Zac kirjoitti: ↑Ma 02.08.2021 09:23
@Kakew201 Näkyy - tai paremminkin aukeaa - nuo kuvat mulle ainakin
Sieltä kun katsoo kuvan alta valikon "KUVAKOODIT" niin sieltä saa suoraan rimpsun kopsaamalla näkymään täällä kuvan:
Pienenä...
Ja isona....
Pisteet kyllä Evo 1 -kaarille... Nekin ovat varsin näyttävät mutta eivät tee autosta vielä rata-auton näköistä, mitä Evo 2 sitten jo on... Tosin voi olla että tuossakin avaa Pandoran boxin: nämäkin alkaa vaatia helmoja ja spoilereita
Noniiinpä tietysti. Taas oppi jotain uutta, kiitoksia
Ja kyllä ehdottomasti puskurit ja helmatkin tulee jotain muuta kuin vakiota..
Pakosarjat lienee pysyvän vakiona? Näissähän on aika vinkeet pakoaukot kansissa ja siitä johtuen jotkut pakosarjavalmistajat tekevät aika hurjan näkösiä virisarjoja.
Nykyiset... '14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus... '07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6 ...Ja pienet sille!
MouTine kirjoitti: ↑Ti 03.08.2021 13:36
Onko putkistoa suunniteltu yhtään?
Pakosarjat lienee pysyvän vakiona? Näissähän on aika vinkeet pakoaukot kansissa ja siitä johtuen jotkut pakosarjavalmistajat tekevät aika hurjan näkösiä virisarjoja.
Joo pakosarjat pysyy toistaseks vakiona kun ovat niin kompaktin kokoiset. Jonkun pinnoitteen meinasin laittaa ettei konehuone lämpiäisi niin paljoa. Ja putkiston meinasin rosterista heppailla itse ja kaveri saa tigillä tehdä loppuun. Ehkä alkuun 2x 2,5" joista yhdeksi 3tuumaiseksi ja perälle vaimennin TAI 2x 2,5" ja x-pipe keskelle josta 2 putkella ja vaimentimella loppuun saakka. Tästä saa toki esittää mielipiteitä perustelujen kera
MouTine kirjoitti: ↑Ti 03.08.2021 13:36
Onko putkistoa suunniteltu yhtään?
Pakosarjat lienee pysyvän vakiona? Näissähän on aika vinkeet pakoaukot kansissa ja siitä johtuen jotkut pakosarjavalmistajat tekevät aika hurjan näkösiä virisarjoja.
Joo pakosarjat pysyy toistaseks vakiona kun ovat niin kompaktin kokoiset. Jonkun pinnoitteen meinasin laittaa ettei konehuone lämpiäisi niin paljoa. Ja putkiston meinasin rosterista heppailla itse ja kaveri saa tigillä tehdä loppuun. Ehkä alkuun 2x 2,5" joista yhdeksi 3tuumaiseksi ja perälle vaimennin TAI 2x 2,5" ja x-pipe keskelle josta 2 putkella ja vaimentimella loppuun saakka. Tästä saa toki esittää mielipiteitä perustelujen kera
Laita putket mahdollisimman alussa yhteen tai tee moottorin ja vaihteiston väliin H-putki. Liian moni V8 papattaa ja luputtaa rumasti juuri sen takia kun sylinteriryhmiä ei ole tasattu ja pakopulssit menee jossain kohtia sopivasti tasan ja tulee tota papatusta. Toinen juttu on pysyä kohtuullisessa putkikoossa. Isompaa edessa ja pienenee loppua kohden.
Nykyiset... '14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus... '07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6 ...Ja pienet sille!
MouTine kirjoitti: ↑Ti 03.08.2021 13:36
Onko putkistoa suunniteltu yhtään?
Pakosarjat lienee pysyvän vakiona? Näissähän on aika vinkeet pakoaukot kansissa ja siitä johtuen jotkut pakosarjavalmistajat tekevät aika hurjan näkösiä virisarjoja.
