Kickdown E/S

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Masa06
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: La 22.01.2005 17:13

Kickdown E/S

Viesti Kirjoittaja Masa06 »

Missähän vika kun lodjussa on "E" päällä, niin ei vaihda pienempää kiihdyttäessä, mutta "S" asennossa toimii ihan niinkuin pitää? Voiko säätää jostain?
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Niinhän sen E:llä pitäiskin jurruttaa isommalla vaihteella, yleensä saa survoa lähes täyskaasulle että lodju armeliaasti vaihtaa pienemmälle, KD-nappi tosin ohittaa tuon E/S-namiskan. Kaasuvivustolta laatikolle lähtevää vaijeria kiristämällä saattaa saada hieman eloa tuohon E-asentoonkin, säätö kannattanee tosin tehdä kytkimen S-asennossa ettei tule liian herkkää.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14211
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Kickdown E/S

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Masa06 kirjoitti:Missähän vika kun lodjussa on "E" päällä, niin ei vaihda pienempää kiihdyttäessä, mutta "S" asennossa toimii ihan niinkuin pitää? Voiko säätää jostain?
Noinhan sen kuuluu toimiakin. Tai kyllä siis E:lläkin pitää vaihtaa, jos napin tosiaan polkaisee pohjaan. Jos kaasun vaan lyö lähelle pohjaa, silloin ei vaihda pienempää.

S=Standard
E=Economy

Eli E:llä suuremmalle vaihdot tapahtuvat aiemmin, ja suuri vaihde pysyy päällä pidempään.
Viimeksi muokannut Timo L., Pe 02.09.2005 10:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kickdown E/S

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Timo L. kirjoitti:
Masa06 kirjoitti:Missähän vika kun lodjussa on "E" päällä, niin ei vaihda pienempää kiihdyttäessä, mutta "S" asennossa toimii ihan niinkuin pitää? Voiko säätää jostain?
Noinhan sen kuuluu toimiakin. Tai kyllä siis S:lläkin pitää vaihtaa, jos napin tosiaan polkaisee pohjaan. Jos kaasun vaan lyö lähelle pohjaa, silloin ei vaihda pienempää.
Niin eikös tuo ole juurikin päinvastoin, että "kyllä siis E:lläkin pitää vaihtaa, jos napin tosiaan polkaisee pohjaan. Jos kaasun vaan lyö lähelle pohjaa, silloin ei vaihda pienempää." S:llähän laatikko vaihtelee pienempää "melkein pohjaan polkaistaessakin".

Oiskohan aika mennä nukkumaan...kun uskallan asiantuntijan lausuntoa epäillä :lol:
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14211
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Juuri noin. Muokkasin viestini.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Masa06
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: La 22.01.2005 17:13

Viesti Kirjoittaja Masa06 »

Ei vaan vaihda? Jos ajan vaikka 80km/h, ja polkasen kaasun täysin pohjaan, niin aina vaan mennään nelos vaihteella, taasen jos "S" asennossa tekee saman, niin heittää kolmoselle, taitaa olla säädön paikka jostain?
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14211
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Masa06 kirjoitti:Ei vaan vaihda? Jos ajan vaikka 80km/h, ja polkasen kaasun täysin pohjaan, niin aina vaan mennään nelos vaihteella, taasen jos "S" asennossa tekee saman, niin heittää kolmoselle, taitaa olla säädön paikka jostain?
Painatko kaasun vaan pohjaan? Mutta polje vielä vähän syvemmälle, niin että todellakin tunnet napin napsahtavan alla pohjaan. Se on kickdown, ja silloin laatikon kuuluu vaihtaa pakolla pienemmälle, mielestäni myös E-asennossa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Masa06
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: La 22.01.2005 17:13

Viesti Kirjoittaja Masa06 »

Okei, pitää käydä vielä tänään konetiellä polkemas :lol:
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Minä ainaskin vaihdan suosiolla S-asentoon jos pitää ohitella tms. E asennolla kun yleensä vaihde vaihtuu (siis siinä vaiheessa kun se sillä vaihtuu) jo epämiellyttävän pienelle - vanhaa ei viitsisi turhaan rääkätä 6500 kierroksella ja kakkosvaihteella motarilla.
Masa06
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: La 22.01.2005 17:13

Viesti Kirjoittaja Masa06 »

Vaihtoi tosiaan pienemmälle, kun kunnolla painoi pedaalin pohjaan :lol:. Voi ajella S:llä esim. maantiellä, jos tulee vaikka ohitettua joku :?:
Vastaa Viestiin