Tämä on myös oleellista. Joskin tuossa on mainittu, että neljän päivän ajan on mittailtu jälkeenpäin. Siinäkin lähtökohta on jo aika heikko, jos 12,4 V pitää paikkansa. Akku on joko viallinen/vajaakuntoinen tai varausta on muuten paljon alle puolet täydestä. Jo se itsessään lisää sitä jännitteen laskua.FinlandMerceds kirjoitti: ↑Ti 12.12.2023 18:19 mutta siis viikon aikana tyhjäksi niin ei tarkempaa tietoa
että onko mennyt tunnissa vai tarvinnut sen koko viikoon ?
Juuri oli tapaus, jossa akku toimi ihan täydellisesti vielä perjantai-iltana, kun auto jäi parkkiin, mutta sunnuntaina ei akku enää jaksanut edes yrittää käynnistää moottoria. Jos auto olisi ollut parkissa viikon, ei sitä jälkeenpäin tiedä milloin varaus on mennyt alle tarvittavan. Tässä tapauksessa akun käyttöikä oli tullut loppuun ja akun vaihto uuteen auttoi. Tällaiset viat (akun heikkeneminen) jäävät helposti huomaamatta, jos ajomatkat on riittävän pitkät, ilmat on suhteellisen lämpimät ja moottori normaalisti käynnistyy laakista. Ongelma tulee sitten "täytenä yllätyksenä" siinä vaiheessa, kun kireämmät pakkaset alkaa, tai auto on parkissa pitempään kuin vain yhden yön.