Alakerta näyttää hyvälle :
Iso öljypohja irti.
Etukoppa irti, jonkun aikaa etin vikaa kunnes se löytyi sitten..
Täältä puuttuu jotain..
Siellä oli se muovipala liuskasta.. siks se ketju aina hypähti välilä koska se oli jäänyt ketjun ja hammaspyörän väliin tuolla ylhäällä..Där låg den plastbiten..
Millainen suunnitelma sinulla on jakopään kotelon ja kannen etuosan välin tiivistämisen suhteen? M104 koneessa siellä on erillinen tiiviste jonka pystyy vaihtamaan irrottamatta kantta (tihkuu silti öljyä ) mutta M119 kannentiiviste ulottuu näköjään etureunaan asti.
JPM kirjoitti: ↑Su 12.02.2023 19:02
Hieno homma, että hukassa ollut palanen löytyi!
Millainen suunnitelma sinulla on jakopään kotelon ja kannen etuosan välin tiivistämisen suhteen? M104 koneessa siellä on erillinen tiiviste jonka pystyy vaihtamaan irrottamatta kantta (tihkuu silti öljyä ) mutta M119 kannentiiviste ulottuu näköjään etureunaan asti.
No täytyy kattoa mikä ois semmosta hyvää tiivisteainetta koska sitä tarvii tuohon kannen etuosaan(koppaan jonka takana ketju on). Joo kannentiiviste menee tuohon koppaan asti yläosassa mutta laitan siihen kopan puolelle kanssa tiivisteainetta. En tiiä sit että mikä ois semmosta hyvää mikä ei murene pois lämmöstä/öljystä..
pasi84 kirjoitti: ↑Su 12.02.2023 19:41
No täytyy kattoa mikä ois semmosta hyvää tiivisteainetta koska sitä tarvii tuohon kannen etuosaan(koppaan jonka takana ketju on). Joo kannentiiviste menee tuohon koppaan asti yläosassa mutta laitan siihen kopan puolelle kanssa tiivisteainetta. En tiiä sit että mikä ois semmosta hyvää mikä ei murene pois lämmöstä/öljystä..
Hyvä tiivisteaine tuohon väliin kiinnostaa kyllä minuakin, kirjoittele tänne jahka löydät sellaisen.
Hyvännäköiset laipat. Onko tuossa siis ilmapumpun lisäksi myös EGR?
pasi84 kirjoitti: ↑Su 12.02.2023 19:41
No täytyy kattoa mikä ois semmosta hyvää tiivisteainetta koska sitä tarvii tuohon kannen etuosaan(koppaan jonka takana ketju on). Joo kannentiiviste menee tuohon koppaan asti yläosassa mutta laitan siihen kopan puolelle kanssa tiivisteainetta. En tiiä sit että mikä ois semmosta hyvää mikä ei murene pois lämmöstä/öljystä..
Hyvä tiivisteaine tuohon väliin kiinnostaa kyllä minuakin, kirjoittele tänne jahka löydät sellaisen.
Hyvännäköiset laipat. Onko tuossa siis ilmapumpun lisäksi myös EGR?
S202 kirjoitti: ↑Su 12.02.2023 20:06
Itse en kyllä uskaltaisi roikottaa veekasia tuossa pukissa
Mulla on tunkki siinä alla kun en työskentele sen kanssa
Joo, mulla oli om617 moottori bilteman pukissa niin muistaakseni uskalsin ottaa tuen alta pois vasta kun oli kaikki apulaitteet ja kansi irrotettu.
Mutta joo en minäkään lähtisi tässä vaiheessa kansia irrottamaan.
EGR venttiili:
Siinä on sen paikka..
Tuonne tulee yks niistä pelleistä:
Ja tuonne se toinen:
Jää letkuja vähän yli
Tuossa näkyy moottorin tuenta kun en sen kanssa työskentele
S202 kirjoitti: ↑Su 12.02.2023 20:06
Itse en kyllä uskaltaisi roikottaa veekasia tuossa pukissa
Mulla on tunkki siinä alla kun en työskentele sen kanssa
Joo, mulla oli om617 moottori bilteman pukissa niin muistaakseni uskalsin ottaa tuen alta pois vasta kun oli kaikki apulaitteet ja kansi irrotettu.
Mutta joo en minäkään lähtisi tässä vaiheessa kansia irrottamaan.
