W124 200D Turbotusvinkkejä?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4779
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Näissä pienemmissäkin moottoreissa päästään jo yllättävänkin helposti sellaisiin vääntöarvoihin, ettei paikat enää kestä.

Kahdessasadassa on jo vääntöjä lähemmäs viisisataa newttonia, mikä jo alkaa olla liikaa kestävyyden kannalta, jos se tulee sinne alakierroksille.

Jos moottorissa ei ole minkäälaista järjestelmää, jolla sitä (ala)vääntömomenttia saataisiin rajattua johonkin, tekniikan vielä kestävälle tasolle, niin taitaa olla paras, ettei se ahdin "herää" liian aikaisin, vaan että se vääntöhuippu siirtyisi sinne lähelle kolmea tonnia.

180.ssä hv,ssa tulee jo vääntöjä niin paljon, että neljänsadan tasoon niitä täytyy hiukan rajoittaa.

Ne alaväännöt nousee yllättävänkin nopeasti sellaiselle tasolle, ettei tekniikka enää kestä.
.
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

oikein sähäkkä bensiini turbo ainakin tuppaa sutiin rullilla kun kunnolla käsketään :wink: ja yhtä 300 turbo diiseliä käytettiin huvikseen rullilla kun oli saksan säädöillä potkaisi kokonaista 95hp takapyöriltä ja siinä sai oiken odottaa rullilla että nousi kiekat 4500 tuntumaan...kokeiltiin et paljonko on tehoja hukassa....ja arvata saattaa pumppu lähti säätöön... :roll:

Huom auto oli automaatti niin kuin 300D turbot yleensä on......
Itse tein ja säästin
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mauri H. kirjoitti:... paitsi että omaan kaupunkiin on kanssa tulossa todella asiallinen penkki. Sitä tässä odotellaan.
Niin siitä mainitsitkin jossain thredissä, kerro nyt ihmeessä mistä on kyse ???
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

Aki P kirjoitti: Toiset hakee maksimitehoa toiset käyttömukavuutta. Hyviä harrastuksia molemmat. Täytyy van muistaa aloittaessa mitä hakee ja rakentaa koneen sen mukaisesti.

Täytyy muistaa vaikka kuin on mersun koneista kyse, että joillakin tehot ovat yli KOLMINkertaisia vakioon nähden. Silloin ollaan varautuneita "pieniin" takaiskuihin "pienen" tehonnousun johdosta.
Täysin samaa mieltä :!: Kannattaa miettiä kerran jos toisenkin,
että mitä sillä virityksellä hakee.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

veskola kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:... paitsi että omaan kaupunkiin on kanssa tulossa todella asiallinen penkki. Sitä tässä odotellaan.
Niin siitä mainitsitkin jossain thredissä, kerro nyt ihmeessä mistä on kyse ???
Tuohon teollisuusalueelle rakennetaan parhaillaan pajaa joka keskittyy ilmeisesti aika kovin rallitouhuihin. Kuulin juttua että nelivetopenkki joka sinne on tulossa on ihan huippuluokkaa, ja samaten säätölaitteistot. Jälkimmäinen tosin ei dieselmiestä kiinnosta.
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Kun kerran dynoista puhutaan niin kehunpa itsekin Oulun AMK:n dynoa.

Kyseessähän on ihan puhdas inertiadynamometri, mutta vastusta on tavallista enemmän koska kyseessä on nelivetodynamometri. Eli pyöritettäviä rullia on 4kpl ja ne kaikki neljä myös pyörivät vaikka auto olisikin kaksivetoinen. Tuollahan käy mm. ralliautoja hakemassa säätöjä kohdilleen joten laatu lienee varsin hyvä. Isommankin turpon saanee heräämään koska hevosvoimaennätys on tehty 2-litraisella 8-venttiilisellä bensaturbolla, 630hv...
So long, and thanks for all the fish
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 721
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

[quote="veskolaSamantapaisilla vastuspenkeillä "korkkaa" muutkin kamppeet tehoja mitatessa,nousee yllättävän äkkiä koneen lämmöt ym. :wink:[/quote]

Tuo on vähän epäreilua kun/mikäli vastus on vakio riippumatta millä autolla penkitetään. Eihän se 450 hv moottorilla kauaa tarvitse ryntäyttää kun saa ne kierrokset 'tappiin' eikä vastus edes riitä. Sitten mennään 100 hv autolla siihen, ja ei meinaa jaksaa vääntää 'loppuun' saakka.

