W124 200D Turbotusvinkkejä?
.
Näissä pienemmissäkin moottoreissa päästään jo yllättävänkin helposti sellaisiin vääntöarvoihin, ettei paikat enää kestä.
Kahdessasadassa on jo vääntöjä lähemmäs viisisataa newttonia, mikä jo alkaa olla liikaa kestävyyden kannalta, jos se tulee sinne alakierroksille.
Jos moottorissa ei ole minkäälaista järjestelmää, jolla sitä (ala)vääntömomenttia saataisiin rajattua johonkin, tekniikan vielä kestävälle tasolle, niin taitaa olla paras, ettei se ahdin "herää" liian aikaisin, vaan että se vääntöhuippu siirtyisi sinne lähelle kolmea tonnia.
180.ssä hv,ssa tulee jo vääntöjä niin paljon, että neljänsadan tasoon niitä täytyy hiukan rajoittaa.
Ne alaväännöt nousee yllättävänkin nopeasti sellaiselle tasolle, ettei tekniikka enää kestä.
.
Näissä pienemmissäkin moottoreissa päästään jo yllättävänkin helposti sellaisiin vääntöarvoihin, ettei paikat enää kestä.
Kahdessasadassa on jo vääntöjä lähemmäs viisisataa newttonia, mikä jo alkaa olla liikaa kestävyyden kannalta, jos se tulee sinne alakierroksille.
Jos moottorissa ei ole minkäälaista järjestelmää, jolla sitä (ala)vääntömomenttia saataisiin rajattua johonkin, tekniikan vielä kestävälle tasolle, niin taitaa olla paras, ettei se ahdin "herää" liian aikaisin, vaan että se vääntöhuippu siirtyisi sinne lähelle kolmea tonnia.
180.ssä hv,ssa tulee jo vääntöjä niin paljon, että neljänsadan tasoon niitä täytyy hiukan rajoittaa.
Ne alaväännöt nousee yllättävänkin nopeasti sellaiselle tasolle, ettei tekniikka enää kestä.
.
oikein sähäkkä bensiini turbo ainakin tuppaa sutiin rullilla kun kunnolla käsketään
ja yhtä 300 turbo diiseliä käytettiin huvikseen rullilla kun oli saksan säädöillä potkaisi kokonaista 95hp takapyöriltä ja siinä sai oiken odottaa rullilla että nousi kiekat 4500 tuntumaan...kokeiltiin et paljonko on tehoja hukassa....ja arvata saattaa pumppu lähti säätöön... 
Huom auto oli automaatti niin kuin 300D turbot yleensä on......


Huom auto oli automaatti niin kuin 300D turbot yleensä on......
Itse tein ja säästin
Niin siitä mainitsitkin jossain thredissä, kerro nyt ihmeessä mistä on kyse ???Mauri H. kirjoitti:... paitsi että omaan kaupunkiin on kanssa tulossa todella asiallinen penkki. Sitä tässä odotellaan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- konjamiini
- Turbospesialisti
- Viestit: 346
- Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
Täysin samaa mieltäAki P kirjoitti: Toiset hakee maksimitehoa toiset käyttömukavuutta. Hyviä harrastuksia molemmat. Täytyy van muistaa aloittaessa mitä hakee ja rakentaa koneen sen mukaisesti.
Täytyy muistaa vaikka kuin on mersun koneista kyse, että joillakin tehot ovat yli KOLMINkertaisia vakioon nähden. Silloin ollaan varautuneita "pieniin" takaiskuihin "pienen" tehonnousun johdosta.

