Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13627
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja karra »

Nozki kirjoitti: Ti 10.06.2025 22:43 Vähän asian ohi, niin toimiiko toi Reiserechner jotenkin luotettavasti, tai toisin sanoen, osaako se laskea täsmällisesti kulutuksia ja matkaa, jonka pääsee vielä jäljellä olevalla polttoaineella jne.?
Minulla SECissä jostain syystä paloi bensavalo koko ajan, vaikka irrottaa koko anturin irti sieltä tankista, ja pistokkeen. Otin merkkilampun pois. Siksi vissiin reissuräknääjä ei laske mitään mikä liittyy kulutukseen taikka jäljelläolevaan ajomatkaan tms. Juha_M117:lla oli taas toinen vika joka sotki jotain. Eli en ole kuullut keneltäään miten toimii.
Nozki kirjoitti: Ti 10.06.2025 22:43

Itse olen aina tykännyt, että tuon ajan Mersuissa se pilaa mittariston, kun kierrosukumittari päätyy väärälle puolelle tuollaisena minikokoisena, eikä sen Rechnerin näyttö ole millään tavalla kaunis eikä mittariston kokonaisuuteen istuva. Makuasioita tietty.
Juuri näin :thumbup:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
tyko h
Mersumies
Mersumies
Viestit: 511
Liittynyt: Ke 10.03.2004 13:02

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja tyko h »

Samaa mieltä reissunäkrääjästä, mutta tuohon Karran viittaamaan katsastustietoon:
mummum...mutua mutta vahvaa nyt on että tosi monessa leimasetän paperissa on lisääntynyt teksti: ruostevaurioitunut palkki.

Onkohan niillä jokin kampanja menossa? Onko tragikom käynyt kovistelmassa leima(tätiä)setiä ja uhkaa oikeuksien viemisellä jollei rupea tippumaan suomesta nämä pintaruosteiset suolan syömät tötteröt... omia ainakin kolme nyt hyljätty moisen muotoseikan takia.
terveisin nimimerkki kemppiliiman sivelijä
W903
V126
W203
zukka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: To 25.04.2019 22:55
Paikkakunta: Tuusula

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja zukka »

Kumpi nyt olikaan arvokkaampi, ykkös vai kakkoskoppainen w124?
Eikö nuo helpoiten erottanut kylkilistojen korkeudesta?
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1094
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

zukka kirjoitti: Pe 13.06.2025 22:23 Kumpi nyt olikaan arvokkaampi, ykkös vai kakkoskoppainen w124?
Ei niillä mielestäni niin suurta hintaeroa ole, että se olisi selvästi havaittavissa ohi autoyksilöiden erojen ja eri myyjien hinnoittelulogiikan.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18095
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja dealer »

124 on saanut tilattua niin paljon erilaisia varusteita ja moottorivaihtoehtojakin on niin laajasti, että arvo määräytyy enemmän niiden mukaan.

Oma mielipiteeni on se, että muovihelmainen on arvokkaampi, jos auto muuten samanlainen. Henkilökohtaisesti pidän muovihelmaista paljon paremman näköisenä. Silloin kun näitä käyttöautoiksi valittiin, paras oli viimeisimmät n. v.1992 ennen E-sarjaa.
wiimax.fi
Avatar
JPM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 351
Liittynyt: Su 09.04.2006 10:32

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja JPM »

Nozki kirjoitti: Ti 10.06.2025 22:43 Vähän asian ohi, niin toimiiko toi Reiserechner jotenkin luotettavasti, tai toisin sanoen, osaako se laskea täsmällisesti kulutuksia ja matkaa, jonka pääsee vielä jäljellä olevalla polttoaineella jne.?

Itse olen aina tykännyt, että tuon ajan Mersuissa se pilaa mittariston, kun kierrosukumittari päätyy väärälle puolelle tuollaisena minikokoisena, eikä sen Rechnerin näyttö ole millään tavalla kaunis eikä mittariston kokonaisuuteen istuva. Makuasioita tietty.

