Lämppärin puhallin - 124
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Lämppärin puhallin - 124
Terve!
Muistelen nähneeni täällä ohjeen 124:sen lämppärin puhaltimen esillekaivamiseen. Haut 'lämmityslaite AND w124' tai 'puhallin AND w124' eivät tuottaneet toivottua tulosta.
Muistaako kukaan topiccia?
nimim. Haluan kuunnella turbon vihellystä, en lämppärin kitinää
Muistelen nähneeni täällä ohjeen 124:sen lämppärin puhaltimen esillekaivamiseen. Haut 'lämmityslaite AND w124' tai 'puhallin AND w124' eivät tuottaneet toivottua tulosta.
Muistaako kukaan topiccia?
nimim. Haluan kuunnella turbon vihellystä, en lämppärin kitinää
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kiitos
Lämmin kiitos!
Tuosta topicista saa sen kuvan, että E-mallin puhallin löytyy konehuoneen ja vanhemman mallin ohjaamon puolelta. Onko asia näin?
Onko joku sattunut kaivelemaan esille sitä pientä tuuletinta, joka kierrättää ilmaa katossa olevan lämpöanturin ja oikean jalkatilan välillä? Missä ko. värkki tarkalleen ottaen majailee, vai onko kyseessä urbaanilegenda?
Tuosta topicista saa sen kuvan, että E-mallin puhallin löytyy konehuoneen ja vanhemman mallin ohjaamon puolelta. Onko asia näin?
Onko joku sattunut kaivelemaan esille sitä pientä tuuletinta, joka kierrättää ilmaa katossa olevan lämpöanturin ja oikean jalkatilan välillä? Missä ko. värkki tarkalleen ottaen majailee, vai onko kyseessä urbaanilegenda?
Terveisin
Tero
Tero
Se pienempi puhallin löytyy pelkääjän oikean polven kohdalta hanskalokeron alta. Noin suurinpiirtein. Löytyy käsittääkseni vain kattoluukullisista malleista. Ilman luukkua putki menee suoraan lämppärin kylkeen.
Oma ilmastointipakettini oli kattoluukullisesta autosta jossa oli jälkiasennus ilmastointi. Tuo pikkupuhallin sisältää etuvastuksen. Jos ei toimi niin älä heti lyö roskiin mokomaa vaan käytä sen takapää auki ja juota vastus uudestaan kiinni.
Tuo mun Valeon ison puhaltimen teho ja huollettavuus on suoraan sieltä missä ei päivä paista. Huollettavuus rajoittuu lähinnä polttamiseen.
Jotain sille tarttis tehdä....
-Kimmo-
Oma ilmastointipakettini oli kattoluukullisesta autosta jossa oli jälkiasennus ilmastointi. Tuo pikkupuhallin sisältää etuvastuksen. Jos ei toimi niin älä heti lyö roskiin mokomaa vaan käytä sen takapää auki ja juota vastus uudestaan kiinni.

Tuo mun Valeon ison puhaltimen teho ja huollettavuus on suoraan sieltä missä ei päivä paista. Huollettavuus rajoittuu lähinnä polttamiseen.


-Kimmo-
-03 W220.184
-87 951
-08 3.6 Vogue
-87 951
-08 3.6 Vogue
Pikku puhallin vai imumoottori löytyy myös ilman kattoluukua olevasta autostakin hanskalokeron takaa rintapellistä oikea reuna.
EDIT: Tarkemmin sanottuna apparin raitisilmasuuttimen alta!
Autossa on automaatti-ilmastointi ja W124E
EDIT: Tarkemmin sanottuna apparin raitisilmasuuttimen alta!
Autossa on automaatti-ilmastointi ja W124E
Viimeksi muokannut felmit, La 29.01.2005 13:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
autodidakti
Sorry, menee vähä offtopic, mutta askarruttaa eräs ilmastointiin liittyvä asia...
Mistä tuonne ilmastoinnin kennolle syötetään lisää freoneja?
Mistä järjestelmä siis täytetään?
Mulla toi kenno vuotaa vähän (vuotaa tyhjäksi n. 3 kk:ssa) ja täytyis tässä keväällä täyttää se sitten... Toimisi kesän taas.
Mistä tuonne ilmastoinnin kennolle syötetään lisää freoneja?
Mistä järjestelmä siis täytetään?
Mulla toi kenno vuotaa vähän (vuotaa tyhjäksi n. 3 kk:ssa) ja täytyis tässä keväällä täyttää se sitten... Toimisi kesän taas.

MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Vasemmalla
Vasemmalla lampun takapuolella on tulppa, josta kaman saa sisään...FosgateT kirjoitti:Sorry, menee vähä offtopic, mutta askarruttaa eräs ilmastointiin liittyvä asia...
Mistä tuonne ilmastoinnin kennolle syötetään lisää freoneja?
Mistä järjestelmä siis täytetään?
Mulla toi kenno vuotaa vähän (vuotaa tyhjäksi n. 3 kk:ssa) ja täytyis tässä keväällä täyttää se sitten... Toimisi kesän taas.
Terveisin
Tero
Tero
Vuoden 1985 karvalakkimallissa on minusta vain yksi kaksisiipinen moottori lasinpyyhkijän "alla". Pääsee käsiksi konehuoneesta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Selvennetään tai sekoitetaan lisää, kun "dieselflosse" kysyy:
Eli varsinainen tuuletuspuhallin on pääsääntöisesti löydettävissä W124 malleissa konehuoneenpuolelta.
Ja pikkuimurin merkitys mittausilman kierrätäminen.
Aikaisempi vastaukseni liittyi tähän kysymykseen.Onko joku sattunut kaivelemaan esille sitä pientä tuuletinta, joka kierrättää ilmaa katossa olevan lämpöanturin ja oikean jalkatilan välillä? Missä ko. värkki tarkalleen ottaen majailee, vai onko kyseessä urbaanilegenda?
Eli varsinainen tuuletuspuhallin on pääsääntöisesti löydettävissä W124 malleissa konehuoneenpuolelta.
Ja pikkuimurin merkitys mittausilman kierrätäminen.
autodidakti
Niitä lämppärin kotelointeja on kahdella eri mallilla. Toinen klipseilla ja lähtee puolikansi pois ( moottoritilasta purettava ). Toinen koko musta muovikotelo, jota ei saa puretuksi kuin sisältä. Olen tekemässä itselle ulkoa purettavaa koko koppa mallia, kunhan vaan saan sen loppuun. Tulee kuvat ja ohjeet sitten aikanaan. Onhan se nyt per**le, että konehuoneen puolella oleva lämppärin moottori pitää purkaa sisäpuolelta. 

Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
korjattu on! kiitos hyvistä purkuohjeista kun oli kuvat ja kaikki!!
-87 w-124 300dt automaattiilmastoinnilla pystyy purkaan konetilan puolelta eikä aikaa mee ku 20min. laitoin moottorin pusliin crc:tä ja pidin sitä pystyssä kädessä ja virrat mottiin niin rupes pyäriin kevyesti(aluks ei ).
-87 w-124 300dt automaattiilmastoinnilla pystyy purkaan konetilan puolelta eikä aikaa mee ku 20min. laitoin moottorin pusliin crc:tä ja pidin sitä pystyssä kädessä ja virrat mottiin niin rupes pyäriin kevyesti(aluks ei ).
ex-mb:t 350se -72 280se -82 200d -89
300d -86 300turbod -86
300turbod(usa) 95-look 190d -85
200d -87 280se -84 (3.0 6-syl. diesel aut) e200cdi -02 300td .-95-look -86, 300d -87
300d -86 300turbod -86
300turbod(usa) 95-look 190d -85
200d -87 280se -84 (3.0 6-syl. diesel aut) e200cdi -02 300td .-95-look -86, 300d -87
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Lainattua
Ilmastointineuvokselta lainattuna tärppinä sanoisin, jottei kannata väriainetta laitella, ainakaan ensimmäiseksi. Tutkimus voidaan aloittaa sellaisella puoli-ilmaisella mömmöllä, jolla a) saadaan systeemiin paine kompuran testaamiseksi b) sellainen mitta-anturi haistamaan vuotokohta.felmit kirjoitti:Kannattaisi tyrkätä väriaineen kanssa, että pääsisi vuodon paikallistamaan.FosgateT kirjoitti:Mulla toi kenno vuotaa vähän (vuotaa tyhjäksi n. 3 kk:ssa) ja täytyis tässä keväällä täyttää se sitten... Toimisi kesän taas.
Kun on todettu vehkeet toimivaksi, niin voidaan laittaa kylmäainettakin.
Terveisin
Tero
Tero
Tiedossa on että tuo vuoto on jossainpäin kennoa.
Näin kertoi edellinen omistaja. Ei voi kuulemma paikata, täytyisi uusi kenno hommata
Jos tuo tuolla täytöllä 3 kk aina pelaa (tämä myöskin edellisen omistajan kertomaa, itsellä ei omistussuhteen aikana ole tuo ilmastointi pelannut sen nesteen takia) niin taidan kyllä täytellä vaan sitä. 50 € kuulemma täyttökerta.
Näin kertoi edellinen omistaja. Ei voi kuulemma paikata, täytyisi uusi kenno hommata

Jos tuo tuolla täytöllä 3 kk aina pelaa (tämä myöskin edellisen omistajan kertomaa, itsellä ei omistussuhteen aikana ole tuo ilmastointi pelannut sen nesteen takia) niin taidan kyllä täytellä vaan sitä. 50 € kuulemma täyttökerta.

MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Uusi kenno
Jos päädyt uusimaan kennoa, niin ota yhteyttä. Tiedän Tuusulasta hyvän putiikin, jossa vanha kenno kannattaa käydä näyttämässä korjausmielessä. Jos korjaus ei onnistu, niin heiltä saa kohtuuhintaan uuden. Ostin kesällä kennon omaan farkkuuni.FosgateT kirjoitti:Tiedossa on että tuo vuoto on jossainpäin kennoa.
Näin kertoi edellinen omistaja. Ei voi kuulemma paikata, täytyisi uusi kenno hommata![]()
Jos tuo tuolla täytöllä 3 kk aina pelaa (tämä myöskin edellisen omistajan kertomaa, itsellä ei omistussuhteen aikana ole tuo ilmastointi pelannut sen nesteen takia) niin taidan kyllä täytellä vaan sitä. 50 € kuulemma täyttökerta.
Terveisin
Tero
Tero
Ajattelin
vanhan kokemukseni myötä, että vuoto kyllä väriaineella selviää, eikä ollut kallis lisä freonin lisäykseen!

autodidakti
Mistä kennosta on kyse?
Moi!
Tosiasia on että ilmastoinnissa aina (2) kennoa
höyrystin ja lauhdutin.
Lauhdutin on jopa herkempi menemään puhki kun tiesuola
syövyttää alumiinia ja toinen on kiveniskemät. Helppo vaihtaa.
Höyrystin on huomattavasti suojaisemmassa paikassa
lämmitys laitteen kotelon sisällä.Tosin sen vaihto niin kuin
edellä on kerrottu hiukka suurempi urakka ja varsikin jos
se on ns. jälkiasennus malli "Diavia" koskee myös puhallin
moottorin vaihtoa mistä topicissa keskusteltu mm.tänään.
Ps.Allekirjoittaneella on juuri "Diavia" versio!
Tosiasia on että ilmastoinnissa aina (2) kennoa
höyrystin ja lauhdutin.
Lauhdutin on jopa herkempi menemään puhki kun tiesuola
syövyttää alumiinia ja toinen on kiveniskemät. Helppo vaihtaa.
Höyrystin on huomattavasti suojaisemmassa paikassa
lämmitys laitteen kotelon sisällä.Tosin sen vaihto niin kuin
edellä on kerrottu hiukka suurempi urakka ja varsikin jos
se on ns. jälkiasennus malli "Diavia" koskee myös puhallin
moottorin vaihtoa mistä topicissa keskusteltu mm.tänään.
Ps.Allekirjoittaneella on juuri "Diavia" versio!
W203 C200TA -04
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
ei yhtään mihinkään suuntaan ,mutta oli niin jumissa ettei meinannu kunnolla käsillä pyöriä.mjo33400 kirjoitti:Oliko laakerissa paljonkin klappia.
ex-mb:t 350se -72 280se -82 200d -89
300d -86 300turbod -86
300turbod(usa) 95-look 190d -85
200d -87 280se -84 (3.0 6-syl. diesel aut) e200cdi -02 300td .-95-look -86, 300d -87
300d -86 300turbod -86
300turbod(usa) 95-look 190d -85
200d -87 280se -84 (3.0 6-syl. diesel aut) e200cdi -02 300td .-95-look -86, 300d -87
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Vihellys
Nyt vihellys on palautettu! Ts. otin eilisiltana lämppärin puhaltimen pihalle ja rasvailin. Tuo vihellys tulee turbosta ja kuuluu, kun ei enää ole häiritsevää kitinää 'edessä'
Kiitokset 'felmit':lle hyvästä ohjeesta ja 'Sivoselle' vinkistä ohjeeseen!
PS. Lämmönsäädinpikkupropellin kimppuun en vielä eilen ehtinyt...

Kiitokset 'felmit':lle hyvästä ohjeesta ja 'Sivoselle' vinkistä ohjeeseen!
PS. Lämmönsäädinpikkupropellin kimppuun en vielä eilen ehtinyt...
Terveisin
Tero
Tero
Re: Vihellys
Kerropa kommenttia, jos/kun saat homman tehtyä. Itselläkin kuuluu melkoinen pörinä tuolta hanskalokeron alta ja pakkasella menee jonkin aikaa, että ylipäätään lähtee pyörimään.dieselflosse kirjoitti:PS. Lämmönsäädinpikkupropellin kimppuun en vielä eilen ehtinyt...
t.
Risto
E500 – 211.070
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Vihellys
Mistä tiedät, ettei ropelli pyöri?Roisto kirjoitti:]
Kerropa kommenttia, jos/kun saat homman tehtyä. Itselläkin kuuluu melkoinen pörinä tuolta hanskalokeron alta ja pakkasella menee jonkin aikaa, että ylipäätään lähtee pyörimään.
t.
Risto
Meidän W201:ssä kuuluu välillä sellainen hampaan paikkoja täristävä pörinä, mutta olen arvaillut sen tulevan lämppärin moottorista....
Terveisin
Tero
Tero