Adblue ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
tomppaaaj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Ma 04.12.2017 16:02

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja tomppaaaj »

Service valikon alla ei ole tässä adblue liittyviä juttuja niin kuin joillain on. Tuon mittariston ns "salavalikon" kautta (mistä siis näkee auton valmistenumeron ja moottorikoodin yms) niin sieltä näkee vain kohdan "Adblue level: Not full", eli se ei tarkemmin määrittele paljonko ainetta on jäljellä. Mutta joo, ehkä ajelen vain ainakin nykyisen huoltovälin loppuun ja katsoo sitten tarviiko lisäillä! Vähän ihmetyttää vaan kun talvella kaikilla tuntui olevan vastaavissa ongelmaa adbluen kanssa ja itse pääsin ajamaan täysin huoletta. Ehkä tuo pitkän matkan ajaminen ja esilämmitys auttaa asiaa.
tilator
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ke 16.02.2005 21:24

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja tilator »

Nopeimmin tuohon toki saa selvyyden tyhjentämällä säiliö, jolloin aineen loppumisesta pitäisi ilmoitusta tulla.

Eikä tarvitse aivan tyhjäksikään saada, koska etukäteenhän se aineen vähenemisestä jo herjailee.
MB E240 -98
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3247
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja jysi »

tomppaaaj kirjoitti: Ti 19.03.2024 17:20Vähän ihmetyttää vaan kun talvella kaikilla tuntui olevan vastaavissa ongelmaa adbluen kanssa ja itse pääsin ajamaan täysin huoletta
Seitsemäs talvi menossa ilman ongelmia.
Avatar
tomppaaaj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Ma 04.12.2017 16:02

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja tomppaaaj »

tilator kirjoitti: Ti 19.03.2024 18:51 Nopeimmin tuohon toki saa selvyyden tyhjentämällä säiliö, jolloin aineen loppumisesta pitäisi ilmoitusta tulla.

Eikä tarvitse aivan tyhjäksikään saada, koska etukäteenhän se aineen vähenemisestä jo herjailee.
Totta, eipä tullut edes ajateltua näin yksinkertaisesti :D
jysi kirjoitti: Ti 19.03.2024 19:14
tomppaaaj kirjoitti: Ti 19.03.2024 17:20Vähän ihmetyttää vaan kun talvella kaikilla tuntui olevan vastaavissa ongelmaa adbluen kanssa ja itse pääsin ajamaan täysin huoletta
Seitsemäs talvi menossa ilman ongelmia.
Okei, no ehkä ne hyvät kokemukset jääkin vaan sitten sanomatta ihmisillä :D
Sorvali
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 12.02.2024 21:48

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja Sorvali »

Oma tilanne ratkesi (2016 W205 C250d 4matic) pelkällä putken vaihdolla ja suuttimen putsaamisella. Itse suutin oli tässäkin ketjussa muiden käyttäjien toimesta kuvaamassa kunnossa, vaaleaa töhnää oli kauttaaltaan suuttimen pinnalla. Hieman jännitystä aiheutti sitten tuo kilometrimäärärajoitteen nollaus, joka ei onnistunut Boschin "vihreällä testerillä", joka vaihtotyön suorittaneella korjaamolla oli käytössään.

Eihän siinä, varasin paikalliseen merkkiliikkeeseen ajan rajoitteen poistoa varten ja siellä kaikki sujuikin noin 20 minuutissa. Itse nollausoperaatio oli siinä mielessä erikoinen, että edes merkkiliikkeen laitteilla se ei onnistunut ensimmäisellä kerralla, vaan sama toimenpide piti suorittaa kahteen kertaan, jonka jälkeen kilometrimäärää rajoittava vikakoodi CDI-boksilta saatiin poistettua. Asentajalta kuultuna ilmeisesti joskus on käynyt jopa niin, että auton ECU/CDI-ohjainlaite on jouduttu vaihtamaan uuteen, kun vikatilaa ei ole saatu poistettua muutoin.
W205 250 Bluetec -16
Avatar
ArtoP79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 27.12.2021 10:01

