No tämä remontin alla oleva moottori ei ole suoraan siitä autosta mutta täysin sitä vastaava, Valiantissa paikoillaan olevan moottorinlohko on ollut halki jostain 80 luvulta saakka ja sitä on paikattu jos ja millä tahansa konstilla mutta ei siellä pysy vesi oikeastaan yhtään, viimeisin hääkeikka minkä heitin sillä joskus 2008 oli ihan tuskaa ja ajelin moottorin melko railakkaasti punarajalle kun tiesin että nyt on ihan viimeisiä reissuja sillä.
Pitkänaikaa etsin alkuperäistä "early" 3-pakkasproppuista lohkoa edes aihiona ja kun sen löysin odotti se moottoripukissa motivaatiota yli vuoden, auto on odotellut pressun alla motivaatiota jo reilun 15 vuotta ......

Tuohonhan passais suoraan pudottamalla kone vaikka 80 luvun aspenista mutta kun se ei ole se oikea
Tästä moottorista tulee nyt sitten vaihtokone tuonne tilalle, samalla moottorihuone kokee hieman siistaamista ja jarrut muuttuu kaksipiiriseksi erään erittäin_läheltä_piti tilanteen takia kun meni takaa jarruputki poikki eli mikään ens kesäksi ajoon juttu tämä(kään) ei ole mutta melkoinen nytkähdys eteenpäin kuitenkin jos kattoo tosiaan viimeisen 15 vuoden aikasektorilla
Tässäpä ne 3 pakkasproppua näkyy, vuottakaan uudemmissa on niitä viisi (mutta muuten se on ihan sama)
Joulunpyhinä oli tarkoitus kasailla enempikin mutta tunnollinen työntekijä sairastaa lomillaan

Ole saanu ku väriä ja nokkakepin paikolleen uuden jakopään ketjun kera. Toki pikkuosia on putsittu ja maalailtu, järjetön homma niissäkin kun tuossa koneessa oli 2 senttiä vahva öljytörsä jokapuolella.
Niin se auto ite, tuolta se näytti silloin kun oli viimeksi liikenteessä. Onhan sitä vuodet varmasti kaltoin kohdelleet vaikka tallissa onkin ollut..
Tämä on ensimmäinen harrasteautoni ikinä eikä se koskaan omistuksesta katoa.
