Erittäin vaikea kuvitella tilannetta, jossa ykkössarjan auto olisi arvokkaampi kuin vastaava kakkossarjalainen. Ei tule mieleen yhtäkään tekijää ykkössarjan eduksi. Omassa mielessä tyypillinen ykkössarjalainen on perusvärinen (usein valkoinen), heikosti varusteltu ja auringonpolttamalla kalsarisisustalla sekä "maidottuneella" puulla varustettu, yleensä vielä jostain syystä joillain kokonaisuuteen sopimattomilla tarvikealuilla viimeistelty.
Esim. jos tämä auto olisi kakkossarjaa (olettaen että on suurinpiirtein ehjä) väittäisin menneen kaupaksi jo hyvän aikaa sitten.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/260/15074183
Tälläkin olisi kakkossarjalaisena edes joku mahdollisuus mennä kaupaksi, mutta eipä ole sävylasittomana auringonhaalistamalla sisustalla ilmeisesti kovaa kysyntää ollut.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/230/14439332
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/260/15055356
Voi voi, kun vaan tämäkin olisi 3 kuukautta myöhemmin rullannut tehtaan linjalta.
Nostetaan lopuksi kuitenkin vielä poikkeuksellisen harmooninen "ykkönen" esille. Ne omat minimivarusteet (noja, takaniskat ja sävylasit + kattoluukku) löytyy, jopa viides vaihde tilattu.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/15007435
Hintaa on jo tiputeltu vähän, jos vielä mennään alas niin alkaisiko 7,5 k€ maastoissa olemaan oston paikka?