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja ArtoP79 »

Löysin tuolta "salavalikosta" myös tuon Adblue level -kohdan, jossa lukee not full. Omassa (W212 220cdi 2016) menee nyt tuo taka-NOx vaihtoon, alkuperäinen anturi maksaa 790€ (Wetterillä 1120€). AmPron tarvike NOx maksaisi 450€, mutta en uskalla sellaista laittaa, kun ei tiedä miten toimii. Sain anturille vaihtoajan vasta 8.4., mutta ei haittaa, koska taka-NOx vika ei jostain syystä aiheuta tuota kilometrirajoitusta.
E220CDI 2016 AMG Night edition
260SE 1990
Ex: E220CDI 2013, E320CDI 2007, E320CDI 2005, E300TD 1998, E200D 1990, 300D 1982, 280E 1984, 300SEL 1988, 280SE 1984, 280SE 1974
Jürgen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 471
Liittynyt: Su 05.06.2022 19:04

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja Jürgen »

ArtoP79 kirjoitti: Ma 18.03.2024 16:06 https://www.kahaviesti.fi/ampro-on-kaha ... oimittaja/

Onko kokemuksia näistä tarvike-NOx-antureista?

Kannattaako muita kuin alkuperäisosia käyttää näissä kusilaitteissa?

BMWhen läitettu ko. valmistajan anturi. Toimi heti sopeutuksen jälkeen ja toimii edelleen vaikka BMW on tosi tarkka noiden antureiden suhteen.
Avatar
ArtoP79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 27.12.2021 10:01

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja ArtoP79 »

ArtoP79 kirjoitti: Ti 12.03.2024 16:50
ArtoP79 kirjoitti: Pe 08.03.2024 12:28 Mittaristoon syttyi viime viikolla moottorin häiriövalo ja testeri antoi koodin P229F85 (Nox anturi, maksimiarvo ylitetty). Koodi kuitattiin ja nyt olen viikon ajellut eikä häiriö ole palautunut.
Sellainen tuli mieleen, että onko mahdollista, että urearuiskutus on poistettu ohjelmallisesti toiminnasta ja Nox-anturit jätetty toimintaan? Joka tapauksessa tuo adblue järjestelmän toiminta tarkastetaan ensi viikolla huollossa.
Adblue järjestelmää testattiin tänään ja todettiin seuraavaa:
• Järjestelmä toimii muuten normaalisti, (testerin livedatan mukaan) mutta ureasuutin ei syötä ad-blue:ta.
• mahdollisesti ureasuutin (ruiskutuspyyntö) poistettu ohjelmallisesti
• takimmainen NOx-anturi näyttää sekavia lukemia (ei mahdollisia), kuitenkaan auto ei herjaa NOx-järjestelmän vioista?
o autossa mahdollisesti ”jälkiasenteinen” ohjelmisto, moottorinohjaus
Wetterin mukaan autossa ei ole muuta ongelmaa kuin taka NOx rikki, minkä vuoksi urearuiskutus on estetty.
Tänään kuitenkin vaihdettiin (ei Wetterillä) uusi alkuperäinen taka NOx, jonka jälkeen NOx vika saatiin poistettua ja anturi alkoi näyttämään oikeita arvoja. Asentaja ajoi testerin kanssa autolla 40 minuuttia, mutta urearuiskutus ei edelleenkään aktivoidu. Vika näyttäisi siis edelleen olevan ohjelmistoperäinen ja autosta olisi tosiaankin moottorinohjaimesta poistettu urearuiskutus sekä siihen liittyvät mahdolliset vikakoodit. Mitään vikakoodeja ei tule, vaikka urearuiskutus on estetty. Auto viedään nyt sitten seuraavaksi Wetterille ja siihen asennetaan alkuperäinen moottorinohjaussofta. Saas nähdä mitä vikoja sen jälkeen ilmaantuu mittaristoon...
E220CDI 2016 AMG Night edition
260SE 1990
Ex: E220CDI 2013, E320CDI 2007, E320CDI 2005, E300TD 1998, E200D 1990, 300D 1982, 280E 1984, 300SEL 1988, 280SE 1984, 280SE 1974
hullu-ukko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 05.02.2024 12:25