että mitä sillä virityksellä hakee.
Tuohon teollisuusalueelle rakennetaan parhaillaan pajaa joka keskittyy ilmeisesti aika kovin rallitouhuihin. Kuulin juttua että nelivetopenkki joka sinne on tulossa on ihan huippuluokkaa, ja samaten säätölaitteistot. Jälkimmäinen tosin ei dieselmiestä kiinnosta.veskola kirjoitti:Niin siitä mainitsitkin jossain thredissä, kerro nyt ihmeessä mistä on kyse ???Mauri H. kirjoitti:... paitsi että omaan kaupunkiin on kanssa tulossa todella asiallinen penkki. Sitä tässä odotellaan.
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Kun kerran dynoista puhutaan niin kehunpa itsekin Oulun AMK:n dynoa.
Kyseessähän on ihan puhdas inertiadynamometri, mutta vastusta on tavallista enemmän koska kyseessä on nelivetodynamometri. Eli pyöritettäviä rullia on 4kpl ja ne kaikki neljä myös pyörivät vaikka auto olisikin kaksivetoinen. Tuollahan käy mm. ralliautoja hakemassa säätöjä kohdilleen joten laatu lienee varsin hyvä. Isommankin turpon saanee heräämään koska hevosvoimaennätys on tehty 2-litraisella 8-venttiilisellä bensaturbolla, 630hv...
Kyseessähän on ihan puhdas inertiadynamometri, mutta vastusta on tavallista enemmän koska kyseessä on nelivetodynamometri. Eli pyöritettäviä rullia on 4kpl ja ne kaikki neljä myös pyörivät vaikka auto olisikin kaksivetoinen. Tuollahan käy mm. ralliautoja hakemassa säätöjä kohdilleen joten laatu lienee varsin hyvä. Isommankin turpon saanee heräämään koska hevosvoimaennätys on tehty 2-litraisella 8-venttiilisellä bensaturbolla, 630hv...
So long, and thanks for all the fish
[quote="veskolaSamantapaisilla vastuspenkeillä "korkkaa" muutkin kamppeet tehoja mitatessa,nousee yllättävän äkkiä koneen lämmöt ym.
[/quote]
Tuo on vähän epäreilua kun/mikäli vastus on vakio riippumatta millä autolla penkitetään. Eihän se 450 hv moottorilla kauaa tarvitse ryntäyttää kun saa ne kierrokset 'tappiin' eikä vastus edes riitä. Sitten mennään 100 hv autolla siihen, ja ei meinaa jaksaa vääntää 'loppuun' saakka.
Vai vaihtaako ne niitä vastuksia jotenkin auton mukaan ?[/quote]
Käsitin vastuspenkillä tosiaankin että talla tiskiin(niin paljon kuin uskaltaa) ja sitten aletaan ahistamaan eli nelosella pyörii aika haipakkaa.
Voidaan tehdä millä vaihteella vain,kunhan voimansiirto kestää/pitoa rullilla. Näin nähdään todellinen jatkuva teho ja "tehopiikit" jää pois laskuista. Mutta taitaa olla paremmin tuolta raskaamman kaluston puolelta tällaiset systeemit. Tiedä sitten kuinka autopuolella toimis
Luulin vastuspenkillä tarkoitettavan tällaista,muuttuvaa vastusta jolla puristetaan kaikki koneesta. Eikös vakiovastuspenkki vastaa inertiapenkkiä ts. sama asia mutta hiukan jarrua mukana? Vai olenko aivan hakoteillä(oletettavasti
)? Näissähän vaikuttaa aikalailla esim. normaalia suurempi rengaskoko?

Tuo on vähän epäreilua kun/mikäli vastus on vakio riippumatta millä autolla penkitetään. Eihän se 450 hv moottorilla kauaa tarvitse ryntäyttää kun saa ne kierrokset 'tappiin' eikä vastus edes riitä. Sitten mennään 100 hv autolla siihen, ja ei meinaa jaksaa vääntää 'loppuun' saakka.
Vai vaihtaako ne niitä vastuksia jotenkin auton mukaan ?[/quote]
Käsitin vastuspenkillä tosiaankin että talla tiskiin(niin paljon kuin uskaltaa) ja sitten aletaan ahistamaan eli nelosella pyörii aika haipakkaa.
Voidaan tehdä millä vaihteella vain,kunhan voimansiirto kestää/pitoa rullilla. Näin nähdään todellinen jatkuva teho ja "tehopiikit" jää pois laskuista. Mutta taitaa olla paremmin tuolta raskaamman kaluston puolelta tällaiset systeemit. Tiedä sitten kuinka autopuolella toimis

Luulin vastuspenkillä tarkoitettavan tällaista,muuttuvaa vastusta jolla puristetaan kaikki koneesta. Eikös vakiovastuspenkki vastaa inertiapenkkiä ts. sama asia mutta hiukan jarrua mukana? Vai olenko aivan hakoteillä(oletettavasti

