Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Mun mielestä vinyyliä eikä nahkaa tuo sisusta.
Maalauskin aika kirjavan näköinen
Maalauskin aika kirjavan näköinen
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Ai että ! Bonanzanpoisto-laitteisto vielä säilynyt yhdessä 124 dieselissä !

MB-Texiä on sisusta, ei nahkaa. Maailman turhin maininta 250D myynti-ilmoituksessa: "5-vaihteinen laatikko". Oikeastaan tekisi mieli lähettää myyjälle kysymys, että onko tuohon joskus ollut rävellettynä 200D:n nelivaihteinen vai miksi maininta.


MB-Texiä on sisusta, ei nahkaa. Maailman turhin maininta 250D myynti-ilmoituksessa: "5-vaihteinen laatikko". Oikeastaan tekisi mieli lähettää myyjälle kysymys, että onko tuohon joskus ollut rävellettynä 200D:n nelivaihteinen vai miksi maininta.
wiimax.fi
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
MB-Tex ruskeana onkin ihan hyvän näköinen. Kun mainittiin, niin tulikin bonanza mieleen pitkästä aikaa. Isä osti varhaisen 250 D:n, niin muistan, kuinka auto nyökki ikävästi, jos joku vieras hyppäsi rattiin
. Siinä ei vielä systeemeitä ollut.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Nyt sain hyvät aamunaurut tästä ja mittavan googlailu session. Eli siis tuolla Bonanzalla viitataan nykimiseen? Onko se tuo kaasuvivustossa oleva keinu? Miten se estää nykimistä ja miten se eroaa ELR järjestelmästä. Lisäsin tähän tuon kuvan, ettei häviä kun ilmoitus poistuu.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 harrastaja Ylä-Savosta
1990 300CE, 1991 200D, 1993 E 250 TD
1990 300CE, 1991 200D, 1993 E 250 TD
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
En tuommoista muistakaan nähneeni, onko näitä lisätty jälkikäteen alkupään 124 dieseleihin?
Se tehtaan tekemä korjaus uudempiinhan sisälsi vivustoon lisätyn kaasujousen / iskunvaimentimen ja varmaan jotain muutakin vivuston komponentteja. Mutta tässä näköjään pitkä tanko kiinni korissa / tulipellissä.
Eikö ELR oo tyhjäkäynnin kierrosluvun elektroninen säätöjärjestelmä, joka oli 6-sylinterisissä ja ilmastoiduissa. Muissa oli tyhjäkäynnin korotus, kun moottori oli kylmä. Eikös siinä ole alipaineohjaus päälle / pois, kun taas ELR säätää niin, että kierrokset pyrkivät aina pysymään samalla tasolla tyhjäkäynnillä.
EDIT Siinä Suomen M-B Klubin kirjassa (Mercedes-Benz Suomen teillä tai jotain sen suuntaista) oli juttua tuosta bonanza-ilmiöstä ja siihen tehdyistä korjauksista, mutta ei oo yksityiskohdat jääneet mieleen.
Se tehtaan tekemä korjaus uudempiinhan sisälsi vivustoon lisätyn kaasujousen / iskunvaimentimen ja varmaan jotain muutakin vivuston komponentteja. Mutta tässä näköjään pitkä tanko kiinni korissa / tulipellissä.
Eikö ELR oo tyhjäkäynnin kierrosluvun elektroninen säätöjärjestelmä, joka oli 6-sylinterisissä ja ilmastoiduissa. Muissa oli tyhjäkäynnin korotus, kun moottori oli kylmä. Eikös siinä ole alipaineohjaus päälle / pois, kun taas ELR säätää niin, että kierrokset pyrkivät aina pysymään samalla tasolla tyhjäkäynnillä.
EDIT Siinä Suomen M-B Klubin kirjassa (Mercedes-Benz Suomen teillä tai jotain sen suuntaista) oli juttua tuosta bonanza-ilmiöstä ja siihen tehdyistä korjauksista, mutta ei oo yksityiskohdat jääneet mieleen.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Kyllä, "bonanza" on ihan valmistajan käyttämä sana tässä yhteydessäEli siis tuolla Bonanzalla viitataan nykimiseen? Onko se tuo kaasuvivustossa oleva keinu?

Yhdessä (vai kahdessa...) autossa olen nähnyt tuollaisen aiemmin, sehän on hienosti toteutettu kun moottorin alkaessa heilua eestaas tuo korissa oleva tanko puolestaan liikuttaa keinua ja löysää kaasuvaijeria, tai kiristää


Tuota katsellessa ja toimintaperiaatetta miettiessä saattaa tulla mieleen, että ellei bonanza-ilmiötä ole niin tuolla sen ainakin saa aikaan ... mutta ilmeisesti ihan toimiva viritys.
wiimax.fi
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Autolandia nimisella pikkujobbarilla näyttää kyseinen kampe olevan nykyään. Siisti pelihan se näyttää olevan ja almandinrot eikä suinkaan signalrot mitä aluksi ajattelin. Mikä lienee tollasen arvo sitten maailmalla. Suomessa ei taida saada kuin alle 20, mutta 200E on 200E vaikka olis miten vähän ajettu. Ajatelkaa jos tuo olis mikä tahansa Diesel niin olis kauppiaalla linjat punaisena.V-K kirjoitti: ↑Ti 17.06.2025 16:13 https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/200/15102477
Tämä ei kovin kauaa vanhentunut 13k€ pyynnillä heikosta ilmoituksesta huolimatta, saa nähdä ilmestyykö pian tuplahinnalla jonnekin tarjolle.![]()
Eipä näin vähän ajetussa tekniikkaa pääse valikoimaan, mutta aika usein nämä säilymäihmeet sattuvat olemaan pienellä moottorilla.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)