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja hullu-ukko »

Muistaakseni tästä ketjusta lueskelin että jotkut oli AdBlue tankin tyhjentäneet/huuhdelleet. Meinasin samaan ryhtyä mutta en saa 10mm letkua menemään AdBlue tankkiin, menee n.50cm ja tökkää johonkin. Miten olette saaneet letkun tankkiin asti?
Kyseessä vuoden -20 C 300 de.
tulimäki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: To 25.02.2010 22:10
Paikkakunta: Häme

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja tulimäki »

hullu-ukko kirjoitti: Ke 10.04.2024 08:16 Muistaakseni tästä ketjusta lueskelin että jotkut oli AdBlue tankin tyhjentäneet/huuhdelleet. Meinasin samaan ryhtyä mutta en saa 10mm letkua menemään AdBlue tankkiin, menee n.50cm ja tökkää johonkin. Miten olette saaneet letkun tankkiin asti?
Kyseessä vuoden -20 C 300 de.
Ei onnistunut minultakaan. -> takapyörä irti, sisälokasuoja irti, täyttöputki tankista irti ja imu suoraan tankista
Mesetti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ke 15.01.2020 17:00

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja Mesetti »

Tänään käytin W205 220cdi vm 2018 Autoexpert oy
Siellä luettiin vikakoodit. Kilometrirajoitus on nollattu. Moottorin vikavalo hävisi.
Minulle kerrottiin:
Neljännen auton käynnistykesen jälkeen vika tulee uudelleen. Toista kertaa kilometrejä ei saa enää nollattua.
Nox anturi 2 ainakin vialla.
Mitä muuta vialla?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
hullu-ukko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 05.02.2024 12:25

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja hullu-ukko »

tulimäki kirjoitti: Ke 10.04.2024 08:25
hullu-ukko kirjoitti: Ke 10.04.2024 08:16 Muistaakseni tästä ketjusta lueskelin että jotkut oli AdBlue tankin tyhjentäneet/huuhdelleet. Meinasin samaan ryhtyä mutta en saa 10mm letkua menemään AdBlue tankkiin, menee n.50cm ja tökkää johonkin. Miten olette saaneet letkun tankkiin asti?
Kyseessä vuoden -20 C 300 de.
Ei onnistunut minultakaan. -> takapyörä irti, sisälokasuoja irti, täyttöputki tankista irti ja imu suoraan tankista
Joo täyttöputken irroittamalla sainkin imastua tankin tyhjäksi.

Uudelleen täytön jälkeen n. 10km, sähköllä ajaen, syttyi moottorin vikavalo ja näyttöön tuli AdBluen-järjestelmähäiriö teksi. Myös huoltovalikon kautta katsoen ei näyttänyt rangea adbluelle vaan sama teksti näkyi siellä.
Kun auton sammutti ja hetken päästä uudelleen lähti ajamaan, valo jäi palamaan mutta huoltovalikosta viesti hävisi sekä range tuli takaisin näkyviin.
Täytyy varmaan käydä jossain lukaisemassa koodit.

