500SL 1990
Re: 500SL 1990
Tuossahan aikaisemmin ehdotettiin, kasaamista uusilla ohjureilla ja vanhalla ketjulla, jos se ei ole liian venynyt tai muuten vaurioitunut?
Re: 500SL 1990
No nyt on sitten ketju,kiskot ja kiritstin tilattu. Tilasin täältä varaosaliikkeestä josta paljon olen ostellut osia, eli fyysisestä liikkeestä.. Ketjusarja on Febi, se Trucktec ei olisi käynyt tähän moottoriin.. Febin sarja liikkeestä ostettuna oli puolet halvempi kuin mersun omat osat.
Kohta laitan tilaukseen öljypumpun ketju,vesipumppu ym. O-renkaat tilasin mersun originaalit.
Kohta laitan tilaukseen öljypumpun ketju,vesipumppu ym. O-renkaat tilasin mersun originaalit.
Re: 500SL 1990
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: 500SL 1990
Ei ole koska tuossa on vaan 216 lenkkiä ja on vissiin uudempaan moottoriin. Mun tilaamassa sarjassa on 228 lenkkiä, eli ketju on vähän pitempi. Originaalinumerolla kun ettii ketjua niin tulee just tuo 228lenkkiä. Febin numeroa mulla ei ole koska liike tilas sen suoraan heidän maahantuottajalta. Mutta sen verran lukee heidän sivulla että ketjussa on 228 lenkkiä.slsl77 kirjoitti: ↑Pe 17.02.2023 20:31 Oliko Febin sarja tällä numerolla?
https://aeromotors.fi/kataloog/article/ ... i-bilstein
Re: 500SL 1990
Onko se jokin ihan speciaali työkalu? M113:ssa olen niitannut ketjut ihan tavallisella ketjutyökalulla jonka oon lainannut paikalliselta moottoripyöräkerholta.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: 500SL 1990
Re: 500SL 1990
Eikös tuon voi käydä jossain pajalla niittaamassa ja laittaa siten paikalleen, kun on tuo koneen nokka kokonaan auki.
Re: 500SL 1990
Ostamassa ketjusarjassa niin ketju on jo valmiiks liitettyjuhaoh kirjoitti: ↑La 18.02.2023 12:55Eikös tuon voi käydä jossain pajalla niittaamassa ja laittaa siten paikalleen, kun on tuo koneen nokka kokonaan auki.
Re: 500SL 1990
Vähän touhunu osia odotellessa. Oli vielä hirveen likaset nuo kannet..
Tulee paremmaks
Huuhtelin lopuks kunnolla öljyllä..
Otin myös ohjurien tapit irti, jenka on niissä m6x1.
Onneks en enään käynnistänyt tätä ennenkuin avasin..
Vähän osia poistettu, kaikki ohjurit menee vaihtoon..
Ennen puhistusta.
Puhistuksen jälkeen.
Tulee paremmaks
Huuhtelin lopuks kunnolla öljyllä..
Otin myös ohjurien tapit irti, jenka on niissä m6x1.
Onneks en enään käynnistänyt tätä ennenkuin avasin..
Vähän osia poistettu, kaikki ohjurit menee vaihtoon..
Ennen puhistusta.
Puhistuksen jälkeen.
Re: 500SL 1990
Aiemmin mainitsit etteivät venttiilinnostajat naputtaneet. Mutta kun kerran karstaa oli, itse putsaisin nostajat ennaltaehkäisevästi osia odotellessa. Se on melko suoraviivainen työ; netistä löytyy ohjeita.
Mukavastihan projektisi etenee!
Re: 500SL 1990
Kiitos Kiitos vinkistä, putsaan nuo nostajat myös. En ollut ajatellut sitä itse mutta yhtä hyvä tehä nyt kun ovat irti
Re: 500SL 1990
Hieno homma! Mielenkiintoista olisi tietää paljonko vanha ketju on uutta pitempi eli onko kulumaa merkittävästi. Oma hommansa noiden mittaamisessa kyllä on..
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
Re: 500SL 1990
Tuli nyt tilattua uus jäähytin.. mersun orkkis ois maksanut noin 1000euroa ja niitä ei ollut just nyt edes saatavilla.. päädyin alumiinijäähyttimeen ebay kautta ja se tuli maksamaan alle 400euroa tuonnin kanssa.
https://www.ebay.com/itm/134329949973
https://www.ebay.com/itm/134329949973
Re: 500SL 1990
Ollut vähän hiljasta tällä projektilla, ollut paljon muutakin tekemistä mutta nyt olen käynnissä taas. Tänään on tarkotus puhistaa venttiilinostajat ja aloitin jo eilen, vähän karstaa sielläkin on ja en saa niitä varmaan ihan puhtaaksi mutta putsaan niin hyvin kun pystyn ja paineilmalla kokeilen että kanava ei ole tukossa, kuvia tulee
Eilen tuli uus jäähytin ja pakkohan sitä oli kokeilla paikalleen
Eilen tuli uus jäähytin ja pakkohan sitä oli kokeilla paikalleen
Re: 500SL 1990
Vaikuttaako syyläri hyvältä?
Olen miettinyt tuollaisen hommaamista SL:ään jossain välissä. Uusia orkkiksia kun ei enää tehdä, ja jos löytyy jostain niin maksavat tonnin verran.
