nokileka kirjoitti:<...> savutti kuulemma tuli jonnin verran noilla tehoilla
Voiko asentaa vaparipumppuun samalla sen ulkoisen syötönsäädön, niin ei se savuttaminen sitten turhaan hidasta katsastustoimenpidettä.
Tämä ihan vain muistutuksena niille ketkä halajavat paljon tehoa pelkällä pumpun ruuvauksella.
Itse kaipailisin ulkoista vetävien kierrosten säätöä, mutta sitä patenttia ei taida vielä olla saatavilla kaupallisesti Mynältä. Ei kai semmosen tekemisessä mitään periaatteellista estettä ole, öljyn pitävää läpivientimekaniikkaa tjms.
nokileka kirjoitti:<...> savutti kuulemma tuli jonnin verran noilla tehoilla
Voiko asentaa vaparipumppuun samalla sen ulkoisen syötönsäädön, niin ei se savuttaminen sitten turhaan hidasta katsastustoimenpidettä.
Tämä ihan vain muistutuksena niille ketkä halajavat paljon tehoa pelkällä pumpun ruuvauksella.
Itse kaipailisin ulkoista vetävien kierrosten säätöä, mutta sitä patenttia ei taida vielä olla saatavilla kaupallisesti Mynältä. Ei kai semmosen tekemisessä mitään periaatteellista estettä ole, öljyn pitävää läpivientimekaniikkaa tjms.
Tommonen ulkoisesti säädettävä olisi kyllä hyvä, nyt pitää aina valuttaa öljyä purkkiin, kun haluaa pumppua säätää.
Taidan hieman vähentää syöttöä ja nostaa maksimi rundeja, kulutus on noussut jokusen litran ja sehän ei ole hyvä...Taitaa suuttimetkin olla kuluneet ja sylinterit saavat varmaankin epätasaisesti kiisseliä.
Ostin 2T mineraaliöljyä ja lisäsin sitä hieman kiisselin sekaan, jos vaikka voitelisi paremmin? Hirvittää nuo uudet diesel laadut, vanhaan koneeseen kun ei välttämättä kaikki sovi. Säädetty pumppu kiinnostaisi, mutta nyt ei ole ylimääräistä pistää.
Mitäköhän tuollainen 200-240D säädetty ja korjattu pumppu kustantaisi?
Haisuli kirjoitti:
Tommonen ulkoisesti säädettävä olisi kyllä hyvä, nyt pitää aina valuttaa öljyä purkkiin, kun haluaa pumppua säätää.
Kun katselen tuota omaa pajalla käynyttä 190D:n pumppua, niin tuo ulkoinen säätö on kaikessa yksinkertaisuudessaan seuraava:
Ensin ruuvataan pumppu sisäisesti tappiin, eli nupit kaakkoon. Sen jälkeen rajoitetaan pakkosammutusvivun avautumista ääriasentoon. Kun sammutusvipstaakin avautumisen rajoittaa sopivalle korkeudelle, syöttö säilyy katsastusarvoissa. Vipuhan vedetään alipaineella aukiasentoon.
Turbolle tehdyssä pumpussa tuon sammutusvivun sallitaan nousta ylemmäs ahtopaineen ohjaamana (savurasia, johon johdetaan pieni letku painepuolelta).
Tuo osuus pumpun laitosta ei siis ole rakettitiedettä.
Dodii, nyt on taas pumppua rukattu.
Vähensin syöttöä puolikierrosta ja samalla vähensin tyhjäkäyntiäkin puolikiekkaa.
Lisäsin maksimikierroksia yhden rundin.
Tyhjäkäynti tasottui kuultavasti.
Pumpun suojakannen ruuvi korkkasi, pitää mennä vaihtamaan uusi tilalle.
Onneksi kierre ei ole yhteydessä öljytilaan, huh.
Fixattu.
Viimeksi muokannut Haisuli, Pe 08.04.2005 18:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Haisuli kirjoitti:
Tommonen ulkoisesti säädettävä olisi kyllä hyvä, nyt pitää aina valuttaa öljyä purkkiin, kun haluaa pumppua säätää.
Kun katselen tuota omaa pajalla käynyttä 190D:n pumppua, niin tuo ulkoinen säätö on kaikessa yksinkertaisuudessaan seuraava:
Ensin ruuvataan pumppu sisäisesti tappiin, eli nupit kaakkoon. Sen jälkeen rajoitetaan pakkosammutusvivun avautumista ääriasentoon. Kun sammutusvipstaakin avautumisen rajoittaa sopivalle korkeudelle, syöttö säilyy katsastusarvoissa. Vipuhan vedetään alipaineella aukiasentoon.
Turbolle tehdyssä pumpussa tuon sammutusvivun sallitaan nousta ylemmäs ahtopaineen ohjaamana (savurasia, johon johdetaan pieni letku painepuolelta).
Tuo osuus pumpun laitosta ei siis ole rakettitiedettä.
Joo, ei varmasti paha, olisiko kuvaa?
Ja onko w123:ssa samanlainen kuin w124:ssa?
Viimeksi muokannut Haisuli, Su 10.04.2005 15:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt kyllä kulkee hyvin, syöttöjä taisi olla jo liikaa, onneksi ruuvasin takasinpäin.
Kiekkoja kyllä lisään vielä, on meinaa todella positiivinen vaikutus kiihtyvyyteen.
Vielä on jengaakin hieman ruuvissa jäljellä.
Isommat kamat pumppuun...
Nyt on lisätty ilmansuodattimen kotelon putkeen jatkopala, jonka avulla moottori saa viileämpää ilmaa. Aikaisemmin ilmanotto tapahtui syylärin takaa, nyt ilma otetaan aivan edestä. Täyskaasukiihdytyksissä ennen pieni savunmuodostus katosi kokonaan, eli jotain auttoi. Kulkupuoleen ei tullut muutosta, ehkä kierroksia ottaa paremmin, tiedä häntä.
Turbokuume on iskenyt minuunkin ja nyt metsästän 4-sylinteriseen turbosarjaa...
Tai koko konetta...
Jos vaikka ensi kesäksi saisi sarjan kasattua...
Haisuli kirjoitti:Nyt kyllä kulkee hyvin, syöttöjä taisi olla jo liikaa, onneksi ruuvasin takasinpäin.
Kiekkoja kyllä lisään vielä, on meinaa todella positiivinen vaikutus kiihtyvyyteen.
Vielä on jengaakin hieman ruuvissa jäljellä.
Isommat kamat pumppuun...
Oletko mittailu polttoaineen kulutuksia
Täytysköhän minunkin ruuvata vanhaa viispyttystä, vai paheneko nälkä syödessä Tarkotan siis itseäni, en koneta.
kyllä mersumies pitää olla, vaikkei olis mersuakaan.