E: Vikavalo hävisikin muutaman käynnistyksen jälkeen, liekö kuitenkin muistiin jäänyt vikakoodi joka näkyy esim. katsastuksessa?
Avatar
ArtoP79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 27.12.2021 10:01

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja ArtoP79 »

ArtoP79 kirjoitti: Ma 08.04.2024 12:29
ArtoP79 kirjoitti: Ti 12.03.2024 16:50
ArtoP79 kirjoitti: Pe 08.03.2024 12:28 Mittaristoon syttyi viime viikolla moottorin häiriövalo ja testeri antoi koodin P229F85 (Nox anturi, maksimiarvo ylitetty). Koodi kuitattiin ja nyt olen viikon ajellut eikä häiriö ole palautunut.
Sellainen tuli mieleen, että onko mahdollista, että urearuiskutus on poistettu ohjelmallisesti toiminnasta ja Nox-anturit jätetty toimintaan? Joka tapauksessa tuo adblue järjestelmän toiminta tarkastetaan ensi viikolla huollossa.
Adblue järjestelmää testattiin tänään ja todettiin seuraavaa:
• Järjestelmä toimii muuten normaalisti, (testerin livedatan mukaan) mutta ureasuutin ei syötä ad-blue:ta.
• mahdollisesti ureasuutin (ruiskutuspyyntö) poistettu ohjelmallisesti
• takimmainen NOx-anturi näyttää sekavia lukemia (ei mahdollisia), kuitenkaan auto ei herjaa NOx-järjestelmän vioista?
o autossa mahdollisesti ”jälkiasenteinen” ohjelmisto, moottorinohjaus
Wetterin mukaan autossa ei ole muuta ongelmaa kuin taka NOx rikki, minkä vuoksi urearuiskutus on estetty.
Tänään kuitenkin vaihdettiin (ei Wetterillä) uusi alkuperäinen taka NOx, jonka jälkeen NOx vika saatiin poistettua ja anturi alkoi näyttämään oikeita arvoja. Asentaja ajoi testerin kanssa autolla 40 minuuttia, mutta urearuiskutus ei edelleenkään aktivoidu. Vika näyttäisi siis edelleen olevan ohjelmistoperäinen ja autosta olisi tosiaankin moottorinohjaimesta poistettu urearuiskutus sekä siihen liittyvät mahdolliset vikakoodit. Mitään vikakoodeja ei tule, vaikka urearuiskutus on estetty. Auto viedään nyt sitten seuraavaksi Wetterille ja siihen asennetaan alkuperäinen moottorinohjaussofta. Saas nähdä mitä vikoja sen jälkeen ilmaantuu mittaristoon...
Auto tutkittiin eilen ja Adblue toimi kuin toimikin normaalisti. Näköjään se ottaa aikansa, kun Adblue järjestelmään vaihdetaan komponentteja ennen kuin se taas aktivoituu.
E220CDI 2016 AMG Night edition
260SE 1990
Ex: E220CDI 2013, E320CDI 2007, E320CDI 2005, E300TD 1998, E200D 1990, 300D 1982, 280E 1984, 300SEL 1988, 280SE 1984, 280SE 1974
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Nyt olisi apu tarpeen adblue vikatilassa auto ja reilu sata km jäljellä..
Mikä sulake antaa taas lisää 800km ajomatkaa.
Osat on tilattu mutta ei kerkiä tähän ongelmaan.
Auto 212-350 CDI 2014vm..
Iltakilpi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 17.08.2022 21:50

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja Iltakilpi »

Adbluen jäätymisestä oli eduskunnassa kirjallinen kysymys 6.6.2024:
https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/Kysym ... +2024.aspx

Denoxium ym. mainittu. Mielenkiintoinen tämä tieto että myös EU:n komissiolta kysytty asiasta:
Euroopan parlamentin jäsen Henna Virkkunen on jättänyt komissiolle 15.4.2024 AdBlue-nesteen pakkaskestävyyden parantamisesta ja huomioinnista kirjallisen kysymyksen. Komission vastauksen mukaan pakkasolosuhteissa korjaustarvetta aiheuttavista ongelmista ei olla siellä tietoisia. Komissio on kuitenkin kiinnostunut saamaan lisätietoja asiasta, ja tällaista selvitystä voidaan tarvittaessa edistää Suomen taholta, jossa ongelmat ovat varsin hyvin tiedossa
Aika erikoista jos edes kuorma-autovalmistajat eivät ole lobanneet komissiota tästä, vaikka alle 2 v vanhoihin kuorma-autoihin tehty tosi kalliita takuukorjauksia.

