Itsellä myös w211 3,0 v6 cdi , muistatko paljonko oli tehot /väännöt Tuikun ohjelmalla ? Kuinka paljon auto muuttui ? Miettinyt myös Tuikun ohjelmaajuha1 kirjoitti: ↑To 10.07.2025 15:13 Menihän siinä joku viikko ja uskoi auto vihdoin, että se lamppu on vaihdettu kilven päälle. Yks päivä mietin että tänään illalla tutkin ja rapaan sitä lampun kiinnityspintaa, sitten huomasin, etteihän tämä ole siitä enää edes huomauttanut. Yllättävän pitkä aika siinä menikin.
Penkin säädin vielä tutkimatta, ollut tässä taas kaikenlaista, vielähän tuo martta on siinä istunut vaikka selkänoja ei ihan ideaalinen olekaan ehkä.
Kajjjaanissa tuli käytyä Tuikulla joku viikko sitten. EGR lähti kuikkaan ohjelmasta ja aikoi laittaa vähän muutakin pikkukivaa sinne samalla käynnillä. Ehkä se nyt vääntää paremmin kaupungissa nurkka-ajossa. Kulutuksessa ei nyt hirveää eroa, mutta muutamalla kerralla töihin ajaessa tietokone sanonut 7 litraa keskikulutusta, mikä on pienimpiä lukemia auton aikana, että saattaa se vähemmän nyt syödä. Eilisen tankin keskikulutus oli 7,37. Vuosi sitten oli suunnilleen 8 ja ahtimen vaihdon jälkeen keväällä 7,5. Kyllä tuo kohtuudella kulkee, mutta tietenkin se paras kiihtyvyys on kun lähtee pikkuvaihteella vedättämään, isolla pykälällä ei niin kovasti tunnu liikkuvan vaikka ihan tarpeeksi se liikkuu kuitenkin. Viitosella lähtee väännöllä kiihtymään ellei paina kickdownia pohjaan sieltä satasesta. Vakkarilla 90 -> 100 pudottaa neloselle hetkeksi edelleen. Mutta mieluummin jalalla kiihdyttää ja sitte sopivassa kohdassa tikku päälle. Tasaisempaa menoa.
Pitänee alkaa seuraavaksi keskittymään Hiluxin laittoon, lava irti ja tutkia runkoa. Suunnitelmia jo valmiina, katsotaan miten etenee. Ei ne muutkaan autot ole ongelmattomia..
W211 pelastus koivun alta
Re: W211 pelastus koivun alta
W211 320CDI A-07
EX:W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
			
						EX:W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
Re: W211 pelastus koivun alta
Olikos 224/510 tms. Nyt pitäisi olla 285/650. Tuntuu se parempana vääntönä kun vakkarillla nostaa nopeutta, edelleen tuo 5-pykäläinen aski käyttää nelosella kun 70 nostaa 80 nopeuden tilalle. 80->90 ja siitä ylöspäin toimii väännöllä ilman vaihtamista. Alussa käytti  80 -> 90 vai oliko 90 -> 100 nelosella mutta nyt vissiin oppinut että vääntö riittää. Ajettu toistakymmentätuhatta Kajjjaanin reissun jälkeen. Katsastus olisi nyt kuukauden sisään suunnilleen, katsotaan tuleeko huomautuksia. Periaatteessa ei pitäisi tulla. Savua ei tule putkesta ja hitupönttökin on polttanut viimeksi 800km sitten, kun otettiin koodit ilmaletkun vaihdossa. Mutta mitenkään repivästi ei tehonlisäystä huomaa, voi johtua kun 4maticci ja ei perä yksistään työnnä kiihdyttäessä vaan tasaisemmin kiihtyy, kun etupää vetää myös. 
Edessä näkyy renkaat kuluvan reipaasti enemmän kuin takana, mahtaa raskas moottori tehdä osansa, vanhalla mersullahan kului takana aina ensimmäisenä ja takana meni kahdet sillä aikaa kun edessä yhdet. Pitäisi aina vissiin vaihtaa paikkaa keskellä talvea/kesää, että kuluisi tasaisemmin. Toki tuo 4maticci ja jakolaatikko tykkäisi kun vaihtaisi aina kerralla kokonaan uudet. Pitää katosa nyt talvella jos jossain vaiheessa jaksaa kontata renkaat ja vaihtaa paikkaa. Kaksi hallitunkkia olisi mukava siinä hommassa, tallissa nyt vain yksi kunnollinen. Ei tarttis pyörittää yhtä kesärengasta sitten siinä turhaan rasiteena..
			
