Adblue ongelma
Re: Adblue ongelma
Service valikon alla ei ole tässä adblue liittyviä juttuja niin kuin joillain on. Tuon mittariston ns "salavalikon" kautta (mistä siis näkee auton valmistenumeron ja moottorikoodin yms) niin sieltä näkee vain kohdan "Adblue level: Not full", eli se ei tarkemmin määrittele paljonko ainetta on jäljellä. Mutta joo, ehkä ajelen vain ainakin nykyisen huoltovälin loppuun ja katsoo sitten tarviiko lisäillä! Vähän ihmetyttää vaan kun talvella kaikilla tuntui olevan vastaavissa ongelmaa adbluen kanssa ja itse pääsin ajamaan täysin huoletta. Ehkä tuo pitkän matkan ajaminen ja esilämmitys auttaa asiaa.
Re: Adblue ongelma
Nopeimmin tuohon toki saa selvyyden tyhjentämällä säiliö, jolloin aineen loppumisesta pitäisi ilmoitusta tulla.
Eikä tarvitse aivan tyhjäksikään saada, koska etukäteenhän se aineen vähenemisestä jo herjailee.
Eikä tarvitse aivan tyhjäksikään saada, koska etukäteenhän se aineen vähenemisestä jo herjailee.
MB E240 -98
Re: Adblue ongelma
Totta, eipä tullut edes ajateltua näin yksinkertaisesti

Okei, no ehkä ne hyvät kokemukset jääkin vaan sitten sanomatta ihmisillä

Re: Adblue ongelma
Oma tilanne ratkesi (2016 W205 C250d 4matic) pelkällä putken vaihdolla ja suuttimen putsaamisella. Itse suutin oli tässäkin ketjussa muiden käyttäjien toimesta kuvaamassa kunnossa, vaaleaa töhnää oli kauttaaltaan suuttimen pinnalla. Hieman jännitystä aiheutti sitten tuo kilometrimäärärajoitteen nollaus, joka ei onnistunut Boschin "vihreällä testerillä", joka vaihtotyön suorittaneella korjaamolla oli käytössään.
Eihän siinä, varasin paikalliseen merkkiliikkeeseen ajan rajoitteen poistoa varten ja siellä kaikki sujuikin noin 20 minuutissa. Itse nollausoperaatio oli siinä mielessä erikoinen, että edes merkkiliikkeen laitteilla se ei onnistunut ensimmäisellä kerralla, vaan sama toimenpide piti suorittaa kahteen kertaan, jonka jälkeen kilometrimäärää rajoittava vikakoodi CDI-boksilta saatiin poistettua. Asentajalta kuultuna ilmeisesti joskus on käynyt jopa niin, että auton ECU/CDI-ohjainlaite on jouduttu vaihtamaan uuteen, kun vikatilaa ei ole saatu poistettua muutoin.
Eihän siinä, varasin paikalliseen merkkiliikkeeseen ajan rajoitteen poistoa varten ja siellä kaikki sujuikin noin 20 minuutissa. Itse nollausoperaatio oli siinä mielessä erikoinen, että edes merkkiliikkeen laitteilla se ei onnistunut ensimmäisellä kerralla, vaan sama toimenpide piti suorittaa kahteen kertaan, jonka jälkeen kilometrimäärää rajoittava vikakoodi CDI-boksilta saatiin poistettua. Asentajalta kuultuna ilmeisesti joskus on käynyt jopa niin, että auton ECU/CDI-ohjainlaite on jouduttu vaihtamaan uuteen, kun vikatilaa ei ole saatu poistettua muutoin.
W205 250 Bluetec -16
Re: Adblue ongelma
Löysin tuolta "salavalikosta" myös tuon Adblue level -kohdan, jossa lukee not full. Omassa (W212 220cdi 2016) menee nyt tuo taka-NOx vaihtoon, alkuperäinen anturi maksaa 790€ (Wetterillä 1120€). AmPron tarvike NOx maksaisi 450€, mutta en uskalla sellaista laittaa, kun ei tiedä miten toimii. Sain anturille vaihtoajan vasta 8.4., mutta ei haittaa, koska taka-NOx vika ei jostain syystä aiheuta tuota kilometrirajoitusta.