Lisäksi luin, että on sellaista AdBlue-standardit täyttävää ainetta kuin TotalEnergies Clearnox, jonka pakkaskestävyyttä on parannettu. Tuota saattaisi olla mahdollista tilata Suomeen netistä. Mutta onko sen hyödyllisempää kuin esim. tuon Kentin lisäaineen lisääminen tavalliseen adblueen sitten?
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Reilu 1000€ maksoi minullakin korjaus.
Nyt on kaikki osat uusittu tuohon asiaan liittyen
212 2014 vm ??
tulimäki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: To 25.02.2010 22:10
Paikkakunta: Häme

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja tulimäki »

Iltakilpi kirjoitti: Su 11.08.2024 22:55 Adbluen jäätymisestä oli eduskunnassa kirjallinen kysymys 6.6.2024:
https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/Kysym ... +2024.aspx

Denoxium ym. mainittu. Mielenkiintoinen tämä tieto että myös EU:n komissiolta kysytty asiasta:
Euroopan parlamentin jäsen Henna Virkkunen on jättänyt komissiolle 15.4.2024 AdBlue-nesteen pakkaskestävyyden parantamisesta ja huomioinnista kirjallisen kysymyksen. Komission vastauksen mukaan pakkasolosuhteissa korjaustarvetta aiheuttavista ongelmista ei olla siellä tietoisia. Komissio on kuitenkin kiinnostunut saamaan lisätietoja asiasta, ja tällaista selvitystä voidaan tarvittaessa edistää Suomen taholta, jossa ongelmat ovat varsin hyvin tiedossa
Aika erikoista jos edes kuorma-autovalmistajat eivät ole lobanneet komissiota tästä, vaikka alle 2 v vanhoihin kuorma-autoihin tehty tosi kalliita takuukorjauksia.

Lisäksi luin, että on sellaista AdBlue-standardit täyttävää ainetta kuin TotalEnergies Clearnox, jonka pakkaskestävyyttä on parannettu. Tuota saattaisi olla mahdollista tilata Suomeen netistä. Mutta onko sen hyödyllisempää kuin esim. tuon Kentin lisäaineen lisääminen tavalliseen adblueen sitten?
Tuoteselosteen mukaan TotalEnergies Clearnox on samaa tavaraa kun muutkin. -11 jäätymispiste. Eikö tuon Kentin lisäaineen tarkoitus ole vähentää kiteytymistä. Vaikutus pakkasenkestoon minimaalinen?

Juurisyy koko asiassa on tuo standardi joka määrittelee adbluen koostumuksen 32,5% ureaa ja loput vettä. Mitään muuta ei sallita. Periaatteessa ei edes tuota Kenttiä tai muutakaan lisäainetta. Luulen, että tuon standardin takia Denoxium jäi käyttökelvottomaksi (kun ei täytä standardia). Sääli, sillä ongelmaan olisi helppo ratkaisu, mutta se on laiton.

Standardien laatimisessa valmistajat on yleensä voimakkaasti mukana. Onkohan heillä halua edes korjata ongelmaa. Hyvä varaosabisnes menee kuralle. Raskaassa liikenteessä dieselille on rajallisesti vaihtoehtoja. Henkilöautopuolella seuraus on toki se, että ei noita kusidieseleitä osta kohta enää kukaan, kun on muitakin vaihtoehtoja.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Laittaisko joku osaava henkilö kansalaisaloitteen
Kansanedustajille viestiä ja EU virkamiehille.
seereeii
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 25.08.2013 08:42