Offtopic: 500:n syyläri kuulemma sopii 600:een kun vaihtaa toisen vaihteistojäähylinjan (600:ssa molemmat banjolla, 500:ssa vain toinen) ja askartelee 500:n ja 600:n yläletkuista sopivan yhdistelmän.
Olen miettinyt tuollaisen hommaamista SL:ään jossain välissä. Uusia orkkiksia kun ei enää tehdä, ja jos löytyy jostain niin maksavat tonnin verran.
Offtopic: 500:n syyläri kuulemma sopii 600:een kun vaihtaa toisen vaihteistojäähylinjan (600:ssa molemmat banjolla, 500:ssa vain toinen) ja askartelee 500:n ja 600:n yläletkuista sopivan yhdistelmän.
Re: 500SL 1990
Vaikuttaa hyvälle, hitsit on hyvin tehty myösjuusmo kirjoitti: ↑La 04.03.2023 12:05 Vaikuttaako syyläri hyvältä?
Olen miettinyt tuollaisen hommaamista SL:ään jossain välissä. Uusia orkkiksia kun ei enää tehdä, ja jos löytyy jostain niin maksavat tonnin verran.
Offtopic: 500:n syyläri kuulemma sopii 600:een kun vaihtaa toisen vaihteistojäähylinjan (600:ssa molemmat banjolla, 500:ssa vain toinen) ja askartelee 500:n ja 600:n yläletkuista sopivan yhdistelmän.
Re: 500SL 1990
Taitaa mennä kaikki hydraulinosturit uusintaan.. jotkut tapit on niin jumissa kammarissa että ei lähe ulos ja näänn että niissä on nokea sisällä jota tulee välillä mustina palasina ulos..
Re: 500SL 1990
Kokeileppa Kent One Shot liuotinainetta, on tehokkainta karstanpoistoainetta jota olen koskaan käyttänyt.
Re: 500SL 1990
Se ei varmaan auta siihen että saan auki nuo nosturit? Se on isoin ongelma just nyt. Ja jos en saa auki niitä että voin kunnolla puhistaa niin en laita niitä takasin autoon..
Re: 500SL 1990
Tuossa näkee että siellä on karstaa nostureissa, tuo on vaan murto-osa mitä sieltä on tullut. Onko kenelläkään vinkkiä miten saan auki nuo mitkä ei lähe auki vaikka olen keittänyt vettä ja siihen laittanut ultraäänipesuainetta ja käyttänyt ultraäänipesussa.. ei lähe kuitenkaan tapit irti vaikka miten niitä hakkailee..
Re: 500SL 1990
Uskaltaako ostaa Ridex venttiilinosturit? Ne on melkein puolet halvempia kuin Ina.. Näitä kun on 32kpl niin tekee aika paljon rahassa mitä halvemmalla saa..
Re: 500SL 1990
Joissain ohjeissa tappeja vedetään kyllä irti pihdeilläkin hakkaamisen sijaan...
Kun kertomasi mukaan venttiilit eivät naputtaneet, tuntuu aika hintavalta panostukselta vaihtaa toimivat nostajat.
Kun kertomasi mukaan venttiilit eivät naputtaneet, tuntuu aika hintavalta panostukselta vaihtaa toimivat nostajat.
Re: 500SL 1990
[/quote]Hyvä tiivisteaine tuohon väliin kiinnostaa kyllä minuakin, kirjoittele tänne jahka löydät sellaisen.
[/quote]
Mersulla on oma silikoni, jota käytetään paikoissa, joissa ei ole tiivistettä välissä. Muodostaa kumimaisen, vahvan ja täyttävän liitoksen. Jostain luin, että samaa kuin Locktite 5970, jota olen käyttänyt.
[/quote]
Mersulla on oma silikoni, jota käytetään paikoissa, joissa ei ole tiivistettä välissä. Muodostaa kumimaisen, vahvan ja täyttävän liitoksen. Jostain luin, että samaa kuin Locktite 5970, jota olen käyttänyt.
MB 500SE-92
MB 600SL -93
MB 500S -02
MB GL 320 CDI -08
MB 600SL -93
MB 500S -02
MB GL 320 CDI -08
Re: 500SL 1990
MB 500SE-92
MB 600SL -93
MB 500S -02
MB GL 320 CDI -08
MB 600SL -93
MB 500S -02
MB GL 320 CDI -08
Re: 500SL 1990
Niinhän se on hintava.. mutta nyt kun näkee miten likaiset ne on niin en halua niitä ainakaan tuoltaansa laittaa takasin.. vaikka on toiminut aikasemmin niin tuolla karstamäärällä ei kauan toimi enään, ja sitä karstaa kun varmasti irtoaa vielä lisää niistä..
Tapit ei lähde irti edes pihdeillä..
Re: 500SL 1990
Hyvä tiivisteaine tuohon väliin kiinnostaa kyllä minuakin, kirjoittele tänne jahka löydät sellaisen.
[/quote]
Mersulla on oma silikoni, jota käytetään paikoissa, joissa ei ole tiivistettä välissä. Muodostaa kumimaisen, vahvan ja täyttävän liitoksen. Jostain luin, että samaa kuin Locktite 5970, jota olen käyttänyt.
[/quote]
Permatex supra copper olen ostanut tiivistemassaksi täältä saatujen vinkkien perusteella
Re: 500SL 1990
Just tuota olen kattonut eikä lähe noin irti millään eikä edes pihdeillä.