			
									
						
							Edessä näkyy renkaat kuluvan reipaasti enemmän kuin takana, mahtaa raskas moottori tehdä osansa, vanhalla mersullahan kului takana aina ensimmäisenä ja takana meni kahdet sillä aikaa kun edessä yhdet. Pitäisi aina vissiin vaihtaa paikkaa keskellä talvea/kesää, että kuluisi tasaisemmin. Toki tuo 4maticci ja jakolaatikko tykkäisi kun vaihtaisi aina kerralla kokonaan uudet. Pitää katosa nyt talvella jos jossain vaiheessa jaksaa kontata renkaat ja vaihtaa paikkaa. Kaksi hallitunkkia olisi mukava siinä hommassa, tallissa nyt vain yksi kunnollinen. Ei tarttis pyörittää yhtä kesärengasta sitten siinä turhaan rasiteena..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
			
						Re: W211 pelastus koivun alta
Voi olla että tammi-helmikuussa ei rengasliikkeissäkään ole isoa ja ruuhkaa ja voisi saada aika pienellä rahalla ja nopeasti vaihdatettua renkaat keskenään.
			
			
									
						
										
						Re: W211 pelastus koivun alta
Ainakin c-mersu nousee etu ja takarengas ilmaan helman tunkkauspisteestä tommosella bahcon 2,5t hallitunkilla
Re: W211 pelastus koivun alta
Voisihan sitä kokeilla miten se nousee toisesta nostokohdasta. Kolmen tonnin MTX:n hallinostin tallissa. Kiinalainen, mutta siellä kai ne Bahcotkin tehdään nykyisin. Motonetistä ostin sitä, niin myyjä sanoi, että yhtä tiheään tuodaan molempia takuuvaihtoon, niin otin sitten sen MTX:n. Eka toki meni vaihtoon kun oli vaihdettu kahteen autoon renkaat, kun ei enää noussut ylös, seuraava ollut jo paljon parempi. 
			
			
									
						
							
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
			
						Re: W211 pelastus koivun alta
Halpoihin halli- ja pullotunkkeihin, sekä prässeihin saa huomattavasti lisäaikaa, kun vaihtaa välittömästi ne alkuperäiset öljyt kunnon hytikkaöljyihin.
En tiedä mitä se halpojen tunkkien öljy on, mutta sen jäljiltä näkyy sisuskaluissa syöpymäjälkiä ja öljy on aina ihan mustaa. Musta väri lienee peräisin juuri tuosta syöpymisestä. Haju on myös aivan kauhea. Tuossa vähän aikaa sitten vaihtelin hallilla halvan prässin öljyt kunnollisiin, niin lakkasi tiivisteetkin vuotamasta. Hallitunkille on tehty sama jo vuosia sitten, kun alkoi alkuperäisillä öljyillä laskeutumaan itsekseen. Siinä kans mehi jokainen tiiviste ulospäin ennen uusia öljyjä.
			
			
									
						
										
						En tiedä mitä se halpojen tunkkien öljy on, mutta sen jäljiltä näkyy sisuskaluissa syöpymäjälkiä ja öljy on aina ihan mustaa. Musta väri lienee peräisin juuri tuosta syöpymisestä. Haju on myös aivan kauhea. Tuossa vähän aikaa sitten vaihtelin hallilla halvan prässin öljyt kunnollisiin, niin lakkasi tiivisteetkin vuotamasta. Hallitunkille on tehty sama jo vuosia sitten, kun alkoi alkuperäisillä öljyillä laskeutumaan itsekseen. Siinä kans mehi jokainen tiiviste ulospäin ennen uusia öljyjä.
- 
				E200kompressor
- Mersumies 
- Viestit: 2686
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W211 pelastus koivun alta
Sen verran kommentoin nostohommia, että minulla on kaksi hallitunkkia, ihan oikea eli 2tn Nike ja sitten Motonetin 3tn Bahco joka on paljon kolhompi ja painaa 20kg enemmän.T-Row kirjoitti: ↑Pe 24.10.2025 11:48 Halpoihin halli- ja pullotunkkeihin, sekä prässeihin saa huomattavasti lisäaikaa, kun vaihtaa välittömästi ne alkuperäiset öljyt kunnon hytikkaöljyihin.
En tiedä mitä se halpojen tunkkien öljy on, mutta sen jäljiltä näkyy sisuskaluissa syöpymäjälkiä ja öljy on aina ihan mustaa. Musta väri lienee peräisin juuri tuosta syöpymisestä. Haju on myös aivan kauhea. Tuossa vähän aikaa sitten vaihtelin hallilla halvan prässin öljyt kunnollisiin, niin lakkasi tiivisteetkin vuotamasta. Hallitunkille on tehty sama jo vuosia sitten, kun alkoi alkuperäisillä öljyillä laskeutumaan itsekseen. Siinä kans mehi jokainen tiiviste ulospäin ennen uusia öljyjä.
Nikeä ei enää valmisteta mutta hyvin lähelle vastaava on tanskalainen ja Tanskassa tehty AC.
Tuo isompi Bahco maksaa noin 260€ ja 2tn AC maksaa 380€. Olen aika varma, että tuon AC:n kestävyyden aikana täytyy ostaa useampi Bahco. Meilläkin on kolmen vuoden aikana jo Bahcon toinen nostomäntä jumittanut mutta Nike toimi moitteetta yli 20 vuotta kunnes alkoi tiputtamaan öljyä.



Re: W211 pelastus koivun alta
juu bahco tunkeilla sama laatu kuin mersulla nykyään, ei ne kummoisia kestä.
			
			
									
						
										
						