Vai vaihtaako ne niitä vastuksia jotenkin auton mukaan ?[/quote]

Käsitin vastuspenkillä tosiaankin että talla tiskiin(niin paljon kuin uskaltaa) ja sitten aletaan ahistamaan eli nelosella pyörii aika haipakkaa.

Voidaan tehdä millä vaihteella vain,kunhan voimansiirto kestää/pitoa rullilla. Näin nähdään todellinen jatkuva teho ja "tehopiikit" jää pois laskuista. Mutta taitaa olla paremmin tuolta raskaamman kaluston puolelta tällaiset systeemit. Tiedä sitten kuinka autopuolella toimis :?

Luulin vastuspenkillä tarkoitettavan tällaista,muuttuvaa vastusta jolla puristetaan kaikki koneesta. Eikös vakiovastuspenkki vastaa inertiapenkkiä ts. sama asia mutta hiukan jarrua mukana? Vai olenko aivan hakoteillä(oletettavasti :lol: )? Näissähän vaikuttaa aikalailla esim. normaalia suurempi rengaskoko?
Avatar
AMG
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 15.02.2005 12:50

Viesti Kirjoittaja AMG »

konjamiini kirjoitti:
Aki P kirjoitti: Toiset hakee maksimitehoa toiset käyttömukavuutta. Hyviä harrastuksia molemmat. Täytyy van muistaa aloittaessa mitä hakee ja rakentaa koneen sen mukaisesti.

Täytyy muistaa vaikka kuin on mersun koneista kyse, että joillakin tehot ovat yli KOLMINkertaisia vakioon nähden. Silloin ollaan varautuneita "pieniin" takaiskuihin "pienen" tehonnousun johdosta.
Täysin samaa mieltä :!: Kannattaa miettiä kerran jos toisenkin,
että mitä sillä virityksellä hakee.
Joo, eli mukava ja varma käyttöauto ku reissaan kesällä paljon Pori-Rovaniemi väliä.

Varmaan esim garret t03, hyvä cooleri, elementit, 5-vaihteinen laatikko 300:n kytkinpaketilla ja paineitten kans järki päässä, niin ehkä ihan kiva paketti. Niinku sanoin jo ettei tarkoitus etsiä huipputehoja koska mielestäni sillon järkevämpi rakentaa isommasta moottorista :roll:
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

veskola kirjoitti:
jpk kirjoitti:Mutta jää suurin teho nelosella mittaamatta?
Epäilemättä mutta sitten vain syöttöä taas lisää :lol:
jpk kirjoitti:Eikös nuo vastuspenkit yleensäkin aika rankkoja autolle,jotuuu polkemaan aika pitkään.

Samantapaisilla vastuspenkeillä "korkkaa" muutkin kamppeet tehoja mitatessa,nousee yllättävän äkkiä koneen lämmöt ym. :wink:
Tuo on vähän epäreilua kun/mikäli vastus on vakio riippumatta millä autolla penkitetään. Eihän se 450 hv moottorilla kauaa tarvitse ryntäyttää kun saa ne kierrokset 'tappiin' eikä vastus edes riitä. Sitten mennään 100 hv autolla siihen, ja ei meinaa jaksaa vääntää 'loppuun' saakka.

Vai vaihtaako ne niitä vastuksia jotenkin auton mukaan ?

Minä en kyllä taida raaskia penkittää tuota kun en raaski huippujakaan kokeilla...vai voisiko sen sopia, että vedetään vain 4000 rpm asti. No niin tai näin, itselleni riittää että tehot on nouseet sen 20 %.

ei nämä vehkeet kierroksista hajoa, itte oon aina vetäny yli 6000 rpm. penkissä kannattaa vetää aina sinne asti mihin kone vetää että näkee paperilla moottorin ihanne vääntöalueen

testarossan kanssa tuli karran kisattua ja silloin joutui ajaan kahden kilon ahdoilla pitkään täyttä ennenkuin verrari antautui ja vauhtiakin oli jo jonninverran eikä kone siitä itseensä ottanut


eli kun koneen tekee niin kannattaa tehdä kunnolla rahaa säästämättä
niin kuitenkin loppupelissä tulee halvemmaksi
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

stonehead kirjoitti:ei nämä vehkeet kierroksista hajoa, itte oon aina vetäny yli 6000 rpm. penkissä kannattaa vetää aina sinne asti mihin kone vetää että näkee paperilla moottorin ihanne vääntöalueen
Niin ne teidän vehkeet, toista se on näitten vakio räpistyksien kanssa pienillä ahtimilla ja vaparin osilla jne jne...
jpk kirjoitti:Käsitin vastuspenkillä tosiaankin että talla tiskiin(niin paljon kuin uskaltaa) ja sitten aletaan ahistamaan eli nelosella pyörii aika haipakkaa.
Onko ne penkit oikeesti semmosiakin, että ensin nostetaan kierrokset ylös ilman vastusta ja sitten vastus alkaa tulemaan mukaan ? Tuo ei ainakaan omaan automaattiin istu ollenkaan...