Joo, eli mukava ja varma käyttöauto ku reissaan kesällä paljon Pori-Rovaniemi väliä.konjamiini kirjoitti:Täysin samaa mieltäAki P kirjoitti: Toiset hakee maksimitehoa toiset käyttömukavuutta. Hyviä harrastuksia molemmat. Täytyy van muistaa aloittaessa mitä hakee ja rakentaa koneen sen mukaisesti.
Täytyy muistaa vaikka kuin on mersun koneista kyse, että joillakin tehot ovat yli KOLMINkertaisia vakioon nähden. Silloin ollaan varautuneita "pieniin" takaiskuihin "pienen" tehonnousun johdosta.Kannattaa miettiä kerran jos toisenkin,
että mitä sillä virityksellä hakee.
Varmaan esim garret t03, hyvä cooleri, elementit, 5-vaihteinen laatikko 300:n kytkinpaketilla ja paineitten kans järki päässä, niin ehkä ihan kiva paketti. Niinku sanoin jo ettei tarkoitus etsiä huipputehoja koska mielestäni sillon järkevämpi rakentaa isommasta moottorista

veskola kirjoitti:Epäilemättä mutta sitten vain syöttöä taas lisääjpk kirjoitti:Mutta jää suurin teho nelosella mittaamatta?![]()
Tuo on vähän epäreilua kun/mikäli vastus on vakio riippumatta millä autolla penkitetään. Eihän se 450 hv moottorilla kauaa tarvitse ryntäyttää kun saa ne kierrokset 'tappiin' eikä vastus edes riitä. Sitten mennään 100 hv autolla siihen, ja ei meinaa jaksaa vääntää 'loppuun' saakka.jpk kirjoitti:Eikös nuo vastuspenkit yleensäkin aika rankkoja autolle,jotuuu polkemaan aika pitkään.
Samantapaisilla vastuspenkeillä "korkkaa" muutkin kamppeet tehoja mitatessa,nousee yllättävän äkkiä koneen lämmöt ym.
Vai vaihtaako ne niitä vastuksia jotenkin auton mukaan ?
Minä en kyllä taida raaskia penkittää tuota kun en raaski huippujakaan kokeilla...vai voisiko sen sopia, että vedetään vain 4000 rpm asti. No niin tai näin, itselleni riittää että tehot on nouseet sen 20 %.
ei nämä vehkeet kierroksista hajoa, itte oon aina vetäny yli 6000 rpm. penkissä kannattaa vetää aina sinne asti mihin kone vetää että näkee paperilla moottorin ihanne vääntöalueen
testarossan kanssa tuli karran kisattua ja silloin joutui ajaan kahden kilon ahdoilla pitkään täyttä ennenkuin verrari antautui ja vauhtiakin oli jo jonninverran eikä kone siitä itseensä ottanut
eli kun koneen tekee niin kannattaa tehdä kunnolla rahaa säästämättä
niin kuitenkin loppupelissä tulee halvemmaksi
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Tulevaisuuden Bussikuski
Niin ne teidän vehkeet, toista se on näitten vakio räpistyksien kanssa pienillä ahtimilla ja vaparin osilla jne jne...stonehead kirjoitti:ei nämä vehkeet kierroksista hajoa, itte oon aina vetäny yli 6000 rpm. penkissä kannattaa vetää aina sinne asti mihin kone vetää että näkee paperilla moottorin ihanne vääntöalueen
Onko ne penkit oikeesti semmosiakin, että ensin nostetaan kierrokset ylös ilman vastusta ja sitten vastus alkaa tulemaan mukaan ? Tuo ei ainakaan omaan automaattiin istu ollenkaan...jpk kirjoitti:Käsitin vastuspenkillä tosiaankin että talla tiskiin(niin paljon kuin uskaltaa) ja sitten aletaan ahistamaan eli nelosella pyörii aika haipakkaa.
Luulin että sitä ajetaan alhaalta ylös....
Jotenkin aina särähtää korvaan tuo yhtälö, to3 ja isot elementit,...AMG kirjoitti:esim garret t03, hyvä cooleri, elementit,
Lisää tietoa: www.skg.fi
Tuo on varmaan jo aivan toimiva kokoonpano. 5. vaihde on hyvä jos ajelee pitempää matkaa. Pitää ainakin K24:lla nelosella ajettaessa ahtoja koneessa jo 80-90 vauhdeissa.AMG kirjoitti:Joo, eli mukava ja varma käyttöauto ku reissaan kesällä paljon Pori-Rovaniemi väliä.konjamiini kirjoitti:Täysin samaa mieltäAki P kirjoitti: Toiset hakee maksimitehoa toiset käyttömukavuutta. Hyviä harrastuksia molemmat. Täytyy van muistaa aloittaessa mitä hakee ja rakentaa koneen sen mukaisesti.
Täytyy muistaa vaikka kuin on mersun koneista kyse, että joillakin tehot ovat yli KOLMINkertaisia vakioon nähden. Silloin ollaan varautuneita "pieniin" takaiskuihin "pienen" tehonnousun johdosta.Kannattaa miettiä kerran jos toisenkin,
että mitä sillä virityksellä hakee.
Varmaan esim garret t03, hyvä cooleri, elementit, 5-vaihteinen laatikko 300:n kytkinpaketilla ja paineitten kans järki päässä, niin ehkä ihan kiva paketti. Niinku sanoin jo ettei tarkoitus etsiä huipputehoja koska mielestäni sillon järkevämpi rakentaa isommasta moottorista
Ja jos pitää järjen päässä eikä kovin pitkiä vetoja varvas lattiassa niin kestää se pienemmälläki turpolla jos on perusasiat kunnossa. Voi tietenki käyä vahinko jos tulee valoissa joku VW rinnalle