Tuo pukki kyllä kestää varmasti koska monet roikottavat amerikan rautojen kaseja niissä myös ja ne ovat huomattavasti painavempia kuin m119.. Pitäis telineen kestää semmonen 450kg(uudempi malli) että tämä ehkä kestää 350-400kg ja se kyllä riittä reilusti.. Mutta kyllä se tietenkin epävarmalle tuntuu kun roikkuu toisesta päästä noin vaan
Kyllä tulee hujauksessa valmista, motti näyttää suht normaalilta sisältä, muuta ku ketjuohjurit ja ketju vaihtoon ja takas nippuun.
Ite olen käyttänyt Hondabond moottoriliimaa prätkänlohkoihin ja muihin öljyssä uiviin osiin eikä koskaan ole liima pettänyt. Varmaan löytyy muiltakin valmistajilta samanlaista liimakittiä. Kuivuttuaan sellaista semi kiinteää kuten koriliima.
Olisikohan uretaaniliimakittiä, varma en ole. Sds löytynee netistä.
Piti googlettaa Permatex grey on samaa kamaa ilmeisesti
MJPfin kirjoitti: ↑Su 12.02.2023 22:27
Kyllä tulee hujauksessa valmista, motti näyttää suht normaalilta sisältä, muuta ku ketjuohjurit ja ketju vaihtoon ja takas nippuun.
Ite olen käyttänyt Hondabond moottoriliimaa prätkänlohkoihin ja muihin öljyssä uiviin osiin eikä koskaan ole liima pettänyt. Varmaan löytyy muiltakin valmistajilta samanlaista liimakittiä. Kuivuttuaan sellaista semi kiinteää kuten koriliima.
Olisikohan uretaaniliimakittiä, varma en ole. Sds löytynee netistä.
Piti googlettaa Permatex grey on samaa kamaa ilmeisesti
Permatex Supra Copper kestää lämpöjä paljon korkeammalle kuin normi liimat eikä ole sen harvinaisempaa tai paljon kalliimpaa. Itse leikkaisin vanhat tiivisteet katki ja korvaisin uudella, esim Klingersil C4430 1mm laatasta veistelemällä.
Nykyiset... '14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus... '07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6 ...Ja pienet sille!
MouTine kirjoitti: ↑Ma 13.02.2023 07:54
Permatex Supra Copper kestää lämpöjä paljon korkeammalle kuin normi liimat eikä ole sen harvinaisempaa tai paljon kalliimpaa. Itse leikkaisin vanhat tiivisteet katki ja korvaisin uudella, esim Klingersil C4430 1mm laatasta veistelemällä.
Kiitos, tilasin kaks tuubia permatex supra cooper nyt
MouTine kirjoitti: ↑Ma 13.02.2023 07:54
Permatex Supra Copper kestää lämpöjä paljon korkeammalle kuin normi liimat eikä ole sen harvinaisempaa tai paljon kalliimpaa. Itse leikkaisin vanhat tiivisteet katki ja korvaisin uudella, esim Klingersil C4430 1mm laatasta veistelemällä.
Jos motti menee yli ton 260C niin on pahasti jotain vialla. Ite en tykkää noista kupari pohjaisista, mutta se on vaan oma mielipide.
Pakosarjan ja kannen välissä sitä voi käyttää mutta muuten ei, ollut joskus korroosio ongelmaa alumiini / teräs / kupariliiman kanssa. Voi toisin olla muustakin kuin liimasta kiinni.
Mutta joo noi permatex vastaa orkkis liimoja hitokseen paremmin kuin joku kentin moottori räkä.
MouTine kirjoitti: ↑Ma 13.02.2023 07:54
Permatex Supra Copper kestää lämpöjä paljon korkeammalle kuin normi liimat eikä ole sen harvinaisempaa tai paljon kalliimpaa. Itse leikkaisin vanhat tiivisteet katki ja korvaisin uudella, esim Klingersil C4430 1mm laatasta veistelemällä.
Jos motti menee yli ton 260C niin on pahasti jotain vialla. Ite en tykkää noista kupari pohjaisista, mutta se on vaan oma mielipide.
Pakosarjan ja kannen välissä sitä voi käyttää mutta muuten ei, ollut joskus korroosio ongelmaa alumiini / teräs / kupariliiman kanssa. Voi toisin olla muustakin kuin liimasta kiinni.