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja seereeii »

nautseri kirjoitti: Ma 12.08.2024 10:30 Laittaisko joku osaava henkilö kansalaisaloitteen
Kansanedustajille viestiä ja EU virkamiehille.
Eihän nämä suomen paskat kansanedustajat ja virkamiehet välitä paskaakaan
tällaisista asioista.Palkansa kyllä nostavat!!!!
Aopi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ma 05.02.2024 17:12

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja Aopi »

Turha odottaa, että diesel autojen eteen päättäjät tekisivät mitään. Tavoitteena on laittaa diesel autot prässiin ja patteriautot tilalle.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13721
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Aopi kirjoitti: Ti 13.08.2024 06:05 Turha odottaa, että diesel autojen eteen päättäjät tekisivät mitään. Tavoitteena on laittaa diesel autot prässiin ja patteriautot tilalle.
Nyt kun valtion kassa on pahasti miinuksella, samoin julkisen talouden tehostaminen niin dieselverot saattaisi alkaa kiinnostamaan? :)
tilator
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ke 16.02.2005 21:24

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja tilator »

Aopi kirjoitti: Ti 13.08.2024 06:05 Turha odottaa, että diesel autojen eteen päättäjät tekisivät mitään. Tavoitteena on laittaa diesel autot prässiin ja patteriautot tilalle.
Olisi kieltämättä näppärä keino lopettaa tavarakuljetukset kumipyörien päällä.
MB E240 -98
samisi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: La 04.05.2024 17:00

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja samisi »

osaako kukaan viisaampi sanoa pitääkö adblue ohjelmoida jotenkin takaisin ku on vaihdettu kakkos nox anturi ja linjasto, ostin w205 c180 mallin ja huomasin että adblue oli ohjelmoitu pois, takaisin ohjelmoinnin jälkeen herjasi ettei pääse kuin 800km joten meni osia vaihtoon. no nyt kun osat on vaihdettu ja autolla ajettu n. 3tkm niin adblue km määrä ei ole muuttunut mihinkään ja taso ei laske...
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5794
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

samisi kirjoitti: La 17.08.2024 12:50 osaako kukaan viisaampi sanoa pitääkö adblue ohjelmoida jotenkin takaisin ku on vaihdettu kakkos nox anturi ja linjasto, ostin w205 c180 mallin ja huomasin että adblue oli ohjelmoitu pois, takaisin ohjelmoinnin jälkeen herjasi ettei pääse kuin 800km joten meni osia vaihtoon. no nyt kun osat on vaihdettu ja autolla ajettu n. 3tkm niin adblue km määrä ei ole muuttunut mihinkään ja taso ei laske...
Jos se kusiruutta on ohjelmoitu taksin toimintaan ja auto toimii täysinja testeri löydä mitään vika koodeja
eikä säilöstä kulu yhtään ainetta niin on tainnut jäädä vielä joku bitti väärin päin ohjelman palautuksen jälkeen
Mökkillä
'
samisi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: La 04.05.2024 17:00

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja samisi »

samisi kirjoitti: La 17.08.2024 12:50 osaako kukaan viisaampi sanoa pitääkö adblue ohjelmoida jotenkin takaisin ku on vaihdettu kakkos nox anturi ja linjasto, ostin w205 c180 mallin ja huomasin että adblue oli ohjelmoitu pois, takaisin ohjelmoinnin jälkeen herjasi ettei pääse kuin 800km joten meni osia vaihtoon. no nyt kun osat on vaihdettu ja autolla ajettu n. 3tkm niin adblue km määrä ei ole muuttunut mihinkään ja taso ei laske...
ny rupesi taso laskemaan, en tiiä oliko sitten niin täynnä vai onko se bitti vaa menny oikein päin 😂
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2763
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja markoala »

Mittari on suurpiirteinen
W213 220d +W242 electric drive
mpower
Mersumies
Mersumies
Viestit: 626
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja mpower »