W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
ex. W124 200DT -87 155kW
Kyllä juurikin tuollaisia,mutta niillä mitataan raskasta kalustoa. Ja saa muuten heikomman viritetyn koneen kiehahtaan,haetaan maksimi voimaa ja vääntömomenttia, mittaus kestää kymmeniä sekunteja-minuutteja.veskola kirjoitti:[Onko ne penkit oikeesti semmosiakin, että ensin nostetaan kierrokset ylös ilman vastusta ja sitten vastus alkaa tulemaan mukaan ? Tuo ei ainakaan omaan automaattiin istu ollenkaan...
Ilmeisesti tämän tyyppisiä ei sitten henkilöautoille ole?
taitaa olla tuo maailmankuulu RRE eli rally rent europe. ollut aiemmin alavudella. josta myös löytyi huipputekniikkaa tehonmittauksesta ja säätötekniikasta. ja muuten RRE:n entinen säätäjä ja tehopenkki kuski on tätä nykyä Oulun AMK:lla??? ennen ollut ja meni RRE:lle ja tuli takas ouluun.Mauri H. kirjoitti:Tuohon teollisuusalueelle rakennetaan parhaillaan pajaa joka keskittyy ilmeisesti aika kovin rallitouhuihin. Kuulin juttua että nelivetopenkki joka sinne on tulossa on ihan huippuluokkaa, ja samaten säätölaitteistot. Jälkimmäinen tosin ei dieselmiestä kiinnosta.veskola kirjoitti:Niin siitä mainitsitkin jossain thredissä, kerro nyt ihmeessä mistä on kyse ???Mauri H. kirjoitti:... paitsi että omaan kaupunkiin on kanssa tulossa todella asiallinen penkki. Sitä tässä odotellaan.
Joo tuossa meidänkin koululla käy silloin tällöin rallirentin työntekijä penkittämässä ralliautoja. Muuttikos se firma saloon ja eräs työtekijä jäi tuohon alavudelle? Ongelmana labrainssin mukaan meinaa olla toi raitis ilma, joka on kuitenkin työn alla. Penkki on boshin neliveto penkki ja jarru piisas ainakin kun mitattiin 240d:stä käyrä ajotilapiirrustusta varten
.

