W124 230 CE -89 Pientä ulkonäön parannusta.
Taisi mennä Benzollakin ajatukset ristiin...
Eiköhän se tosiaan oo niin että mitä pienempi offset, sitä suurempi rasitus laakereille...
Eiköhän se tosiaan oo niin että mitä pienempi offset, sitä suurempi rasitus laakereille...
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Ei se iskari pohjaakaan, vaan juuri se pohjaanlyöntikumi.m4rcuz kirjoitti:Voi olla, mutta jos on niin miksi? Eikö toiminta ole kuitenkin samanlaista koko toiminta-alueella, jos vaimentimet eivät ole ehtineet "kulua" tietylle alueelle? Ja jos ongelmia "väärästä" toiminta-alueesta tulee, eikö se koske kaikkia iskunvaimentimia, Sprintit mukaanlukien? Vai eivätkö ne sitten toimi vakiojousien kanssa oikealla alueella ja kuluvat niiden kanssa helpommin? Faktaa peliin, kiitos...epk kirjoitti:no eikös nimenomaan se tee hallaa niille, etteivät toimi suunnitellulla "alueella" , pohjaavat yms....
Edit: Niin ja tosta pohjaamisesta: tuskin vakioiskaritkaan pohjaavat vaikka ei jousia olisi lainkaan, eikö pohjaanlyöntikumit ota ennemmin vastaan?
Se taas käy iskarin ylätuen päälle, jolloin on ehkä isompi riski saada iskarin pään kuva konepeltiin jossain vaiheessa

Ja sprintit taasen ei toimi vakiojousten kanssa, kun niistä loppuu ulosjoustovara lyhemmän rungon takia.
Vaikea sanoa sitten kestääkö vakioiskari pidemmän päälle madalluksen kanssa, ajo-omituisuuksien takia kai noita "parempia" yleensä käytetään.
Ja mitä tuohon vaimennustehoon tulee.
Suurin ero on sisäänjoustossa.
Vakioiskareissa on melko olematon sisäänjouston vaimennus, "madallusiskareissa" se on huomattavasti voimakkaampi.
Tuosta sisäänjouston vaimennuksen puutteesta useimmiten taitaa johtua tuo pompottaminen.
Lisäksi kun iskari on koko ajan pohjaanlyöntikumin varassa, tulee väkisin jonkinlainen kumipallo-efekti.
Riippuu paljonkin madalluksen määrästä, mutta omien kokemusten perusteella ei mulle ainakaan tule yhtään madallus-sarjaa ilman oikeanlaisia iskareita

-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Tarkoitatko, että iskunvaimentimesta loppuu liikerata ennen kuin varsinaiset pyöränripustuksen pohjaanlyöntikumit ottavat vastaan?Jani kirjoitti:Ei se iskari pohjaakaan, vaan juuri se pohjaanlyöntikumi.
Se taas käy iskarin ylätuen päälle, jolloin on ehkä isompi riski saada iskarin pään kuva konepeltiin jossain vaiheessa![]()