Luulin että sitä ajetaan alhaalta ylös....
AMG kirjoitti:esim garret t03, hyvä cooleri, elementit,
Jotenkin aina särähtää korvaan tuo yhtälö, to3 ja isot elementit,...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Julli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Su 28.09.2003 20:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Julli »

AMG kirjoitti:
konjamiini kirjoitti:
Aki P kirjoitti: Toiset hakee maksimitehoa toiset käyttömukavuutta. Hyviä harrastuksia molemmat. Täytyy van muistaa aloittaessa mitä hakee ja rakentaa koneen sen mukaisesti.

Täytyy muistaa vaikka kuin on mersun koneista kyse, että joillakin tehot ovat yli KOLMINkertaisia vakioon nähden. Silloin ollaan varautuneita "pieniin" takaiskuihin "pienen" tehonnousun johdosta.
Täysin samaa mieltä :!: Kannattaa miettiä kerran jos toisenkin,
että mitä sillä virityksellä hakee.
Joo, eli mukava ja varma käyttöauto ku reissaan kesällä paljon Pori-Rovaniemi väliä.

Varmaan esim garret t03, hyvä cooleri, elementit, 5-vaihteinen laatikko 300:n kytkinpaketilla ja paineitten kans järki päässä, niin ehkä ihan kiva paketti. Niinku sanoin jo ettei tarkoitus etsiä huipputehoja koska mielestäni sillon järkevämpi rakentaa isommasta moottorista :roll:
Tuo on varmaan jo aivan toimiva kokoonpano. 5. vaihde on hyvä jos ajelee pitempää matkaa. Pitää ainakin K24:lla nelosella ajettaessa ahtoja koneessa jo 80-90 vauhdeissa.

Ja jos pitää järjen päässä eikä kovin pitkiä vetoja varvas lattiassa niin kestää se pienemmälläki turpolla jos on perusasiat kunnossa. Voi tietenki käyä vahinko jos tulee valoissa joku VW rinnalle :twisted:
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 721
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

veskola kirjoitti:[Onko ne penkit oikeesti semmosiakin, että ensin nostetaan kierrokset ylös ilman vastusta ja sitten vastus alkaa tulemaan mukaan ? Tuo ei ainakaan omaan automaattiin istu ollenkaan...
Kyllä juurikin tuollaisia,mutta niillä mitataan raskasta kalustoa. Ja saa muuten heikomman viritetyn koneen kiehahtaan,haetaan maksimi voimaa ja vääntömomenttia, mittaus kestää kymmeniä sekunteja-minuutteja.

Ilmeisesti tämän tyyppisiä ei sitten henkilöautoille ole?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mauri H. kirjoitti:
veskola kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:... paitsi että omaan kaupunkiin on kanssa tulossa todella asiallinen penkki. Sitä tässä odotellaan.
Niin siitä mainitsitkin jossain thredissä, kerro nyt ihmeessä mistä on kyse ???
Tuohon teollisuusalueelle rakennetaan parhaillaan pajaa joka keskittyy ilmeisesti aika kovin rallitouhuihin. Kuulin juttua että nelivetopenkki joka sinne on tulossa on ihan huippuluokkaa, ja samaten säätölaitteistot. Jälkimmäinen tosin ei dieselmiestä kiinnosta.
taitaa olla tuo maailmankuulu RRE eli rally rent europe. ollut aiemmin alavudella. josta myös löytyi huipputekniikkaa tehonmittauksesta ja säätötekniikasta. ja muuten RRE:n entinen säätäjä ja tehopenkki kuski on tätä nykyä Oulun AMK:lla??? ennen ollut ja meni RRE:lle ja tuli takas ouluun.
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Joo tuossa meidänkin koululla käy silloin tällöin rallirentin työntekijä penkittämässä ralliautoja. Muuttikos se firma saloon ja eräs työtekijä jäi tuohon alavudelle? Ongelmana labrainssin mukaan meinaa olla toi raitis ilma, joka on kuitenkin työn alla. Penkki on boshin neliveto penkki ja jarru piisas ainakin kun mitattiin 240d:stä käyrä ajotilapiirrustusta varten :lol: .
So long and thanks for all the fish
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