Joo pakosarjat pysyy toistaseks vakiona kun ovat niin kompaktin kokoiset. Jonkun pinnoitteen meinasin laittaa ettei konehuone lämpiäisi niin paljoa. Ja putkiston meinasin rosterista heppailla itse ja kaveri saa tigillä tehdä loppuun. Ehkä alkuun 2x 2,5" joista yhdeksi 3tuumaiseksi ja perälle vaimennin TAI 2x 2,5" ja x-pipe keskelle josta 2 putkella ja vaimentimella loppuun saakka. Tästä saa toki esittää mielipiteitä perustelujen kera
Laita putket mahdollisimman alussa yhteen tai tee moottorin ja vaihteiston väliin H-putki. Liian moni V8 papattaa ja luputtaa rumasti juuri sen takia kun sylinteriryhmiä ei ole tasattu ja pakopulssit menee jossain kohtia sopivasti tasan ja tulee tota papatusta. Toinen juttu on pysyä kohtuullisessa putkikoossa. Isompaa edessa ja pienenee loppua kohden.
Juuri sillä tuota x- tai H-putkea mietin että pakoäänet sekoittuisi ja tuloksena olisi tasainen murina. Toki taas enemmän menee putkea ja isompi homma tehdä tuplana. Mutta ehkei kannata tuossa kohdassa säästää niin ei lopuksi harmita
Kytkinkin saapui perille ja onkin jo asennettu. Silmälaakereita piti laittaa 2 peräkkäin että akseli yltää, mutta muuten laatikko ja vauhtipyörä kävivät kuin tehdasasenteiset. Painelaakerin välyskin sattui kohdalleen ilman muutoksia
Kohtahan tässä pääsee koeajolle
Kuvia taas vähän myöhemmin...
Jarrutehostinongelmakin ratkesi Fiestan tehostimella ja "pienellä muokkaamisella". Sen verran syvemmälle se menee ettei ihan ota venttiilikoppaan kiinni. Saa nähdä miten toimii. Akun siirsin konttiin ja sähköt alkaa olla jo voiton puolella. Kohta saa suihkia konehuoneen väriin
Mersuhan alkaa olla jo "avaimesta käyntiin"-vaiheessa. Ja sammuukin jopa... Eli sähköt alkaa olla käytännössä valmiit ja konehuone koekasailtu melkein kokonaan. Starttaillessa ilmeni pieni ongelma ohjaustehostimen letkun kanssa, joka ei halunnut pysyä paikallaan. Ilmeisesti olikin nyt painepuoli minkä tein klemmariliitoksilla, niin eihän se kestänyt alkuunkaan..
Kävin sitten teetättämässä toisenkin letkun ja helmiliitoksilla kasaan. Nyt pitäs kestää molemmat.
Renkaat laitoin tilaukseen ja venyä on luvassa. Eteen 225/35r17 ja taakse 245/35. Huonosti saa matalaa ja leveää kumia 17tuumasena. Nooh, katsotaan miltä näyttää
Viimeksi muokannut Kakew201, Ma 20.09.2021 19:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mitä ET lukemia tulee noilla vanteilla spacerien kanssa? Aattelin että tulis ulos enemmänkin, mutta edellisellä sivulla olevassa kuvassa ei edessä näytä niin pahalta kun ensin kuvittelin, ellei sitten kuva hämää.
Simpp_a kirjoitti: ↑Su 12.09.2021 20:56
Mitä ET lukemia tulee noilla vanteilla spacerien kanssa? Aattelin että tulis ulos enemmänkin, mutta edellisellä sivulla olevassa kuvassa ei edessä näytä niin pahalta kun ensin kuvittelin, ellei sitten kuva hämää.
Takavanteista ainakin mittailin että et olis 25, eli spacerin kanssa menis tasan nollaan. Edestä en oo vielä mitannu, mutta tosiaan yllättävän hyvin ne sopii. Laitan vielä kuvia kun saan renkaat alle niin näkee kunnolla
Pakosarjat tuli pinnoituksesta ja hyvältä näyttää. Ensin hiekkapuhallus ja sitten ruiskulla levitettävä Turbo Blue pintaan. Lupaavat että alentaa moottoritilan lämpötilaa keskimäärin 60 astetta, mikä kuulostaa kyllä ihan huomattavalta, eikä näin pienessä konehuoneessa olisi pahitteeksi ollenkaan.
Mersuhan alkaa olla jo "avaimesta käyntiin"-vaiheessa. Ja sammuukin jopa... Eli sähköt alka olla käytännössä valmiit ja konehuone koekasailtu melkein kokonaan. Starttaillessa ilmeni pieni ongelma ohjaustehostimen letkun kanssa, joka ei halunnut pysyä paikallaan. Ilmeisesti olikin nyt painepuoli minkä tein klemmariliitoksilla, niin eihän se kestänyt alkuunkaan..
Kävin sitten teetättämässä toisenkin letkun ja helmiliitoksilla kasaan. Nyt pitäs kestää molemmat.
Renkaat laitoin tilaukseen ja venyä on luvassa. Eteen 225/35r17 ja taakse 245/35. Huonosti saa matalaa ja leveää kumia 17tuumasena. Nooh, katsotaan miltä näyttää
Jos pumppu jyrisee teetätetyn letkun kanssa, niin vaihda oikea vaimennettu letku tilalle.
Mersuhan alkaa olla jo "avaimesta käyntiin"-vaiheessa. Ja sammuukin jopa... Eli sähköt alka olla käytännössä valmiit ja konehuone koekasailtu melkein kokonaan. Starttaillessa ilmeni pieni ongelma ohjaustehostimen letkun kanssa, joka ei halunnut pysyä paikallaan. Ilmeisesti olikin nyt painepuoli minkä tein klemmariliitoksilla, niin eihän se kestänyt alkuunkaan..
Kävin sitten teetättämässä toisenkin letkun ja helmiliitoksilla kasaan. Nyt pitäs kestää molemmat.
Renkaat laitoin tilaukseen ja venyä on luvassa. Eteen 225/35r17 ja taakse 245/35. Huonosti saa matalaa ja leveää kumia 17tuumasena. Nooh, katsotaan miltä näyttää
Jos pumppu jyrisee teetätetyn letkun kanssa, niin vaihda oikea vaimennettu letku tilalle.
Syksy saapuu ja niin saapui myös renkaat. Pyörät alle ja muita pieniä sipistelyjä on tullut tehtyä. Ohjausakseliaihion tilasin ebaysta ja korisarjan meinasin laittaa ensikuussa tilaukseen. Kardaani myös seuraavana ostoslistalla.
Oli niin komea keli että piti tyrkätä tenava pihalle ja pestä tallissa kertyneitä pölyjä pois. Sehän alkaa näyttää jo vähän autolta, pitkästä aikaa...
Kaikkea kivaa on tullut tilailtua viime päivinä, mutta mitään en ole kerinnyt/jaksanut rakentaa... Vähäinen vapaa aika mennyt muitten autojen ja omien käyttisten parissa, mutta uudet osat tuovat uutta intoa
Pakoputken kilkkeet jo saapuivatkin. Kaikki rosteria ja suunnitelmana oli tehdä alkupätkät 2,5" josta Y-putkella yhdeksi 3". Mietinnässä on pitäisköhän vielä välivaimennin laittaa, melko vapaastivirtaavalta vaikuttaa tuo takapönttö
Ohjausakselin, kardaanin ja putkiston rakentelua siis luvassa seuraavaksi.
Kakew201 kirjoitti: ↑Ti 05.10.2021 21:03
Kaikkea kivaa on tullut tilailtua viime päivinä, mutta mitään en ole kerinnyt/jaksanut rakentaa... Vähäinen vapaa aika mennyt muitten autojen ja omien käyttisten parissa, mutta uudet osat tuovat uutta intoa
Pakoputken kilkkeet jo saapuivatkin. Kaikki rosteria ja suunnitelmana oli tehdä alkupätkät 2,5" josta Y-putkella yhdeksi 3". Mietinnässä on pitäisköhän vielä välivaimennin laittaa, melko vapaastivirtaavalta vaikuttaa tuo takapönttö
Ohjausakselin, kardaanin ja putkiston rakentelua siis luvassa seuraavaksi.
Hieno projekti sulla!
Mistä hommasit tuota pakarivärkkiä?
TJ
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Kakew201 kirjoitti: ↑Ti 05.10.2021 21:03
Kaikkea kivaa on tullut tilailtua viime päivinä, mutta mitään en ole kerinnyt/jaksanut rakentaa... Vähäinen vapaa aika mennyt muitten autojen ja omien käyttisten parissa, mutta uudet osat tuovat uutta intoa
Pakoputken kilkkeet jo saapuivatkin. Kaikki rosteria ja suunnitelmana oli tehdä alkupätkät 2,5" josta Y-putkella yhdeksi 3". Mietinnässä on pitäisköhän vielä välivaimennin laittaa, melko vapaastivirtaavalta vaikuttaa tuo takapönttö
Ohjausakselin, kardaanin ja putkiston rakentelua siis luvassa seuraavaksi.
Hieno projekti sulla!
Mistä hommasit tuota pakarivärkkiä?
TJ
Kiitoksia! KL-racingiltä tuli kaikki. Suhteellisen edullista ja ihan laadukkaan olosta tavaraa.
Se kääntyy!!! Historiallinen hetki rojektissa eli rattia kääntämällä pyörätkin kääntyy. Uskomatonta!
Rattiakseli tuli siis Opel Zafirasta ja sitä piti lyhentää n. 10cm. Toimii mutta vaatii vielä jonkinlaisen tukilaakerin rattiputken alapäähän, ettei liike olisi vastuksen kanssa liian holtiton.
Sovittelin myös gps-nopeusmittarin alkuperäisen tilalle.
Myös kardaani rakentuu hyvää vauhtia. Etupätkän hommasin w203 ceestä, joka käy mersun rättinivelellä suoraan zf perään. W124 tai w201 takapätkän löysin omasta jemmasta ja tuurillaan boori ja pituuskin passasi suoraan. Tukilaakerin paikkaa joutuu ehkä aavistuksen siirtämään mutta muuten taitaa mennä pelkällä painotuksella Ihan mukavaa, että edes joku juttu tässä rojektissa onnistuu välillä vähän helpommin.
Oliko joku erityinen syy laittaa gps mittari? Tuli vaan mieleen kun tällä foorumilla on tullut vastaan (olikohan Isto95 w123 säikees) ohjelmoitava signaalin taajuusmuunto boxi. Eli voi sähkösen mersun mittarin laittaa näyttämään melkein minkä vaan nopeusanturin kautta. ABS anturi, joku lisäanturi kardaanille tms...
TJ
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Maastis kirjoitti: ↑Ti 09.11.2021 20:49
Oliko joku erityinen syy laittaa gps mittari? Tuli vaan mieleen kun tällä foorumilla on tullut vastaan (olikohan Isto95 w123 säikees) ohjelmoitava signaalin taajuusmuunto boxi. Eli voi sähkösen mersun mittarin laittaa näyttämään melkein minkä vaan nopeusanturin kautta. ABS anturi, joku lisäanturi kardaanille tms...
TJ
Oikeastaan syynä oli asennuksen helppous ja hinta. Ensinnäkin ois pitäny hommata se sähkönen mittari (w126 tai w202?) + muut tarvikkeet ja siihen päälle rakentelu. Toki originaali ulkonäkö miellyttäs enemmän omaakin silmää.
Kakew201 kirjoitti: ↑Ti 05.10.2021 21:03
Mietinnässä on pitäisköhän vielä välivaimennin laittaa, melko vapaastivirtaavalta vaikuttaa tuo takapönttö
Mielestäni kannattaisi ehdottomasti. Tyhjäkäynnillä kuulostaa varmaan hyvältä pelkällä tolla takapöntöllä, mutta kierroksilla ja varsinkin kun kone tekee töitä, ääni jää räkäiseksi rähinäksi.
Nykyiset... '14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus... '07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6 ...Ja pienet sille!
Kakew201 kirjoitti: ↑Ti 05.10.2021 21:03
Mietinnässä on pitäisköhän vielä välivaimennin laittaa, melko vapaastivirtaavalta vaikuttaa tuo takapönttö
Mielestäni kannattaisi ehdottomasti. Tyhjäkäynnillä kuulostaa varmaan hyvältä pelkällä tolla takapöntöllä, mutta kierroksilla ja varsinkin kun kone tekee töitä, ääni jää räkäiseksi rähinäksi.
Joo tämäkin jo hoidossa eli 3" välivaimenninkin hommattu.