainitussa Eemelissä ovat kestäneet jo keväästä 2015 lähtien, jolloin vaihdettiin koko puskurillinen.
Nykyiseen E220 CDI:hin (OM651) on vaihdettu yksi suutin 251.000 km matkalle. Koska jakopää on kuulemma hirveän huono, hermo petti 200.000 km huollossa ja pyysin ketjun venymän mittauksen oireettomaan moottoriin. SIlloin oli 20 - 25% vähän ajetun moottorin venymästä käytetty. Koottiin takaisin uuden kiristimen kera, koska oli päivitetty versio saatavana.
Yllättävän hyvin kestävä alusta, vain yksi reaktiotanko tuolle matkalle. Ahtoputki näissä lienee tyyppivika, joten liityn muiden jo yllä reklamoimaan kerhoon, koska vaihdettiinhan se putkenpätkä meidänkin autoon. Mitään isompaa ei hajonnut, mutta ensimmäisen vuosimallin tyypillisiä pikkunitinöitä siellä täällä havaittiin. Oman autoni tilinpäätös on naapurifoorumilla, mutta siteeraan pääkohdat niitä varten, joilla ei ole tunnareita sinne:
http://mese.fi/forum/viewtopic.php?f=159&t=50831
"Huoltojen lisäksi meni muuta sälää 226.000 km kohdalle meidän osaltamme päättyneellä matkalla seuraavasti:
- Jarrukilvet eteen 37 € / puoli
- Ahtopaineputki turbon jälkeen 180 €
- Artico puolinahka istuimen korjaus 250 €
- Reaktiotanko eteen 170 €
- Vikatilan etsintää, muutaman kontrollerin SW-päivityksiä 180 €
- Kourallinen parkkitutkan antureita taakse, á 12,90 € / kpl
- Kuittinippu meni auton mukana, toivottavasti ei mitään isompaa unohtunut, kun listasin muistinvaraisesti?
- EDIT: termostaattikin piti vaihtaa 200 tkm jälkeen. Hinta muutama kymppi.
Kun nämä oli hoidettu kuntoon tarpeen vaatiessa, meillä viimeistä päivää ajettaessa auto tuntui joka suhteessa sellaiselta kuin sen pitääkin.
Kannattaako ostaa? Minun mielestäni Ceen voi hyvinkin ostaa, jos takatilat riittävät."
Kun olet saanut parkkitutkan anturit asennetuksi takapuskuriin, ruiskuta puskurin sisäpuolella kotelosuoja niiden anturien takaseinän päälle. Antureita meni ainakin tähän vanhaan malliin kuin leipää, eli joka talvi keväällä lauhan lumitalven alettua. Kyse lienee kosteusvauriosta, jonka ilmaantumista voi viivyttää merkittävästi kosteussuojaamalla ne anturin heti asennuksen jälkeen. Alla mainitussa Eemelissä ovat kestäneet jo keväästä 2015 lähtien, jolloin vaihdettiin koko puskurillinen.
Nykyiseen E220 CDI:hin (OM651) on vaihdettu yksi suutin 251.000 km matkalle. Koska jakopää on kuulemma hirveän huono, hermo petti 200.000 km huollossa ja pyysin ketjun venymän mittauksen oireettomaan moottoriin. SIlloin oli 20 - 25% vähän ajetun moottorin venymästä käytetty. Koottiin takaisin uuden kiristimen kera, koska oli päivitetty versio saatavana.
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä