Autona vuoden 84 240D joka on ollut meillä talossa uudesta asti. Minulle auto jäi ukilta "perinnöksi"
Viimeksi auto on leimattu vuonna 2015 jonka jälkeen auto jäi talliin seisomaan. Korissa olleiden ruoste hommien takia.
Kunnes tässä joku aika sitten tuli idea muuttaa mersu dieselistä bensaksi. Asiaa hetken selviteltyäni kävi ilmi että projektille löytyi heti deadline tämänvuoden loppuun.
Siispä mersu osiksi ja selvittelemään ruostevaurioiden laajuutta.
Ja olihan sitä..


Eteen tuli molemmat lokarit uutta ja molemmat sivuhelmat vähän oven ala laitoja ja taakse "runkopalkit"
Hitsuu hommista ei tullu juuri kuvia otettua

Kori hommien yhteydessä tuli mietittyä mikä mottori mersuun vaihdetaan.
Ensimmäisenä vaihtoehtona oli bemarin m52b28 kun semmoinen olisi nurkissa valmiina. Tämä olis ollu käytettävään aikaan nähden liian iso homma.
Sitten rupesin katselemaan mitäs koneita mersulta löytyis m104 oli ensimmäinen vaihtoehto mutta saatavuus ja hankinta hinta eivät ollu mieleen.
M112 moottoreita olis saanu halvalla mutta sen sopivuus w123 konehuoneeseen arvelutti.
Kunnes naapuri kylältä tuli myyntiin m111+722.4 laatikko lähes ilmaiseksi.
Niinpä moottori valinta oli selvä.
Kilometrejä tuo tekniikka oli jo niellyt 550tkm mut ei anneta sen häiritä.
Koneen sivituksesta ei juuri kuvia taas tullu otettua mutta pää piirteittään kone istahti koriin varsin helposti.
Kuskinpuolen kumityynyksi tuli w123 oma jonka päälle 240? Volvon vasemmanpuolen epäkesko kumi ja kuskinpuolelle ford sierran mottorin kumi tällä setillä ja w124 koneen korvilla kone asettui just oikeeseen linjaan. Kardaani just oikeen mittanen ja vaihteiston kannake kävi pienen vinguttelun jälkeen paikoilleen