E220CDI 2016 AMG Night edition
260SE 1990
Ex: E220CDI 2013, E320CDI 2007, E320CDI 2005, E300TD 1998, E200D 1990, 300D 1982, 280E 1984, 300SEL 1988, 280SE 1984, 280SE 1974
260SE 1990
Ex: E220CDI 2013, E320CDI 2007, E320CDI 2005, E300TD 1998, E200D 1990, 300D 1982, 280E 1984, 300SEL 1988, 280SE 1984, 280SE 1974
Re: Adblue ongelma
ArtoP79 kirjoitti: ↑Ma 18.03.2024 16:06 https://www.kahaviesti.fi/ampro-on-kaha ... oimittaja/
Onko kokemuksia näistä tarvike-NOx-antureista?
Kannattaako muita kuin alkuperäisosia käyttää näissä kusilaitteissa?
BMWhen läitettu ko. valmistajan anturi. Toimi heti sopeutuksen jälkeen ja toimii edelleen vaikka BMW on tosi tarkka noiden antureiden suhteen.
Re: Adblue ongelma
Wetterin mukaan autossa ei ole muuta ongelmaa kuin taka NOx rikki, minkä vuoksi urearuiskutus on estetty.ArtoP79 kirjoitti: ↑Ti 12.03.2024 16:50Adblue järjestelmää testattiin tänään ja todettiin seuraavaa:ArtoP79 kirjoitti: ↑Pe 08.03.2024 12:28 Mittaristoon syttyi viime viikolla moottorin häiriövalo ja testeri antoi koodin P229F85 (Nox anturi, maksimiarvo ylitetty). Koodi kuitattiin ja nyt olen viikon ajellut eikä häiriö ole palautunut.
Sellainen tuli mieleen, että onko mahdollista, että urearuiskutus on poistettu ohjelmallisesti toiminnasta ja Nox-anturit jätetty toimintaan? Joka tapauksessa tuo adblue järjestelmän toiminta tarkastetaan ensi viikolla huollossa.
• Järjestelmä toimii muuten normaalisti, (testerin livedatan mukaan) mutta ureasuutin ei syötä ad-blue:ta.
• mahdollisesti ureasuutin (ruiskutuspyyntö) poistettu ohjelmallisesti
• takimmainen NOx-anturi näyttää sekavia lukemia (ei mahdollisia), kuitenkaan auto ei herjaa NOx-järjestelmän vioista?
o autossa mahdollisesti ”jälkiasenteinen” ohjelmisto, moottorinohjaus
Tänään kuitenkin vaihdettiin (ei Wetterillä) uusi alkuperäinen taka NOx, jonka jälkeen NOx vika saatiin poistettua ja anturi alkoi näyttämään oikeita arvoja. Asentaja ajoi testerin kanssa autolla 40 minuuttia, mutta urearuiskutus ei edelleenkään aktivoidu. Vika näyttäisi siis edelleen olevan ohjelmistoperäinen ja autosta olisi tosiaankin moottorinohjaimesta poistettu urearuiskutus sekä siihen liittyvät mahdolliset vikakoodit. Mitään vikakoodeja ei tule, vaikka urearuiskutus on estetty. Auto viedään nyt sitten seuraavaksi Wetterille ja siihen asennetaan alkuperäinen moottorinohjaussofta. Saas nähdä mitä vikoja sen jälkeen ilmaantuu mittaristoon...
E220CDI 2016 AMG Night edition
260SE 1990
Ex: E220CDI 2013, E320CDI 2007, E320CDI 2005, E300TD 1998, E200D 1990, 300D 1982, 280E 1984, 300SEL 1988, 280SE 1984, 280SE 1974
260SE 1990
Ex: E220CDI 2013, E320CDI 2007, E320CDI 2005, E300TD 1998, E200D 1990, 300D 1982, 280E 1984, 300SEL 1988, 280SE 1984, 280SE 1974
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ma 05.02.2024 12:25
Re: Adblue ongelma
Muistaakseni tästä ketjusta lueskelin että jotkut oli AdBlue tankin tyhjentäneet/huuhdelleet. Meinasin samaan ryhtyä mutta en saa 10mm letkua menemään AdBlue tankkiin, menee n.50cm ja tökkää johonkin. Miten olette saaneet letkun tankkiin asti?
Kyseessä vuoden -20 C 300 de.
Kyseessä vuoden -20 C 300 de.
Re: Adblue ongelma
Ei onnistunut minultakaan. -> takapyörä irti, sisälokasuoja irti, täyttöputki tankista irti ja imu suoraan tankistahullu-ukko kirjoitti: ↑Ke 10.04.2024 08:16 Muistaakseni tästä ketjusta lueskelin että jotkut oli AdBlue tankin tyhjentäneet/huuhdelleet. Meinasin samaan ryhtyä mutta en saa 10mm letkua menemään AdBlue tankkiin, menee n.50cm ja tökkää johonkin. Miten olette saaneet letkun tankkiin asti?
Kyseessä vuoden -20 C 300 de.
Re: Adblue ongelma
Tänään käytin W205 220cdi vm 2018 Autoexpert oy
Siellä luettiin vikakoodit. Kilometrirajoitus on nollattu. Moottorin vikavalo hävisi.
Minulle kerrottiin:
Neljännen auton käynnistykesen jälkeen vika tulee uudelleen. Toista kertaa kilometrejä ei saa enää nollattua.
Nox anturi 2 ainakin vialla.
Mitä muuta vialla?
Siellä luettiin vikakoodit. Kilometrirajoitus on nollattu. Moottorin vikavalo hävisi.
Minulle kerrottiin:
Neljännen auton käynnistykesen jälkeen vika tulee uudelleen. Toista kertaa kilometrejä ei saa enää nollattua.
Nox anturi 2 ainakin vialla.
Mitä muuta vialla?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ma 05.02.2024 12:25
Re: Adblue ongelma
Joo täyttöputken irroittamalla sainkin imastua tankin tyhjäksi.tulimäki kirjoitti: ↑Ke 10.04.2024 08:25Ei onnistunut minultakaan. -> takapyörä irti, sisälokasuoja irti, täyttöputki tankista irti ja imu suoraan tankistahullu-ukko kirjoitti: ↑Ke 10.04.2024 08:16 Muistaakseni tästä ketjusta lueskelin että jotkut oli AdBlue tankin tyhjentäneet/huuhdelleet. Meinasin samaan ryhtyä mutta en saa 10mm letkua menemään AdBlue tankkiin, menee n.50cm ja tökkää johonkin. Miten olette saaneet letkun tankkiin asti?
Kyseessä vuoden -20 C 300 de.
Uudelleen täytön jälkeen n. 10km, sähköllä ajaen, syttyi moottorin vikavalo ja näyttöön tuli AdBluen-järjestelmähäiriö teksi. Myös huoltovalikon kautta katsoen ei näyttänyt rangea adbluelle vaan sama teksti näkyi siellä.
Kun auton sammutti ja hetken päästä uudelleen lähti ajamaan, valo jäi palamaan mutta huoltovalikosta viesti hävisi sekä range tuli takaisin näkyviin.
Täytyy varmaan käydä jossain lukaisemassa koodit.
E: Vikavalo hävisikin muutaman käynnistyksen jälkeen, liekö kuitenkin muistiin jäänyt vikakoodi joka näkyy esim. katsastuksessa?
Re: Adblue ongelma
Auto tutkittiin eilen ja Adblue toimi kuin toimikin normaalisti. Näköjään se ottaa aikansa, kun Adblue järjestelmään vaihdetaan komponentteja ennen kuin se taas aktivoituu.ArtoP79 kirjoitti: ↑Ma 08.04.2024 12:29Wetterin mukaan autossa ei ole muuta ongelmaa kuin taka NOx rikki, minkä vuoksi urearuiskutus on estetty.ArtoP79 kirjoitti: ↑Ti 12.03.2024 16:50Adblue järjestelmää testattiin tänään ja todettiin seuraavaa:ArtoP79 kirjoitti: ↑Pe 08.03.2024 12:28 Mittaristoon syttyi viime viikolla moottorin häiriövalo ja testeri antoi koodin P229F85 (Nox anturi, maksimiarvo ylitetty). Koodi kuitattiin ja nyt olen viikon ajellut eikä häiriö ole palautunut.
Sellainen tuli mieleen, että onko mahdollista, että urearuiskutus on poistettu ohjelmallisesti toiminnasta ja Nox-anturit jätetty toimintaan? Joka tapauksessa tuo adblue järjestelmän toiminta tarkastetaan ensi viikolla huollossa.
• Järjestelmä toimii muuten normaalisti, (testerin livedatan mukaan) mutta ureasuutin ei syötä ad-blue:ta.
• mahdollisesti ureasuutin (ruiskutuspyyntö) poistettu ohjelmallisesti
• takimmainen NOx-anturi näyttää sekavia lukemia (ei mahdollisia), kuitenkaan auto ei herjaa NOx-järjestelmän vioista?
o autossa mahdollisesti ”jälkiasenteinen” ohjelmisto, moottorinohjaus
Tänään kuitenkin vaihdettiin (ei Wetterillä) uusi alkuperäinen taka NOx, jonka jälkeen NOx vika saatiin poistettua ja anturi alkoi näyttämään oikeita arvoja. Asentaja ajoi testerin kanssa autolla 40 minuuttia, mutta urearuiskutus ei edelleenkään aktivoidu. Vika näyttäisi siis edelleen olevan ohjelmistoperäinen ja autosta olisi tosiaankin moottorinohjaimesta poistettu urearuiskutus sekä siihen liittyvät mahdolliset vikakoodit. Mitään vikakoodeja ei tule, vaikka urearuiskutus on estetty. Auto viedään nyt sitten seuraavaksi Wetterille ja siihen asennetaan alkuperäinen moottorinohjaussofta. Saas nähdä mitä vikoja sen jälkeen ilmaantuu mittaristoon...
E220CDI 2016 AMG Night edition
260SE 1990
Ex: E220CDI 2013, E320CDI 2007, E320CDI 2005, E300TD 1998, E200D 1990, 300D 1982, 280E 1984, 300SEL 1988, 280SE 1984, 280SE 1974
260SE 1990
Ex: E220CDI 2013, E320CDI 2007, E320CDI 2005, E300TD 1998, E200D 1990, 300D 1982, 280E 1984, 300SEL 1988, 280SE 1984, 280SE 1974
Re: Adblue ongelma
Nyt olisi apu tarpeen adblue vikatilassa auto ja reilu sata km jäljellä..
Mikä sulake antaa taas lisää 800km ajomatkaa.
Osat on tilattu mutta ei kerkiä tähän ongelmaan.
Auto 212-350 CDI 2014vm..
Mikä sulake antaa taas lisää 800km ajomatkaa.
Osat on tilattu mutta ei kerkiä tähän ongelmaan.
Auto 212-350 CDI 2014vm..
Re: Adblue ongelma
Adbluen jäätymisestä oli eduskunnassa kirjallinen kysymys 6.6.2024:
https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/Kysym ... +2024.aspx
Denoxium ym. mainittu. Mielenkiintoinen tämä tieto että myös EU:n komissiolta kysytty asiasta:
Lisäksi luin, että on sellaista AdBlue-standardit täyttävää ainetta kuin TotalEnergies Clearnox, jonka pakkaskestävyyttä on parannettu. Tuota saattaisi olla mahdollista tilata Suomeen netistä. Mutta onko sen hyödyllisempää kuin esim. tuon Kentin lisäaineen lisääminen tavalliseen adblueen sitten?
https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/Kysym ... +2024.aspx
Denoxium ym. mainittu. Mielenkiintoinen tämä tieto että myös EU:n komissiolta kysytty asiasta:
Aika erikoista jos edes kuorma-autovalmistajat eivät ole lobanneet komissiota tästä, vaikka alle 2 v vanhoihin kuorma-autoihin tehty tosi kalliita takuukorjauksia.Euroopan parlamentin jäsen Henna Virkkunen on jättänyt komissiolle 15.4.2024 AdBlue-nesteen pakkaskestävyyden parantamisesta ja huomioinnista kirjallisen kysymyksen. Komission vastauksen mukaan pakkasolosuhteissa korjaustarvetta aiheuttavista ongelmista ei olla siellä tietoisia. Komissio on kuitenkin kiinnostunut saamaan lisätietoja asiasta, ja tällaista selvitystä voidaan tarvittaessa edistää Suomen taholta, jossa ongelmat ovat varsin hyvin tiedossa
Lisäksi luin, että on sellaista AdBlue-standardit täyttävää ainetta kuin TotalEnergies Clearnox, jonka pakkaskestävyyttä on parannettu. Tuota saattaisi olla mahdollista tilata Suomeen netistä. Mutta onko sen hyödyllisempää kuin esim. tuon Kentin lisäaineen lisääminen tavalliseen adblueen sitten?
Re: Adblue ongelma
Reilu 1000€ maksoi minullakin korjaus.
Nyt on kaikki osat uusittu tuohon asiaan liittyen
212 2014 vm ??
Nyt on kaikki osat uusittu tuohon asiaan liittyen
212 2014 vm ??
Re: Adblue ongelma
Tuoteselosteen mukaan TotalEnergies Clearnox on samaa tavaraa kun muutkin. -11 jäätymispiste. Eikö tuon Kentin lisäaineen tarkoitus ole vähentää kiteytymistä. Vaikutus pakkasenkestoon minimaalinen?Iltakilpi kirjoitti: ↑Su 11.08.2024 22:55 Adbluen jäätymisestä oli eduskunnassa kirjallinen kysymys 6.6.2024:
https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/Kysym ... +2024.aspx
Denoxium ym. mainittu. Mielenkiintoinen tämä tieto että myös EU:n komissiolta kysytty asiasta:Aika erikoista jos edes kuorma-autovalmistajat eivät ole lobanneet komissiota tästä, vaikka alle 2 v vanhoihin kuorma-autoihin tehty tosi kalliita takuukorjauksia.Euroopan parlamentin jäsen Henna Virkkunen on jättänyt komissiolle 15.4.2024 AdBlue-nesteen pakkaskestävyyden parantamisesta ja huomioinnista kirjallisen kysymyksen. Komission vastauksen mukaan pakkasolosuhteissa korjaustarvetta aiheuttavista ongelmista ei olla siellä tietoisia. Komissio on kuitenkin kiinnostunut saamaan lisätietoja asiasta, ja tällaista selvitystä voidaan tarvittaessa edistää Suomen taholta, jossa ongelmat ovat varsin hyvin tiedossa
Lisäksi luin, että on sellaista AdBlue-standardit täyttävää ainetta kuin TotalEnergies Clearnox, jonka pakkaskestävyyttä on parannettu. Tuota saattaisi olla mahdollista tilata Suomeen netistä. Mutta onko sen hyödyllisempää kuin esim. tuon Kentin lisäaineen lisääminen tavalliseen adblueen sitten?
Juurisyy koko asiassa on tuo standardi joka määrittelee adbluen koostumuksen 32,5% ureaa ja loput vettä. Mitään muuta ei sallita. Periaatteessa ei edes tuota Kenttiä tai muutakaan lisäainetta. Luulen, että tuon standardin takia Denoxium jäi käyttökelvottomaksi (kun ei täytä standardia). Sääli, sillä ongelmaan olisi helppo ratkaisu, mutta se on laiton.
Standardien laatimisessa valmistajat on yleensä voimakkaasti mukana. Onkohan heillä halua edes korjata ongelmaa. Hyvä varaosabisnes menee kuralle. Raskaassa liikenteessä dieselille on rajallisesti vaihtoehtoja. Henkilöautopuolella seuraus on toki se, että ei noita kusidieseleitä osta kohta enää kukaan, kun on muitakin vaihtoehtoja.
Re: Adblue ongelma
Laittaisko joku osaava henkilö kansalaisaloitteen
Kansanedustajille viestiä ja EU virkamiehille.
Kansanedustajille viestiä ja EU virkamiehille.
Re: Adblue ongelma
Turha odottaa, että diesel autojen eteen päättäjät tekisivät mitään. Tavoitteena on laittaa diesel autot prässiin ja patteriautot tilalle.
Re: Adblue ongelma
Nyt kun valtion kassa on pahasti miinuksella, samoin julkisen talouden tehostaminen niin dieselverot saattaisi alkaa kiinnostamaan?

Re: Adblue ongelma
Olisi kieltämättä näppärä keino lopettaa tavarakuljetukset kumipyörien päällä.
MB E240 -98
Re: Adblue ongelma
osaako kukaan viisaampi sanoa pitääkö adblue ohjelmoida jotenkin takaisin ku on vaihdettu kakkos nox anturi ja linjasto, ostin w205 c180 mallin ja huomasin että adblue oli ohjelmoitu pois, takaisin ohjelmoinnin jälkeen herjasi ettei pääse kuin 800km joten meni osia vaihtoon. no nyt kun osat on vaihdettu ja autolla ajettu n. 3tkm niin adblue km määrä ei ole muuttunut mihinkään ja taso ei laske...
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Adblue ongelma
Jos se kusiruutta on ohjelmoitu taksin toimintaan ja auto toimii täysinja testeri löydä mitään vika koodejasamisi kirjoitti: ↑La 17.08.2024 12:50 osaako kukaan viisaampi sanoa pitääkö adblue ohjelmoida jotenkin takaisin ku on vaihdettu kakkos nox anturi ja linjasto, ostin w205 c180 mallin ja huomasin että adblue oli ohjelmoitu pois, takaisin ohjelmoinnin jälkeen herjasi ettei pääse kuin 800km joten meni osia vaihtoon. no nyt kun osat on vaihdettu ja autolla ajettu n. 3tkm niin adblue km määrä ei ole muuttunut mihinkään ja taso ei laske...
eikä säilöstä kulu yhtään ainetta niin on tainnut jäädä vielä joku bitti väärin päin ohjelman palautuksen jälkeen
Mökkillä
'
'
Re: Adblue ongelma
ny rupesi taso laskemaan, en tiiä oliko sitten niin täynnä vai onko se bitti vaa menny oikein päinsamisi kirjoitti: ↑La 17.08.2024 12:50 osaako kukaan viisaampi sanoa pitääkö adblue ohjelmoida jotenkin takaisin ku on vaihdettu kakkos nox anturi ja linjasto, ostin w205 c180 mallin ja huomasin että adblue oli ohjelmoitu pois, takaisin ohjelmoinnin jälkeen herjasi ettei pääse kuin 800km joten meni osia vaihtoon. no nyt kun osat on vaihdettu ja autolla ajettu n. 3tkm niin adblue km määrä ei ole muuttunut mihinkään ja taso ei laske...
Re: Adblue ongelma
Asiasta kolmanteen vaikka ongelmia ei ole toistaiseksi ollutkaan. Milloinka noi kilometrimäärät Adbluelle tuli näyttöön!? Vai onkos sille oikeestaan mitään merkitystäkään? Allekirjoituksen auto kerran kyllä ilmoitti, nyt olisi syytä pissaa lisätä!
Lähimmälle huoltoasemalle sitten meninkin ensin rakon helpotukseen, ja sitten 10 litran pänikän lorottelin tankkiin! Hermosauhut oli myös vedettävä! Mietinkin, tässäkö tää oli Arttu Wiskarin laulun sanoin? 


Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
Re: Adblue ongelma
2014 mallisesta 222:sta ei näe tankin täyttöastettakaan kuin testerillä, ei taida tulla sitä kilometrirajoitustakaan lainkaan näyttöön. Selailitko ohjekirjaa, siellä pitäisi olla maininta jos sellainen viesti voi ruutuun ilmaantua.mpower kirjoitti: ↑Pe 23.08.2024 18:53 Asiasta kolmanteen vaikka ongelmia ei ole toistaiseksi ollutkaan. Milloinka noi kilometrimäärät Adbluelle tuli näyttöön!? Vai onkos sille oikeestaan mitään merkitystäkään? Allekirjoituksen auto kerran kyllä ilmoitti, nyt olisi syytä pissaa lisätä!Lähimmälle huoltoasemalle sitten meninkin ensin rakon helpotukseen, ja sitten 10 litran pänikän lorottelin tankkiin! Hermosauhut oli myös vedettävä! Mietinkin, tässäkö tää oli Arttu Wiskarin laulun sanoin?
![]()
Re: Adblue ongelma
DBFI kirjoitti: ↑Pe 23.08.2024 20:012014 mallisesta 222:sta ei näe tankin täyttöastettakaan kuin testerillä, ei taida tulla sitä kilometrirajoitustakaan lainkaan näyttöön. Selailitko ohjekirjaa, siellä pitäisi olla maininta jos sellainen viesti voi ruutuun ilmaantua.mpower kirjoitti: ↑Pe 23.08.2024 18:53 Asiasta kolmanteen vaikka ongelmia ei ole toistaiseksi ollutkaan. Milloinka noi kilometrimäärät Adbluelle tuli näyttöön!? Vai onkos sille oikeestaan mitään merkitystäkään? Allekirjoituksen auto kerran kyllä ilmoitti, nyt olisi syytä pissaa lisätä!Lähimmälle huoltoasemalle sitten meninkin ensin rakon helpotukseen, ja sitten 10 litran pänikän lorottelin tankkiin! Hermosauhut oli myös vedettävä! Mietinkin, tässäkö tää oli Arttu Wiskarin laulun sanoin?
![]()
Olen katsonut ohjekirjan,mitään mainintaa täyttöasteesta tai kilometreistä ei ole. Mutta Adbluen lisäämistarpeesta mittaristo ilmoitti. Pääasia nyt kuitenkin,ilmoituksista ja täyttöasteista viis kuhan nyt vaan toimii!


Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
Re: Adblue ongelma
Omassa autossa on nyt AdBlue systeemi saneerattu, säiliö, lämmitetty putki ja anturi ja jotain sipistelyä. Vain 4450€, no onpahan työllä ja osilla 2V takuu ja sitten viimeistään tulee Mersulle lähtö.
Ps. AdBluen lämmitetty putki oli puhki tehtaan asentaman kiinnikkeen kohdalta.....
Ps. AdBluen lämmitetty putki oli puhki tehtaan asentaman kiinnikkeen kohdalta.....

W213 T 220d 4Matic -18