Pohjaanlyöntikumihan on iskarin varressa,eli rasitus tulee yläpäänkumille jokatapauksessa.
Ainakin takana tuntuu vakioiskareilla olevan pompotuksen syy surkeassa ulosvaimennuksessa.Pompun jälkeen tulee ylös kuin ei vaimennusta olisi ollenkaan.Omaani vaihdoin taakse sprintit,nyt vaimennus on ihan hyvä,ehkä ulosjousto saisi olla vielä hitusen parempikin...
Takana iskarit tuntuu olevan muutenkin kovemmalla madallusjousilla,tietynmalliset/merkkiset iskarit lyövät pohjaan ja rikkoontuvat.(nimimerkillä sacshit kuudauden alla...)
Ainakin takana tuntuu vakioiskareilla olevan pompotuksen syy surkeassa ulosvaimennuksessa.Pompun jälkeen tulee ylös kuin ei vaimennusta olisi ollenkaan.Omaani vaihdoin taakse sprintit,nyt vaimennus on ihan hyvä,ehkä ulosjousto saisi olla vielä hitusen parempikin...
Takana iskarit tuntuu olevan muutenkin kovemmalla madallusjousilla,tietynmalliset/merkkiset iskarit lyövät pohjaan ja rikkoontuvat.(nimimerkillä sacshit kuudauden alla...)
Voihan sitä iskarin varressa olevaa pohjaanlyöntikumia lyhentää, jos paljon meinaa autoa madaltaa. Siitä on hyvä ottaa bauttiarallaa 5cm pois. Eli yhden sellasen "pampulan" verran.
Siihen en saanut vastausta että paljonko maksaa kierros Sprinttejä, mistä saa halvimmalla? entäs Konin Sportit?
Siihen en saanut vastausta että paljonko maksaa kierros Sprinttejä, mistä saa halvimmalla? entäs Konin Sportit?
Passat Variant 1.9TDI 2001
Tossa tutkiskelin Bilsteinin sivuja ja Sprinteissä näkyy olevan myös hieman suurempi männän halkaisija -> lisää tukevuutta. Vaimennuskyky on noin 20% parempi kuin vakioissa. Kestävyys lienee samaa luokkaa vakion kanssa, tietenkin eroja voi muodostua siinä vaiheessa jos esim. pohjaanlyöntejä tapahtuu.
Tuolta--> http://www.drwheelgoods.fi/index.htm ilmeisesti on saanut melko edullisesti, n.500€/kierros.Pasi H. kirjoitti:Voihan sitä iskarin varressa olevaa pohjaanlyöntikumia lyhentää, jos paljon meinaa autoa madaltaa. Siitä on hyvä ottaa bauttiarallaa 5cm pois. Eli yhden sellasen "pampulan" verran.
Siihen en saanut vastausta että paljonko maksaa kierros Sprinttejä, mistä saa halvimmalla? entäs Konin Sportit?
Konit taitaa olla jotain ~800€/sarja
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Tossa aikasemmin lupailin vähän valoisampia kuvia, nyt niitä olis. Pesin töissä autoni ja ehdein vielä valoisaan aikaan ottamaan kuvia. Kamera tosin ei ole paras mahdollinen, mutta ei ole autokaan
(vitsi).
Eli tässä kunnossa ollaan otettu talvea vastaan.
Eipäs niistä kuvista kauheen isoja tullutkaan. Photobucket pienensi.
http://img.photobucket.com/albums/v311/ ... ikunto.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v311/ ... kunto2.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v311/ ... kunto3.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v311/ ... kunto4.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v311/ ... kunto5.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v311/ ... kunto6.jpg
Semmosta. Jouset odottaa kesää edelleen.
Ps. Osaisiko joku väsätä tosta viimisestä kuvasta mulle avatar-kuvan? Olis kiva saada oma auto tohon nimen alle...

Eli tässä kunnossa ollaan otettu talvea vastaan.
Eipäs niistä kuvista kauheen isoja tullutkaan. Photobucket pienensi.
http://img.photobucket.com/albums/v311/ ... ikunto.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v311/ ... kunto2.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v311/ ... kunto3.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v311/ ... kunto4.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v311/ ... kunto5.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v311/ ... kunto6.jpg
Semmosta. Jouset odottaa kesää edelleen.
Ps. Osaisiko joku väsätä tosta viimisestä kuvasta mulle avatar-kuvan? Olis kiva saada oma auto tohon nimen alle...
Passat Variant 1.9TDI 2001
Hienoltahan toi näyttää, vähän lähempänä vois maanpinta olla mun makuuni. Mut tulossahan se tais ollakkin.

taikka

Vaihtelu virkistää, kopsaa vaikka omalle koneelle, jos joskus satun poistamaan noi.
Tossa vielä toinen kiellon päälle...Pasi H. kirjoitti:Ps. Osaisiko joku väsätä tosta viimisestä kuvasta mulle avatar-kuvan? Olis kiva saada oma auto tohon nimen alle...


taikka

Vaihtelu virkistää, kopsaa vaikka omalle koneelle, jos joskus satun poistamaan noi.

Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Mielestäni tuollainen lippa on niitä harvoja, mitkä W124:ään sopii, varsinaisille lintulaudoille + Tommi's Billeteille jyrkkä ei! Toikin kyllä voisi istua vähän paremmin, suoraan takaa katsottaessa näyttäisi jäävän aika iso rako takavalojen yläpuolisen sauman kohdalle (siis luukun ja kyljen pellin väliin).RH kirjoitti:Ei millään pahalla, mutta ota se lintulauta pois sieltä takaluukun päältä. Se on syvältä!
- Michael M.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 495
- Liittynyt: Ke 16.06.2004 19:54
- Paikkakunta: Espoo
Minusta toi on kyl hieno, CE:hen tollaset lipat sopii erittäin hyvinm4rcuz kirjoitti:Mielestäni tuollainen lippa on niitä harvoja, mitkä W124:ään sopii, varsinaisille lintulaudoille + Tommi's Billeteille jyrkkä ei! Toikin kyllä voisi istua vähän paremmin, suoraan takaa katsottaessa näyttäisi jäävän aika iso rako takavalojen yläpuolisen sauman kohdalle (siis luukun ja kyljen pellin väliin).RH kirjoitti:Ei millään pahalla, mutta ota se lintulauta pois sieltä takaluukun päältä. Se on syvältä!

Eikös toi oo iha AMG lippa?
MB S202 C180 -00
EX:Opel Astra 1.6 16v -00
EX:MB S202 C200 -97
EX:Volvo V40 2.0T -04
EX:VW Kupla 1300 "Cal-look"
EX:MB W124 230E -89
EX:Opel Astra 1.6 16v -00
EX:MB S202 C200 -97
EX:Volvo V40 2.0T -04
EX:VW Kupla 1300 "Cal-look"
EX:MB W124 230E -89
Ei oo tarvike, kuuluu ALKUPERÄISEEN AMG-korisarjaan ja en sitä sieltä hävitä. Palaute on tosin aina tervetulletta, että ei siinä mitään.
Se on täysin takaluukussa kiinni, eli sen "asentoa" ei voi muuttaa, ja jos noita reunimmaisia palikoita tarkoitat, niin se ei ole kylkipeltiä, vaan kaksi eri osaa mitkä kuuluu tuohon "lintulautaan". Kaikki kiinteästi korissa kiinni. Paha muutella asentoja. Kuvakin vähän hämää kun on otettu hiukka enempi "vasemmalta", ei ihan keskeltä.... Tuo talvikunto4 kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa siitä... Mutta tosiaan joo se rako on molemminpuolin aika iso, on ollu isot toleranssit tehtaalla ku on niitä väsäilly... jos se keskiosa olis semmosen sentin leveämpi nii rakoa ei jäis niin paljoa... mutta keskellä se kuitenkin on.Toikin kyllä voisi istua vähän paremmin, suoraan takaa katsottaessa näyttäisi jäävän aika iso rako takavalojen yläpuolisen sauman kohdalle (siis luukun ja kyljen pellin väliin).
Passat Variant 1.9TDI 2001
Kannataa sitten henkisesti varautua siihen että katsastusmies pistää uusimaan tuon taka-rekisterikilven vielä joskus. Rekisterikilpeen kun ei saa virallisesti tehdä yhtään uutta reikää. Olen kuullut muutamasta tapauksesta missä on kilpi jouduttu vaihtamaan kun on kiinnitetty kuin tuossa autossa.
Tuosta korisarjasta en viitti sanoa mitään mutta, konepeltiä on pakko kommentoida: on se vaan todella ruma kun c124:ssa on tuollainen kyhmypelti...
Tuosta korisarjasta en viitti sanoa mitään mutta, konepeltiä on pakko kommentoida: on se vaan todella ruma kun c124:ssa on tuollainen kyhmypelti...
Ja minua kun ei niinsanotut ammattimiehet kyni...
On se ennenkin katsastettu, eikä oo tosta kilven kiinnityksestä mitään kitisty. Katsastusmiehestä sekin on kiinni. Konepelliksi itsekin ehkä ottaisin mielummin sellasen uudemman mallisen pellin. Tuo pelti oli jo ostaessa siinä paikalla eikä jaksa rahaa lykätä tolkuttomia että saa tosta enemmän "normaalin" näkösen. Ollaan nyt sitten rohkeasti erilaisia
Jos joku haluaisi vaihtaa semmosen uuden mallin konepellin tollaseen niin yhteyttä vaan ottamaan. Sopii mulle.