Asiasta kolmanteen vaikka ongelmia ei ole toistaiseksi ollutkaan. Milloinka noi kilometrimäärät Adbluelle tuli näyttöön!? Vai onkos sille oikeestaan mitään merkitystäkään? Allekirjoituksen auto kerran kyllä ilmoitti, nyt olisi syytä pissaa lisätä! :roll: Lähimmälle huoltoasemalle sitten meninkin ensin rakon helpotukseen, ja sitten 10 litran pänikän lorottelin tankkiin! Hermosauhut oli myös vedettävä! Mietinkin, tässäkö tää oli Arttu Wiskarin laulun sanoin? :D
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13721
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja DBFI »

mpower kirjoitti: Pe 23.08.2024 18:53 Asiasta kolmanteen vaikka ongelmia ei ole toistaiseksi ollutkaan. Milloinka noi kilometrimäärät Adbluelle tuli näyttöön!? Vai onkos sille oikeestaan mitään merkitystäkään? Allekirjoituksen auto kerran kyllä ilmoitti, nyt olisi syytä pissaa lisätä! :roll: Lähimmälle huoltoasemalle sitten meninkin ensin rakon helpotukseen, ja sitten 10 litran pänikän lorottelin tankkiin! Hermosauhut oli myös vedettävä! Mietinkin, tässäkö tää oli Arttu Wiskarin laulun sanoin? :D
2014 mallisesta 222:sta ei näe tankin täyttöastettakaan kuin testerillä, ei taida tulla sitä kilometrirajoitustakaan lainkaan näyttöön. Selailitko ohjekirjaa, siellä pitäisi olla maininta jos sellainen viesti voi ruutuun ilmaantua.
mpower
Mersumies
Mersumies
Viestit: 626
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja mpower »

DBFI kirjoitti: Pe 23.08.2024 20:01
mpower kirjoitti: Pe 23.08.2024 18:53 Asiasta kolmanteen vaikka ongelmia ei ole toistaiseksi ollutkaan. Milloinka noi kilometrimäärät Adbluelle tuli näyttöön!? Vai onkos sille oikeestaan mitään merkitystäkään? Allekirjoituksen auto kerran kyllä ilmoitti, nyt olisi syytä pissaa lisätä! :roll: Lähimmälle huoltoasemalle sitten meninkin ensin rakon helpotukseen, ja sitten 10 litran pänikän lorottelin tankkiin! Hermosauhut oli myös vedettävä! Mietinkin, tässäkö tää oli Arttu Wiskarin laulun sanoin? :D
2014 mallisesta 222:sta ei näe tankin täyttöastettakaan kuin testerillä, ei taida tulla sitä kilometrirajoitustakaan lainkaan näyttöön. Selailitko ohjekirjaa, siellä pitäisi olla maininta jos sellainen viesti voi ruutuun ilmaantua.

Olen katsonut ohjekirjan,mitään mainintaa täyttöasteesta tai kilometreistä ei ole. Mutta Adbluen lisäämistarpeesta mittaristo ilmoitti. Pääasia nyt kuitenkin,ilmoituksista ja täyttöasteista viis kuhan nyt vaan toimii! :thumbup: Kuitenkin, pelonsekaisin tuntein odotan paksu setelitukko kourassa Adblue ongelmia foorumin juttuihin perustuen! IIK! :)
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
W204Koksi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: La 12.10.2019 19:38

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja W204Koksi »

Omassa autossa on nyt AdBlue systeemi saneerattu, säiliö, lämmitetty putki ja anturi ja jotain sipistelyä. Vain 4450€, no onpahan työllä ja osilla 2V takuu ja sitten viimeistään tulee Mersulle lähtö.

Ps. AdBluen lämmitetty putki oli puhki tehtaan asentaman kiinnikkeen kohdalta..... :thumbdown:
W213 T 220d 4Matic -18
Vastaa Viestiin