jpk kirjoitti:Kyllä juurikin tuollaisia,mutta niillä mitataan raskasta kalustoa. Ja saa muuten heikomman viritetyn koneen kiehahtaan,haetaan maksimi voimaa ja vääntömomenttia, mittaus kestää kymmeniä sekunteja-minuutteja.
No sitäpä juuri penkissä haetaan, maksimi voimaa ja vääntöä (samat asiat)...mutta pakkoko sitä on mitata sekunti...minuutti kaupalla. Eihän sieltä pitkällä juoksuilla enempää tule sen jälkeen kun ahdin on saavuttanut ns. maksimikierroksensa. Päinvastoin kun cooler/kone alkaa kuumeta. Tiedätkö miksi noin, eikö sitä penkin vastusta saa tulemaan sieltä kerralla päälle ? Tietysti tuo penkki raskaalle kalustolle mittaa juuri sitä mitä pikääkin. Ajetaan 60 tonnia lastina loivaan ylämäkeen lämä tiskissä, auto pikemminkin hidastuu kuin kiihtyy ja pienemmällä vaihteella...

Minua kiinnostaa paljonko on keskimääräistä voimaa ja mikä on huippu voima (eli teho) kun koneella aletaan 0...160 kmh noin 20 sekunnin aikana. Ei niinkään hajoaako se kone/laatikko/vetonivelet jos ajetaan 160 kmh ylämäkeen 3... minuuttia.

heh, samaa juttua kuin audiovahvistimissa, huippu- ja jatkuvateho...käyttötarve viime kädessä ratkaisee.

Laskennallisesti tuo keskimääräinen voima eli teho muuten on 130 hv renkaalta tuossa autossani sillä säädöllä kun sit viimeksi kiusasin.

ja stonehead, ei tuommosia
stonehead kirjoitti:testarossan kanssa tuli karran kisattua ja silloin joutui ajaan kahden kilon ahdoilla pitkään täyttä ennenkuin verrari antautui ja vauhtiakin oli jo jonninverran eikä kone siitä itseensä ottanut
saa kirjoitella, menee vielä joku ja hankkii mynän pumpun vakio 2 sataseen, ruuvaa ahdon 2 kiloon ja pumpun täysille ja sitten on tämmönen ilme :oops: kun tullaan lavetin kyydissä kotiin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
AMG
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 15.02.2005 12:50

Viesti Kirjoittaja AMG »

Nonii, jos jollakin on tiedossa/myynnissä semmonen t03, niin ilmoitelkaa.
Laakerivikasta tai väljää ei kannata vaivautua tarjoamaan. Pakosarjan taidan
hitsata ite, eiköhän se onnistu. Laippoja näytti joku myyvänkin. :)

Jos joku on päivittämässä 200:sta isommaksi ja olis koko paketti kaupan
olen kiinnostunut..... :P
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Mika.T kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:
veskola kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:... paitsi että omaan kaupunkiin on kanssa tulossa todella asiallinen penkki. Sitä tässä odotellaan.
Niin siitä mainitsitkin jossain thredissä, kerro nyt ihmeessä mistä on kyse ???
Tuohon teollisuusalueelle rakennetaan parhaillaan pajaa joka keskittyy ilmeisesti aika kovin rallitouhuihin. Kuulin juttua että nelivetopenkki joka sinne on tulossa on ihan huippuluokkaa, ja samaten säätölaitteistot. Jälkimmäinen tosin ei dieselmiestä kiinnosta.
taitaa olla tuo maailmankuulu RRE eli rally rent europe. ollut aiemmin alavudella. josta myös löytyi huipputekniikkaa tehonmittauksesta ja säätötekniikasta. ja muuten RRE:n entinen säätäjä ja tehopenkki kuski on tätä nykyä Oulun AMK:lla??? ennen ollut ja meni RRE:lle ja tuli takas ouluun.
Näinhän se on. Katsotaan haluaako poijat mitata dieselhevosia ollenkaan :?
Lynx racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 285
Liittynyt: Pe 16.04.2004 11:07
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Lynx racing »

