Ja katsoit nyt sitten varmuudella ettei vetolevyssä ole mitään murtumaa siellä kiinnityskohdan lähellä eli moottorin puolella?Ari kirjoitti: ↑La 08.11.2025 17:07 Seuraavanlaista tapahtunut: Vaihdoin kampiakselin asentotunnistimen siihen mikä autossa oli vikojen ilmetessä, ja tällä kertaa sellaista takapotku-efektia ei tapahtunut.Ei tosin käynnistynytkään.Ääneen loppui käynnistys jälleen,mutta erilaiseen.Illalla tuli mieleen että kytkinkö anturin liittimen?En.Seuraavana päivänä auto käynnistyi mutta kävi vajaana.En kauaa tietenkään käyttänyt.Vikakoodi 0303-83.
Muutakin hyvää tapahtui.Mullahan Xentry lakkasi toimimasta,mutta DAS näyttääkin pelaavan.Valitettavasti en ehtinyt Staria saamaan mukaan siloin kuin tuo koodi tuli,luettu iCarsoftilla.
Uuden starttimoottorin ja kampiakselin asentotunnistimen asennuksen jälkeen odotukset oli korkealla,niin myös jännitys.Tämäkin päättyi tuttuun tapaan,äänen kanssa ja ikäänkuin jokin jumittaisi heti alkuunsa..ei siis mitään pitkää startin pyöritystä.
Taisin vähän eksyä sivuraiteille kun tuli tuo käynnistysongelma ja äänet.Bensa öljyn seassa oli heti alussa kuitenkin selvä merkki,ja selitys käyntihäiriöille.En enää usko että tässä kaksi erillistä vikaa,vaan kaikki johtuu samasta viasta ja oireet viittaa bensapuolelle.Käsittääkseni ei mene niinpäin,että sytytysongelmat aiheuttaisi bensapuolen häiriöitä,kuten tämä.
Siellä on nyt varmasti taas bensaa öljyn seassa.Muutaman tulpan irrotin ja 3-pytyn tulppa haisee selvästi bensalle,toiselta puolelta irrotettu ei lainkaan.Bensalinjan -jakotukki,vai millä nimellä? - irrotus ei ole vaikeaa,tosin jonkin rikkoutumisen vaara on.Jos noita suuttimia pääsisi testaamaan.
Eli lähtöruutuun on palattu ja suutinvika tuntuisi todennäköisimmältä. Jollain kaverilla oli jostain syystä runsaasti päässyt paljon vettä bensan sekaan.Kuvaili käynnistysvaikeuksia ja hieman samanlaisia ääniä käynnistysyrityksissä.
Bensan voi selittää se, että ruiskutusta tapahtuu mutta ei palamista kuin satunnaisesti jolloin palamatonta bensaa menee öljyn joukkoon.