Mutta joo noi permatex vastaa orkkis liimoja hitokseen paremmin kuin joku kentin moottori räkä.
Tuote seloste ainakin lupaa ettei aiheuta korroosiota. Jää nähtäväksi, itse ainakin kasasin jakopääkopan tolla mössöllä.
Nykyiset... '14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus... '07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6 ...Ja pienet sille!
Vene hommissa ei toiminnu, mutta voihan se auto hommissa olla ihan jees. Jotain VHT kupariliimaa oli ja onhan tässä 10-20v aikana tapahtunut kehitystä varmasti.
Ja mahdollista että korroosio johtui jostain muusta, tosin normi liimalla vastaavaa ei ollut. Henkimaailman juttuja välillä.
Jakopäänkotelon tiivistämisessä isoin ongelma on saada puhtaaksi öljyä imenyt kannentiivisteen reuna. Jos sen saa puhtaaksi niin, että liima tarttuu voi kyllä hyvinkin pitää.
Ei ole kokemusta tai kuulopuheitakaan Swagista. Ketju taitaa olla yli 2 metriä pitkä joten, jos se kuluu niin kuluman kyllä huomaa.
pasi84 kirjoitti: ↑Su 12.02.2023 19:43
Ilmapumpun jätän jälelle mutta en kytke sitä magneettikelan kaapelia joten silloin ei mene pumppu "käyntiin".
Hmm, tiedän, että yleinen mielipide on ilmapumppua vastaan, mutta omasta mielestä se kyllä säästää katalysaattoria, jos on paljon pätkäajoa eli kone on rikastinpiirillä usein.
Onko tuo orggis ketju Iwis? Ihan ei saa selvää mitä lenkissä lukee vaikka kuinka zoomaa Onko se oikeasti kulunut vai ainoastaan ohjuri rikki? Ketjulle on mittaustyökalu, mutta helppo se olisi kasata koemielessä uusilla ohjureilla ja katsoa miten asettuu.
JPM kirjoitti: ↑Ma 13.02.2023 20:11
Onko tuo orggis ketju Iwis? Ihan ei saa selvää mitä lenkissä lukee vaikka kuinka zoomaa Onko se oikeasti kulunut vai ainoastaan ohjuri rikki? Ketjulle on mittaustyökalu, mutta helppo se olisi kasata koemielessä uusilla ohjureilla ja katsoa miten asettuu.
Iwiksen ketju ja muut mersun laatikoissa, ei pitäs paljon heittää tuon hinnasta fcbeuron jakopään setissä oli joku febin osa, käsittääkseni ei ole mersulta saatavissa?
Ebaysta kun katsoin iwiksen ketjua, niin 100 oli toimitettuna, siihen tietty verot päälle
Orlov kirjoitti: ↑Ti 14.02.2023 19:10
Iwiksen ketju ja muut mersun laatikoissa, ei pitäs paljon heittää tuon hinnasta fcbeuron jakopään setissä oli joku febin osa, käsittääkseni ei ole mersulta saatavissa?
Ebaysta kun katsoin iwiksen ketjua, niin 100 oli toimitettuna, siihen tietty verot päälle
Mersulta maksaa 1000euroa niin ei huvittais oikein niin paljon maksaa..
Orlov kirjoitti: ↑Ti 14.02.2023 19:10
Iwiksen ketju ja muut mersun laatikoissa, ei pitäs paljon heittää tuon hinnasta fcbeuron jakopään setissä oli joku febin osa, käsittääkseni ei ole mersulta saatavissa?
Ebaysta kun katsoin iwiksen ketjua, niin 100 oli toimitettuna, siihen tietty verot päälle
Mersulta maksaa 1000euroa niin ei huvittais oikein niin paljon maksaa..
Orlov kirjoitti: ↑Ti 14.02.2023 19:10
Iwiksen ketju ja muut mersun laatikoissa, ei pitäs paljon heittää tuon hinnasta fcbeuron jakopään setissä oli joku febin osa, käsittääkseni ei ole mersulta saatavissa?
Ebaysta kun katsoin iwiksen ketjua, niin 100 oli toimitettuna, siihen tietty verot päälle
Mersulta maksaa 1000euroa niin ei huvittais oikein niin paljon maksaa..