So long and thanks for all the fish
No sitäpä juuri penkissä haetaan, maksimi voimaa ja vääntöä (samat asiat)...mutta pakkoko sitä on mitata sekunti...minuutti kaupalla. Eihän sieltä pitkällä juoksuilla enempää tule sen jälkeen kun ahdin on saavuttanut ns. maksimikierroksensa. Päinvastoin kun cooler/kone alkaa kuumeta. Tiedätkö miksi noin, eikö sitä penkin vastusta saa tulemaan sieltä kerralla päälle ? Tietysti tuo penkki raskaalle kalustolle mittaa juuri sitä mitä pikääkin. Ajetaan 60 tonnia lastina loivaan ylämäkeen lämä tiskissä, auto pikemminkin hidastuu kuin kiihtyy ja pienemmällä vaihteella...jpk kirjoitti:Kyllä juurikin tuollaisia,mutta niillä mitataan raskasta kalustoa. Ja saa muuten heikomman viritetyn koneen kiehahtaan,haetaan maksimi voimaa ja vääntömomenttia, mittaus kestää kymmeniä sekunteja-minuutteja.
Minua kiinnostaa paljonko on keskimääräistä voimaa ja mikä on huippu voima (eli teho) kun koneella aletaan 0...160 kmh noin 20 sekunnin aikana. Ei niinkään hajoaako se kone/laatikko/vetonivelet jos ajetaan 160 kmh ylämäkeen 3... minuuttia.
heh, samaa juttua kuin audiovahvistimissa, huippu- ja jatkuvateho...käyttötarve viime kädessä ratkaisee.
Laskennallisesti tuo keskimääräinen voima eli teho muuten on 130 hv renkaalta tuossa autossani sillä säädöllä kun sit viimeksi kiusasin.
ja stonehead, ei tuommosia
saa kirjoitella, menee vielä joku ja hankkii mynän pumpun vakio 2 sataseen, ruuvaa ahdon 2 kiloon ja pumpun täysille ja sitten on tämmönen ilmestonehead kirjoitti:testarossan kanssa tuli karran kisattua ja silloin joutui ajaan kahden kilon ahdoilla pitkään täyttä ennenkuin verrari antautui ja vauhtiakin oli jo jonninverran eikä kone siitä itseensä ottanut

Lisää tietoa: www.skg.fi
Nonii, jos jollakin on tiedossa/myynnissä semmonen t03, niin ilmoitelkaa.
Laakerivikasta tai väljää ei kannata vaivautua tarjoamaan. Pakosarjan taidan
hitsata ite, eiköhän se onnistu. Laippoja näytti joku myyvänkin.
Jos joku on päivittämässä 200:sta isommaksi ja olis koko paketti kaupan
olen kiinnostunut.....
Laakerivikasta tai väljää ei kannata vaivautua tarjoamaan. Pakosarjan taidan
hitsata ite, eiköhän se onnistu. Laippoja näytti joku myyvänkin.

Jos joku on päivittämässä 200:sta isommaksi ja olis koko paketti kaupan
olen kiinnostunut.....

Näinhän se on. Katsotaan haluaako poijat mitata dieselhevosia ollenkaanMika.T kirjoitti:taitaa olla tuo maailmankuulu RRE eli rally rent europe. ollut aiemmin alavudella. josta myös löytyi huipputekniikkaa tehonmittauksesta ja säätötekniikasta. ja muuten RRE:n entinen säätäjä ja tehopenkki kuski on tätä nykyä Oulun AMK:lla??? ennen ollut ja meni RRE:lle ja tuli takas ouluun.Mauri H. kirjoitti:Tuohon teollisuusalueelle rakennetaan parhaillaan pajaa joka keskittyy ilmeisesti aika kovin rallitouhuihin. Kuulin juttua että nelivetopenkki joka sinne on tulossa on ihan huippuluokkaa, ja samaten säätölaitteistot. Jälkimmäinen tosin ei dieselmiestä kiinnosta.veskola kirjoitti:Niin siitä mainitsitkin jossain thredissä, kerro nyt ihmeessä mistä on kyse ???Mauri H. kirjoitti:... paitsi että omaan kaupunkiin on kanssa tulossa todella asiallinen penkki. Sitä tässä odotellaan.