Jos joku haluaisi vaihtaa semmosen uuden mallin konepellin tollaseen niin yhteyttä vaan ottamaan. Sopii mulle.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Meilläpäin on komennettu takavuosina monet kerrat katsastuskonttorilta kotiin kun kilven ruuvien päässä ei ole ollut niitä valkoisia kuppeja.tatu kirjoitti:Kannataa sitten henkisesti varautua siihen että katsastusmies pistää uusimaan tuon taka-rekisterikilven vielä joskus. Rekisterikilpeen kun ei saa virallisesti tehdä yhtään uutta reikää. Olen kuullut muutamasta tapauksesta missä on kilpi jouduttu vaihtamaan kun on kiinnitetty kuin tuossa autossa.
Tuosta korisarjasta en viitti sanoa mitään mutta, konepeltiä on pakko kommentoida: on se vaan todella ruma kun c124:ssa on tuollainen kyhmypelti...

Nykyisin kun "valtionkonttorikin" on palvelulaitos kahveineen kaikkineen on tyyli toinen. Kylänraitti on täynnä tuontiautoja joihin kilpi on kiinnitetty Saksanreikiin poraamalla lisäreikiä kilpeen.
Käytäntöhän tietysti voi vaihdella.
Vähän OT:ta:vesa kirjoitti:Nykyisin kun "valtionkonttorikin" on palvelulaitos kahveineen kaikkineen on tyyli toinen.
Joensuussa kaikista asiallisin paikka on tuo entinen valtionkonttori, eli taitaa olla nykyinen A2..
Mutta se siitä, jatkakaa!

Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
No niin nyt olis mersu madallettu. Aika hyvin on linjassa, etupää saisi ehkä olla hivenen matalampi, saa nähdä jaksaako sitä silti alkaa kumeilla pelleilemään. Alkuperäset kumit on nyt jousten päissä. Huomattavasti vähemmän kaarteessa heiluu ja kaikinpuolin parempi. Ja saatiin muuten jouset vaihdettua ilman mersun omia puristimia. Oli vaan vähän soveltamista. Etupäähän mahtu ihan normi puristin(pienellä väännöllä), eli homma ok. Takapäästä irrotettiin iskarin alapää ja sen jälkeen tukivarren korinpuoleinen pääty irti, vanha jousi pois ja uusi tilalle ja takas kasaan. Käytössä siis oli nosturi ja pelit ja vempeleet. Helpompi se tietysti olis ollu mersun puristimilla, mutta kun ei semmosia nyt tähän hätään mistään saanu lainaks. Euromasterilla on yks kaveri hommissa ja sekään ei saanu lainata, ja jousien vaihdatus siellä olis maksanu kaverialennuksella 100 euroa
Kuvia lisäilen jahka saan napsittua... No nyt niitä on. Auto paskasena ku mikäki.



Kuvia lisäilen jahka saan napsittua... No nyt niitä on. Auto paskasena ku mikäki.


Passat Variant 1.9TDI 2001
Nyt olis matalimmat, eli ykkösen kumit edessä, keula tippu aika mukavasti! Vähintään sentin, tiedä sitten, ei tainnut olla alkuperäset kumit paikallaan, oli sen verran paksut. Mutta nyt korkeus on hyvä ja ei raavi renkaat mistään. Yksi kuva "biitsiltä", auto edelleen likanen. Samalla tuli tehtyä vähän säätöä tohon apukuskin oveen, kun oli vastintappi ovenpielessä liian alhaalla ja kampesi ovea vähän alaspäin. Nyt hyvin linjassa.


Passat Variant 1.9TDI 2001
Minulla olis nuo 18 tuumaiset ylimääräisenä.
Ja hyvältä näytti ainakin kaverin 300CE:n alla, kun eilen mallattiin.

Ja hyvältä näytti ainakin kaverin 300CE:n alla, kun eilen mallattiin.
Viimeksi muokannut kustomi, To 30.06.2005 20:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
CLS 350d Bluetec Shooting Brake
Lomailut on pian lomailtu, mutta tuli vielä kerran nypittyä tuo mittaristo käteen, kun oli mittarinpohjat vetänyt itsensä ryppyyn johtuen lämpötilaeroista välillä talvi-kesä
eli pohjat suoristin ja samalla rapsuttelin nopeusmittarin neulasta punaisen maalin irti siitä kohtaa mistä se koskettaa siihen tappiin, tuppas välillä jäämään neula nolliin vaikka nopeutta oli. Tuli siis sen verran tahmeaksi se maali kuumilla keleillä. Ongelma poistui. Samalla tuli pistettyä ylimääräinen maadoitusjohto polttoainemittarille, koska se pomppi mihin sattuu. Nyt näyttää oikein, aina. Taas sopii ajella... 


Passat Variant 1.9TDI 2001