AMG kirjoitti:Nonii, jos jollakin on tiedossa/myynnissä semmonen t03, niin ilmoitelkaa.
Laakerivikasta tai väljää ei kannata vaivautua tarjoamaan. Pakosarjan taidan
hitsata ite, eiköhän se onnistu. Laippoja näytti joku myyvänkin. :)

Jos joku on päivittämässä 200:sta isommaksi ja olis koko paketti kaupan
olen kiinnostunut..... :P
Osta multa tuo turbo mie laitan isomman kun ei jättänyt eilen Jussia tarpeeksi.
W204 220 cdi -09
S211 280 cdi -06
W639 115 cdi -06
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 721
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

AMG kirjoitti:Nonii, jos jollakin on tiedossa/myynnissä semmonen t03, niin ilmoitelkaa.
Laakerivikasta tai väljää ei kannata vaivautua tarjoamaan. Pakosarjan taidan
hitsata ite, eiköhän se onnistu. Laippoja näytti joku myyvänkin. :)

Jos joku on päivittämässä 200:sta isommaksi ja olis koko paketti kaupan
olen kiinnostunut..... :P
Kuinka paljon suostut maksamaan koko paketista? Vil_malla on paketti kaupan,jos kiinnostaa. Informoin jos jäis jostain kumman syystä tämä topic lukematta
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 721
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

veskola kirjoitti:[No sitäpä juuri penkissä haetaan, maksimi voimaa ja vääntöä (samat asiat)...mutta pakkoko sitä on mitata sekunti...minuutti kaupalla. Eihän sieltä pitkällä juoksuilla enempää tule sen jälkeen kun ahdin on saavuttanut ns. maksimikierroksensa. Päinvastoin kun cooler/kone alkaa kuumeta. Tiedätkö miksi noin, eikö sitä penkin vastusta saa tulemaan sieltä kerralla päälle ? .
Kun ylhäältä lähetään tulemaan alaspäin ja jarrutetaan,lukemat liian suuria koska otetaan vauhtia pois eli on massojen hidastuvuudet ym. pelissä.
Jarrutetaan hiljalleen ja sitten kun teho alkaa laskemaan,haetaan suurimman tehon kohta kiristämällä/löysäämällä jarrua ja katsomalla lukema mittarista.

Parhaan vääntömomentin kohdan löytää samalla lailla,mutta on viritetyille koneille jo liian rankka tapahtuma?
Tällaiset penkit alkaa olla historiaa käsittääkseni,vaikka niitä vielä paljon käytetäänkin. Itsekin käytin konetta vajaa vuosi sitten tällaisessa penkissä..

Tämä vain tuosta vastuspenkistä mieleen,sivuraiteilla jo pahasti itse aiheesta :wink:
Avatar
AMG
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 15.02.2005 12:50

Viesti Kirjoittaja AMG »

Lynx racing kirjoitti:
AMG kirjoitti:Nonii, jos jollakin on tiedossa/myynnissä semmonen t03, niin ilmoitelkaa.
Laakerivikasta tai väljää ei kannata vaivautua tarjoamaan. Pakosarjan taidan
hitsata ite, eiköhän se onnistu. Laippoja näytti joku myyvänkin. :)

Jos joku on päivittämässä 200:sta isommaksi ja olis koko paketti kaupan
olen kiinnostunut..... :P
Osta multa tuo turbo mie laitan isomman kun ei jättänyt eilen Jussia tarpeeksi.

Vad kostar det :?: Myy pakosarja, tee ite hipo käärmeenpesä.... :roll:
Lynx racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 285
Liittynyt: Pe 16.04.2004 11:07
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Lynx racing »

AMG kirjoitti:
Lynx racing kirjoitti:
AMG kirjoitti:Nonii, jos jollakin on tiedossa/myynnissä semmonen t03, niin ilmoitelkaa.
Laakerivikasta tai väljää ei kannata vaivautua tarjoamaan. Pakosarjan taidan
hitsata ite, eiköhän se onnistu. Laippoja näytti joku myyvänkin. :)

Jos joku on päivittämässä 200:sta isommaksi ja olis koko paketti kaupan
olen kiinnostunut..... :P
Osta multa tuo turbo mie laitan isomman kun ei jättänyt eilen Jussia tarpeeksi.