Jos ei jo edellä mainittua muovien maalipintaa ota huomioon, niin äkkiseltään näyttää kivan alkuperäiseltä toi myynnissä oleva 500E.
Kuvan auton reiserechner mittaristo on lainattu jostain muusta mallista, mahdollisesti 300E-24.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
V-K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ke 19.09.2012 17:58

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja V-K »

Erittäin vaikea kuvitella tilannetta, jossa ykkössarjan auto olisi arvokkaampi kuin vastaava kakkossarjalainen. Ei tule mieleen yhtäkään tekijää ykkössarjan eduksi. Omassa mielessä tyypillinen ykkössarjalainen on perusvärinen (usein valkoinen), heikosti varusteltu ja auringonpolttamalla kalsarisisustalla sekä "maidottuneella" puulla varustettu, yleensä vielä jostain syystä joillain kokonaisuuteen sopimattomilla tarvikealuilla viimeistelty.

Esim. jos tämä auto olisi kakkossarjaa (olettaen että on suurinpiirtein ehjä) väittäisin menneen kaupaksi jo hyvän aikaa sitten.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/260/15074183

Tälläkin olisi kakkossarjalaisena edes joku mahdollisuus mennä kaupaksi, mutta eipä ole sävylasittomana auringonhaalistamalla sisustalla ilmeisesti kovaa kysyntää ollut. https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/230/14439332

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/260/15055356
Voi voi, kun vaan tämäkin olisi 3 kuukautta myöhemmin rullannut tehtaan linjalta.

Nostetaan lopuksi kuitenkin vielä poikkeuksellisen harmooninen "ykkönen" esille. Ne omat minimivarusteet (noja, takaniskat ja sävylasit + kattoluukku) löytyy, jopa viides vaihde tilattu. https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/15007435
Hintaa on jo tiputeltu vähän, jos vielä mennään alas niin alkaisiko 7,5 k€ maastoissa olemaan oston paikka?
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3208
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Hage »

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/15094239
Museoitu 124-TDT, takasähkölasien viritys keskikonsolissa hieman tökerö, mutta muuten kyllä hieno.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12789
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja epk »

täysin samaa mieltä V-K:n kanssa. Omalle kohdalle jos vielä miettii niin ykkösarja on täysin tekemätön paikka, on se niin paljon 123sta muistuttava tuote (huonossa mielessä) että saisi olla todella jetsulleen väri-varuste-kunto-hinta kombo että sellainen tarttuis matkaan.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18095
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hage kirjoitti: Su 15.06.2025 18:00 https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/15094239
Museoitu 124-TDT, takasähkölasien viritys keskikonsolissa hieman tökerö, mutta muuten kyllä hieno.
Veivilastihan tuossa on takana. Olisiko noille "virtapistokkeille" mitä ovatkaan, omat katkaisijat laitettu.
Mikähän tuo paskakasa ylärivin katkaisijoiden rivistössä on, en saa selvää ? :shock: :D
Harmi kun ei näy millainen kenno ilmastoinnilla on, onko niitä Diavian laitteita vai jokin muu jälkiasennus.
wiimax.fi
zukka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: To 25.04.2019 22:55
Paikkakunta: Tuusula

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja zukka »

Juu
Sillä vaan kyselin kun kaksi kappaletta turbodiesel sedan nelivetoja on myynnissä tai tulossa myyntiin.
Varmaan varusteissa ja kunnossa on eroa, mutta kahta identtistä autoa tuolla ykkös vai kakkoskoppa vertailulla hainkin.
Ei oikein omasta mielestä järkeä verrata koppia jos vertailussa toisessa kaikki varusteet ja toinen veivataan käyntiin.
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1450
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Minusta 1.sarjan parjaaminen on ihan turhaa. Toki hieman erilainen, kuin myöhemmät, mutta ei huonompi. Minulla on yhdet kappaleet kaikkia kolmea mallisarjaa, enkä osaa niitä paremmuusjärjestykseen laittaa.
Harrastusmielessä sarjojen välillä ei ole mielestäni eroa, businessmielessä 2. sarja on tällä hetkellä halutuin.
Trendit kuitenkin muuttuu:
Aiemmin 2.sarjalaisia faceliftattiin 3.sarjalaisiksi, mutta tällä hetkellä se olisi pyhäinhäväistys.
200D oli vitsi muutama vuosi sitten, nyt kohtuullisesti ajettu hyväkuntoinen 200D onkin jo kiinnostava vehje, ihan sama kuinka karvalakki on varusteiltaan.

Hyvin varusteltu 1.sarjalainen on harvinaisempi kuin hyvinvarustellut 2. ja 3. sarjalaiset (ainakin Suomimarkkinoilla).
Vastaa Viestiin