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 285
- Liittynyt: Pe 16.04.2004 11:07
- Paikkakunta: Rovaniemi
Osta multa tuo turbo mie laitan isomman kun ei jättänyt eilen Jussia tarpeeksi.AMG kirjoitti:Nonii, jos jollakin on tiedossa/myynnissä semmonen t03, niin ilmoitelkaa.
Laakerivikasta tai väljää ei kannata vaivautua tarjoamaan. Pakosarjan taidan
hitsata ite, eiköhän se onnistu. Laippoja näytti joku myyvänkin.![]()
Jos joku on päivittämässä 200:sta isommaksi ja olis koko paketti kaupan
olen kiinnostunut.....
W204 220 cdi -09
S211 280 cdi -06
W639 115 cdi -06
S211 280 cdi -06
W639 115 cdi -06
Kuinka paljon suostut maksamaan koko paketista? Vil_malla on paketti kaupan,jos kiinnostaa. Informoin jos jäis jostain kumman syystä tämä topic lukemattaAMG kirjoitti:Nonii, jos jollakin on tiedossa/myynnissä semmonen t03, niin ilmoitelkaa.
Laakerivikasta tai väljää ei kannata vaivautua tarjoamaan. Pakosarjan taidan
hitsata ite, eiköhän se onnistu. Laippoja näytti joku myyvänkin.![]()
Jos joku on päivittämässä 200:sta isommaksi ja olis koko paketti kaupan
olen kiinnostunut.....
Kun ylhäältä lähetään tulemaan alaspäin ja jarrutetaan,lukemat liian suuria koska otetaan vauhtia pois eli on massojen hidastuvuudet ym. pelissä.veskola kirjoitti:[No sitäpä juuri penkissä haetaan, maksimi voimaa ja vääntöä (samat asiat)...mutta pakkoko sitä on mitata sekunti...minuutti kaupalla. Eihän sieltä pitkällä juoksuilla enempää tule sen jälkeen kun ahdin on saavuttanut ns. maksimikierroksensa. Päinvastoin kun cooler/kone alkaa kuumeta. Tiedätkö miksi noin, eikö sitä penkin vastusta saa tulemaan sieltä kerralla päälle ? .
Jarrutetaan hiljalleen ja sitten kun teho alkaa laskemaan,haetaan suurimman tehon kohta kiristämällä/löysäämällä jarrua ja katsomalla lukema mittarista.
Parhaan vääntömomentin kohdan löytää samalla lailla,mutta on viritetyille koneille jo liian rankka tapahtuma?
Tällaiset penkit alkaa olla historiaa käsittääkseni,vaikka niitä vielä paljon käytetäänkin. Itsekin käytin konetta vajaa vuosi sitten tällaisessa penkissä..
Tämä vain tuosta vastuspenkistä mieleen,sivuraiteilla jo pahasti itse aiheesta

Lynx racing kirjoitti:Osta multa tuo turbo mie laitan isomman kun ei jättänyt eilen Jussia tarpeeksi.AMG kirjoitti:Nonii, jos jollakin on tiedossa/myynnissä semmonen t03, niin ilmoitelkaa.
Laakerivikasta tai väljää ei kannata vaivautua tarjoamaan. Pakosarjan taidan
hitsata ite, eiköhän se onnistu. Laippoja näytti joku myyvänkin.![]()
Jos joku on päivittämässä 200:sta isommaksi ja olis koko paketti kaupan
olen kiinnostunut.....
Vad kostar det


-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 285
- Liittynyt: Pe 16.04.2004 11:07
- Paikkakunta: Rovaniemi
Neuvotellaan nokat vastakkainAMG kirjoitti:Lynx racing kirjoitti:Osta multa tuo turbo mie laitan isomman kun ei jättänyt eilen Jussia tarpeeksi.AMG kirjoitti:Nonii, jos jollakin on tiedossa/myynnissä semmonen t03, niin ilmoitelkaa.
Laakerivikasta tai väljää ei kannata vaivautua tarjoamaan. Pakosarjan taidan
hitsata ite, eiköhän se onnistu. Laippoja näytti joku myyvänkin.![]()
Jos joku on päivittämässä 200:sta isommaksi ja olis koko paketti kaupan
olen kiinnostunut.....
Vad kostar detMyy pakosarja, tee ite hipo käärmeenpesä....

W204 220 cdi -09
S211 280 cdi -06
W639 115 cdi -06
S211 280 cdi -06
W639 115 cdi -06
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 88
- Liittynyt: Pe 21.11.2003 21:02
- Paikkakunta: JKL mlk
Joo, sori unohtu nuo "lainausmerkit" pois vähän sanan kohdalta. Eli hainkin sitä, että mitä kaikkea pitää pelkästään moottorin sisuskaluille tehdä että kestää tommoiset 200hp(alkaa vissiinkin olemaan aika maksimi lukema 200d:lle). Itsekkin tässä opiskelen, jos immostuisi tossa kesänmittaan rakentamaan konetta, tavoitteena olisi se 120 hp näin aluksi . Täytyy kumminkin pitää lähtökohta siinä että se kestäisi edes muutaman kuukauden(eli ei pelkästään pultaa turbo+hilppeet kylkeen ja aja, vaan koneeseen laakerit yms. uusiksi)veskola kirjoitti: Vai että vähän enemmänSitä vetästiin samantien super-turborajalle...