Vad kostar det :?: Myy pakosarja, tee ite hipo käärmeenpesä.... :roll:
Neuvotellaan nokat vastakkain :wink:
W204 220 cdi -09
S211 280 cdi -06
W639 115 cdi -06
Turmelioitsia
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Pe 21.11.2003 21:02
Paikkakunta: JKL mlk

Viesti Kirjoittaja Turmelioitsia »

veskola kirjoitti: Vai että vähän enemmän :roll: Sitä vetästiin samantien super-turborajalle...
Joo, sori unohtu nuo "lainausmerkit" pois vähän sanan kohdalta. Eli hainkin sitä, että mitä kaikkea pitää pelkästään moottorin sisuskaluille tehdä että kestää tommoiset 200hp(alkaa vissiinkin olemaan aika maksimi lukema 200d:lle). Itsekkin tässä opiskelen, jos immostuisi tossa kesänmittaan rakentamaan konetta, tavoitteena olisi se 120 hp näin aluksi . Täytyy kumminkin pitää lähtökohta siinä että se kestäisi edes muutaman kuukauden(eli ei pelkästään pultaa turbo+hilppeet kylkeen ja aja, vaan koneeseen laakerit yms. uusiksi) :D
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, on parempi ite.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Turmelioitsia kirjoitti:Joo, sori unohtu nuo "lainausmerkit" pois vähän sanan <...>
Varmaankin olet jo lukenut nuo erittäin hyvät vapariturbotus threadit huolella läpi. En tiedä kenellä on tällä hetkellä (vielä ehjänä) kaikkein kovin vapari 2-litranen mutta kellä semonen on niin huutakoon hep ja kertoo vinkit millä se on pysynyt kasassa.

Pahimmillaanhan nuo ovat hajonneet muutamassa minuutissa kun on tehty eka kovempi veto.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Kyllä ne isommat vaparit on paremmin kestänyt. Ongelmana on, että 200d joutuu suhteellisesti paljon tiukemmalle samassa ajossa kuin vaikka 2 pyttyä pidempi kone.
Turmelioitsia
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Pe 21.11.2003 21:02
Paikkakunta: JKL mlk

Viesti Kirjoittaja Turmelioitsia »

veskola kirjoitti: Varmaankin olet jo lukenut nuo erittäin hyvät vapariturbotus threadit huolella läpi.
Joo, onhan noita tullut lueskeltua . Täytyy ekana kasata vaparikoneesta ja sitten huomata että eihän se kestä ja hommata turbokone :D Mutta eiköhän sillä vähän ajele, jos aluksi laittaa moottorin kuosiin, sitten isohko ahdin+cooleri ja pitää syötöt ja paineet suht. alhaalla.
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, on parempi ite.
Avatar
Vil_Ma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 76
Liittynyt: La 27.12.2003 15:53
Paikkakunta: Pohojanmaan seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vil_Ma »

jpk kirjoitti:
AMG kirjoitti:Nonii, jos jollakin on tiedossa/myynnissä semmonen t03, niin ilmoitelkaa.
Laakerivikasta tai väljää ei kannata vaivautua tarjoamaan. Pakosarjan taidan
hitsata ite, eiköhän se onnistu. Laippoja näytti joku myyvänkin. :)

Jos joku on päivittämässä 200:sta isommaksi ja olis koko paketti kaupan
olen kiinnostunut..... :P
Kuinka paljon suostut maksamaan koko paketista? Vil_malla on paketti kaupan,jos kiinnostaa. Informoin jos jäis jostain kumman syystä tämä topic lukematta
Kartalla ollaan... :)

Juu täällä on 200D paketti, semmosena ku haluaa/tarvihtee. 207hv penkitetty. Laita yyveetä jos kiinnostaa.
-pensalla pestään pensselit-
voimasauhuttaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Pe 26.11.2004 23:25
Paikkakunta: tampere

turboo

Viesti Kirjoittaja voimasauhuttaja »

switseriä tyrkyllä.s2b 50/60 siivillä.uusi.jaettu pakopesä.ei hukkaporttia.
passeli mutka pakosarjaan .pistä yv jos kiinnostaa.ei hinnalla pilattu.
ajoneuvoverhoilu Stailaaja. com

----------------------------
w123 - vapaa-ajan tehokas tappaja
ford focus st
ford sierra cosworth -ex
volvo T5-R -ex
ford escort mk1 1600 laalava kentti
ford escort mk2 2000 joku unohti kiristää kk pukit...
ford escort mk3 1600 xr3i 80" luvun kamei herkku
ford escort mk4 avo 2l turbinos

ja kaikki kulkee 300kmh&kiihtyy 0-200 alle 6sek!

-lauantai aamuyöstä 3 aikaan sikajurrissa saunanlauteilla..
Vastaa Viestiin