Joka toiselle kuoppaa kaivaa, on parempi ite.
Varmaankin olet jo lukenut nuo erittäin hyvät vapariturbotus threadit huolella läpi. En tiedä kenellä on tällä hetkellä (vielä ehjänä) kaikkein kovin vapari 2-litranen mutta kellä semonen on niin huutakoon hep ja kertoo vinkit millä se on pysynyt kasassa.Turmelioitsia kirjoitti:Joo, sori unohtu nuo "lainausmerkit" pois vähän sanan <...>
Pahimmillaanhan nuo ovat hajonneet muutamassa minuutissa kun on tehty eka kovempi veto.
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 88
- Liittynyt: Pe 21.11.2003 21:02
- Paikkakunta: JKL mlk
Joo, onhan noita tullut lueskeltua . Täytyy ekana kasata vaparikoneesta ja sitten huomata että eihän se kestä ja hommata turbokoneveskola kirjoitti: Varmaankin olet jo lukenut nuo erittäin hyvät vapariturbotus threadit huolella läpi.

Joka toiselle kuoppaa kaivaa, on parempi ite.
- Vil_Ma
- Turbospesialisti
- Viestit: 76
- Liittynyt: La 27.12.2003 15:53
- Paikkakunta: Pohojanmaan seutu
- Viesti:
Kartalla ollaan...jpk kirjoitti:Kuinka paljon suostut maksamaan koko paketista? Vil_malla on paketti kaupan,jos kiinnostaa. Informoin jos jäis jostain kumman syystä tämä topic lukemattaAMG kirjoitti:Nonii, jos jollakin on tiedossa/myynnissä semmonen t03, niin ilmoitelkaa.
Laakerivikasta tai väljää ei kannata vaivautua tarjoamaan. Pakosarjan taidan
hitsata ite, eiköhän se onnistu. Laippoja näytti joku myyvänkin.![]()
Jos joku on päivittämässä 200:sta isommaksi ja olis koko paketti kaupan
olen kiinnostunut.....

Juu täällä on 200D paketti, semmosena ku haluaa/tarvihtee. 207hv penkitetty. Laita yyveetä jos kiinnostaa.
-pensalla pestään pensselit-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 84
- Liittynyt: Pe 26.11.2004 23:25
- Paikkakunta: tampere
turboo
switseriä tyrkyllä.s2b 50/60 siivillä.uusi.jaettu pakopesä.ei hukkaporttia.
passeli mutka pakosarjaan .pistä yv jos kiinnostaa.ei hinnalla pilattu.
passeli mutka pakosarjaan .pistä yv jos kiinnostaa.ei hinnalla pilattu.
ajoneuvoverhoilu Stailaaja. com
----------------------------
w123 - vapaa-ajan tehokas tappaja
ford focus st
ford sierra cosworth -ex
volvo T5-R -ex
ford escort mk1 1600 laalava kentti
ford escort mk2 2000 joku unohti kiristää kk pukit...
ford escort mk3 1600 xr3i 80" luvun kamei herkku
ford escort mk4 avo 2l turbinos
ja kaikki kulkee 300kmh&kiihtyy 0-200 alle 6sek!
-lauantai aamuyöstä 3 aikaan sikajurrissa saunanlauteilla..
----------------------------
w123 - vapaa-ajan tehokas tappaja
ford focus st
ford sierra cosworth -ex
volvo T5-R -ex
ford escort mk1 1600 laalava kentti
ford escort mk2 2000 joku unohti kiristää kk pukit...
ford escort mk3 1600 xr3i 80" luvun kamei herkku
ford escort mk4 avo 2l turbinos
ja kaikki kulkee 300kmh&kiihtyy 0-200 alle 6sek!
-lauantai aamuyöstä 3 aikaan sikajurrissa saunanlauteilla..